صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و بازیگران و کارگردان ها : بیوگرافی فیلمنامه‌نویس هالیوودی ایتان کوئن
ads

بیوگرافی فیلمنامه‌نویس هالیوودی ایتان کوئن

ایتان کوئن

ایتان کوئن، فیلمنامه‌نویس و برادرش، فیلم‌های برنده جوایز متعددی از جمله «پرورش آریزونا»، «بارتون فینک»، «فارگو» و «هیچ کشوری برای پیرمردها» را نوشته‌اند.

خلاصه داستان

پس از تحصیل در رشته فلسفه در دانشگاه پرینستون، ایتان کوئن و برادرش جوئل شروع به نوشتن اولین فیلمنامه خود کردند. این برادران اولین نمایش خود را در سال 1984 با فیلم Blood Simple انجام دادند، اولین فیلم از بسیاری از فیلم‌هایی که به سبک فیلمسازی اختصاص داده شده بود که به‌ویژه عجیب، کنایه‌آمیز، کمیک تاریک و اغلب خشن است. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و استعداد برادران را تثبیت کرد.

مشخصات

کارگردان ایتان کوئن. متولد 21 سپتامبر 1957 در مینیاپولیس، مینه سوتا. ایتان کوئن و برادرش جوئل پس از تحصیل در رشته فلسفه در دانشگاه پرینستون، شروع به نوشتن اولین فیلمنامه خود کردند.

ایتان کوئن

ایتان کوئن

این برادران اولین نمایش خود را در سال 1984 با فیلم نوآر تگزاسی Blood Simple انجام دادند، اولین فیلم از بسیاری از فیلم‌هایی که به سبک فیلمسازی اختصاص داده شده بود که به طور مشخصی عجیب، طنزآمیز، کمیک تاریک و اغلب خشن است. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و برادران را به عنوان استعدادهای تازه و بدیع معرفی کرد.

در سال 1987، این دو، کمدی Raising Arizona را منتشر کردند که یک جدایی بی‌نظیر و موفقیت جدی باکس آفیس بود. در اوایل دهه 1990، کوئن ها به ساختن فیلم های متعددی ادامه دادند، از جمله عبور از میلر (1990)، بارتون فینک (1991) و پروکسی هادساکر (1994).

اگرچه دومی ناامید کننده نسبی بود، اما جاه طلبانه ترین و موفق ترین فیلم برادران تا به امروز، کمدی بسیار تاریک Fargo (1996) را دنبال کرد. کوئن ها اسکار بهترین فیلمنامه اصلی را برای کارشان به اشتراک گذاشتند. فرانسیس مک دورمند که جوئل در سال 1984 با او ازدواج کرده بود، یک اسکار دیگر برای بهترین بازیگر زن برای این فیلم دریافت کرد.

ایتان کوئن

ایتان کوئن

در سال 1998، آنها The Big Lebowski را به نمایش گذاشتند که نامزدی خرس طلایی را برای جوئل در جشنواره فیلم برلین به دست آورد.

آزاد کردند ای برادر کجایی؟ در سال 2000، که بر اساس ادیسه هومر ساخته شد و جورج کلونی و جان تورتورو در آن بازی کردند. در تابستان 2003، برادران با تام هنکس و مارلون وینز برای بازسازی کمدی راهزن بریتانیایی Ladykillers در سال 1955 همکاری کردند.

بیشتر بخوانید: زندگینامه استیون هاوکینگ

برای تلاش بعدی خود، ایتان کوئن و جوئل کوئن بخشی به نام “Tuileries” را برای فیلم پاریس، je t’aime در سال 2006، که شهر نور را از طریق داستان های فردی در محله های مختلف بررسی می کرد، مشارکت دادند. برادران کوئن با روشی کاملاً متفاوت، وسترن سنتی را با No Country for Old Men (2007) ، که تامی لی جونز در نقش کلانتری تگزاس در تعقیب یک قاتل بی رحم با بازی خاویر باردم بازی می کرد، به نمایش گذاشتند.

بیوگرافی جرمی آلن وایت
بیشتر بخوانید

جاش برولین به عنوان یک مرد محلی ظاهر شد که متوجه شد پول در صحنه یک معامله مواد مخدر خراب شده و در نهایت توسط باردم تعقیب می شود. این فیلم تحسین بسیاری از منتقدان و نامزدی جوایز متعددی را برای این زوج به همراه داشته است. در فوریه 2008، این نامزدی سه جایزه اسکار برای برادران کوئن شد. آنها جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی را به خانه بردند.

ایتان کوئن

ایتان کوئن

حقایق کلی

نام: ایتان کوئن
سال تولد: 1957
تاریخ تولد: 21 سپتامبر 1957
ایالت تولد: مینه سوتا
شهر تولد: مینیاپولیس
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
بهترین شهرت برای: اتان کوئن، فیلمنامه‌نویس و برادرش، فیلم‌های برنده جوایز متعددی از جمله Raising Arizona، Barton Fink، Fargo، و No Country for Old Men را نوشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

سه × یک =