صفحه اصلی > سینما و نقد فیلم : نقد فیلم رشته خیال | (2017) Phantom Thread
ads

نقد فیلم رشته خیال | (2017) Phantom Thread

فیلم رشته خیال

فیلم رشته خیال : داستان عاشقانه ناشناخته که رگه هایی از داستان آلفرد هیچکاک و درام عاشقانه «ربکا» و پل توماس اندرسون را در خود دارد، معجزه ای در این دوره از سینما محسوب می شود. وقایع فیلم رشته خیال در دوران طلایی دهه 1950 رخ داد که جنگ برای انگلیس و شهر لندن به پایان رسید. طراح معروف آن زمان، رینولدز وودکاک و خواهرش سیریل وودکاک در آن زمان در صدر صنعت مد بریتانیا بودند.

نقد فیلم رشته خیال | (2017) Phantom Thread

از خانواده سلطنتی، ستارگان سینما، وارثان ثروتمند، افراد مشهور، مدل های جدید و زنان به طور یکسان، این جفت لباس های سفارشی ایجاد کرده اند که هرکسی می تواند بگوید متعلق به خانه چوبک است.

زنان مختلفی در زندگی رینولدز وودکاک ظاهر شدند، اما مدت زیادی در آنجا نماندند و رینولدز شخصاً، با صحبت و معاشرت با هر یک از این زنان، به نوعی برای دوخت و طراحی لباس بعدی خود الهام گرفت و شخصیت آنها را زیاد جدی نگرفت. این کار ادامه یافت تا اینکه او با زنی جوان، قوی و شجاع به نام آلما السون آشنا شد. پس از مدتی آلما منبع الهام و عشق رینولدز شد.

بیشتر بخوانید : زندگینامه استیون هاوکینگ

فیلم رشته خیال

بنابراین او یکی از افراد دائمی زندگی خود شد. اگرچه رینولدز فکر می کرد همه چیز طبق برنامه و نظم ذهنی او پیش می رود، اما وقتی خودش را می فهمد، می بیند که عشق لانه آرام او را به هم ریخته است. سر دنیل دی لوئیس بازیگر بی بدیل سینما و به عقیده نویسنده این مقاله بهترین بازیگر سینمای دو سه دهه اخیر در آخرین نقش خود (امیدواریم در مورد دیگری تصمیم بگیرد. یکی در آینده)، یکی از بهترین بازی های او و نقش شخصیت سرد، سولن، تنها و راضی از کار رینولدز، وودکاک بهترین بود.

فیلمنامه و کارگردانی از پل توماس اندرسون عالی بود، و چه کسی بهتر از جانی گرین وود (عضو گروه آلترناتیو راک Radiohead) موسیقی متن فیلم را ایجاد کرد تا مخاطب را تا پایان تشنه این داستان عاشقانه حماسی نگه دارد. گرین وود، نام بزرگ دنیای موسیقی، موسیقی متن شاهکار اندرسون و دی لوئیز، There Will Be Blood را نیز دارد و به نظر می رسد که این سه گانه همکاری، کلید موفقیت هر فیلمی باشد.

بیشتر بخوانید : نقد فیلم بیگانه ۱۹۷۹

اندرسون در فیلم عاشقانه خود عشق را گنجی اسرارآمیز به تصویر می کشد که با خوشحالی در چارچوب رفتار طنز شخصیت ها شروع می شود، اما به تدریج جهت دنیای رمانتیک فیلم را تغییر می دهد و رینولدز وودکاک که همیشه برتری با او وجود داشت. در تماس. برخی دیگر که در خود حل شده اند، به دستان آلما نگاه می کنند. فیلم عاشقانه « فیلم رشته خیال » را می توان بهترین فیلم اندرسون نامید که در کارنامه اش فیلم های خوب کم ندارد.

فیلم جاده یخی
بیشتر بخوانید

فیلم رشته خیال

لزلی منویل، ویکی کریپس، ریچارد گراهام، کامیلا رادرفورد، هریت سانسوم هریس، برایان گلیسون، جولیا دیویس، نیکلاس مندر، راجاسا ریشتر، جینا مک کی، فیلیپ فرانک، مارتین داو، جین پری، فیلیس مک ماهون و سیلاس کارسون، دیگر بازیگران فیلم ” آنها یک فانتزی بودند.

فیلم رشته خیال برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس در نودمین دوره جوایز اسکار شد و در پنج رشته دیگر از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد نامزد شد.پل توماس اندرسون کارگردان، نمایشنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است.در سال 1997 او فیلم شب های بوگی را ساخت که نامزد سه جایزه اسکار شد. در سال 1999 درام ماگنولیا را کارگردانی کرد که نامزد سه جایزه اسکار نیز شد. پنجمین فیلم او “خون به پا خواهد شد” بود که در آن با کارگردان همکاری کرد. دانیل دی لوئیس.

بیشتر بخوانید : فیلم های روشنفکری ایرانی | ۵ فیلم کمتر دیده شده

فیلم رشته خیال عاشقانه نامزد پنج جایزه اسکار شد و دی لوئیس از دریافت اسکار دوم محروم شد. اندرسون همچنین برای این فیلم عاشقانه نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی در سال 2007 شد، اگرچه آن را به فیلم برادران کوئن، جایی برای پیرمردها، از دست داد. اندرسون همچنین کارگردانی شاهکار استاد را بر عهده داشت که در آن با خواکین فینیکس، جانشین دنیل دی لوئیس همکاری کرد و موسیقی فیلم توسط جانی گرین وود ساخته شد.

فیلم رشته خیال

فیلم رشته خیال با بودجه تولید 35 میلیون دلاری 47 میلیون دلار در گیشه فروخت. اگرچه ممکن است بسیاری از بینندگان نسل جدید با آن ارتباطی نداشته باشند، اما دیدن این فیلم عاشقانه یکی از بهترین فیلم های عاشقانه را به همه توصیه می کنیم. اگر بخواهم فهرستی از عاشقانه های سینمایی را رتبه بندی کنم، بی شک « فیلم رشته خیال » را در صدر قرار می دهم.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

3 × چهار =