صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy
ads

نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی Marvel's Guardians of the Galaxy

نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy : 

اگر شما هم مثل من بازی Marvel’s Avengers منتشر شده توسط اسکوئر انیکس را بازی کرده اید و با خود می گویید: «کاش این فقط روی کمپین تک نفره به جای همه چیزهای بازی به عنوان یک سرویس تمرکز می کرد،» پس آیا من چیز خوبی دارم. اخبار برای شما: بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy، که توسط Square Enix نیز منتشر شده است،

برای نجات این روز پرواز کرده است. بدون ریزتراکنش‌ها، بدون بازی چند نفره و داستان نسبتاً گوشتی، این گواه دیگری است که کمپین‌های تک‌نفره و خطی به جایی نرسیده‌اند. مبارزات ساده اما سرگرم‌کننده و طراحی سطح نسبتاً ساده آن ژانر یا هیچ چیز دیگری را متحول نمی‌کند، اما این اصول مستحکم و شخصیت متریک که در بالای آن‌ها قرار گرفته‌اند، بیش از اندازه کافی هستند که نگهبانان کهکشان را سرگرم‌کننده‌ای خوب و قدیمی کند. .

علیرغم اینکه به نام تیم نامگذاری شده اید، کل این کمپین تقریباً 18 ساعته را صرف بازی در نقش پیتر کویل، AKA Star-Lord می کنید. این برای من یک انتخاب شگفت‌انگیز بود، اما انتخابی است که برای داستانی که گفته می‌شود بسیار خوب عمل می‌کند. طرح اصلی اساساً دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را دارید:

یک ماجراجویی کمیک کیهانی درباره تلاش نگهبانان برای رهایی از بدهی، یادگیری کار با هم و شاید نجات کهکشان در طول مسیر – اما با رویدادهایی که خیلی بیشتر هستند قاب می‌شود. شخصی برای پیتر نتیجه یک داستان جذاب است که رگبار دائمی تماشایی و شوخی خود را با لحظاتی واقعاً صمیمانه، هم برای پیتر و هم برای بقیه خدمه: گامورا، دراکس، راکت و گروت متعادل می‌کند.

در حالی که این داستان کاملاً خطی است، ریشه های Deus Ex توسعه دهنده Eidos Montreal مطمئناً با میزان انتخاب دیالوگ هایی که در طول آن به شما داده می شود نشان می دهد. به طور مداوم گزینه‌هایی برای پاسخ پیتر به مکالمات مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد، خواه این مکالمات در طول لحظات مهم داستان باشد یا در حین گپ زدن با هم تیمی‌هایتان – به ندرت لحظه‌ای وجود دارد که نگهبانان صحبت نکنند،

که هنگام نوشتن و نوشتن از آن استقبال می‌شود. اجراها به همان اندازه که هستند سرگرم کننده هستند. این انتخاب‌های دیالوگ عمدتاً فقط نقش‌آفرینی سرگرم‌کننده در داستانی غیرمنتظره هستند، اما برخی از آنها می‌توانند تأثیر غیرمنتظره‌ای داشته باشند.

برای مثال، انتخاب دیالوگ‌های مناسب برای ذخیره یک شخصیت در یک نقطه، می‌تواند باعث شود که بعداً به شما کمک کنند. بار دیگر انتخابی انجام دادم که منجر به این شد که سطح بعدی یک بخش مخفی کاری ساده باشد، اما پس از اتمام داستان متوجه شدم که انتخاب گزینه دیگر در عوض کل سطح را به یک آتش‌سوزی عظیم تبدیل می‌کرد.

نقد و بررسی بازی BLASPHEMOUS
بیشتر بخوانید
بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی Marvel's Guardians of the Galaxy

اکثریت قریب به اتفاق این کمپین احتمالاً برای همه بسیار شبیه به نظر می‌رسد، اما این تفاوت‌های کوچک به بازی من حس شخصی اضافه کرد و من را بیشتر به امتحان New Game Plus برای دیدن اینکه چه اتفاقی می‌افتاد، بیشتر کرد.

انتخاب‌های شما یک لمس کوچک شخصی به هر بازی اضافه می‌کند

این فقط داستانی نیست که از دیدگاه پیتر پخش می‌شود: در مبارزات شما فقط کنترل مستقیم او و تپانچه‌های دوگانه‌اش را در اختیار دارید. به‌جای تعویض کفش‌های نگهبانان دیگر، آن‌ها در مجموع چهار توانایی را باز می‌کنند که می‌توانید به آن‌ها دستور دهید تا از آنها استفاده کنند.

این می‌تواند به این صورت باشد که Groot ریشه‌هایی را برای مهار کردن دشمنان می‌فرستد یا گامورا آسیب زیادی به یک هدف وارد می‌کند. این سیستم در هر لحظه گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و سرعت اجرای آن‌ها و نحوه نگاشت بصری آن‌ها به کنترل‌کننده‌تان باعث می‌شود تا در میانه‌ی مبارزه به‌خوبی مدیریت کنید.

البته پیتر نیز چند ترفند دارد. او چهار قدرت از خود به دست خواهد آورد، یکی از آنها توانایی فعال کردن چکمه های جت خود و پرواز برای مدت کوتاهی است، و چهار نوع مختلف شات عنصری که می تواند کارهایی مانند یخ زدن یا سوزاندن افراد بد را در کنار انفجارهای لیزر معمولی او انجام دهد. مبارزات به لطف این تنوع گزینه‌ها بسیار سرگرم‌کننده است، حتی اگر دقیقاً عمیق‌ترین یا پیچیده‌ترین رقصی نباشد که من تا به حال در آن شرکت کرده‌ام.

ماشه برای قفل کردن روی دشمن و ماشه مناسب برای آزاد کردن شلنگ آتش نشانی از لیزر. یک سیستم بارگذاری مجدد فعال ساده به شما آسیب اضافی می دهد و توجه شما را حفظ می کند، اما در بیشتر موارد شما این ماشه سمت راست را تا حد زیادی پایین نگه دارید.

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی Marvel's Guardians of the Galaxy

حتی هنوز، مبارزه هرگز از لذت بخش بودن در کل مبارزات بازماند. این تا حدودی به لطف طراحی دشمن است که به اندازه کافی متنوع است که شما را مجبور به استفاده از حملات عنصری مختلف برای سوء استفاده از نقاط ضعف یا حذف سپرها و همچنین دشمنان بزرگتر می کند که می توانند با توانایی های خاصی سرگردان شوند.

هم تیمی‌های شما نقش‌های متفاوتی دارند که آنها نیز انجام می‌دهند – توانایی‌های گامورا به طور کلی آسیب زیادی دارند، Drax بیشتر در مورد تلوتلو خوردن است، Rocket بهترین AOE را دارد و Groot می‌تواند اهداف را متصل کند. خوب است که توانایی‌های آن‌ها نیز تأثیرگذار باشد، زیرا جدا از آنها، تقریباً همه آسیب‌ها را خودتان متحمل خواهید شد. حملات خودکار هم تیمی های شما به اندازه یک ماساژ تهاجمی آسیب می زند.

نقد و بررسی بازی Daymare: 1998
بیشتر بخوانید

یکی دیگر از چیزهایی که مبارزه را در تمام طول مدت تازه نگه می دارد، شوخی است. به طور جدی، دیالوگ های بسیار زیادی در این بازی وجود دارد، و تعامل بین هر یک از اعضای تیم هم سرگرم کننده و هم آموزنده است، به طوری که می بینید روابط آنها در طول داستان تکامل می یابد. بدون شک لحظاتی وجود داشت که چندین بار فریادهای یک خط را می شنیدم،

اما در کل تنوع قابل توجهی در همه این پارس ها وجود دارد. این بدان معناست که دعواهای بیش از حد مشابه همچنان می توانند بر اساس زمینه آنها یا مکالماتی که در طول آنها اتفاق می افتد جذابیت جدیدی داشته باشند.

انتخاب دیالوگ حتی با یک حرکت فوق العاده به نام The Huddle به طور مستقیم وارد مبارزه می شود. هنگامی که فعال می شود (که می تواند به طور تصادفی و با فشار دادن همزمان L1 و R1 به راحتی انجام شود)، پیتر همه را در اطراف جمع می کند تا در مورد مبارزه صحبت کنند، و سپس شما باید بر اساس چیزهایی که آنها انجام داده اند، یک پاسخ صحبت سریع را انتخاب کنید. گفت: برای کسب یک مزاحم.

همچنین یکی از بسیاری از آهنگ های مجوزدار دهه 80 Guardians of the Galaxy را برای مدت زمان پخش خواهد کرد که بسته به نتیجه می تواند هیجان انگیز یا هیستریک باشد.مبارزه با رئیس ماهی مرکب بیگانه غول پیکر در حالی که «امشب همه خوش بگذرانید»

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی Marvel's Guardians of the Galaxy

اثر وانگ چانگ باید یکی از شادترین لحظاتی باشد که در طول سال در یک بازی داشتم، در حالی که «نگران نباش، شاد باش» بابی مک‌فرین را داشتم. به‌طور غیرمنتظره‌ای که در طول یک دیدار اوج‌آمیز در پایان بازی اتفاق می‌افتد، یک نوع متفاوت خنده‌دار بود.

مبارزه عمیق ترین نیست، اما هرگز از سرگرم کننده بودن آن هم دست برنمی دارد

بین مبارزات و صحنه‌های برش، در مکان‌های مختلف بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy، که از کشتی‌های فضایی Nova Corp تا جهان‌های بیگانه شگفت‌انگیز را شامل می‌شود، راه خواهید یافت.

مانند خود داستان، این بخش ها مسیرهای بسیار خطی با یک معمای محیطی گاه به گاه برای حل یا کلکسیونی اختیاری برای یافتن هستند که توسط مبارزات در عرصه های بازتر شکسته می شوند. و مشابه مبارزات، آنها در تمام طول مسیر بیشتر به لطف شوخی‌ها و تنوع بصری سرگرم می‌شوند تا اینکه عمیقاً یا به تنهایی درگیر شوند.

نقد و بررسی بازی Crysis 3
بیشتر بخوانید

گاهی اوقات باید به هم تیمی های خود در اینجا فرمان دهید، احتمالاً از Rocket بخواهید ترمینال یا Drax را هک کند تا چیز بزرگ و سنگینی را از یک نقطه به نقطه دیگر حمل کند. این می تواند حل معماهای بسیار ساده اما نسبتاً سرگرم کننده را ایجاد کند زیرا شما راه درستی برای ترکیب توانایی های مختلف پیدا می کنید. حضور تیم شما در اطراف نیز کمی سرزندگی به این مسیرها می‌افزاید،

به طوری که آنها سرگردان می‌شوند تا به تنهایی به چیزها نگاه کنند یا در حالی که شما به جستجوی یک مسیر فرعی می‌روید بی‌حوصله در اطراف می‌ایستند – حضور آنها همچنین به حل این مشکل تکمیل‌گرا کمک می‌کند که بدانند آیا یک مسیر وجود دارد یا خیر. راه درست یا «اشتباه» پر از خوبی ها است، زیرا آنها معمولاً خودشان به سمت مسیر اصلی بعدی حرکت می کنند و وقتی به دنبال غارت می روید نظر می دهند.

کلکسیون هایی که به دست می آورید یا پولی هستند که برای ارتقای قابلیت های پیتر استفاده می شود، لباس های آرایشی برای اعضای تیم مختلف که می توانند بپوشند (که همگی از رنگ آمیزی جدیدتر هستند، پر از لباس های جدید و ارجاعات به طور یکسان)، سیاهه های نوشته شده برای کمی طعم داستان، یا آیتم‌های ویژه‌ای که وقتی بین فصل‌ها در کشتی خود می‌نشینید، قفل مکالمات جدید را باز می‌کند.

جمع آوری این چیزها همیشه با ارزش بود، حتی اگر مسیرهای فرعی اغلب به راحتی یافتن و پیمایش مسیرهای اصلی بود. تنها شکایت واقعی در اینجا این است که ساخت ارز به قدری رایج است که گرفتن آن کمی خسته کننده می شود، اما این احتمالاً در درجه اول به دلیل فقدان تاسف بار دکمه اسپرینت است.

با ادامه روند کلی، سیستم ارتقاء خود نیز چیزی است که تا انتها رضایت بخش و لذت بخش باقی می ماند، حتی اگر گاهی اوقات کمی صاف باشد. تکمیل مبارزات به شما امتیاز توانایی برای باز کردن قفل قدرت‌های جدید می‌دهد، در حالی که برای ساخت ارز می‌توان هر یک از 15 امتیاز مختلف را که از همان ابتدا برای باز کردن قفل در دسترس هستند، خرج کرد.

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی Marvel's Guardians of the Galaxy

داشتن فورا همه چیز روی میز خوب است زیرا به این معنی است که می‌توانید ارتقاهایی را که می‌خواهید به ترتیبی که می‌خواهید اولویت‌بندی کنید، اما همچنین به این معنی است که با پیشرفت کمپین واقعاً هیچ غافلگیری وجود ندارد. اما حتی بدون آن، من از اینکه امتیازات قابل توجهی احساس می‌شد لذت می‌بردم – فقط برخی از آن‌ها افزایش‌های آماری خالص هستند، در حالی که اکثر حرکات جدید مانند ضربات پانچ یا کاهش زمان برای لحظه‌ای که در آخرین ثانیه طفره می‌روید باز می‌شوند.

نقد و بررسی بازی Assassin's Creed Origins
بیشتر بخوانید

به عنوان نکته پایانی، شایان ذکر است که من در طول بازی خود در پلی استیشن 5 با تعداد انگشت شماری باگ مواجه شدم. به غیر از دو تصادف سخت، هیچ چیز خیلی دراماتیک نبود، و اسکوئر انیکس گفته است که تعدادی از مشکلاتی که با آن مواجه شدم با رفع آنها رفع خواهند شد. رهایی. با این اوصاف، من متوجه شدم که پیشرفتم چند بار به دلیل فعال نشدن درست یک رویداد یا شکستن سریع دکمه،

و همچنین برخی از مشکلات بصری عجیب و غریب اینجا و آنجا مانند مدل پیتر بزرگسال که به طرز وحشتناکی در قاب پیتر دوران کودکی فرو رفته است، مانع شده است. صحنه تنها چیزی که تا به حال لازم بود بارگذاری مجدد سریع ایست بازرسی برای مرتب کردن همه چیز بود، و ذخیره خودکار و چک پوینت آنقدر بخشنده است که حتی بدترین مشکلات نیز هرگز مرا ناراحت نمی کرد، اما مشخص نیست که چه مقدار از آن در روز راه اندازی وجود خواهد داشت.

حکم

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy به خوبی یک ماجراجویی مضحک و پر از اکشن را با چند لحظه داستانی واقعاً صمیمانه متعادل می‌کند، و انتخاب‌هایی که به شما داده می‌شود می‌تواند برخی از پیچش‌های شخصی شگفت‌انگیز را به بازی خاص شما اضافه کند. طراحی مبارزات و سطح آن نسبتاً ساده است، اما همچنان به طور مداوم سرگرم کننده است،

اما این روابط و شوخی بین شخصیت های آن است که همه چیز را در طول تکامل آنها تازه نگه می دارد. قرار نیست دنیا را به آتش بکشد، اما بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy همچنان مثال قانع‌کننده دیگری است که نشان می‌دهد یک کمپین تک‌نفره خطی و بدون حاشیه می‌تواند چقدر سرگرم‌کننده باشد.

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی Marvel's Guardians of the Galaxy

پایان مقاله نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

سریال های پرطرفدار سال ۲۰۲۱ | بهترین فیلم های تیم برتون | بهترین فیلم های ران هاوارد | نکات ویرایش فیلم Ron Howard : آموزش تدوین فیلم | نقد فیلم خیابان ترس | قسمت سوم | فیلم جنگل کروز | از اورانوس تا اریس: درون کشفیات کلیدی منظومه شمسی | نقد بررسی بازی Outlast | راهنمای تغییر شغل : چگونه شغل خود را تغییر دهیم |

دیدگاهتان را بنویسید

نوزده + ده =