صفحه اصلی > معرفی سریال : نقد سریال جفری دامر | هیولای میلواکی
ads

نقد سریال جفری دامر | هیولای میلواکی

سریال جفری دامر

سریال جفری دامر ، سریال واقعیت جدید نتفلیکس درباره یک قاتل سریالی که خشم بسیاری از مردم را برانگیخته است.

شماره قسمت  عنوان قسمت کارگردان
1 Bad Meat کارل فرانکلین (Carl Franklin)
2 Please Don’t Go کلمنت ویرگو (Clement Virgo)
3 Doin’ A Dahmer کلمنت ویرگو
4 The Good Boy Box جنیفر لینچ (Jennifer Lynch)
5 Blood On Their Hands جنیفر لینچ
6 Silenced پاریس بارکلی (Paris Barclay)
7 Cassandra جنیفر لینچ
8 Lionel گرگ آراکی (Gregg Araki)
9 The Bogeyman جنیفر لینچ
10 God of Forgiveness, God of Vengeance پاریس بارکلی

هر وقت سریال یا گاهی مستندی درباره یک قاتل زنجیره‌ای ساخته می‌شود، علاوه بر وحشتی که ایجاد می‌کند، این ذهنیت را ایجاد می‌کند که «خب بدتر نیست. این وحشی ترین آنها بود.” اما واقعیت این است که پس از مدت کوتاهی مشخص می شود که تفکر ما اشتباه بوده است. دنیا بیش از آن ظالمانه و بی رحمانه است که به ما اجازه نمی دهد در این آرزوی کوچک افراط کنیم. خدا را شکر این سریال ها آنقدر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته اند که سازندگان کار و زندگی خود را رها کرده و به طرز عجیبی به ژانر جنایی واقعی علاقه مند شدند.

نقد سریال جفری دامر

سریال جفری دامر یکی از سریال هایی است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. جنایات هولناک دامر از سال 1978 شروع شد و تا سال 1991 ادامه داشت. در این سال ها او تنها 16 قتل را با تمام جنایات جزئی و بزرگ در کارنامه خود داشت. این پرونده هولناک در زمان خود و تا به امروز آنقدر توجه افراد مختلف را به خود جلب کرده است که آثار مختلفی بر اساس آن انجام شده است. اما هیچ یک از آنها توسط بینندگان تلویزیونی، منتقدان و افراد دیگر مانند این سریال نتفلیکس دیده نشده است.

سریال جفری دامر در اولین هفته پخش آن در نتفلیکس شماره 1 بود. در دومین هفته خود، این سرویس اعلام کرد که Dahmer’s نهمین سریال انگلیسی زبان پربیننده تمام دوران است. 56 میلیون نفر تمام قسمت های آن را تماشا کردند. منتقدانی که سریال را دیده اند، نظرات متفاوتی درباره آن نوشته اند. بسیاری از آنها بازی بازیگران را ستودند اما آن را استثمارگرانه دانستند. گویی سازندگان سعی کرده اند از داستان به نفع خود و برای اهداف خود استفاده کنند.

نقد و معرفی انیمه Hyouka
بیشتر بخوانید

جدا از آن، البته آنها همچنین نشان می دهند که فرنچایز هیولا فقط یک فرنچایز با کارگردانی، نویسندگی و بازیگری خوب نیست. در عوض، او تعریف یک درام جنایی خوب را بازنویسی کرد. چه اتفاقی می‌افتد اگر از جشن کشتن دست برداریم و بیش از هر چیز دیگری بر شکست سیستماتیک تمرکز کنیم؟ علاوه بر این، منتقدان Variety احساس کردند که این مجموعه نمی تواند به جاه طلبی های خود عمل کند. نابرابری های انسانی و اجتماعی و چگونگی بهره برداری از این نابرابری ها از طریق جرایم خانگی را شرح دهید. اما در این روند، خود سریال به چیزی شبیه یک بهره برداری تبدیل می شود.

نقد سریال جفری دامر

اما بررسی ها به همین جا ختم نمی شود. یکی از منتقدان هالیوود ریپورتر در نقد خود نوشت: «قسمت 6 به راحتی عنوان بهترین اپیزود سریال را به دست می‌آورد که شیرین و ناراحت‌کننده است و می‌تواند الگویی برای کل سریال باشد. این اپیزود یک شخصیت سیاه‌پوست، ناشنوا و تراجنسیتی را در مرکز داستان قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که نمایش صدایی به کسی می‌دهد که به دلیل محبوبیت تصاویر قاتلان سریالی اغلب نادیده گرفته می‌شود.» ایوان پیترز در نقش جفری دامر، ریچارد جنکینز، مولی رینگوالد، مایکل لرند، نسی نش و غیره از بازیگران تحسین شده این فیلم می باشند.

سریال جفری دامر داستان یکی از معروف ترین و وحشتناک ترین قاتلان زنجیره ای آمریکا را روایت می کند. داستان در درجه اول از دیدگاه قربانیان جفری دامر روایت می شود. این سریال بیش از هر چیز دیگری به بی‌کفایتی و بی‌تفاوتی پلیس می‌پردازد که به بومی ویسکانسین اجازه می‌دهد سال‌ها قتل را مرتکب شود. همانطور که در بالا ذکر شد، جفری دامر 16 نفر را کشت. اما این سریال حداقل 10 مورد را نشان می دهد که تقریباً دامر را دستگیر کردند، اما در نهایت او را رها کردند.

بخش غم انگیز و در عین حال دراماتیک این داستان این است که سیستم چقدر می تواند فاسد و مشکل ساز باشد. داهمر، که مردی خوش قیافه بود، بارها توسط پلیس و همچنین توسط قضات مختلف مجوز داده شد. جنایات و جنایات او در آن زمان بسیار روشن بود، اما افسران پرونده همیشه برای او موضع نرمی داشتند. چیزی که خشم بسیاری از مردم را برانگیخت این بود که چرا نمایش می خواست این قاتل زنجیره ای را دراماتیزه و انسانی کند. خشم حتی به جایی رسید که خانواده‌های قربانیان ناامیدی خود را از رایان مورفی اعلام کردند. زیرا او “فکر می کرد با این کلمات بهتر است.”

نقد سریال لوکی
بیشتر بخوانید

یکی دیگر از مواردی که باعث ناراحتی خانواده های قربانیان شد این بود که مجبور شدند دوباره همه این اتفاقات را پشت سر بگذارند. پخش این سریال باعث شد تمام احساسات و آسیب هایی که در آن زمان تجربه کرده اند را دوباره زنده کنند. به گفته خواهر یکی از قربانیان، ریتا ایزبل، سرویس استریم نتفلیکس قبل از فیلمبرداری این سریال با آنها تماسی نداشته و هیچ اطلاعاتی به آنها نداده است. آنها حتی وقت نکردند نظر اعضای خانواده مقتول را جویا شوند و اجازه رسمی بگیرند.

نقد سریال جفری دامر

ریتا ایزابل تنها یکی از افرادی بود که در آن زمان آزرده خاطر شد و حالا انتقادات و خشم زیادی از ساخت این سریال داشت. اما از آنجایی که ژانر جنایی واقعی این روزها بسیار محبوب است، طبیعی است که سرویس هایی مانند نتفلیکس بخواهند در وب گردی کنند و از این محبوبیت به نفع خود استفاده کنند. از آنجایی که این ژانر بسیار پرطرفدار است و این روزها مورد توجه بسیاری از بینندگان قرار گرفته، آثار زیادی بر اساس آن ها ساخته می شود تا قاتلان سریالی متفاوتی را به نمایش بگذارند. در این بخش 3 مورد از بهترین مجموعه های این سبک را ارائه می دهیم.

خلاصه سریال جفری دامر

سریال جفری دامر داستان جفری دامر را از سال‌های اولیه زندگی تا دستگیری و محکومیت او به خاطر 16 قتل در دهه 1990 روایت می‌کند که قتل‌های او را به تصویر می‌کشد. فردی پیچیده و مشکل دار، تمایلات خشونت آمیز دارد. این برنامه تصاویر دلخراشی از قربانیان و همچنین اطلاعات وحشتناکی در مورد قتل و از بین بردن اجساد آنها ارائه می کرد که شامل قطعه قطعه کردن آنها، حل کردن آنها در اسید و خوردن گوشت آنها بود.

رکورد جدید سریال جفری دامر

سریال جفری دامر اولین بار در 10 قسمت در 21 سپتامبر 2022 توسط سرویس پخش جهانی نتفلیکس منتشر شد و در هفته اول پخش خود به رتبه اول این پلتفرم رسید. بینندگان نتفلیکس با تماشای سریال ناراحت کننده هیولاهای ایوان پیترز رکورد جدیدی را برای این سریال به ثبت رساندند.

این سرویس در هفته دوم خود اعلام کرد که سریال جفری دامر نهمین سریال پربیننده انگلیسی زبان در تمام دوران است، زمانی که 56 میلیون نفر همه قسمت ها را تماشا کردند.

معرفی انیمه Heavenly Delusion | دوران پسا اخرالزمان
بیشتر بخوانید

سریال جفری دامر برای چند هفته متوالی در لیست پربیننده ترین سریال های نتفلیکس قرار گرفته و در مجموع 701 میلیون ساعت تماشا داشته است.

نمرات مینی سریال هیولا داستان جفری دامر

سریال جفری دامر بیش از منتقدان توجه بینندگان را به خود جلب کرد. امتیاز این سریال در سایت IMDb به 8.2 از 10 رسید و 94 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیدند. از سوی دیگر، Rotten Tomatoes بر اساس محتوای نوشته شده در نقد کوتاه Monster: The Story of Jeffrey Dahmer، تنها 50 درصد آنها مثبت ارزیابی شدند. در متاکریتیک، 8 نقد و میانگین امتیاز 45 از 100 وجود دارد. از این 8 نقد، 2 نقد مثبت، 4 نقد خنثی و 2 نقد منفی است.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده + 18 =