صفحه اصلی > سینما : فیلم بلعیدن
ads

فیلم بلعیدن

فیلم بلعیدن

نقد فیلم بلعیدن / فیلم Swallow

نقد فیلم بلعیدن : کارلو میرابلا دیویس کارگردان با ” فیلم بلعیدن ” ما را به وحشت خانگی یک خانه دار می کشاند. در پس زمینه رنگ های صورتی ، هانتر (هیلی بنت) ، یک عروس جدید نرم  ، زندگی درونی خود را مارپیچ می کند. هانتر که در یک خانه آشفته به دنیا آمده ، در یک خانواده ثروتمند کاملاً متاهل ازدواج کرده است. پذیرش او ، به سرعت مشروط به اطاعت او می شود ، زیرا او روزهای طولانی را در خانه جدا شده مدرنیست همسرش ، مشرف به یک جنگل بی پایان می گذراند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای جانی دپ

با مقاله نقد فیلم بلعیدن همراه ما باشید.

ترکها شروع به نشان دادن می شوند در حالی که هانتر عادت بلعیدن اشیا بی جان را ایجاد می کند. او با الهام از کتابی که بر اهمیت خودانگیختگی اصرار دارد ، خود را به سمت سنگ مرمر می کشد. با کشیدن آن به دهان ، او اجازه می دهد تا در امتداد زبان خود بچرخد ، به آرامی بر روی دندان هایش می لرزد. او قورت می دهد و برای اولین بار احساس کنترل می کند.
همزمان با رشد عادت بلعنده هانتر ، که با نمایش دائمی اشیا کوچک بر روی قطعه لبه او نمایان می شود ، احساس قدرت وی نیز افزایش می یابد. گرچه او نمی تواند راز خود را برای مدت طولانی حفظ کند ، خصوصاً که به زودی متوجه بارداری خود می شود.

احساس زودگذر خودمختاری که او بر بدن خود دارد به زودی به شوهر و خانواده اش می بخشد. با کاهش بیش از پیش نقش ناتوان هانتر در خانه ، او به یک دستگاه جوجه کشی برای میراث خانواده تبدیل می شود. قدرت کمی که او داشت نیز ساقط می شود و هر حرکتی از وی ردیابی و یادداشت می شود.

همانطور که رشته های مختلف فیلم بلعیدن دور هم جمع می شوند ، می فهمیم که چگونه هانتر هرگز بر بدن خود اقتدار نداشته است. چگونه ، از جوانی مرزهای او فرسوده شده است. در حالی که او سخت تلاش کرده است تا آن را کنار هم نگه دارد ، غافل از اینکه فرسوده و خم شده تا متناسب با نیازها و خواسته های دیگران باشد ، به نقطه شکست می رسد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مریل استریپ

برخلاف بسیاری از فیلم های ترسناک با مضمون بارداری ، ” فیلم بلعیدن ” کاملاً بنیادی ، در هیولای بدن و تحولات ناشی از آن باقی نمی ماند. این فیلمی است که با داشتن شخصیتی که در یک حالت انقیاد آغاز می شود ، مسیر معمولی را وارونه می کند ، که آرام آرام برای مالکیت و آزادی بر بدن و زندگی خود می جنگد.

فیلم بالا رو نگاه نکن | بازیگران | تاریخ پخش | داستان فیلم بالا رو نگاه نکن
بیشتر بخوانید

” فیلم بلعیدن ” وحشتی سازش ناپذیر است که بیگانگی ریشه دار و بد شکلی را تداعی می کند. سفر هانتر او را در مسیری به سمت اتصال ذهن و جسم می برد ، حتی فقط به طور مختصر. فقط “زیر پوست” ساخته Jonathan Glazer کار بهتری را در برانگیختن جذابیت خارجی بودن در بدن خود انجام می دهد.

” فیلم بلعیدن ” با طراحی صوتی واضح ، مطمئناً باعث یک واکنش میسوفوبیا می شود و ما را به تجربه بدنی شکارچی می کشاند. در کنار صدای قابل توجه ، تصاویر فیلم بلعیدن با خطوط نرم و شکننده صورت و بدن شکارچی ، خطوط سختی را بین شکل های متشنج و سفت و سخت مکان های مدرنیستی ترسیم می کند.

طرح های رنگی متضاد فیلم بلعیدن ، درخشش شکم مانند صورتی ، با رنگ های ضد عفونی کننده سردتر از دنیای بیرونی ظالمانه ، به ما اجازه می دهد تا با تجسم گوشت هانتر ارتباط برقرار کنیم ، در حالی که اغلب ، احساس می کنم یک مهاجم خارجی است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های برد پیت

به عنوان شکارچی ، هیلی بنت یک بتی دراپر نرم تر را تداعی می کند و از همان ابتدا ، رفتار شیرین گونه سیب او هرگز با سیگنال های مورد انتظار هیستری یا گره گشایی مشخص نمی شود. گواهی بر شدت او ، او در سطح دریاچه ای یخ زده ارائه می دهد ، در حالی که اجازه می دهد بینش کافی از آشفتگی درونی اش را داشته باشد.

لحظاتی که او به آرامی به دنبال اجسام کوچک بلعیده شده اش است ، بزرگترین قدرت را در قدرت آرزوهایی که مدتهاست له کرده است ، ارائه می دهد. ناتوانی او در شلاق زدن ، به جای اینکه نشانه قدرت یا کنترل باشد ، سرکوب عمیق و پیچیده ای است که او را آزار می دهد. در حالی که فیلم مطمئناً لحظاتی از کاتارسیس دارد ، اما در بیشتر موارد ، آنها را بطری بسته نگه می دارد. مانند هانتر ، به ندرت اجازه آزادی می یابیم.

در طرح بزرگتر وحشت فمنیستی ، ” فیلم بلعیدن ” تحلیل و انتظارات آسان را برانداز می کند. این یک داستان بسیار دور از داستان های توانمندسازی فمنیستی “rah-rah” است که به انتقام گیری آغشته به خون ختم می شود ، زیرا وحشت صمیمی تر بودن زن بودن و جنگ های ظریف لازم برای بیرون کشیدن از جهنم را بررسی می کند.

نقد فیلم اسپنسر 2021
بیشتر بخوانید

در اولین داستان داستانی خود ، نویسنده / کارگردان Mirabella-Davis با ازدواج با تصاویر ترسناک نگران کننده با یک پیام سیاسی درگیر و متفکر ، توانایی های خود را به نمایش می گذارد. ” فیلم بلعیدن ” بدون اینکه همه چیز را شرح دهد یا ضربه نهایی خود را نرم کند ، در میان بهترین فیلم های مربوط به مبارزه برای خودمختاری بدن زنان در دوران معاصر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های واکین فینیکس

” فیلم بلعیدن ” از چگونگی ارتباط کمال زنانه با رفتارهای خود تخریبی استفاده می کند. زیبایی و اطاعت هانتر همه مربوط به فداکاری های خودآزمایی است که انتظار می رود و تحسین می شوند تا زمانی که به سطح زمین برسند. برای همه کسانی که شکارچی را محاصره می کنند بسیار مهم است که کار کمال او مخفی بماند ، زیرا او بدن خود را برای لذت و نیازهای دیگران فدا می کند. وقتی او تغذیه خود را در آن روایت اجتماعی متوقف می کند ، وحشت واقعی آغاز می شود.

پایان نقد فیلم بلعیدن

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید

سه × 4 =