صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Tell Me Why
ads

نقد و بررسی بازی Tell Me Why

بازی Tell Me Why

نقد و بررسی بازی Tell Me Why : 

هیچ واقعیتی وجود ندارد. حساب های دست اول دارای ذهنی ذاتی هستند ، مردم دروغ می گویند و خاطرات محو می شوند. همه اینها به این معنی است که به من بگو چرا اینقدر جذاب است. اما در حالی که شخصیت ها و جهان مملو از جذابیت است ، کشیدن نخ برای افشای اسرار این قتل نه چندان مرموز این شهر خیالی آلاسکا ثابت می کند که جذاب ترین قسمت کل ماجراجویی است.

در “به من بگو چرا شما بین دیدگاه های دوقلوهای آلیسون و تایلر رونان پس از 10 سال پس از مرگ مادرشان دوباره به هم می پیوندید. در طول 8.5 ساعت (شامل سه قسمت) ، این دو برای فروش خانه دوران کودکی خود آماده می شوند ، که ثابت می شود از نظر جسمی و روحی یک کار خسته کننده است.

علیرغم جدایی کامل از جهان Life Is Strange ، به من بگو چرا به زودی به روشی مشابه با ماوراءالطبیعه روی می آورد ، عمدتا از طریق توانایی آلیسون و تایلر در صحبت تله پاتی و بازنمایی تکرارهای شبح انگیز خاطرات کلیدی دوران کودکی با هم. ظاهر شفاف این تکرارها از ذرات نور طلایی تشکیل شده است و به آنها احساسی گذرا و گذرا می دهد.

از طریق این بینش ها ، شما بیشتر گذشته دوقلوها را می بینید و گاهی اوقات جزئیات رویدادهای کلیدی را “به خاطر می آورید” تا بتوانید با افراد شهر مقابله کرده و پاسخ های مورد نظر خود را دریافت کنید. به طور مشابه ، چت از راه دور به این دو اجازه می دهد تا حرکت بعدی خود را استراتژی کنند ، گزینه های بیشتری برای گفتگو باز کنند یا دیگری را در یک کار راهنمایی کنند.

یکی از بهترین ایده ها این است که گاهی اوقات آلیسون و تایلر خاطرات متفاوتی از یک رویداد دارند و شما را مجبور می کند که کدام خاطره را باور کنید. این من را به درام این شخصیت ها کشاند. من همیشه بر اساس آنچه که از شخصیت های درگیر می دانستم واقع بینانه تر عمل می کردم. با توجه به افراد درگیر ، آیا این دعوا با گریه یا نفرین به پایان می رسد؟ با توجه به روابط آلیسون یا تایلر با افرادی که در خاطرات آنها هستند ، به احتمال زیاد چه کسی به طور ناعادلانه خشن یا بسیار بخشنده است؟

بازی Tell Me Why

بازی Tell Me Why

مجبور شدم انتخاب کنم که باور کنم حافظه من را به بهترین شکل ممکن وارد درام کرد

من تقریباً بین انتخاب خاطرات آلیسون و تایلر ، که گواهی بر گوشتی بودن این شخصیت ها است ، تقریباً به یک اندازه تقسیم شده بودم. مانند افراد واقعی ، یاد گرفتم که بین سطرها بخوانم ، تعصبات آنها را تشخیص دهم و در نهایت تصمیم بگیرم که به حافظه چه کسی اعتماد کنم.

با این وجود ، مهم نیست که از کدام دیدگاه استفاده می کنید. در حالی که برخی از شخصیت ها ممکن است هنگام روبرو شدن با شواهد مبتنی بر حافظه شما اعتراض کنند ، راهی برای دانستن “حقیقت” وجود ندارد. این موضوع از نظر موضوعی با این حقیقت ارتباط دارد که دنباله ای مسلم از رویدادها نیست ،

نقد و بررسی بازی Assassin's Creed Chronicles: India
بیشتر بخوانید

اما عدم وجود فشاری که من به عنوان یک بازیکن احساس می کردم ، بحث داخلی من را کمی کسل کننده و کم ریسک کرد. فرایند انتخاب به سرعت به یک کار پیش پا افتاده تبدیل شد که باید انجام می دادم تا یک روش قانع کننده برای چرخاندن سرنوشت دوقلوها.

فراموش کردن نوانس

هشدار Spoiler برای اولین لحظات داستان: با شروع به من بگو چرا ، بلافاصله یک فلاش بک می بینید که نشان می دهد چگونه یک دوقلو مادر خود را در دفاع از خود کشته است. این که قتل اتفاق افتاده است ، هیچگاه شکی نیست ، اما درگیری رانندگی “به من بگو چرا” به سرعت درمی یابد که چه چیزی مادر را به تهدید به قتل یکی از فرزندان خود سوق داده است.

پردازش و عبور از چیزی که نمی توانید توضیح دهید تقریباً غیرممکن است. من تصور می کنم این چیزی است که دوقلوها در حال مواجه شدن با خشونت هایی که منجر به مرگ مادرشان شده است تجربه می کنند. نیاز مبرم آنها به داستان پیچیده خود معنا پیدا می کند قابل درک است ،

اما این جستجو بی نتیجه است زیرا هیچ چیز نمی تواند آن زنگ را نادیده بگیرد و پاسخی وجود ندارد که بتواند در چنین سناریوی تاریکی آسایش ایجاد کند.

من انتظار داشتم پرده در مورد مسائل روانی مری آن کنار گذاشته شود ، اما آنها هرگز در عمق واقعی مورد بررسی قرار نگرفتند

من همچنین احساس کردم که Dontnod در تصویری از مادرشان ، مری آن ، کمی دچار اشتباه شد. تفاوت بین نور و تاریکی در شخصیت او وجود داشت که من احساس می کردم Dontnod به دنبال آن است ، اما در اجرای آن کاملاً برخورد نکرد ، که بر شدیدترین رفتار او متمرکز بود.

او مطمئناً به عنوان یک مادر کلیشه ای سوءاستفاده کننده معرفی نمی شود: مری آن تمام اسباب بازی های بچه های خود را با دست ساخته و لباس های آنها را می دوزد (چون پولشان کم بود) ، او داستان های خواب را برای آنها می خواند ، آنها را به تعطیلات می برد و با توجه به حساب همه ،

او آنها را دوست داشت با این حال ، ما همچنین می دانیم که او به وضوح دچار مشکل شده است. من انتظار داشتم به من بگو چرا پرده مسائل بهداشت روانی مری آن را بیشتر کنار می زند ، اما آنها هرگز در عمق واقعی مورد بررسی قرار نگرفتند.

در مورد دیگر اکتشافات مربوط به سلامت روان ، تصویری از حمله پانیک وجود دارد و درمان مورد بررسی قرار می گیرد ، اما در نهایت همه چیز ناشناخته به نظر می رسد ، و ما مجبور هستیم که خودمان شکاف ها را پر کنیم. این برای داستانی که می خواهد در مورد چنین موضوعاتی توضیحی ارائه دهد ایده آل نیست.

بازی Tell Me Why

بازی Tell Me Why

تصمیم گیری تصمیم گیری

به من بگو چرا پر از انتخاب های فراوان است اما شرایط به ندرت باعث می شد احساس تعارض کنم و پیامدها آنقدر شدید نبودند که احساس سرمایه گذاری کنم. نمادی وجود دارد که روی صفحه چشمک می زند و به شما می گوید که آیا رابطه شما تحت تاثیر مثبت یا منفی انتخاب شما قرار گرفته است ،

نقد و بررسی بازی Thymesia
بیشتر بخوانید

اما هرگز زیاد نیست. برخی استثنائات قابل توجه و استرس زا نیز وجود دارد ، مانند این که برای به دست آوردن اعتراف کامل ، باید تاریخی را که به تازگی دیدم به درستی به خاطر بیاورم ، اما این لحظات بسیار اندک هستند.

من از این واقعیت هیجان زده بودم که گاهی اوقات این امکان را دارید که اصلاً چیزی نگویید ، اما این هیجان به سرعت تضعیف شد زیرا شخصیت شما هنوز حتی در صورت عدم پاسخگویی به نوعی پاسخ می دهد. به عنوان مثال ، در اوایل می توانید هدیه ای را قبول یا رد کنید.

من اصلا گزینه ای را انتخاب نکردم اما وقتی آلیسون در مورد آن بحث کرد ، تایلر با عصبانیت گفت: “خوب ، من آن را انتخاب می کنم. گفتم می برم. » در حالی که این امر منجر به دریافت هدیه به تایلر نشد ، باز هم احساس ناخوشایندی در پاسخ دادن شخصیت من به زمانی که به هیچ چیزی متعهد نبودم ، به نظر می رسید.

انتخاب ها به ندرت به من مکث می دادند

در حالی که تفاوتها ممکن است با بازیهای متعدد آشکارتر شود ، من می خواستم آن وزن را فوراً احساس کنم: می خواهم پشیمان شوم ، می خواهم احساس کنم درست یا غلط را انتخاب کرده ام ، می خواهم آنجا بنشینم و نمی دانم چه کار کنم ، اما به ندرت انتخاب می کردم چنین مکثی به من بده

این احساس بیهودگی با این واقعیت تشدید می شود که بیشتر اوقات گزینه های متعددی در اختیار شما قرار می گیرد که چه چیزی باید به یک شخصیت بگویید به جای اینکه مجبور شوید یک پاسخ واحد را انتخاب کنید که بر روابط شما با آنها تأثیر بگذارد یا بر گزینه های گفتگوی بعدی شما تأثیر بگذارد.

حتی در یکی از رویارویی های نهایی دو سوال به شما داده می شود که می توانید بپرسید … اما می توانید قبل از پایان مکالمه هر دو را انتخاب کنید و ترتیب انتخاب آنها به هیچ وجه پاسخ فرد را تغییر نمی دهد.

گذرگاه دلوس

عمل جست وجو در اطراف ، زنده نگه داشتن خاطرات و پرسیدن سوالات مناسب از شهروندان دلوس سرانجام به طریقی رضایت بخش به آنها پاسخ می دهد. با این حال ، اگرچه افشاگری هایی که ما کشف می کنیم نشان می دهد که تقریباً همه مری آن را به نحوی شکست داده اند ، اما چیز کمی وجود دارد که به اندازه کافی شگفت انگیز باشد. حتی افشاگری بزرگی که در انتها انجام شد نتوانست من را مجاب کند.

بازی Tell Me Why

بازی Tell Me Why

برای اینکه به من بگویید چرا اعتبار ، پایان خود غیر منتظره است. در طول بازی خود سعی کردم حدس بزنم که داستان چگونه به پایان می رسد و حدس های من با هر اطلاعات جدید تغییر می کرد.

با این حال ، نظریه های دائماً در حال تغییر من احساس می کردند که نتیجه داستان این بوده که من را به جهات زیادی کشانده است نه اجرای پیچ و خم های هوشمندانه ای که همه سرنخ ها را در کنار هم قرار داده است ، به طوری که آنها به طریقی پیش بینی نشده صف بندی شده اند. و پاسخها هرگز به اندازه کنجکاوی من در مورد آنها هیجان انگیز نبود.

نقد و بررسی بازی Biomutant
بیشتر بخوانید

لحظات گیج کننده و بازیهای کوچک

بسیاری از راه حل های حل معما به من بگو خواندن کتاب افسانه مری آن از اجنه برای تجزیه و تحلیل اطلاعات کلیدی مرتبط است. این داستانها به اندازه کافی خوب نوشته شده اند ، اما برای حل معماهای ساده مجبور به خواندن یک داستان کامل از کودکان نیست.

تطبیق حیوانات با هدایایی که برای شاهزاده خانم آورده اند به قدری ساده است که شما بلافاصله جواب مورد نظر خود را می دانید و بیرون آوردن آنها از یک داستان چهار صفحه ای می تواند به عنوان یک کار سخت به نظر برسد ،مخصوصاً اگر کتابهای کودکان واقعاً مورد علاقه شما نباشند. هر چند در اینجا یک استثنا وجود دارد: فصل سوم شامل دنباله ای از چندین پازل کتاب گابلین است که حل آنها سرگرم کننده است زیرا به هم مرتبط هستند و پاسخ های معنی داری به داستان ارائه می دهند.

لحظات مینی بازی به افزودن لایه ای از انسانیت و سبکی به مضامین سنگین کمک می کند

انواع دیگر حل مسائل کمی جالب تر هستند. استفاده از نقشه خروج اضطراری برای فهمیدن نحوه صعود به طبقه بالا یا یادگیری آرام اصطلاحات جستجوی جدید برای جمع آوری پرونده های پلیس برجسته است. این یادآور داستان Her Samlow’s Her Story بود ، که در آن هر ویدئو به شما سرنخی می دهد که در آینده به دنبال چه چیزی باشید و همان حلقه پیش بینی هیجان انگیز را ایجاد کرد که در آن به طور مداوم با اطلاعات جدید پاداش می گرفتید. و البته ،

برخی از کلیشه ها وجود دارد که بهتر است در طبقه اتاق برش باقی بماند (پس از بازی Life is Strange ، من به طور کلی بیش از حد دکمه های فرسوده روی صفحه کلید را انتخاب کرده ام).

لحظات مینی بازی به افزودن لایه ای از انسانیت و سبکی به مضامین سنگین «به من بگو چرا کاوش می کند» کمک می کند. من با خوشحالی با مایکل ، بهترین دوست و همکار آلیسون ، ساعت ها ماهیگیری می کردم و از دعوای مخملی انبارمان قدردانی می کردم ، هر چند که خیلی سریع پیش رفت و به آن اندازه تند و پویا نبود.

عبور مردم دلوس

به من بگویید چرا یک شخصیت ترانس جلو و مرکز دارد و عمدتا توسط Dontnod اداره می شود. ما هویت تایلر به عنوان یک مرد ترنس را نه از طریق تعصبی که تجربه می کند و نه با خواندن نام او از قبل از انتقال (با نام مستعار وی) بر روی یک کارت شناسایی قدیمی یا هر فرم دیگری که شرط آن را ندیده اید ،

می آموزیم. از این به بعد ، با کاوش در اتاق خواب خود ، وسایل خود را بسته بندی می کند و از طریق مکالمات اولیه با خواهرش. منطقی است ، زیرا این همان روشی است که ما در مورد همه چیز در Delos Crossing می آموزیم. علاوه بر این ، به من بگو چرا تفسیری در مورد ترنس هراسی نیست ، علیرغم اظهارات گاه و بیگاه قسمت اول شخصیت های فرعی و خاطرات دوران کودکی با محوریت نقش جنسیتی.

نقد و بررسی بازی Anthem
بیشتر بخوانید

با این حال ، من می توانستم بدون طعمه و سوئیچ انجام دهم. داستان به ترانسفوبیا اشاره می کند ، فقط برای تغییر سریع دنده ها. این باعث تعجب من می شود که آیا Dontnod می تواند همان کار را بدون استناد به داستان ضربه ای انجام دهد که نویسندگان آن اعلام کرده اند که به طور فعال در تلاش بودند از آن اجتناب کنند.

بازی Tell Me Why

بازی Tell Me Why

داستان به ترنس هراسی اشاره می کند اما دنده ها را عوض می کند و طعمه و سوئیچ غیر ضروری ایجاد می کند

در حالی که منظور از ترنس هراسی و تعصب ، تمرکز فیلم “به من بگو چرا برخی از جهل و تعصب وجود دارد” است. یک صحنه اختیاری وجود دارد که در آن یک شخصیت شیوه هایی را که احساس می کردند به عنوان یک فرد عجیب و غریب در دلوس کراسینگ نامطلوب بوده اند توصیف می کند که واقعاً با درایت انجام شده است. در مقابل ، اظهارنظرهای نامناسب دوست قدیمی مامان ، سام و عذرخواهی بعدی پس از دیدن تایلر برای اولین بار ،

بیشتر شبیه یک سناریوی رویایی است تا یک تصویر واقعی. گاهی اوقات ، Dontnod تلاش می کند تا مرز بین صادق بودن آزار و شکنجه ای را که تایلر به عنوان یک مرد ترنس تجربه کرده و روایت داستانی با شخصیت ترانس که بیش از آنکه به عنوان یک فرد ترنسمی با تبعیض روبرو شود ، طی کند.

به همین ترتیب ، با گذراندن خیال Delos Crossing در روستاهای آلاسکا ، فرهنگ Tlingit در محیط و شخصیت های اصلی در سراسر برجسته می شود. با رانندگی به داخل شهر ، بلافاصله با یک نقاشی دیواری زیبا که ما را در فرهنگ آن فضا قرار می دهد برخورد می کنیم. و گفتگو با مایکل ،

مرد Tlingit ، منجر به بینش های بیشتری شد که متناسب با جریان طبیعی مکالمه بود. فرهنگ تلنگیت نقش مهمی در طرح «به من بگو چرا» ایفا نمی کند ، زیرا دوقلوهای رونان خود بومی نیستند ، اما داشتن شخصیت های کلیدی از این طایفه گنجاندن را بالاتر از پانسمان مجموعه معمول قرار داد.

حکم

به من بگو چرا دیالوگ های خوب نوشته شده ، اکتشافات پیش پا افتاده و جذاب و زاویه افسانه عجیب و غریب ، ورود به شهر دلوس را با گذراندن یک پازل مناسب به یک داستان خوب تبدیل می کند. فقط این است که تصمیمات کم خطر و یک طرح اسرارآمیز من را مجبور کرد تا در جستجوی حقیقت به دنبال عمق و پیامدهای بیشتری باشم.

بازی Tell Me Why

بازی Tell Me Why

پایان مقاله نقد و بررسی بازی Tell Me Why

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

عوامل موثر بر رفتار سهم | نقد فیلم Meander | فیلم پیچ و خم | نقد فیلم بادکنک سفید | راهنمای معماری خانه های مکعبی روتردام | تعریف رپرتوار در موسیقی | نقاشی دورا مار و گربه | نقد فیلم به نام پدر | نقد فیلم ده عباس کیارستمی | فیلم 13th | سریال دیوانه برای یکدیگر |

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × پنج =