صفحه اصلی > سینما : معرفی و نقد انیمه Suzume
ads

معرفی و نقد انیمه Suzume

انیمه Suzume

ماکوتو شینکای، خالق مشهور انیمه ژاپنی، با جدیدترین اثر خود، به خصوص پس از انیمه “نام تو” در سال 2016 که باعث شهرت بیشتر او در سراسر جهان شد، دوباره محبوب شد.

حالا که برخی او را «میازاکی جدید» لقب داده اند، در سال 2022 با انیمه Suzume به سینماها بازگشته است که در برخی موارد هنوز هم به تم انیمه شباهت دارد، به ویژه با توجه به عنصر زمان. “نام شما”.

انیمه Suzume درباره دختری 17 ساله به نام “Suzume” است که در شهری آرام در منطقه کیوشو در جنوب غربی ژاپن زندگی می کند. داستان از آنجا شروع می شود که او با مرد جوانی به نام سوتا آشنا می شود. پس از این مقدمه پیش پا افتاده، فیلم مخاطب را با دنیای داستانی خود آشنا می کند.

انیمه Suzume

انیمه Suzume

معرفی فیلم ستاره بازی | روایت شخصیت ها

و این یک واقعیت است که “سوتا” به عنوان “نزدیک” وظیفه دارد درها یا بهتر است بگوییم ورودی ها را ببندد، از این “ورودی ها” امواج غول پیکر مار مانند ویرانی بیرون می آیند. و کار آنها تخریب تمدن ها و شهرنشینان با دید منطقی/علمی از بلایای طبیعی مانند زلزله و زلزله است.

در واقع «ماکاتو شینکای» در انیمه Suzume دنیایی، داستانی تخیلی و تخیلی را از واقعیت طبیعی و اکولوژیکی ژاپن، مانند زلزله‌ها و زلزله‌هایی که در این کشور به وفور رخ می‌دهد، استخراج کرد و ریشه این طبیعی‌هاست. ones Disasters – او دنیایی تخیلی به نام «دنیای زیرزمینی و اسطوره‌ای» را روایت کرد تا داستان خود را بر اساس رابطه بین یک دختر نوجوان و یک پسر به مخاطب نشان دهد.

فرض کنید از ابتدا با انیمه Suzume با دنیای شگفت انگیز و هیجان انگیزی روبرو می شویم که پس از تماشای آن به یاد خواهید آورد. انیمه سوزومه همراه با معرفی دنیای فانتزی خود، ترکیبی از موجودات و اتفاقات داستان های ژاپنی، سفری جدید در دنیای تکنولوژی دارد تا بتوانیم ارتباط نزدیک بین آنها را ببینیم.

ضمن تشریح مرزهای دنیای فانتزی و خطوط انیمه Suzume باید مثالی از دنیای هری پاتر برای شما بیاوریم. همانطور که در دنیای هری پاتر، دنیای فانتزی با موجودات و ساکنان جادویی اش به موازات دنیای افراد معمولی (قاتل ها) وجود داشت و مرزهای مشخصی بین آنها ایجاد شد، در انیمه پیش رو نیز با دو جهان روبرو هستیم.

نقد فیلم روز هفتم
بیشتر بخوانید

دنیاها و تأثیر متقابل آنها بر یکدیگر، به ویژه از دنیای فانتزی تا دنیای مردم عادی. وگرنه از نظر وسعت دو دنیا نمی توان انیمه «سوزوم» را با دنیای عظیم «هری پاتر» با شخصیت های زیادش مقایسه کرد.

حال با این توضیح در داستان انیمه، دنیای افسانه ها و زندگی پس از مرگ را به عنوان ریشه هایی داریم که قدرت تاثیر مستقیم بر دنیای مردم عادی را دارند که نتیجه آن وقوع زلزله و جابجایی شهروندان است. در شهرهای مختلف ژاپن، در میان آنها افرادی هستند که به عنوان دروازه بان کار می کنند و از ورود غول های خاکی و سرخ زمین به دنیای انسان ها جلوگیری می کنند.

البته این افراد (نگهبان ها) چیز زیادی را فاش نمی کنند و ما فقط با شخصیت “سوتا” – و کمی پدربزرگش – در مورد ماموریت ها و نحوه کار این گروه خاص از مردم عادی آشنا شده ایم. باید خوب گفته شود تاریخچه انیمه “Suzume” این وسعت و عمق روابط را کنترل می کند.

«شینکای» (کارگردان و نویسنده) از دو شخصیت اصلی خود یعنی «سوزومه» و «سوتا» برای توصیف و توضیح دنیای فانتزی خود استفاده می کند.

انیمه Suzume

انیمه Suzume

نقد فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس

اگرچه باید گفت که این بهره برداری در سطح بالایی و مثلاً به عنوان یک شاهکار پردازش نشده است، اما شیمی بین آنها در ماجراجویی هایشان آنقدر خوب و پخته است که مخاطب می تواند ماجراها و دغدغه های دو شخصیت اصلی را دنبال کند. شخصیت خوب و با دقت.

شخصیت «سوزومه» از نظر شادی و رفتار نامحدود در نظر گرفته می‌شود، به این معنا که او را از طریق کنش‌ها و واکنش‌هایش به ماجراجویی‌ها و سفرهایش می‌شناسیم، او را با سوتا می‌شناسیم و می‌توانیم شخصاً او را بشناسیم. علاقه ای که او آرزویش را دارد؛ با این حال باید گفت سفر او شدیدتر بود و حقوق هم بهتر بود.

در مورد رویای کودکی سوزومه برای جستجوی مادرش، می‌توانید به آن ادامه دهید، اما او نمی‌تواند عمق رویا را درک کند و اینکه چقدر با مادر سوزومه ارتباط دارد. این جنبه از توسعه شخصیت سوزومه که شامل عنصر بازی با زمان و شبیه به انیمه Your Name است، حتی اگر اینطور نباشد، نقطه ضعفی در داستان دارد. ضعیف و سطحی، شاید این ضعف اصلی داستان باشد. انیمه به او نگاه کرد.

فیلم فارگو
بیشتر بخوانید

همانطور که قبلاً گفتم، شخصیت بر اساس ماجراهای «سوزوم» جنبه ماجراجویانه تری دارد. در واقع از طریق همین ماجراست که به میزان شخصیت او و دنیای فانتزی فیلم پی می بریم. جنبه اصلی مراقبت از سوتا و کمک به او در انجام وظایفش است.

دوستی و شیمی او و «سوتا» نیز شگفت انگیز است و تأثیر شیرینی در فیلم دارد. به خصوص وقتی می بینیم که «سوتا» با بدنی جالب به نام «صندلی چوبی» از بدن انسان عبور می کند.

سازمانی که هدف اصلی آن انجام مسئولیت های کاری و البته تمایل به کمک است. اگرچه فیلم سوتا را خارج از مسئولیت های سنتی خانوادگی اش به ما معرفی نمی کند و تا جایی که چشم کار می کند او و اندام مانندش را می بینیم، اما او در سفرش قوی و بانشاط است. و. آن بدنه “صندلی چوبی شیرین” در سوزوم نیز برای ما قابل قبول به نظر می رسد.

در واقع باید گفت که فیلم می توانست با شخصیت خود بهتر عمل کند. مثلاً زمان هایی که با بدن «صندلی چوبی» می خوابید، در بار دهم و یازدهم شاهد تحول و مهاجرت بزرگی هستیم و آن ورود داستان خوابیدن سوتا است که متأسفانه نیاز به توجه بیشتری داشت. . سرما و. در خواب می توان آن را به روشی بهتر و در نتیجه بیشتر در مورد شخصیت او درک کرد.

قبلا در مورد کنترل منظره یاب در انیمه صحبت کردیم، یکی از ویژگی های مثبت فیلم زوم کنترل شده روی جمعیت شهرها است. در واقع، اگر مردم شهر چند بازنمایی معمولی از یکپارچگی جمعی خالص داشتند، ممکن بود نگران یک زلزله باشیم که فیلم از این نظر به خوبی عمل می‌کند. و در داستان می بینیم که از هر شهر یک یا دو شخصیت معمولی «سوزومه» و «سوتا» به طور انسانی، دوستانه و مفید به مخاطب معرفی می شوند.

بنابراین، وقتی در شهرها شاهد «گرد و غبار تخریب» (زلزله) بر ساکنان آن هستیم، نگران فعالیت معلق دو شخصیت اصلی و همچنین زندگی جمعی ساکنان شهر هستیم. این نگرانی قابل قبول، نتیجه همان کنترلی است که کارگردان به طور مؤثر بر روی داستان خود اعمال می کند، حتی بهتر از انیمه «نام تو».

فیلم هری پاتر و محفل ققنوس
بیشتر بخوانید
انیمه Suzume

انیمه Suzume

معرفی انیمه هلک ؛ داستان، شخصیت‌ها و امتیازات

و در نهایت بله، می بینیم که ژاپن هنرمندانی مانند ماکاتو شینکای دارد که می توانند با خلق یک اثر انیمیشن به سبکی خارق العاده فرهنگ، جغرافیا و شرایط محیطی کشور خود را به نحوی مناسب به مخاطبان خود ارائه دهند.

در مجموع انیمه Suzume شاید یکی از آثار بزرگ و خاطره انگیزی باشد که در تاریخ انیمه ژاپنی باقی خواهد ماند، شاید شاهکار محسوب نشود و ایراداتی داشته باشد (به دلیل آپدیت نشدن داستان های خوب فیلم) . .برای ماجراجو) اما عالی است. پویا، ماجراجو، تعاونی و دارای تخیل انسانی است،

بنابراین ما می توانیم به مردم شهر ژاپن اهمیت دهیم و حتی با این کار خارق العاده با فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شویم. علاوه بر این، علاقه سوزومه به ماجراجویی های سوزومه زیر نظر سوتا (حتی به صورت صندلی چوبی) بر شیرینی جلوه می افزاید و در پایان از صفحه نمایش خود راضی خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دوازده + 11 =