امروز برابر است با :30 خرداد 1400
فیلم جعبه سیاه

فیلم جعبه سیاه

فیلم جعبه سیاه

اولین کارگردان جذاب ” فیلم جعبه سیاه ” امانوئل اوسی-کافور جونیور مربوط به حیات نجات حافظه و کمبود یک مرد است. مامودو آتي در نقش نولان ، عكاسي كه از حادثه رانندگي جان سالم بدر برده و همسرش را گرفت و به او فراموشي بخشيد ، ارتباط برقرار كردن با دخترش را بازي كرد.

با مقاله نقد فیلم جعبه سیاه همراه ما باشید.

وی در روابط شیرین اما دلخراش آنها ، به نوشتن یادآوری درباره عملکردهای منظم خانگی در Post-its ، که در سراسر خانه پراکنده شده اند ، پرداخته است. اما وقتی صحبت از همسر و روابط مشترک آنها می شود ، او سوالات زیادی دارد که ناشی از عملکرد حساس Athie است. این یک رویکرد اساسی برای یک بحران عمیق است ، که در آن نولان در حال مرگ است تا بداند چه نوع همسری حتی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ژان پیر ملویل

نولان تحت تجویز یک متخصص مغز و اعصاب درخشان به نام لیلیان (فیلیشیا رشاد) ، که اگر بخاطر تلاش برای کمک به نولان تجزیه خاطراتش ، علاقه خاصی نشان می دهد ، برخی از تجربیات را پیدا می کند. روش او شامل استفاده از هیپنوتیزم و ” فیلم جعبه سیاه ” برای کمک به او در بازگشت به بخشهای خاصی از گذشته خود است ، مثل اینکه “در کفش [خودش] راه می رود”. اما وقتی نولان نکات مهم زندگی خود را مرور می کند ، مانند شب عروسی ، یا یک آپارتمان قدیمی ، او شروع به دیدن تصاویر وحشتناک می کند – چهره های مخدوش با صورتهای خالی و استخوان هایی که مانند عنکبوت به سمت او می ترکند.

” فیلم جعبه سیاه ” که توسط امانوئل اوسی-کافور جونیور و استفان هرمان نوشته شده است ، در متعادل سازی منطق علمی-تخیلی و برخی هیجانات وحشتناک کمی تکان دهنده است ، اما به اعتبار کارگردان اول اوسی-کافور جونیور ، هر دو عنصر ژانر دارند جای آنها فیلم تنها با احساس کوچک بودن ، با یادگیری شخصیت اصلی ما هنگام یادگیری در مورد خودش شروع می شود ، در حالی که اتی زمان نمایش را با رشاد که شخصیت پرفروش او را با گستردگی خاصی بازی می کند ، به اشتراک می گذارد.
واقعیت عجیب ” فیلم جعبه سیاه ” با یک اقدام سوم عالی و پر پیچ و خم شکوفا می شود ، کاری که با محدودیت های این علم بازی می کند اما همچنین تفاوت های ظریف در مورد حافظه و هویت را اضافه می کند. خاطرات نولان از پدر و شوهر بودن فقط خاطرات خوب نیستند و فیلمنامه لحظات دردناکی را به دست می آورد که شاید هرگز فکر نمی کردید با شروع اجرای نمایش ، این اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های تام هنکس

این یک نوع نشاط آور علمی تخیلی است که قوانین خاص خود را تعیین می کند ، و با اوج رسیدن به دنبال آن ، زیرا به اصطلاح خود به موضوعات با شکوه می رسد. اگر صحنه های خاصی را خارج از متن توصیف می کردید ، فوق العاده گیج کننده خواهد بود. در دستان اوسی-کافور جونیور ، آنها مانند قطعات عجیب و غریب تئاتر هستند که بیشتر نشان می دهد ” فیلم جعبه سیاه ” منحصر به فرد است.

فیلم زنی پشت پنجره
بیشتر بخوانید

برای تحقق پروژه ای از این دست ، از ابتکار و جسارت خاصی لازم است ، چیزی که تأثیر غیرقابل انکار و همتای اجتناب ناپذیر اوسی-کافور جونیور ، کریستوفر نولان ، در گذشته ثابت کرده است. وقتی اولین نمایش مثل ” فیلم جعبه سیاه ” را تماشا می کنید ، می دانید که کارگردان مدتی در این مکان حضور خواهد داشت.

پایان مقاله نقد فیلم جعبه سیاه

نویسنده و منتقد سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + بیست =