بیوگرافی کیتی هلمز

کیتی هلمز

بازیگر کیتی هولمز بیشتر برای نقش‌هایش در برنامه تلویزیونی موفق Dawson’s Creek و فیلم‌هایی مانند Batman Begins و همچنین ازدواج پنج ساله‌اش با بازیگر تام کروز شناخته می‌شود.

کیتی هلمز کیست؟

کیتی هولمز، بازیگر، بیشتر به خاطر بازی در برنامه تلویزیونی موفق Dawson’s Creek و Batman Begins شناخته می شود. در داوسون کریک که از سال 1998 تا 2003 پخش شد، هولمز در نقش جوی پاتر دختر همسایه مورد علاقه طرفداران بازی کرد.

سپس، بومی اوهایو به سینما روی آورد و در Batman Begins – اولین سه گانه The Dark Knight کریستوفر نولان – در میان فیلم های دیگر ظاهر شد. خارج از صفحه نمایش، هولمز برای ازدواج و طلاق بعدی خود از بازیگر همکار تام کروز خبرساز شد. اخیراً، او با پروژه هایی مانند فیلم 2022 خود، Alone Together، تهیه کننده و کارگردان اجرایی را به رزومه کاری خود اضافه کرده است.

اوایل زندگی

کیت نوئل هلمز در 18 دسامبر 1978 در تولدو، اوهایو به دنیا آمد. او کوچکترین از پنج خواهر و برادر کاتلین استوترز-هولمز، خانه‌دار و بشردوست، و مارتین جوزف هلمز پدر، وکیل است. کیتی سه خواهر و یک برادر دارد.

کیتی هلمز در آکادمی نوتردام تولدو، یک مدرسه خصوصی و تمام دخترانه کاتولیک تحصیل کرد، جایی که او یک دانش آموز مستقیم بود. او در دانشگاه کلمبیا در نیویورک پذیرفته شد، اما تصمیم گرفت به جای آن، حرفه بازیگری خود را آغاز کند. او بازیگری را در سال 1997، زمانی که 19 سال داشت، آغاز کرد و از آن زمان در چندین فیلم، برنامه تلویزیونی و نمایشنامه ظاهر شد.

کیتی هلمز

کیتی هلمز

داوسون کریک و سایر نقش های تلویزیونی

اگرچه هولمز قبلاً نقش‌های سینمایی داشت، اما نقش مهم او در نقش جوی پاتر در داوسون کریک بود. در طول شش فصل، این نوجوان در شهر خیالی کیپساید، ماساچوست بزرگ می شود و با علایق عشقی متفاوتی قرار می گیرد.

طرفداران در نهایت درگیر شدند که یکی از جوی ها باید بین آن ها قرار می گرفت: داوسون با بازی جیمز ون در بیک یا پیسی با بازی جاشوا جکسون. بازی هولمز در نقش جوی چندین نامزدی جایزه انتخاب نوجوان را برای او به همراه داشت که از سال 1998 تا 2003 پخش شد.

داوسون کریک بیشتر در ویلمینگتون، کارولینای شمالی فیلمبرداری شد و هولمز قبلاً خاطرنشان کرد که ترک شهر و نقشش پس از پایان سریال برایش دشوار بود و گفت: «بسیاری از من در جوی هستم و واقعاً احساس می‌کردم که بزرگ شده‌ام.

در تلویزیون.» کیتی هلمز همچنین سن خود را در زمان فیلمبرداری داوسون کریک به خاطر کمک به او در ارتباط آسان با شخصیت روی پرده خود می داند. هولمز بعداً با اینترتینمنت ویکلی به اشتراک گذاشت: «من هنوز یک نوجوان بودم و خواندن فیلمنامه‌ای که احساس می‌کردم چیزهایی را بیان می‌کند که من هنوز در تلاش برای درک آن‌ها بودم، خوب بود.

بهترین فیلمهای جنیفر لارنس
بیشتر بخوانید

اما نقش اصلی هلمز تقریباً محقق نشد. در ابتدا، کوین ویلیامسون، مجری برنامه، می خواست سلما بلر نقش جوی پاتر را بازی کند. خوشبختانه برای هولمز، اجرای نوار تست او به قدری خوب بود که ویلیامسون را متقاعد کرد که او برای نقش اصلی مناسب است.

Dawson’s Creek یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های WB بود که با ۶.۸ میلیون بیننده نمایش داده شد، که Vox گزارش می‌دهد که بالاترین امتیاز برای این شبکه بود. در واقع، این سریال آنقدر محبوب بود که هولمز حتی در سال 1999 در کمدی Muppets From Space به عنوان شخصیت داوسون کریک او نقش آفرینی کرد.

اخیراً، هولمز در چندین برنامه از جمله الی استون، How I Met Your Mother، Robot Chicken و Ray Donovan حضور کوتاهی داشته است، که در آنها نقش یک نماینده ورزشی پیج فینی را بازی می کرد.

در سال 2011، هولمز نقش اصلی دیگری را در مینی سریال تاریخچه کندی ها به دست آورد و ژاکلین کندی را در تمام هشت قسمت به تصویر کشید. او به عنوان بانوی اول سابق در فیلم کندی ها پس از کملوت در سال 2017 در کنار تد کندی متیو پری بازگشت. هولمز به عنوان تهیه کننده اجرایی در مینی سریال و همچنین کارگردانی یک قسمت بود.

فیلم‌ها: Batman Begins و بیشتر

شخصیت‌های هولمز که نمی‌توانند نقش خاصی را در کبوتر سوراخ کنند، شامل درام، کمدی، هیجان‌انگیز و فیلم‌های ترسناک می‌شوند. و اگرچه هولمز عاشق بازیگری است و بیشتر عمرش را روی آن کار کرده است، اما هنوز پروژه‌های جدید را «وحشتناک» می‌بیند. هولمز به ورایتی گفت که این به دلیل شروع یک «آغاز کاملاً جدید در فرآیند خلاقیت» است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کوین جیمز

برخی از شناخته شده ترین نقش های او در فیلم های بتمن آغاز می کند (2005)، جک و جیل (2011) و بخشنده (2014) هستند. از آخرین نقش‌های او می‌توان به بازی در فیلم‌هایی اشاره کرد که او نیز کارگردانی کرده است.

وقتی صحبت از کارگردانی به میان می‌آید، هولمز هیچ‌گونه پشیمانی از شروع نکردن زودتر حرفه‌اش ندارد. او در آوریل 2023 به IndieWire گفت: «احساس می‌کنم زمانی که برایم مناسب بود به آن رسیدم و برای ادامه مسیر هیجان‌زده هستم.

کیتی هلمز اولین فیلم خود را در طوفان یخ (1997) انجام داد، یک درام درباره دو خانواده ثروتمند که از زندگی خود خسته شده‌اند و به دنبال فرار از حسادت خود در قالب سوء مصرف مواد و امور مخفیانه هستند. هلمز نقش لیبتز کیسی، دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی را در کنار گروهی از بازیگران شامل کریستینا ریچی، توبی مگوایر و سیگورنی ویور بازی کرد.

بهترین فیلم ها الیزابت تیلور
بیشتر بخوانید

در سال 2004، هولمز در فیلم First Daughter در نقش سامانتا مکنزی بازی کرد. رامکام هولمز را به عنوان یک دانشجوی سال اول نشان می‌داد که چیزی جز ترکیب شدن با دانش‌آموزانش نمی‌خواهد، کاری که توسط انبوهی از ماموران سرویس مخفی که از هر حرکت او محافظت می‌کردند، دشوار می‌شد.

یکی از معروف ترین فیلم های کیتی هلمز ، بتمن آغاز می کند محصول 2005 است که در آن نقش ریچل داوز، معشوق دوران کودکی بروس وین (کریستین بیل) را بازی کرد. هولمز همچنین صداپیشگی خاصی را در اختیار دارد زیرا صدای خود را به شخصیت ریچل در بازی ویدیویی Batman Begins که در همان سال پخش شد، قرض داد.

در دنباله 2008 شوالیه تاریکی، هولمز قرار بود دوباره نقش خود را در نقش ریچل بازی کند، اما برای کار بر روی کمدی جنایی Mad Money که در همان سال اکران شد، انصراف داد. در عوض، مگی جیلنهال نقش راشل را در کنار یک بازیگر پر ستاره که شاهد بازگشت کریستین بیل در نقش بتمن بودند و همچنین هیث لجر فقید (در یکی از نقش‌های آخرش)، گری اولدمن، مورگان فریمن و مایکل کین حضور داشتند.

کیتی هلمز  در سال 2010 در بازسازی فیلم ترسناک و فانتزی «از تاریکی نترس» در نقش کیم رافائل بازی کرد که با دوست پسرش و دخترش در حال بازسازی یک ملک قدیمی است. بی‌آنکه کیم و شرکتش بدانند، این ملک توسط موجودات بدخواه که به دنبال خون و دندان هستند، تسخیر شده است.

کیتی هلمز

کیتی هلمز

سپس کیتی هلمز در فیلم جک و جیل در سال 2011 آدام سندلر در نقش ارین، همسر جک ظاهر شد. این فیلم توسط منتقدان و منتقدان به طور یکسان مورد توجه قرار گرفت، اگرچه در سطح جهانی نزدیک به 150 میلیون دلار در برابر بودجه 79 میلیون دلاری خود فروخت.

در سال 2014، کیتی هلمز  در فیلم The Giver، فیلمی دیستوپیایی بر اساس رمانی به همین نام لوئیس لوری در سال 1993 بازی کرد. در این فیلم، هلمز نقش یک قاضی و مادر شخصیت اصلی، جوناس را بازی می کند. جایی که جوناس به دنبال ایجاد تغییر در جامعه سرسختی است که در آن بزرگ شده است، شخصیت هولمز برعکس است و طرفدار قانون و نظم سرکوبگر است. در این فیلم همچنین مریل استریپ، جف بریجز و الکساندر اسکارسگارد بازیگران سنگین وزن هالیوود حضور دارند.

استیون کینگ
بیشتر بخوانید

در پس زمینه بحران مالی 2008، همه ما داشتیم (2016) اولین کارگردانی کیتی هلمز را رقم زد. این فیلم که کیتی هلمز در نقش قهرمان داستان ریتا کارمایکل نیز بازی می‌کند، مبارزاتی را به تصویر می‌کشد که ریتا و دختر نوجوانش در تلاش برای رهایی از فقر، بی‌خانمانی و اعتیاد ریتا هستند. این فیلم برگرفته از رمانی به همین نام در سال 2014 نوشته آنی وترواکس است. هولمز این فیلم را به دخترش سوری تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی برد پیت

تنها با هم به نویسندگی، کارگردانی و بازی کیتی هلمز یک درام رمانتیک دوران همه گیر است. در فیلم 2022 هولمز در نقش ژوئن، یکی از دو نفری که در آغاز همه‌گیری کووید-19 در Airbnb رزرو می‌شوند، حضور دارد. هیجینک ها به وجود می آیند و به زودی جون و چارلی با بازی جیم استرجس نسبت به یکدیگر احساس می کنند. پیچیدگی رابطه جوانه زدن آنها این واقعیت است که ژوئن قبلاً با شخص دیگری در ارتباط است.

اجراهای تئاتر

علاوه بر نقش‌های تلویزیونی و سینمایی، کیتی هلمز در برادوی و خارج از برادوی نیز نقش‌های بازیگری خود را به نمایش گذاشته است. در سال 2008، او در اقتباس صحنه ای از «همه پسران من» اثر آرتور میلر ظاهر شد و به دنبال آن نمایشنامه دیگری به نام «حساب های مرده» در سال 2012 در برادوی ظاهر شد. از ژانویه تا آوریل 2023، هولمز در یک نمایش خارج از برادوی به نام «سرگردانان» ظاهر شد.

روابط: تام کروز و جیمی فاکس

در 18 نوامبر 2006، کیتی هلمز با بازیگر تام کروز در یک مراسم ساینتولوژیست در براچیانو، ایتالیا ازدواج کرد. بر اساس گزارش هالیوود ریپورتر، عاشقانه طوفانی بین این دو بازیگر مدت کوتاهی پس از ملاقات هولمز با کروز در آوریل 2005 و به بهانه بحث در مورد نقشی در فیلم Mission: Impossible 3 آغاز شد.

در پایان ماه، این دو اولین حضور عمومی خود را به عنوان یک زوج، و در اواسط ماه مه 2005، کروز در حین مصاحبه با اپرا به طور فراموش نشدنی روی یک کاناپه بالا و پایین پرید و در مورد رابطه اش با هولمز صحبت می کرد. ماه بعد، هولمز و کروز نامزد کردند.

پس از نزدیک به شش سال زندگی مشترک، کیتی هلمز در ژوئن 2012 درخواست طلاق داد. این جدایی که به شدت تبلیغاتی شد، به تیتر اخبار سراسری تبدیل شد و برخی از رسانه ها گزارش دادند که هولمز کورز را کور کرده است.

زندگینامه استیون هاوکینگ
بیشتر بخوانید

همچنین گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد دلیل طلاق وجود داشت و بسیاری معتقد بودند که ارادت شدید کروز به ساینتولوژی – و تمایل او برای بزرگ شدن دخترشان در کلیسای ساینتولوژی – باعث ایجاد اختلاف بین این زوج شد. با این حال، هر دو طرف در مورد دلیل جدایی خود سخت صحبت می کنند.

کیتی هلمز

کیتی هلمز

برای چندین سال پس از طلاق، کیتی هلمز با بازیگر جیمی فاکس رابطه داشت. گمانه زنی ها در مورد رابطه عاشقانه آنها در آگوست 2013 زمانی که این دو در حال رقصیدن در یک مهمانی در همپتونز مشاهده شدند، مطرح شد. آنها در ماه می 2019 به رابطه خصوصی خود پایان دادند.

دختر

در آوریل 2006، کیتی هلمز اولین و تنها فرزند او و کروز را به دنیا آورد، دختری به نام سوری. در زمانی که با هم بودند، این زوج به طور بدنامی در مورد او خصوصی بودند. هنگامی که این زوج در سال 2012 از هم جدا شدند، کیتی هلمز تنها سرپرستی سوری را به عهده گرفت و به کروز اجازه ملاقات داده شد. طبق گزارش ژوئیه 2023، کروز با سوری 17 ساله که به زندگی تمام وقت با هولمز ادامه می دهد، بیگانه مانده است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رایان گاسلینگ | لیست فیلم ها و زندگی شخصی

سوری همچنین در صنعت سینما، به ویژه در فیلم های مادرش، به عنوان خواننده فعالیت داشته است. او در طول تیتراژ مقدماتی فیلم هولمز، تنها با هم، کاور «ماه آبی» را خواند.

دارای مالی

بازیگری، نویسندگی و نقش های تهیه کننده هولمز حدود 25 میلیون دلار برای او درآمد داشته است. طبق گزارش ها، هولمز برای بازی در سال 2005 در Batman Begins یک میلیون دلار به دست آورد و قبلاً بیش از 13 میلیون دلار برای نقش اصلی خود در Dawson’s Creek در طول مدت نمایش به دست آورده بود.

نقل قول ها

من خوشحال بودم که در 20 سالگی مادر شدم. خیلی خوب بود که سن ما با هم هماهنگ بود. چگونه این را قرار دهم؟ هر سنی که فرزندم بوده و سن من در آن زمان به خوبی هماهنگ بوده است. یه جورایی با هم بزرگ شدیم

کیتی هلمز

کیتی هلمز

من فقط 18 سال داشتم که [Dawson’s Creek] را شروع کردیم، و من واقعاً از نوشتن آن قدردانی کردم، زیرا احساس می کردم در نوجوانی احساسات بسیار متفاوتی داشتم، سعی می کردم از یک دختر به یک زن تبدیل شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 4 =