بیوگرافی پریسیلا پریسلی

پریسیلا پریسلی

پریسیلا پریسلی یک تاجر و بازیگر است که بیشتر به خاطر ازدواج با الویس پریسلی که با او صاحب دختری لیزا ماری پریسلی شد شناخته شده است.

پریسیلا پریسلی اکنون: کلب فیلم پریسیلا و تصویر کیلی اسپانی از او را ستایش می کند

پریسیلا پریسلی مجبور شد اشک هایش را پاک کند که پریسیلا، فیلم جدید بر اساس زندگی و رابطه او با الویس پریسلی، در اولین نمایش خود در جشنواره فیلم ونیز در سپتامبر 7 دقیقه مورد تشویق ایستاده قرار گرفت. حالا، این پیرمرد ۷۸ ساله می‌تواند ببیند که تماشاگران سینما پس از اکران گسترده پریسیلا در ۳ نوامبر، چه واکنشی نشان می‌دهند.

در این فیلم کیلی اسپانی در نقش پریسیلا و جیکوب الوردی در نقش الویس به ایفای نقش می پردازند و سوفیا کاپولا نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده دارد. پریسلی، تهیه‌کننده اجرایی پریسیلا، گفته است که از نقدهای عالی و عشقی که این فیلم پس از اکران دریافت کرد، متواضع و مفتخر است.

سوفیا کار شگفت انگیزی انجام داد. او تکالیفش را انجام داد، چند بار با هم صحبت کردیم و من واقعاً همه چیز را که می توانستم برایش گذاشتم.» پریسلی در ونیز گفت. او همچنین از بازی اسپانی در شبکه های اجتماعی تمجید کرد و گفت که اگر این بازیگر برای بازی خود جایزه اسکار را دریافت کند، تعجب نمی کند.

پریسیلا پریسلی کیست؟

پریسیلا پریسلی بازیگر و بازرگان، همسر سابق الویس پریسلی نماد موسیقی و مادر خواننده و ترانه سرای فقید لیزا ماری پریسلی است. پریسلی که به مدت شش سال با الویس ازدواج کرد، بعداً شرکت Elvis Presley Enterprises را اداره کرد و به تبدیل گریسلند به یک جاذبه گردشگری چند میلیون دلاری کمک کرد.

پریسیلا پریسلی

پریسیلا پریسلی

او در سه فیلم تفنگ برهنه با لزلی نیلسن بازی کرد و نقش شخصیت جنا وید را در سریال تلویزیونی دالاس در دهه 1980 بازی کرد. سوفیا کاپولا، کارگردان، خاطرات پرفروش پریسلی، الویس و من، را در فیلم جدیدی با عنوان پریسیلا که در نوامبر 2023 در سینماها اکران شد، اقتباس کرد.

اوایل زندگی

پریسیلا پریسلی در 24 مه 1945 در بروکلین، نیویورک، پریسیلا آن واگنر به دنیا آمد. پدرش، جیمز واگنر، خلبان نیروی دریایی ایالات متحده بود که زمانی که پریسیلا تنها چند ماه داشت در یک سانحه هوایی کشته شد. مادرش، آن، در سال 1948 با پل بولیو، افسر نیروی هوایی، دوباره ازدواج کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بنیانگذار ایالات متحد جورج واشنگتن

خانواده او در دوران کودکی چندین بار کوچ کردند و زمانی که او نوجوان بود در آلمان مستقر شدند. در آنجا بود که او با الویس پریسلی در سال 1959 ملاقات کرد، زمانی که او 14 سال داشت. در آن زمان، الویس 24 ساله در نیروهای مسلح ایالات متحده خدمت می کرد. آنها یک رابطه عاشقانه را آغاز کردند و پریسیلا در نهایت به دنبال الویس به ایالات متحده رفت.

پابلو پیکاسو
بیشتر بخوانید

ازدواج با الویس پریسلی

هشت سال پس از ملاقات، پریسیلا و الویس در 1 می 1967 در لاس وگاس ازدواج کردند. دختر آنها، لیزا ماری، سال بعد، در سال 1968 به دنیا آمد. در نهایت، ازدواج آنها دوام نیاورد و در 9 اکتبر به طلاق ختم شد. ، 1973. با این حال، الویس و پریسیلا دوستان باقی ماندند و لیزا ماری را تا زمان مرگ او در سال 1977 با هم بزرگ کردند.

دو سال بعد، پریسیلا مجری املاک الویس، از جمله گریسلند، شد و ثابت کرد که یک تاجر موفق است و الویس پریسلی اینترپرایز را به یک تجارت سودآور تبدیل کرد. گریسلند در سال 1982 به روی عموم باز شد و شرکت سرمایه گذاری خود را تا اواخر دهه 1980 به مراکز خرید و موزه اتومبیل الویس پریسلی گسترش داد.

در سال 1985، پریسلی خاطرات خود را به نام الویس و من منتشر کرد که در آن جزئیات خواستگاری و ازدواج او با الویس را شرح داد.

پسر و نوه

اگرچه پریسیلا پریسلی هرگز دوباره ازدواج نکرد، اما در سال 1984 با دوست پسرش و فیلمنامه نویس ایتالیایی مارکو گاریبالدی زندگی می کرد. این زوج در سال 1987 صاحب پسری به نام ناوارون گاریبالدی گارسیا شدند. در نهایت، این رابطه دوام نیاورد و پریسلی و گاریبالدی در سال 2006 از هم جدا شدند.

پریسیلا پریسلی سه نوه زنده دارد که همگی از دخترش به دنیا آمده اند. لیزا ماری و همسر اولش، دنی کیو، در سال 1989 صاحب دختری به نام رایلی کیو شدند. سپس، در سال 2008، لیزا ماری با شوهر چهارمش، مایکل لاکوود، صاحب دختران دوقلوی هارپر و فینلی لاکوود شد. امروز، رایلی یک حرفه بازیگری موفق ایجاد کرده است و نامزدی امی 2023 را برای بازی در سریال آمازون پرایم دیزی جونز و شش به دست آورده است.

نوه پریسلی، بنجامین کیو، در سال 1992 از لیزا ماری و دنی به دنیا آمد. به طرز غم انگیزی، او در ژوئیه 2020 در سن 27 سالگی بر اثر خودکشی درگذشت. پریسلی مدت کوتاهی پس از مرگش در شبکه های اجتماعی پست کرد: “اینها برخی از تاریک ترین روزهای زندگی خانواده من هستند.”

پریسیلا پریسلی

پریسیلا پریسلی

شوک از دست دادن بن ویرانگر بوده است. تلاش برای کنار هم قرار دادن تمام تکه های همه چراهای ممکن در وجودم رخنه کرده است. هر روز که از خواب بیدار می شوم دعا می کنم که بهتر شود.»

بیوگرافی آلبرت انیشتین
بیشتر بخوانید

حرفه بازیگری و فراتر از آن

پریسیلا پریسلی در حالی که با الویس ازدواج کرده بود شروع به تحصیل در رشته بازیگری کرد و پس از چند بار حضور در تلویزیون، در سال 1983 به گروه بازیگران سریال بسیار محبوب شبانه دالاس پیوست. جنا وید کربز. پریسلی بعد از پنج فصل سریال را ترک کرد.

پریسیلا پریسلی سپس بین سال‌های 1988 تا 1994 در سه فیلم تفنگ برهنه با لزلی نیلسن بازی کرد. همچنین در سال 1988 یک فیلم تلویزیونی بر اساس کتاب خاطرات پرفروش‌اش الویس و من تولید کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی چانینگ تاتوم

در اواخر دهه 1990، پریسلی خط تولید عطر را راه اندازی کرد و خط تولید لباس و محصولات مراقبت از پوست را توسعه داد. در سال 2002، او اعلام کرد که قصد دارد یک تئاتر موزیکال به نام الویس و پریسیلا را بر اساس عشق او با پادشاه راک اند رول تولید کند.

در سال 2008، پریسلی شهرت جدیدی به دست آورد، این بار به خاطر مهارت های رقصیدنش، زمانی که به عنوان یک شرکت کننده در فصل 6 سریال موفق Dancing with the Stars اجرا کرد.

مشاجره املاک با رایلی کیو

در ژانویه 2023، پریسیلا پریسلی دخترش را از دست داد. لیزا ماری به طور ناگهانی بر اثر انسداد روده کوچک کمی قبل از تولد 55 سالگی خود درگذشت. پریسلی گفت: “قلب ما شکسته است و من باید یاد بگیرم بدون تنها دخترم زندگی کنم.”

پریسیلا پریسلی

پریسیلا پریسلی

پس از مرگ لیزا ماری، پریسلی به دلیل اصلاحیه وصیت نامه دخترش در سال 2016 به چالشی قانونی دست زد. در این اصلاحیه، لیزا ماری جایگزین پریسیلا و همچنین مدیر تجاری سابق او، بری سیگل، به عنوان دستیاران املاک او با فرزندانش، رایلی و بنجامین کیو، شد. (بنیامین در سال 2020 درگذشت.)

پریسیلا پریسلی دادخواستی مبنی بر زیر سوال بردن اعتبار وصیت نامه ارائه کرد و استدلال کرد که تغییر هرگز شاهد یا محضری نبوده و او هرگز مکاتبات مناسبی دریافت نکرده است. در خطر کنترل اموال معروف گریسلند و همچنین 15 درصد از سهام الویس پریسلی اینترپرایز بود.

بنا بر گزارش‌ها، دعوای حقوقی متعاقب آن شکافی را در خانواده ایجاد کرد: گفته می‌شود که کیو “عمیقاً ناراحت است” و این زوج صحبتی نداشتند. با این حال، دو طرف در ماه می 2023 به توافقی دست یافتند که کیو یک دادخواست رسمی را در ماه آینده به دادگاه ارائه کرد. یک قاضی دادگاه عالی لس آنجلس این ترتیب را در ماه آگوست تأیید کرد و این درخواست را در ماه اکتبر رسماً تأیید کرد.

بهترین فیلم های آدری هپبورن
بیشتر بخوانید

طبق این قرارداد، کیو تنها متولی – در کنترل گریسلند – شد و پریسلی یک میلیون دلار پرداخت و دستمزد سالانه 100000 دلار برای انجام وظیفه به عنوان مشاور ویژه در Promenade Trust دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی پاپ فرانسیس

علاوه بر این، پریسلی یک محل دفن در ممفیس، تنسی، ملک نزدیک همسر و دختر سابقش دریافت خواهد کرد. «احساسات من [در مورد دفن شدن در آنجا] عالی است. این همان چیزی است که من می‌خواهم و می‌خواهم.» او به مجری تلویزیونی پیر مورگان گفت.

گزارش‌های اولیه از این شرایط همچنین بیان می‌کردند که پسرش ناوارون یک نهمین تراست فرعی دریافت می‌کند و پریسلی به عنوان متولی عمل می‌کند.

فیلم های الویس و پریسیلا پریسلی

اولیویا دی جونگ نقش پریسیلا پریسلی را در فیلم زندگی‌نامه‌ای الویس در سال 2022 بازی کرد که در آن آستین باتلر در نقش همسر سابقش نقش‌آفرینی کرد و تصویری تلطیف‌شده از زندگی حرفه‌ای و رابطه‌شان را به نمایش گذاشت.

فیلمی در سال 2023 که بر اساس خاطرات پریسیلا پریسلی به سادگی با عنوان پریسیلا ساخته شده بود، در تاریخ 3 نوامبر به سینماها راه یافت. کیلی اسپانی در نقش پریسیلا پریسلی و جیکوب الوردی در نقش الویس، با نویسندگی و کارگردانی سوفیا کاپولا بازی می‌کنند. پریسلی یک تهیه کننده اجرایی است.

این فیلم در جشنواره فیلم ونیز در 4 سپتامبر به نمایش درآمد و پریسیلا پریسلی در حالی که مورد تشویق ایستاده قرار گرفت اشک هایش را پاک کرد. پریسلی در یک کنفرانس مطبوعاتی برای این فیلم گفت: «بسیار سخت است که بنشینی و فیلمی درباره تو، درباره زندگی و عشقت تماشا کنم.

پریسیلا پریسلی

پریسیلا پریسلی

به دلیل به تصویر کشیدن برخی از جنبه‌های نامطلوب‌تر رابطه پریسیلا با الویس، این فیلم از سوی املاک الویس پریسلی و طبق گزارش‌ها، دخترشان، لیزا ماری، مورد انتقاد قرار گرفت. بر اساس گزارش ورایتی، لیزا ماری قبل از مرگش در ژانویه 2023 از کاپولا درخواست کرد که فیلمنامه «انتقام‌جویانه و تحقیرآمیز» فیلم را اصلاح کند تا تصویر نامطلوب الویس بیشتر از این به رابطه او با پریسیلا آسیب نرساند.

دارای خالص پریسیلا پریسلی

از ماه می 2023، دارایی خالص پریسلی حدود 50 میلیون دلار تخمین زده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

یک × چهار =