صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد فیلم به دور از مردم شوریده 2015
ads

نقد فیلم به دور از مردم شوریده 2015

فیلم به دور از مردم شوریده

کارگردان: توماس وینتربرگ | بازیگران: کری مولیگان، ماتیاس اسچوئنائرتس، مایکل شین، جونو تیمپل

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۵ | امتیاز متاکریتیک: ۷۱ | امتیاز آی ام دی بی: ۷/۱

نقد فیلم به دور از مردم شوریده

داستان فیلم به دور از مردم شوریده زندگی دختری سرسخت و مستقل در انگلستان ویکتوریایی را روایت می کند که مزرعه ای بزرگ را از عموی تازه فوت شده اش به ارث می برد و تصمیم می گیرد خودش مدیریت آن را بر عهده بگیرد، در حالی که سه خواستگار دارد و سعی می کند تصمیم بگیرد. بین زندگی مستقل و موفق بودن مثال کشاورزی تعادلی بین روابط عاشقانه و نیازهای روحی او ایجاد کرد. این چهارمین اقتباس سینمایی از رمانی با همین نام است که توسط توماس نوشته شده است

بیشتر بخوانید : نقد سریال جفری دامر | هیولای میلواکی

فیلم به دور از مردم شوریده

هاردی رمان‌نویس و شاعر جنبش طبیعت‌گرای انگلیسی است. توماس وینتربرگ کتابی عالی با اشعار فراوان سروده است و یکی از متنوع ترین انواع عاشقانه های دنیای ادبیات است و از طرفی نشان داده است که می تواند فیلم های باکیفیتی را با بودجه ی کلان نیز کارگردانی کند. دیوید نیکولز فیلمنامه فیلم به دور از مردم شوریده را نوشته است و وینتربرگ در جایی درباره ساخت این فیلم گفته است که خیلی خوشحال است که دیگر فیلمی را که فیلمنامه آن را نوشته کارگردانی نمی کند و به عنوان کارگردان به او آزادی می دهد. بیشتر عمل کنید و به جای دیگری فکر نکنید. البته باید بگوییم که اگر فیلمنامه را خودش می نوشت نتیجه نهایی خیلی بهتر می شد.

نقدهایی به فیلمنامه این فیلم وارد شد که نویسنده با عجله در داستان وارد نشد و وارد ماجراهای داستان نشد و شخصیت و دنیای ذهنی شخصیت اصلی داستان خوب نبود. ارزشش را داشت. با این حال، وینتربرگ فیلم فوق العاده ای ساخته است که این دوره را به زیبایی و بصری به تصویر می کشد. استفاده از تکنیک های مدرن باعث می شود تماشای این اقتباس عاشقانه بسیار جالب باشد و شخصیت ها را به نزدیکی شگفت انگیزی نزدیک کند و بازیگران گروه بازی های بسیار خوبی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید : نقد فیلم ده عباس کیارستمی

فیلم به دور از مردم شوریده

فیلم به دور از مردم شوریده عاشقانه با بازی کری مولیگان در نقش شخصیت اصلی ماتیاس شوئنارتز، با بازی مایکل شین و جونو تمپل. توماس وینتربرگ کارگردان دانمارکی است که به همراه لارس فون تریر، جنبش سینمایی Dogma 95 را پایه گذاری کردند. Festen (جشن) در سال 1998 بر اساس این جنبش مورد تحسین منتقدان فیلمبرداری شد.

بیشتر بخوانید : نقد فیلم آواز در باران

اما محبوب ترین فیلم این کارگردان فیلم Jagten مادز مایکلسن است که نامزد نخل طلای جشنواره کن، نامزد بهترین فیلم خارجی در هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار و نامزد طلایی بهترین فیلم خارجی زبان هفتاد و دوم شد. جوایز گلوب. فیلم به دور از مردم شوریده با بودجه 12 میلیون دلاری و فروش 30 میلیون دلاری در گیشه یکی از بهترین فیلم های رمانتیک است.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

1 × دو =