صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها و بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی پدرو پاسکال | لیست فیلم ها و زندگی شخصی
ads

بیوگرافی پدرو پاسکال | لیست فیلم ها و زندگی شخصی

پدرو پاسکال

پدرو پاسکال، بازیگر فیلم The Last of Us، بیشتر به خاطر بازی در سریال های Game of Thrones، Narcos و The Mandalorian شناخته می شود.

پدرو پاسکال امروز: نامزدهای جایزه امی

پاسکال برای بازی در فیلم The Last of Us نامزد جایزه امی پرایم تایم 2023 شد و به عنوان دومین بازیگر لاتین تبار که برای بهترین بازیگر نقش اول در یک سریال درام رقابت می کند، تاریخ را ثبت کرد. علاوه بر این، او امسال دو نامزدی دیگر را به دست آورد و رکورد بیشترین جایزه امی توسط یک بازیگر لاتین تبار در یک سال را به نام خود ثبت کرد.

پدرو پاسکال کیست؟

پدرو پاسکال یک هنرپیشه آمریکایی شیلیایی است که در سریال فانتزی HBO بازی تاج و تخت که در سال 2014 شروع شد، نقش اوبرین مارتل را بازی کرد. این قسمت او را در مسیری به سوی ستاره شدن قرار داد، از جمله بازی های تحسین شده در برنامه های تلویزیونی Narcos و The Mandalorian، همچنین. فیلم هایی مانند Wonder Woman 1984. بازی پیشرو او در سریال درام پسا آخرالزمانی HBO The Last of Us برای او نامزدی تاریخی جایزه امی Primetime را به ارمغان آورد.

اوایل زندگی

خوزه پدرو بالماسیدا پاسکال در 2 آوریل 1975 در سانتیاگو، شیلی به دنیا آمد. مادرش ورونیکا پاسکال روانشناس کودک بود و پدرش خوزه بالماسدا، پزشک سابق باروری بود. در دهه 1970، والدین پاسکال با دیکتاتور نظامی شیلی، آگوستو پینوشه مخالفت کردند و مجبور شدند به همراه پاسکال 9 ماهه و خواهرش از کشور فرار کنند.

نقد فیلم روزی روزگاری در هالیوود
پدرو پاسکال

پدرو پاسکال

به عنوان پناهنده سیاسی، خانواده به دانمارک نقل مکان کردند، سپس در سن آنتونیو ساکن شدند. پس از چندین سال، پاسکال و خانواده اش توانستند به طور منظم با خانواده در شیلی دیدار کنند. او با صحبت های اسپانیایی و انگلیسی بزرگ شد.

فیلم ها بخش بزرگی از کودکی پاسکال بودند و پدرش اغلب خانواده را به سینما می برد. پاسکال چنان مجذوب ایندیانا جونز شد که در دو نوبت جداگانه دست خود را شکست و وانمود کرد که این شخصیت است. پس از اتمام کلاس پنجم، پاسکال و خانواده اش به کالیفرنیا نقل مکان کردند.

او در آنجا مورد آزار و اذیت قرار گرفت، اما وقتی در مدرسه هنرهای اورنج کانتی شروع به کار کرد، اوضاع بهتر شد. پاسکال به نیویورک تایمز گفت: “من به فیلم های درام و کلاسیک و خواندن نمایشنامه وسواس داشتم.”

در سال 1993، پاسکال تحصیل در رشته بازیگری را در مدرسه هنر Tisch دانشگاه نیویورک آغاز کرد. یکی از دانش‌آموزان او را به سارا پالسون معرفی کرد که دوستی مادام‌العمر شد.

تلاش های بازیگر جوان

اولین تست پاسکال برای فیلم معمایی حقوقی ترس اولیه (1996) بود. او این نقش را دریافت نکرد و بعداً گفت که “حدود 10 سال بیکار بود” و در آن دوره تقریباً به طور انحصاری در نقش های ستاره مهمان تلویزیونی کار پیدا کرد.

بیوگرافی اپرا وینفری
بیشتر بخوانید

پس از مرگ مادرش در سال 1999، پاسکال نام حرفه ای خود را از Balmaceda به پاسکال تغییر داد تا به او احترام بگذارد. او در سال 2020 به ورایتی گفت: «و همچنین، چون آمریکایی‌ها برای تلفظ Balmaceda بسیار مشکل داشتند.»

پاسکال در برنامه‌های تلویزیونی مانند Buffy the Vampire Slayer، The Good Wife، Homeland، Nurse Jackie، و چندین برنامه قانون و نظم ظاهر شد. او در سال 2011 در یک اقتباس تلویزیونی Wonder Woman انتخاب شد، اما انتخاب نشد.

پاسکال همچنین در این زمان در تولیدات صحنه ای فعال بود و در چندین نمایش تئاتر ظاهر شد. او و بازیگر دیگر اسکار آیزاک در سال 2005 در یک نمایش خارج از برادوی با هم ظاهر شدند و دوستی پایداری با یکدیگر برقرار کردند.

پاسکال برای بازی در نمایشنامه یتیمان برنده جایزه حلقه منتقدان لس آنجلس و جایزه گارلند شد و نمایشنامه خود را به نام Flaca Loves Bones را نوشت که توسط کمدین سارا سیلورمن در سال 2010 کارگردانی شد. با این حال پاسکال یک بازیگر کاردان باقی ماند. تا اینکه به سریال فانتزی HBO یعنی Game of Thrones پیوست.

برنامه های تلویزیونی: «بازی تاج و تخت»، «نارکوس»، «آخرین ما» و موارد دیگر

فیلم های مشترک برد پیت و لئوناردو دی کاپریو

بازی تاج و تخت

پاسکال که از طرفداران بازی تاج و تخت بود، متوجه شد که این سریال به دنبال یک بازیگر 30 ساله برای بازی در نقش اوبرین مارتل، شاهزاده ای زودباور است که به همان اندازه که دعوا می کند، معاشقه می کند. پاسکال برای این نقش تست داد تا یکی از دوستانش او را روی آیفون ضبط کند.

سارا پالسون، که پاسکال را از دهه 1990 می شناسد، آن ضبط را با دوست و بازیگر همکارش آماندا پیت به اشتراک گذاشت و پاولسون گفت که آنقدر خوب بود که «ما از آن خارج شدیم». پیت آن را به همسرش، دیوید بنیوف، یکی از مجریان سریال «بازی تاج و تخت» داد و تیم بازیگران سریال آنقدر تحت تأثیر قرار گرفتند که پاسکال این نقش را دریافت کرد.

پدرو پاسکال

پدرو پاسکال

اوبرین مارتل علیرغم زمان نسبتاً کوتاهی که روی پرده داشت، زمانی که در فصل 4 2014 معرفی شد به شخصیت مورد علاقه طرفداران تبدیل شد. یک بررسی از Collider را بخوانید. پاسکال در مورد شخصیت خود که به دنبال انتقام از خانواده قدرتمند لنیستر به خاطر مرگ خواهرش است، گفت: «او اهمیتی نمی‌دهد.

او محاسبه نمی کند، او برای انتقام به اینجا آمده است و اصلا سعی نمی کند آن را پنهان کند.» این سریال به خاطر کشتن شخصیت‌های مهم و دوست‌داشتنی مشهور است و اوبرین مارتل نیز از این قاعده مستثنی نبود، زیرا شخصیت او در فصل هشتم در جریان یک صحنه مبارزه که کولایدر آن را «یکی از گرافیکی‌ترین صحنه‌ها در تمام تاریخ تلویزیون» توصیف کرد، درگذشت.

بهترین فیلم های میشل ویلیامز
بیشتر بخوانید
نارکوس

پاسکال در سال 2015 برای نقش اصلی‌اش در سریال درام جنایی نتفلیکس، نارکوس، که داستان پادشاه کلمبیایی مواد مخدر پابلو اسکوبار را برجسته می‌کرد، تحسین بیشتری به دست آورد. پاسکال نقش خاویر پنیا، مامور واقعی DEA را بازی می‌کرد که به رهبری تحقیقات و تعقیب بین‌المللی اسکوبار کمک کرد.

کولایدر نوشت که پاسکال «سریال را به‌طور تحسین‌برانگیزی انجام می‌دهد و دامنه شخصیت‌اش را گسترش می‌دهد»، در حالی که اسکرین رنت او را به‌عنوان «بازیگری کاریزماتیک [که] در نهایت فرصتی برای رهبری سریال نیمه‌گلچینی به او پیشنهاد می‌شود». این سریال سه فصل تا سال 2017 پخش شد.

ماندالوریان

از سال 2019، او به عنوان شخصیت اصلی در سریال پرطرفدار Disney+ Star Wars The Mandalorian ظاهر شده است و یک شکارچی جایزه خاموش اما مرگبار را به تصویر می‌کشد که زره‌هایی شبیه به Boba Fett می‌پوشد و از یک موجود بیگانه کوچک که معروف به “Baby Yoda” است محافظت می‌کند.

ماندالوریایی که کلاه ایمنی به سر دارد به ندرت صورت خود را نشان می دهد، واقعیتی که می توانست بسیاری از بازیگران را منصرف کند، اما این امر نیز مفید بود: پاسکال در هنگام پذیرفتن این نقش تعهداتی داشت، بنابراین بازیگران بدلکاری در چندین صحنه در فصل اول به جای او ایستادند. پاسکال بعداً دیالوگ شخصیت خود را برای این صحنه ها ضبط کرد.

پاسکال می‌گوید که با وجود اینکه چهره‌اش اغلب پنهان می‌شود، به‌دنبال این بوده که شخصیت را قابل ارتباط و قابل دسترس کند. او گفت: «همه ما به نوعی در زره خود پوشیده شده‌ایم و از برداشتن آن زره وحشت داریم، و این چیزی است که او را به شخصیتی تبدیل می‌کند که واقعاً می‌خواهیم از آن پیروی کنیم.»

پاسکال همچنین ماندالوریان را از نظر اخلاقی مبهم‌تر از بسیاری از قهرمان‌های جنگ ستارگان توصیف کرد که به گفته او معمولاً یا خوب یا بد هستند: «در این یکی، ما شروع به بازی با مرزهای آن می‌کنیم، و به طرز بسیار جالبی به آن پرداخته می‌شود.

این شخصیت او قهرمان معمولی شما نیست.» جان فاورو، خالق سریال گفته است که فیلمنامه فصل چهارم را نوشته است، اما دیزنی هنوز تاریخ انتشار آن را اعلام نکرده است.

نقد فیلم تفریق | رابطه ای ضربدری
The Last of Us و نامزدی تاریخی امی

در سال 2023، پاسکال در فیلم The Last of Us که اقتباسی از HBO از بازی ویدیویی به همین نام در سال 2013 بود، نقش اصلی را ایفا کرد. در دنیایی پسا آخرالزمانی که در آن یک عفونت قارچی انبوه بیشتر انسان ها را به موجوداتی شبیه زامبی تبدیل کرده است، پاسکال جوئل را به تصویر می کشد، یک بازمانده سرسخت که از آسیب و شکست گذشته اش تسخیر شده است.

بهترین فیلم های کلینت ایستوود
بیشتر بخوانید

او تلاش می کند تا دختر جوانی به نام الی را از یک منطقه قرنطینه به خارج از یک آمریکای ویران شده از همه گیر خارج کند. بلا رمزی در نقش الی، یک یتیم 14 ساله سرسخت که از عفونت مصون است، همبازی است. گفته می شود که نقش جوئل قبل از اینکه به پاسکال برسد به متیو مک کانهی و ماهرشالا علی پیشنهاد شده بود.

پاسکال و رمزی هر دو مورد تحسین منتقدان زیادی برای اجرای خود قرار گرفتند. والری اتنهوفر، منتقد، نوشت که پاسکال در The Last of Us «آنچه را که ممکن است بهترین کار دوران حرفه‌ای‌اش باشد» به نمایش می‌گذارد، و اضافه کرد که «شاید رنگ‌های متفاوت و بی‌شماری را در شخصیتی پیدا کند که اغلب عمداً سنگ‌روی می‌کند و لحظات نادر خود را بازی می‌کند.

آسیب پذیری به همین خوبی.» اگرچه رمزی و پاسکال هر دو در بازی تاج و تخت ظاهر شدند، اما هیچ صحنه‌ای را با هم به اشتراک نمی‌گذاشتند و قبل از همکاری در سریال The Last of Us همدیگر را ملاقات نکرده بودند. با این وجود، رمزی گفت: “این شیمی بلافاصله وجود داشت و مانند جوئل و الی رشد کرد و توسعه یافت.”

پاسکال برای بازی خود نامزدی جایزه امی پرایم تایم 2023 را دریافت کرد و به عنوان دومین بازیگر لاتین تبار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول در یک سریال درام، تاریخ را ثبت کرد. او به جیمی اسمیتز می‌پیوندد که چهار نامزدی برای NYPD Blue به دست آورد.

تکان دادن سر برای The Last of Us تنها یکی از سه موردی بود که پاسکال امسال انجام داد. او برای حضور مهمان خود در شنبه شب زنده و روایت در پاتاگونیا: زندگی در لبه جهان، نامزدی امی دریافت کرد و رکورد بیشترین نامزدی امی توسط یک بازیگر لاتین تبار در یک سال را به نام خود ثبت کرد.

پدرو پاسکال

پدرو پاسکال

فیلم‌ها: Wonder Woman 1984 و بیشتر

پاسکال در حالی که حرفه تلویزیونی او به لطف بازی تاج و تخت و نارکوس در حال اوج گرفتن بود، اولین نقش های سینمایی خود از جمله حرامزاده های خونخوار (2015)، Kingsman: The Golden Circle (2017) و Triple Frontier (2019) را داشت.

اولین فیلم مهم او Wonder Woman 1984 در سال 2020 بود. او نقش شرور مکسول لرد را در کنار گال گدوت به عنوان ابرقهرمان اصلی بازی کرد.

جی کی رولینگ
بیشتر بخوانید

به گفته کارگردان پتی جنکینز، شخصیت پاسکال یک تاجر کاریزماتیک اما فاسد که پس از دزدیدن یک مصنوع مرموز به قدرت‌های ماوراء طبیعی دست می‌یابد، تا حدی از شخصیت‌های واقعی زندگی مانند دونالد ترامپ و برنی مدوف الگوبرداری شده است.

پاسکال همچنین در فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent (2022)، یک کمدی اکشن با بازی نیکلاس کیج در نقش یک نسخه داستانی از خودش، انتخاب شد. پاسکال که نقش یک میلیاردر فوق العاده طرفدار شخصیت کیج را بازی می کند، همچنین از طرفداران قدیمی کیج واقعی بود و از پیوستن به بازیگران بسیار خوشحال بود.

پاییز امسال، دیمون قرار است در فیلم کمدی Drive-Away Dolls به کارگردانی Ethan Coen ظاهر شود. داستان دو دوست (با بازی مارگارت کوالی و جرالدین ویسواناتان) در یک سفر جاده ای را روایت می کند که کیف سرقتی را در اختیار دارند که توسط چندین جنایتکار گم شده بود، یکی از آنها توسط پاسکال بازی خواهد شد. بازی Drive-Away Dolls برای اکران در 22 سپتامبر برنامه ریزی شده است.

معرفی سریال کره ای از گور برخاسته

والدین و خواهر

در سال 1995، پدر پاسکال، خوزه بالماسیدا، یکی از پزشکانی بود که یک کلینیک باروری را در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین اداره می‌کرد و متهم به گرفتن تخمک و جنین از بیماران ناآگاه، که برخی از آنها در زنان دیگر کاشته شده بود، بود. این پزشکان همچنین متهم به عدم گزارش پرداخت های نقدی شدند. پاسکال مدت‌ها مدعی است که پدرش هیچ اشتباهی نکرده است.

خوزه وقتی در سپتامبر 1995 به شیلی بازگشت، جایی که همسرش و دو خواهر و برادر کوچک‌تر پاسکال به او پیوستند، از اتهامات وارده اجتناب کرد. مادر پاسکال، ورونیکا پاسکال، در سال 1999 بر اثر خودکشی درگذشت. در سال 2021، پدر پاسکال پذیرفت که به تقلب مالیاتی اعتراف کند. (در زمان سرقت تخمک و جنین ادعایی، سرقت بافت انسانی غیرقانونی نبود.)

پاسکال از خواهر کوچکترش، لوکس، که در سال 2021 علناً به عنوان تراجنسیتی ظاهر شد، حمایت کرده است. پدرو، یک بازیگر و فعال تراجنسیتی، لوکس را “یکی از قدرتمندترین افراد و شخصیت ها” توصیف کرد.

پدرو پاسکال

پدرو پاسکال

نقل قول ها

من خطرناک نیستم، اما بینی تیز دارم. من احتمالا به خاطر چهره ام برای همیشه نقش آدم های بد را بازی خواهم کرد.

چیزهای تلویزیونی به این معنی است که شما در حدود سه تا هشت روز کاری، پول بیشتری نسبت به کل دور برادوی دریافت می‌کنید. و این حتی پول زیادی هم نیست.

شما آنقدر قانون و نظم را می خواهید که فقط می خواهید بمیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × 2 =