بیوگرافی برد پیت

برد پیت

برد پیت بازیگر و تهیه کننده برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب است که به خاطر فیلم هایی چون «افسانه های پاییز»، «باشگاه مبارزه»، «مورد عجیب بنجامین باتن»، «مانی بال»، «12 سال بردگی» و «روزی روزگاری… در هالیود».

برد پیت کیست؟

برد پیت بازیگر و تهیه کننده اولین حضور خود را در فیلم ترسناک کلاس برش در سال 1989 انجام داد و نقش او در افسانه های پاییز در سال 1994 باعث شد جایگاه او به عنوان یکی از عناصر اصلی هالیوود تضمین شود.

برد پیت که دو بار برنده عنوان “جذاب ترین مرد زنده” مجله People شد، همچنین نشان داد که مایل است نقش های سخت تری را برای ویژگی هایی مانند Seven (1995) و Fight Club (1999) ایفا کند.

او برای بازی در فیلم‌های بابل (2006)، ماجرای عجیب بنجامین باتن (2008)، حرامزاده‌های بی‌عظمت (2009) و پول‌بال (2011) شروع به دریافت جایزه جدی‌تر کرد و اولین اسکار خود را در بخش بهترین فیلم به عنوان تهیه‌کننده برای 12 فیلم دریافت کرد.

سال بردگی (2013). در کنار آثار بعدی مانند The Big Short (2015)، Allied (2016) و نقش برنده اسکار او در روزی روزگاری روزگاری در هالیوود (2019)، پیت به خاطر روابط پرحاشیه خود با بازیگران زن جنیفر آنیستون و آنجلینا جولی.

اوایل زندگی

برد پیت  با نام ویلیام بردلی پیت در 18 دسامبر 1963 در شاونی، اوکلاهما، بزرگ‌ترین فرزند از سه فرزند خانواده باپتیست جنوبی بود و در اسپرینگفیلد، میسوری بزرگ شد. پدرش، بیل پیت، صاحب یک شرکت حمل و نقل بود و مادرش، جین پیت، مشاور خانواده بود. پیت در ابتدا آرزو داشت مدیر هنری تبلیغاتی شود و در دانشگاه میسوری در رشته روزنامه نگاری تحصیل می کرد.

با این حال، این دانشجوی جوان آرزوهای آرام و آرام دیگری داشت که محصول عشق دوران کودکی به سینما بود. رویاهای او در نهایت ملموس به نظر می رسیدند که در ترم آخرش در دانشگاه بود، وقتی فهمید “من می توانم بروم.” پیت از روی هوس کالج را رها کرد، داتسون خود را جمع کرد و به غرب رفت تا حرفه بازیگری را در لس آنجلس دنبال کند، فقط دو واحد کمتر از مدرک دانشگاهی.

بیشتر بخوانید: فیلم های مشترک برد پیت و لئوناردو دی کاپریو

برد پیت به والدینش گفت که قصد دارد در کالج طراحی مرکز هنر در پاسادنا ثبت نام کند، اما در عوض چندین ماه بعد را با یک لیموزین گذراند – راننده‌های استریپر از یک مهمانی مجردی به مهمانی دیگر، تحویل یخچال و فریزر و تلاش برای نفوذ به صحنه بازیگری لس آنجلس.

او به کلاس بازیگری ملحق شد و مدت کوتاهی پس از آن، با یکی از همکلاسی هایش به عنوان شریک صحنه در یک تست بازیگری همراه شد. در یک چرخش سرنوشت، مامور به جای همکلاسی خود پیت را امضا کرد. پیت پس از گذشت تنها هفت ماه در لس آنجلس، یک نماینده و کار منظم بازیگری را به دست آورده بود.

نقش های پسر جزاب

اولین شغل برد پیت در تلویزیون آغاز شد و در قسمت‌هایی از دالاس، صابون روز دنیا دیگری، کمدی کمدی در حال رشد و سریال کوتاه‌مدت روزهای شکوه تلویزیون فاکس در دهه 1990 ظاهر شد.

در سال 1989، پیت نقش بیلی کانتون، دلال معتاد به مواد مخدر یک نوجوان فراری (با بازی ژولیت لوئیس) را در فیلم تلویزیونی Too Young to Die ساخت NBC بازی کرد. پیت و لوئیس (نه سال از او کوچکتر، در سن 16 سالگی) شروع به قرار ملاقات کردند و در نهایت با هم زندگی کردند.

بیوگرافی کارگردان مشهور کریستوفر نولان
بیشتر بخوانید

برد پیت اولین بازی خود را در سال 1989 در فیلم ترسناک/اسلشر Cutting Class با دانوان لیچ انجام داد و در فیلم Sandy Tung’s Across the Tracks نقش یک ستاره نوجوان موسیقی را بازی کرد، اما این نقش به موقع در یک فیلم جنجالی هالیوود بود که او را به سمت سوق داد.

تابش خیره کننده ستاره شدن آنی بازی پیت به‌عنوان یک مرده‌روی مرتد و خوش‌زبان که توسط دو شخصیت اصلی در تلما و لوئیز (1991) اثر ریدلی اسکات جذب می‌شود، علی‌رغم زمان صرف چند دقیقه‌ای که روی صفحه نمایش داشت، توجه جهانی را به خود جلب کرد.

ترکیب کاریزمای جذاب پسر بد و بازیگوشی حسی – به ویژه در یک صحنه عاشقانه آتشین با جینا دیویس – پیت را به یک سمبل جنسی واقعی تبدیل کرد (و دکمه عقب را در بسیاری از VCRها پوشیده بود).

برد پیت

برد پیت

چند فیلم بعدی برد پیت نتوانست اعتبار بازیگری او را تقویت کند و او را بیش از یک چهره زیبا در هالیوود معرفی کند. او در فیلم The Favor (1992) به همراه الیزابت مک گاورن، اولین کارگردانی تام سی سیلو، جانی سود (1992) و انیمیشن نیمه متقاعد کننده، دنیای خنک (1992) ظاهر شد.

نقش های جدی تر

با این حال، در اواخر همان سال، آفتاب هالیوود یک بار دیگر پسر طلایی را در فیلم رابرت ردفورد در سال 1992، رودخانه ای که از طریق آن می گذرد، بر اساس زندگی نامه نورمن مک لین، روشن کرد. پیت نقش برادر قمارباز و مگس‌ماهی شخصیت اصلی را بازی می‌کرد (به‌طور قابل توجهی شبیه یک نسخه جوان‌تر از کارگردان به نظر می‌رسد).

ردفورد بعداً اعتراف کرد که پیت را بر اساس آزمون آزمایشی خود انتخاب نکرد، زیرا “[او] یک درگیری درونی داشت که برای من بسیار جالب بود.” پیت اجرای درخشانی را ارائه کرد و به طرز ماهرانه ای جایگاه خطرناک شخصیت را بین جذابیت فوق العاده و خود تخریبی بی پروا به تصویر کشید.

در سال 1993، برد پیت دوباره با دوست دختر سه ساله‌اش لوئیس در Dominic Sela’s Kalifornia همکاری کرد. پیت نقش اوایل گریس، مردی را بازی کرد که با دوست دخترش به قتل عام می‌پردازد. بسیاری از منتقدان این فیلم را خشونت آمیز و نیهیلیستی می دانستند و در باکس آفیس خوب ظاهر نشد. پیت و لوئیس بلافاصله پس از فیلمبرداری از هم جدا شدند و یک فاجعه تبلیغاتی ایجاد کردند.

برد پیت کارنامه خود را با اجرای کمدی در نقش «فلوید»، هیپی سوخته در رمان عاشقانه واقعی تونی اسکات، سبک تر کرد، اما نقش اصلی بعدی او در اقتباس از مصاحبه آن رایس با خون آشام، در کنار تام کروز بود.

رایس در ابتدا از انتخاب بازیگران ابراز خشم کرد و دو ستاره فیلم پسرانه و تماماً آمریکایی را برای مضامین همواروتیک داستان بسیار خشن یافت. او شکایت کرده است: «این مانند انتخاب هاک فین و تام سایر است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های برد پیت

با این حال، پس از دیدن فیلم نهایی، رایس اظهارات اولیه خود را پس گرفت و یک نقطه کوتاه برای نسخه ویدیویی فیلمبرداری کرد و فیلم را تایید کرد. کرین جیمز از نیویورک تایمز گزارش داد، “قدرت فیلم به بازی غنی و عمیقاً تأثیرگذار آقای پیت بستگی دارد. او آرام و آرام، لویی را به عنوان یک پدر، عاشق و حتی پسر داغدار قانع می کند.”

بهترین فیلم های بری لارسون
بیشتر بخوانید

موفقیت های اصلی

چند تلاش بعدی برد پیت جایگاه او را به عنوان یکی از اعضای اصلی هالیوود تثبیت کرد. با این حال، بسیاری از منتقدان نقش های او را فاقد ابعاد می دانستند.

در سال 1994 Legends of the Fall، یک ملودرام خانوادگی حماسی، پیت نقش تریستان را بازی کرد، یک قهرمان رمانتیک کلیشه ای با قفل های بلند و طلایی و میل به حرکات متناوب خودخواهانه و فداکارانه. با این حال، پیت به طور ناگهانی به عنوان یک کارآگاه در ردیابی یک قاتل زنجیره ای در هیجان انگیز و وحشتناک دیوید فینچر، هفت، چرخشی سخت گرفت.

در طول فیلمبرداری، پیت با همبازی نسبتا ناشناخته خود، گوئینت پالترو آشنا شد و شروع به ملاقات کرد. هر دو ادعا کردند که این “عشق در نگاه اول” بوده است. این دو به مدت دو سال و نیم در کنار هم ماندند و یکی از تحسین شده ترین و مشهورترین زوج های هالیوود بودند. سپس در سال 1997 پس از هفت ماه نامزدی، این زوج به دلایل نامعلومی از هم جدا شدند.

در سال 1995، پیت در نقش یک بیمار روانی در فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی تری گیلیام، دوازده میمون، بازی کرد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی خود دریافت کرد و اولین جایزه اسکار خود را دریافت کرد.

او پس از آن فیلم مهیج تاریک دیگری به نام «خواب‌زده‌ها» (1996) و «مال شیطان» آلن جی. پاکولا را با هریسون فورد، پیش از رفتن به آرژانتین برای فیلمبرداری «هفت سال در تبت»، یک پروژه بلندپروازانه 70 میلیون دلاری که با نظرات متفاوتی روبرو شد، ادامه داد. فیلم بعدی او، سه ساعته ملاقات با جو بلک، با همبازی آنتونی هاپکینز، پیت را در نقش یک نسخه بسیار زیبا از مرگ بازی کرد و تحسین زیادی را برانگیخت.

در سال 1999، پس از یک وقفه کوتاه از لیست داغ هالیوود، پیت دوباره با فینچر کارگردان Seven همکاری کرد تا باشگاه مبارزه را بسازد.

این فیلم آخرالزمانی، با بازی ادوارد نورتون، یک برد پیت بی زرق و برق را در نقشی نگران کننده به عنوان رهبر «باشگاه مبارزه»، یک انحراف خونین برای مردان حرفه ای جوان، نشان می دهد. بعدی برای پیت فیلم جنایی بریتانیایی اسنچ (2000) با بازی بنیسیو دل تورو و کارگردانی گای ریچی بود.

سال بعد، پیت با جولیا رابرتز در کمدی رمانتیک مکزیکی بازی کرد، دوباره با ردفورد در فیلم مهیج بازی جاسوسی همکاری کرد و در بازسازی موش صحرایی توسط استیون سودربرگ به گروهی از گروه بازیگرانی از جمله رابرتز، جورج کلونی و مت دیمون پیوست. بسته دزدی کیپر Ocean’s Eleven.

برد پیت

برد پیت

سپس در سال 2004، پیت در نقش قهرمان یونانی آشیل در فیلم حماسی پرفروش تروی برادران وارنر بازی کرد. در همان سال این بازیگر در Ocean’s Twelve نقش آفرینی کرد.

کار های پرفروش

در سال 2005، برد پیت در فیلم پرفروش آقای و خانم اسمیت در کنار آنجلینا جولی بازی کرد. این فیلم با نمایش یک زوج متاهل که هر دو مخفیانه به عنوان جاسوس کار می کنند، بیش از 478 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد و این دو بازیگر در نهایت به یک زوج واقعی تبدیل شدند.

فیلم بعدی پیت، بابل (2006) که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، نامزدی گلدن گلوب دیگری را برای این بازیگر به ارمغان آورد. این بازیگر در تلافی ایفای نقش خود در نقش Rusty Ryan در Ocean’s Thirteen (2007) به سمت بازی کمتر جدی رفت.

بیوگرافی بروس ویلیس | لیست فیلم ها و زندگی شخصی
بیشتر بخوانید

در سال 2008، پیت با جوئل و اتان کوئن برای بازی در فیلم کمدی FBI یعنی Burn After Reading همکاری کرد. این فیلم دو نامزدی گلدن گلوب را از آن خود کرد و بیش از 60 میلیون دلار در باکس آفیس فروخت.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم Inglourious Basterds

برد پیت در فیلم The Curious Case of Benjamin Button که بر اساس داستان کوتاهی از اف. در این فیلم به کارگردانی فینچر، پیت نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند که به عنوان یک پیرمرد 70 ساله متولد شده و برعکس پیر می‌شود. پیت برای این فیلم جایزه اسکار دیگری دریافت کرد که برنده سه جایزه اسکار شد.

در سال 2009، پیت در فیلم حرامزاده های بی شکوه کوئنتین تارانتینو بازی کرد و در سال 2011 با شان پن و جسیکا چستین در فیلم درخت زندگی ترنس مالیک که برنده نخل طلای جشنواره کن شد، بازی کرد.

او همچنین بازیکن اصلی Moneyball بود، یک درام بیسبال که زحمات بیلی بین مدیر کل اوکلند A و تلاش او برای تغییر شکل تیمش را دنبال می کند. این فیلم شش نامزدی اسکار را به دست آورد، از جمله پیت به عنوان بازیگر اصلی و تهیه کننده در بخش بهترین فیلم.

اولین اسکار

در سال 2013، برد پیت برای بازی در نقش جری لین در فیلم مهیج زامبی آخرالزمانی جنگ جهانی Z (2013) به کارگردانی مارک فورستر مورد تحسین قرار گرفت و در اواخر همان سال به عنوان یک شخصیت مکمل در The Conselor ظاهر شد. او همچنین برای کارش در فیلم 12 Years a Slave مورد تشویق قرار گرفت.

این فیلم به کارگردانی استیو مک‌کوئین، داستان واقعی موسیقی‌دان آفریقایی آمریکایی آزاد، سولومون نورتاپ (با بازی چیوتل اجیوفور) را روایت می‌کند که ربوده شده و به بردگی فروخته می‌شود. پیت نقش یک نجار کانادایی را بازی می‌کند که به نورثاپ کمک زیادی می‌کند، با بازیگرانی که شامل بندیکت کامبربچ، لوپیتا نیونگو، مایکل فاسبندر و کوونژانه والیس هستند.

برد پیت برای کار خود به عنوان تهیه کننده در این فیلم، پنجمین نامزدی اسکار خود را به دست آورد و دومین جایزه خود را در بخش بهترین فیلم دریافت کرد.

او این جایزه را در سال 2014 برنده شد – که اولین برنده شدن اسکار خود را رقم زد – آن را با مک کوئین، دده گاردنر، جرمی کلینر و آنتونی کاتاگاس به اشتراک گذاشت.

برد پیت

برد پیت

آن سال همچنین شاهد بازی پیت در نقش یک گروهبان ارتش در درام اکشن Fury در جنگ جهانی دوم بود. سپس در سال 2015، پیت با همسر جولی در خانه هنری کنار دریا که نویسندگی و کارگردانی آن بود، همبازی شد.

او همچنین در The Big Short ظاهر شد، فیلمی که بر حباب بازار مسکن تمرکز دارد که به سقوط مالی سال 2008 دامن زد و گروهی از مردانی که آشفتگی آینده را پیش‌بینی کرده بودند. این پروژه بر اساس پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی مایکل لوئیس، نامزدی جوایز زیادی را به دست آورد.

برد پیت پس از آن در فیلم هیجان انگیز جنگ جهانی دوم، متحدین (2016)، با ماریون کوتیار، و ماشین جنگی طنز (2017)، به عنوان شخصیتی بر اساس ژنرال سابق ایالات متحده، استنلی مک کریستال، بازی کرد.

در سال 2019، او با لئوناردو دی کاپریو در فیلم روزی روزگاری… در هالیوود ساخته تارانتینو همبازی شد که منجر به دومین جایزه گلدن گلوب و اولین جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و همچنین تیتر یک ماجراجویی علمی تخیلی Ad Astra بود.

بیوگرافی فیلسوف تاریخی چین کنفوسیوس
بیشتر بخوانید

زندگی شخصی

برد پیت که دو بار برنده عنوان “سکسی ترین مرد زنده” (1995 و 2000) مجله People شد، در سال 1998 با جنیفر آنیستون، ستاره سریال طنز تلویزیونی Friends، آشنا شد. پیت و آنیستون در 29 ژوئیه 2000 در مالیبو، کالیفرنیا ازدواج کردند. . این زوج در ژانویه 2005 جدایی خود را اعلام کردند و در اکتبر همان سال طلاق گرفتند.

براد برد پیت بلافاصله پس از جدایی آنها، با آنجلینا جولی رابطه برقرار کرد و این بازیگر بعداً فاش کرد که این دو در صحنه فیلمبرداری آقای و خانم اسمیت نسبت به یکدیگر احساس داشتند.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم روزی روزگاری در هالیوود

در می 2006، این زوج صاحب یک دختر به نام شیلو نوول جولی پیت شدند. در جولای 2008، پیت و جولی صاحب دوقلو شدند: یک پسر به نام ناکس لئون و یک دختر به نام ویوین مارکلین. آنها همچنین دارای سه فرزند خوانده هستند: مدوکس، پکس تین و زهرا.

این زوج در سال 2012 نامزد کردند و در یک مراسم خصوصی در 23 آگوست 2014 در فرانسه عقد کردند. با این حال، جولی در سپتامبر 2016 درخواست طلاق داد و خواستار حضانت فیزیکی انفرادی شش فرزند خود شد.

درام پیرامون جدایی جنجالی آنها در رسانه ها پخش شد و جولی در ژوئن 2018 گزارش داد که به دلیل اصرار او برای جلوگیری از ملاقات فرزندان با پدرشان، در خطر از دست دادن حضانت قرار دارد.

در ماه آگوست، جولی اسنادی را به دادگاه ارائه کرد که ادعا می‌کرد شوهرش از زمان جدایی هیچ کمک مالی معنی‌داری از فرزندش پرداخت نکرده است. تیم حقوقی پیت پرونده خود را پیگیری کردند که در آن آنها ادعا کردند که این بازیگر بیش از 1.3 میلیون دلار صورتحساب برای خانواده پرداخت کرده و به همسرش کمک کرده تا خانه فعلی خود را از طریق وام 8 میلیون دلاری بخرد.

برد پیت در آن ماه با مشکلات حقوقی بیشتری مواجه شد، زمانی که یک وکیل اعلام کرد که قصد دارد از طرف ساکنان منطقه ای از نیواورلئان که توسط طوفان کاترینا ویران شده بود، از بنیاد Make It Right شکایت کند.

این بنیاد در سال 2008 بیش از 100 خانه “سبز” ساخت و ظاهراً قول داده بود که برای اصلاحات لازم بازگردد. وکیل مدعی شد که موکلانش مشکلات زیرساختی و بیماری را در خانه های خود تحمل می کنند.

برد پیت

برد پیت

حقایق کلی

نام: برد پیت
سال تولد: 1963
تاریخ تولد: 18 دسامبر 1963
ایالت محل تولد: اوکلاهما
شهر تولد: Shawnee
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
بهترین شناخته شده برای: برد پیت بازیگر و تهیه کننده برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب است که برای فیلم هایی مانند “افسانه های پاییز”، “باشگاه مبارزه”، “مورد عجیب بنجامین باتن”، “مانی بال”، “12 سال” شناخته شده است. یک برده» و «روزی روزگاری… در هالیوود».

نقل قول ها

متاهل بودن یعنی می توانم باد را بشکنم و در رختخواب بستنی بخورم.
دوستان خیلی کمی دارم. من تعداد انگشت شماری دوست صمیمی دارم و خانواده ام را دارم و نمی دانستم زندگی شادتر از این باشد. من دارم چیزهایی درست میکنم من فقط نمی دانستم زندگی شادتر از این است.

دیدگاهتان را بنویسید

یک + 17 =