صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Exoprimal
ads

نقد و بررسی بازی Exoprimal

بازی Exoprimal

بازی Exoprimal یکی از عناوین عجیب کپکام در سال 2023 به شمار می رود که تفاوت زیادی با سبک کاری این استودیو دارد. امروز با بررسی این عنوان متوجه می شویم که آیا عجیب بودن بازی به نفع آن است یا خیر. بازی Exoprimal به دلیل نام و سنت خالق آن Capcom یک بازی عجیب و غیرمنتظره به حساب می آید.

با موفقیت های فراوان کپکام در نسل نهم، که با توجه به اینکه این شرکت موفق ترین شرکت نسل نهم در صنعت بازی است، جای تعجب ندارد، انتظار اکثر آنها این است که با وجود سبک ها و سبک های مختلف این بازی آنلاین، این باشد. موفقیت دیگری برای ناشر خواهد بود.

به طور معمول، برخی از عناوین هستند که دارای سبکی هستند که برخلاف هنر خالق هستند و به نظر موفق هستند. شاید بتوان سری بازی های Horizon را نمونه ای موفق از این دسته دانست.

عنوانی که توسط متخصصان ژانر شوتر ساخته شده و در نهایت موفق می شود و به اهداف خود می رسد.با این حال، با توجه به این مسائل و سابقه ضعیف Capcom در ایجاد بازی‌های آنلاین، نگرانی‌ها در مورد بازی Exoprimal به اوج خود رسیده است. اما آیا نیمه پر لیوان است یا با یک بازی آنلاین ضعیف و باگ روبرو هستیم؟

معرفی انیمه هلک ؛ داستان، شخصیت‌ها و امتیازات
بازی Exoprimal

بازی Exoprimal

داستان بازی در مورد حمله دایناسورها به دنیا و گروهی از داوطلبان به نام Exofighter و تحت نظارت سازمانی به نام هیو است که با پوشیدن لباس هایی به نام Exosuit با توانایی های جذاب خود با این موجودات تشنه به خون مبارزه می کنند. معرفی بازی جالب است و پس از ساخت شخصیت خود با دیگر اعضای گروه آشنا می شوید.

اگرچه داستان، شخصیت پردازی و توالی اتفاقات چندان جالب نیست و بعید است که حتی نام هیچ یک از اعضا را به خاطر بسپارید، کلیپ ها و دیالوگ های این قسمت کوتاه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. و در مقایسه با یک بازی آنلاین رضایت بخش است.

البته اینطور نیست که قسمت داستانی بازی با 2 ساعت مقدمه یکی باشد. پس از ورود به بخش آنلاین و انجام یک سری ماموریت در بازی و پیشبرد شخصیت خود، بسته های اطلاعاتی را باز می کنید که قسمت داستانی بازی را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا دایناسورها را شکست دهید و آنها را به سیاره بیاورید. به طور کلی، اگرچه بازی دارای بخش تک نفره و پتانسیل داستانی متفاوتی است، اما اگر به عنوان یک بازی کاملا چند نفره و آنلاین به آن نگاه کنیم، داستان بسیار خوبی دارد.

نقد و بررسی بازی 1 Hitman
بیشتر بخوانید

این بازی بر اساس سیستم PvPvE ساخته شده است و تنها یک حالت دارد که در آن باید با دایناسورها در مسابقه ای با تیم دیگر مبارزه کنید و ماموریت های زیادی مانند کشتن این موجودات در قسمت های مختلف نقشه، انتقال کالاها به یک مکان.

انجام کارهای دیگر و مانند آن در رقابت با طرف دیگر; هر تیمی که بتواند این ماموریت ها را اول انجام دهد، برنده مسابقات است. اساسا، بازی Exoprimal یک بازی مسابقه‌ای است که در آن باید با بازیکنان و دایناسورها مبارزه کنید تا از پیروزی تیم دیگر جلوگیری کنید.

این که بازی فقط باید این حالت را بازی کند و فقط باید از روش های مشابه در این حالت استفاده کند واقعاً ذائقه را کور می کند.

هرچقدر هم که حالت بازی جالب باشد، وقتی مجبور باشید همیشه آن را انجام دهید، خسته کننده می شود و فقط ساعت ها شما را سرگرم می کند. اما اگر تجربه بازی Exoprimal را با دوستان خود داشته باشید، نتیجه بهتر و پایدارتر خواهد بود. اما تجربه این بازی پس از مدتی بسیار خسته کننده و تکراری شد.

بازی Exoprimal  تنها دارای 3 کلاس برای انتخاب است: حمله، تانک و پشتیبانی. این عدد برای یک بازی آنلاین که تماماً در مورد رقابت است کم است و باز هم نتیجه ای جز تکرار ندارد. با این حال قهرمانان بازی از تنوع شخصیتی و توانایی های خوبی برخوردار هستند و تعداد خوبی هم دارند.

بازی Exoprimal

بازی Exoprimal

بهترین فیلم های عاشقانه نتفلیکس | فیلم های عاشقانه پیشنهادی

هر قهرمان یا Exosuit دارای قدرت های خاصی است که آنها را متمایز می کند و در نهایت گیم پلی بازی بسیار ماهرانه است. شما باید در ابتدای بازی قهرمانان مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سپس سعی کنید بر آن تعداد کم مسلط شوید.

هر لباس در بازی بر اساس تجربه شما از آن و ساعاتی که با آن می گذرانید، سطح مشخصی دارد و طبیعی است که Exosuit هایی که در آنها مهارت بیشتری دارید، سریعتر به سطح بالایی برسند. با افزایش سطح لباس ها، قدرت آن ها افزایش می یابد و بازی برای شما جذاب تر می شود.

خوشبختانه سیستم خواستگاری بازی نیز حق خوبی برای یافتن بازیکنان هم سطح یکدیگر دارد و مشکل خاصی در این مورد نمی بینیم. از طرفی سیستم تغییر لباس کاراکتر شما اجرای جذابی دارد و سعی می کند با دیگر بازی های هم سبک کاملا متفاوت باشد.

نقد و بررسی بازی call of duty warzone
بیشتر بخوانید

در مورد Matchmaking می خواهم به دو نکته اشاره کنم. اول، اگر Cross-Play را خاموش کنید، تعاملات طولانی و خسته کننده خواهید دید که ایده بدی است. هر چقدر که فکر می کنید جالب است، با توجه به اینکه بازیکنان رایانه شخصی کم و بیش از چیت استفاده می کنند و برای بازیکنانی که از بازی با چیت بدشان نمی آید، در دراز مدت آزاردهنده خواهد بود.

دوم اینکه سرورهای بازی بسیار ناپایدار هستند. در واقع بزرگترین مشکل ورود به بازی است و اگر بدون مشکل وارد سرور شوید، نمی توانید از بازی بیرون بیایید. این مشکل در Resistance نیز وجود دارد و به نظر می رسد که از بازی های آنلاین امضا شده کپکام باشد.

در طول مسابقه، توانایی های جالبی در کیف خود خواهید داشت. استفاده از مهارت های قهرمان از Overwatch الهام گرفته شده است و در سمت راست بالای صفحه با دکمه فعال سازی قابل مشاهده است.

هر قهرمان توانایی های ویژه ای دارد: یک دایناسور دوستانه را به تیم خود اضافه کنید، یک منطقه سلامت برای تیم ایجاد کنید، تبدیل به یک تک تیرانداز مرگبار شوید و موارد دیگر. و این ویژگی ها به بازی تنوع و زیبایی می بخشد. و گاهی صحنه های اکشن دیوانه کننده

بازی Exoprimal

بازی Exoprimal

ترسناک ترین فیلم های جهان به انتخاب بامدادی ها

مانند تمام بازی های چند نفره آنلاین، Exoprimal دارای سیستم Battle Pass است، متاسفانه قسمت رایگان آن چیز جالبی نیست و باید برای به دست آوردن جاذبه ها تمرکز کنید و تلاش زیادی کنید. برعکس، این بخش مالی است که چیزهای خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

اما پوسته های هر هیرو تنوع خوبی دارند و طراحی جذابی روی آن ها اعمال شده است. با این حال، به دست آوردن پول درون بازی که برای خرید آنها نیاز دارید (هنوز) آسان نیست و در نهایت پول واقعی خرج خواهید کرد.

گرافیک بازی بسیار روان است. تنها چیزی که در بازی ویژگی های رضایت بخشی دارد، کات سین های آن است و بازی چیزی بین هفت تا هشت نسل است. رنگ ها معنای جالبی ندارند و اعوجاج آنها گاهی مشهود است. انیمیشن شخصیت ها کم است و ما هیچ کیفیتی در آن نمی بینیم.

نقد و بررسی بازی Moving Out
بیشتر بخوانید

طراحی محیط بسیار شبیه و جالب است و یکی از دلایل اصلی تکرار بازی به حساب می آید. افکت های تفنگ و انفجار و موارد دیگر بسیار شبیه به دو نسل قبلی است و در کل با وجود موتور شبیه سازی مناسب، کیفیت بصری بازی در بازی راضی کننده نیست.

با این حال، بازی از نظر فنی خوب کار می کند. نرخ فریم کاملاً ثابت است و ما هیچ تاخیر یا اشکال خاصی را مشاهده نمی کنیم. مهم نیست که چقدر بازی ها با بافت، کیفیت نور یا سایه مشکل دارند، خوشبختانه بهینه سازی خوبی دارد. در طول تجربه‌ام با Xbox Series S، هیچ مشکل فنی جدی ندیدم و تجربه‌ای روان و راحت داشتم.

صدای بازی برای شخصیت ها، دشمنان و محیط ها قابل قبول و با کیفیت است. شخصیت ها دیالوگ های خود را با حس خوب ارائه می دهند و در بخش صدا هیچ مشکل اساسی وجود ندارد.

اما برعکس، موسیقی بازی جای خود را دارد. تعداد قطعات موزیکال کمتر است و خیلی سریع تکرار می شوند. ریتم موسیقی نیز تقریبا ثابت است. در حالی که امکان پخش موسیقی های مختلف برای زمان های مختلف مانند بازی های دیگر وجود داشت. در واقع، بازی به صورت صوتی پذیرفته شده و از نظر موسیقی رد شده است.

بازی Exoprimal

بازی Exoprimal

Exoprimal

بازی Exoprimal نقاط قوت و ضعف زیادی دارد. اگر به کیفیت بصری بازی، پایداری سرورها و حالت های بازی توجه بیشتری می کردند، احتمالاً شاهد یک عنوان با کیفیت و بهتر خواهیم بود. از آنجایی که بازی یک اثر خدمات محور است، شاید در آینده کیفیت آن بهتر شود و دوباره به آن بازگردیم. اما آنطور که پیش می‌آید، این عنوان حتی با یک تخفیف بسیار ارزش تجربه کردن را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

11 + دوازده =