امروز برابر است با :31 شهریور 1400
بازی Control

نقد و بررسی بازی Control

نقد و بررسی بازی Control : 

در ذهنم می ماند

ای کاش Remedy می توانست بازی های بیشتری بسازد ، زیرا بازی Control من را به یاد مهارت این استودیو در ساختن دنیاهای عجیب و غریب و عجیب با حس مکان باورنکردنی انداخت. کنترل شاید عجیب ترین Remedy باشد ، زیرا هرم وارونه صحبت می کند که رئیس شما نیز در مورد ششم عجیب ترین قسمت است. اما به لطف نوشتن تیز ، مجموعه ای از توانایی های عالی و متنوع در زمینه مبارزه روانی و دنیایی که به طور قابل ملاحظه ای فکر شده بود ، به راحتی می توانستم سرم را در مورد چیزی که باعث ایجاد این ماجراجویی شده بود بچرخانم.

با نفوذ به دفتر کنترل فدرال به عنوان جسی فادن و دوست آبی رنگ موج دارش ، خودم را مجذوب خود دیدم. دفتر مرکزی دفتر در ابتدا به عنوان یک ساختمان اداری خلوت و غیرقابل توصیف به نظر می رسد و جستجوی جسی برای یافتن پاسخ به وقایع گذشته خود نیز به همان اندازه پیش پا افتاده بود. اما کنترل به سرعت آنچه را که در پشت آن دیوارهای بتنی نهفته است آشکار می کند: در فصل اول من هم دستیار سرایدار و هم سرپرست جدید دفتر شدم.

بازی Control

بازی Control

جستجوی جسی با حل مشکلات همه کنار می رود. و در حالی که تصاحب بوروکراسی یک نهاد فدرال ممکن است زمان کسل کننده ای به نظر برسد ، وقتی با شخصیت های عجیب و غریب و متمایز زیادی پر شود و توسط نیروی بین بعدی موسوم به Hiss غالب شود ، به ندرت در عمل به کار می رود.

ذهن بیش از اهمیت

به عنوان کودکی که با مردان ایکس بزرگ شده بود ، همیشه آرزو داشتم که برخی از قدرتهای روانی نهفته یا حداقل توانایی رشد سریع ناخن هایم را پیدا کنم. مجموعه حرکات کنترل نزدیکترین چیزی است که من تا کنون به توانایی های ماوراء طبیعی داشته ام و استفاده از Remedy استفاده از هر یک از آنها را سرگرم کننده کرده است. تنوع کافی برای اکثر مبارزات داستانی 10 ساعته وجود دارد تا تقریباً هر حرکت مهم به نظر برسد.

تله کینزی جسی بهترین دسته است. با تکان دادن دستش ، صندوقچه ، میز یا قطعه ای از بتن که همیشه قابل اعتماد است با فوریت رضایت بخش به طرف شما می چسبد و به دنبال آن به طرف دشمنان و محیط ویرانگر پرتاب می شود ، با بزرگنمایی بسیار هیجان انگیز. من به راحتی بیشترین اعتماد را به این شکل از حملات داشتم ، و در حالی که سطح رضایت لمسی آن به اندازه تبر Leviathan کریتوس در بازی God of War نیست ، غنیمت پرتاب اجسام سنگین با ذهنم به همان اندازه نزدیک است که من احساس کردم از آنجا که.

نقد و بررسی بازی Hades
بیشتر بخوانید

توانایی های دیگر چندان مفید نیستند ، اما استفاده از آنها هنوز سرگرم کننده است. شناور در اواخر بازی باعث تحرک بیشتر می شود و سپر جسی عالی است وقتی دشمنانی که از راه دور خود را مجبور می کنند شما را مجبور به دفاع کنند. مبارزه با کنترل ، حرکت مداوم را تشویق می کند و یافتن پوشش اغلب برای زنده ماندن ضروری است ، حتی اگر مجبور باشید خود آن را احضار کنید. سطح دشواری استاندارد به طور ناعادلانه ای سخت نیست ،

بازی Control

بازی Control

اما من چندین بار جان خود را از دست دادم در حالی که فکر نمی کردم بین مهارت های تهاجمی و دفاعی تعادل ایجاد کنم و به عنوان مثال با پرش به میدان خیلی سختگیر باشم. نزدیک شدن و استفاده از توانایی غوغای موج روان پسند می تواند زمانی مفید واقع شود که تنها با چند دشمن مخالف باشید ، اما بیشتر از این و نبردهای کوتاه مدت معمولاً منجر به مرگ سریع می شود.

دورکاری جسی بهترین قدرت دسته است

در عوض ، عقب نشینی و یافتن تعادل در زمان حمله و زمان دفاع ، ریتم خوبی را برای مبارزه به ارمغان می آورد و همچنین به شما امکان می دهد از سلاح گرم جسی – سلاح سرویس ، به خوبی استفاده کنید. “Sole” کمی نام اشتباه است ، زیرا سلاح سرویس دارای چندین حالت بازشدنی است که آن را از یک تپانچه معمولی به یک تیربار سریع به یک تیرانداز با تفنگ ساچمه ای و موارد دیگر تبدیل می کند. سرانجام به ریتم سرگرم کننده اسلحه سبک تیرانداز از خفا و تیرانداز از خفا متصل شدم تا دشمنان را در برد کوتاه و بلند دور نگه دارد.

در مورد تنوع دشمن ، با این حال ، کنترل با تنوع گزینه های رزمی جسی مطابقت ندارد. اعضای اداره تحت کنترل Hiss که اکنون علیه شما می جنگند ، معمولاً یک یا دو حرکت و گزینه مهمات خود را دارند. دیدن اینکه چگونه کنترل آنها را در مراحل اولیه ترکیب کرده و با آنها مطابقت می دهد بسیار سرگرم کننده است ، اما در پایان 10 فصل داستان ، این برخوردها به جز مبارزه با عملکرد کنترل ،

نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077
بیشتر بخوانید

چالش چندانی نداشت. وقتی دشمنان زیادی روی من شلیک می کردند و با مواد منفجره منفجر می شدند ، من با مشکلات عدیده ای روبرو شدم – حتی در PS4 Pro من. آنها فقط برای چند ثانیه ادامه می یابند ، اما این ثانیه ها اغلب تعیین کننده هستند و منجر به مرگ های ناامید کننده می شوند. حداقل با سیستم بازرسی بخشنده کنترل ، این موارد کاهش یافت ، و من را از ادامه کاوش در قدیمی ترین خانه – که محل اصلی کنترل و دفتر مرکزی دفتر است – باز نمی دارد – حتی پس از اتمام داستان.

بازی Control

بازی Control

خانه ای تقسیم شده

Remedy به نوعی تمام این بتن خاکستری را به طور مداوم جذاب کرده است. دفتر به تعدادی از بخشهای تجاری متمایز تقسیم می شود ، و اگرچه مطمئناً موضوع اصلی “شرکتی” وجود دارد ، اما هر منطقه به اندازه ای متفاوت است که می خواستم در مورد کارهایی که در آنجا انجام می شود و نحوه نجات آن بدانم.

و به لطف توانایی قدیمی ترین خانه برای تغییر شکل و ساختار داخلی به دلخواه ، می تواند ترفند منظم بازسازی مکان ها را ادامه دهد. گویی نیروهای ماوراء طبیعی در کار با سیمان و میلگرد مانند آجر لگو رفتار می کنند. تماشای چگونگی انطباق بخشهای مختلف جدید با حضور شریرانه و تلاشهای من برای متوقف کردن آن همیشه تأثیرگذار است.

جذابیت مکان ، تا حدی ناشی از بازیگران اصلی التقاطی کنترل است. از آتی ، سرایدار با احساسات جدی Log Lady ، گرفته تا امیلی پوپ ، سرویس ارائه اطلاعات-بریده بریده-محقق-هر شخصیتی در قدیمی ترین خانه احساس اصالت و در خانه بودن می کند. هر بخش با خود شخصیت جدیدی با شخصیت متمایز و جذاب به ارمغان می آورد ، و با این حال همه آنها برای شخصی که در یک سازمان دولتی مخفی کار می کند ، که بر نیروهای ماوراء طبیعی متمرکز است ، فراتر از درک ما ، کاملاً منطقی است. به طور خلاصه ، همه آنها عجیب و غریب متمایز هستند.

هر شخصیتی به عنوان فردی که در یک آژانس دولتی مخفی با تمرکز بر نیروهای ماوراءالطبیعه کار می کند کاملاً منطقی است

نوشته های تند ریدی از دیالوگ تا مجموعه ها و توضیحات یا متن آنها گسترش می یابد. کنترل داستانی نیست که فقط پیش بروید – اگر اقلام را برمی دارید ، باید کاملاً وقت بگذارید و آنها را بخوانید. آنها نه تنها به خوبی نوشته شده اند و اغلب خنده دار هستند ، اما اغلب حاوی زمینه ای هستند که بر نقطه فعلی جسی در داستان روشن می شود.

نقد و بررسی بازی Subnautica: Below Zero
بیشتر بخوانید

من می توانستم بدون برخی از تفکرات جالب از مونولوگ درونی جسی ، که اغلب به صراحت احساسات او را روشن می کرد ، نه اینکه اجازه دهم بازی قوی کورتنی هوپ ، بازیگر نقش اصلی ، به تنهایی آن را بیان کند. با این اوصاف ، برنده های کافی (که اغلب اوقات آنچه را که من فکر می کردم می گوید) در میان آن سطرها دارد تا ارزش ثابت خود را بدست آورد.

بازی Control

بازی Control

موارد جانبی را نادیده نگیرید

داستان کنترل مقدار زیادی آرد سوخاری می اندازد و شما را به مأموریت ها و اطلاعاتی می رساند که در برخی موارد از کمپین اصلی بهتر است. لحظات شخصیتی و بخشهای عظیمی از داستان وجود دارد که جهان را بیشتر به هم متصل می کند. اما مهمترین دلایلی که می توانید هدف اصلی خود را به تأخیر بیندازید یا بعد از اتمام آن در اطراف Bureau بمانید ،

مجموعه ای از نبردهای رئیس است که کمی بعد از نیمه راه داستان در دسترس قرار می گیرد. بدون این که چیزی را خراب کنید ، این مبارزه ها چالش را برآورده می کند و تنوع در مبارزه با برخی از فصل های اخیر وجود ندارد – عینک های بصری لذت بخش به خودی خود ، و به عنوان دلایلی بیشتر از این که زندگی عجیب و غریب در دفتر چقدر می تواند مفید باشد.

من هنوز همه آنها را بازی نکرده ام ، اما آنچه دیدم واضح است: ریمی به همان اندازه که در مورد داستان رانندگی جسی در مورد مطالب اطراف آن فکر کرده است. در مجموع ، نبردها دری دیگری را به روی عجیب کنترل باز می کنند که نباید آن را بسته نگه دارید.

البته ، در کنار داستان اصلی ، جسی یک هدف بسیار شخصی را نیز دنبال می کند و او همیشه به دنبال کاوش در دفتر برای یافتن سرنخ هایی است که به گذشته اش مرتبط است. بدون اینکه دلیل و یا آنچه را که به آن ترجمه می شود بیان کنم ، من واقعاً لذت بردم که چگونه ریمی داستان شخصی جسی را در بیشتر سفر به گوشه های عجیب و غریب دفتر متصل کرد.

نقدو بررسی بازی Visage
بیشتر بخوانید

با این حال ، پایان داستان 10 فصل متأسفانه به طور کامل به زمین نمی چسبد ، اما تا حدی به دلیل آخرین قسمت عجولانه است که باعث شد برخی از جالب ترین جنبه های سهام شخصی جسی در کلکسیونی کشف شود. به و لحظات پایانی ضد کلمتیک پایان به خوبی اوج دو فصل قبل از آن کار نمی کند. آن غوغای لحظه آخر مطمئناً کنترل را برای من خراب نکرد ، اما ریمی چنان بنیان محکمی را ایجاد می کند که ای کاش آن لحظات پایانی مانند بقیه داستان تأثیرگذار بود.

خوشبختانه ، پس از نتیجه گیری ، چیزهای زیادی برای کاوش در قدیمی ترین خانه باقی مانده است. بازیگران جذاب بازی Control باعث شده است که ماموریت های جانبی فراوانی را برایم به ارمغان بیاورد که مبارزه را بسیار منحصر به فردتر و سرگرم کننده تر از اکثر برنامه های اصلی کمپین ،

دیالوگ های بسیار عالی تر و دلیلی مستمر برای کاوش در هر گوشه و کناری دفتر ارائه می دهد. به مجموعه ای از اهداف مبتنی بر کشتن برای دستیابی به مواد دستی ، فرم های قابل ارتقاء سلاح های خدماتی و درختان مهارت که هنوز تکمیل نشده اند ، اضافه کنید ، به همراه ماموریت های جانبی Bureau Alert (فرصت های به موقع برای مقابله با اهداف اضافی) و کنترل دلایل زیادی برای ماندن در ذهن من وجود دارد.

بازی Control

بازی Control

حکم

کنترل در دنیایی فوق العاده عجیب و غریب ماوراءالطبیعه تنظیم شده است که من نمی توانم از کشف آن خودداری کنم. مهارتهای روانی همه کاره و سلاح اصلی جسی باعث می شود تا نبردهای هیجان انگیز انجام شود. و به لطف یک بازیگر نقش مکمل قوی ، یک فیلمنامه خوب نوشته شده ، و تعداد زیادی مسیرهای جذاب و جالب ،

من از ماجراجویی خود در اتاقهای تغییر مکان قدیمی خانه قدیمی کاملاً لذت بردم. داستان شخصی جسی در کنار آن به نظر می رسد ، اما به اندازه کافی در دنیای کنترل وجود دارد که من در کشف هر رازی سرمایه گذاری کنم ، حتی اگر داستان به پایان رسیده باشد.

پایان مقاله نقد و بررسی بازی Control

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

سریال halston | لیست لوازم ضروری آرایش | باخ کیست؟ | فصل چهار سریال Stranger Things | درباره اقتصاد کلان بیاموزید | بهترین فیلم های نیکلاس کیج | فیلم بیوه سیاه Black widow | هنر ما قبل تاریخ | فیلم زیستن | Adobe Photoshop |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =