صفحه اصلی > موسیقی : خواننده های معروف خارجی قدیمی
ads

خواننده های معروف خارجی قدیمی

خواننده های معروف خارجی قدیمی

خوانندگی یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین شاخه های موسیقی است و هنرمندان مشهور و شیک پوش زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. اسطوره هایی مانند مایکل جکسون، ماروین گی، الویس پریسلی و جان لنون از بزرگترین خوانندگان جهان در طول زندگی خود بودند و از تاثیرگذارترین و مهم ترین چهره ها در هنر خوانندگی با طرفداران بی شماری در سراسر جهان هستند. این هنرمندان فقید جای خود را به نسل جدید داده اند و اکنون بسیاری از خوانندگان معروف و مستعد خارجی در سبک های مختلف مشغول به کار هستند.

خواننده های معروف خارجی قدیمی چه کسانی هستن ؟ در این مطلب بهترین خواننده های جهان را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با لیست برترین خواننده دنیا با بامدادی ها همراه باشید.

خواننده های معروف خارجی قدیمی

بهترین خواننده جهان ؛ آشنایی با خواننده های معروف خارجی قدیمی

1. الویس پرسلی (Elvis Presley) | لیست بهترین خواننده های معروف خارجی قدیمی

الویس پریسلی خواننده و هنرپیشه آمریکایی بود که به پادشاه راک اند رول معروف بود. او یکی از تأثیرگذارترین چهره های قرن بیستم است و در طول فعالیت حرفه ای خود توانست به عنوان یکی از بهترین خوانندگان خارجی برجسته شود. الویس کار خود را در سال 1954 آغاز کرد و از دوران کودکی یکی از پیشگامان سبک راکابیلی بود.

اولین آهنگ الویس در لیست بهترین خوانندگان جهان به نام Heartbreak Hotel در سال 1956 منتشر شد و پرفروش ترین آهنگ در آمریکا شد و در یک سال بیش از 10 میلیون نسخه از آهنگ های الویس به فروش رفت. . در آمریکا فروخته شد. در همان سال الویس در اولین فیلمش Love Me Tender بازی کرد، اما در سال 1958 به ارتش فراخوانده شد و حدود 2 سال از دنیای موسیقی دور بود. پس از بازگشت از ارتش، او بیشتر دهه شصت را صرف آهنگسازی برای فیلم های هالیوود کرد.

الویس اولین نوازنده ای بود که موسیقی او به صورت زنده در سراسر جهان پخش شد و محبوب ترین نوازنده زمان خود به حساب می آید. اما عمر او کوتاه بود و در سال 1977 در سن 42 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

2. فرانک سیناترا (Frank Sinatra) |  لیست خواننده های معروف خارجی قدیمی

فرانسیس آلبرت سیناترا بازیگر و خواننده آمریکایی بود که یکی از بزرگترین خوانندگان تاریخ به حساب می آید. آثار او بیش از 150 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. او اولین آلبوم خود را با نام صدای فرانک سیناترا در سال 1946 منتشر کرد، اما با استقبال خوبی مواجه نشد.

بتهوون کیست؟
بیشتر بخوانید

اما با موفقیت «از اینجا تا ابدیت» در سال 1953، سیناترا پس از برنده شدن یک اسکار و گلدن گلوب به یک نام آشنا تبدیل شد و در ادامه هفت آلبوم منتشر کرد که همگی مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند. برخی از آلبوم های او مانند In the Wee Small Hours و Come Fly with Me جزو اولین آلبوم های تاریخ هستند. سیناترا یکی از مشهورترین خوانندگان جهان در سال 1354 در میدان آزادی تهران به اجرای برنامه پرداخت که 24000 نفر در آن شرکت کردند.

3. جان لنون (John Lennon) | لیست خواننده های معروف خارجی قدیمی

جان لنون خواننده، ترانه سرا و نوازنده انگلیسی به عنوان خواننده اصلی گروه بیتلز به شهرت جهانی رسید. او 25 تک آهنگ در بیلبورد هات 100 داشت و آلبوم Double Fantasy او برنده جایزه گرمی برای آلبوم سال در سال 1981 شد.

آهنگ های جان لنون از بهترین خوانندگان لیست جهان بیشتر توسط گروه های صلح طلب استفاده می شد. به خصوص در سال هایی که آمریکا درگیر جنگ ویتنام بود و خیلی ها می خواستند به جنگ پایان دهند. او خودش از جنگ انتقاد کرد، دولت نیکسون به مدت 3 سال سعی کرد او را از ایالات متحده اخراج کند.

جان لنون سه هفته بعد از انتشار آلبوم Double Fantasy توسط مارک چپمن در منهتن به قتل رسید.

4. لوچانو پاواروتی (Luciano Pavarotti) | لیست خواننده های معروف خارجی قدیمی

لوچیانو پاواروتی خواننده اپرا بود که در اواخر دوران حرفه ای خود وارد دنیای موسیقی محبوب شد و به یکی از محبوب ترین خوانندگان جهان تبدیل شد. او کار خود را به عنوان خواننده اپرا در سال 1961 آغاز کرد و آخرین بار در سال 2006 در بازی های المپیک زمستانی در تورین روی صحنه رفت.

کتاب های این هنرمند مشهور جهان بیش از 100 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. علاوه بر این، آلبوم Carreras Domingo Pavarotti in Concert او همچنان پرفروش ترین آلبوم موسیقی کلاسیک در جهان است. پاواروتی در سال 2007 بر اثر سرطان پانکراس درگذشت.

5. آریتا فرانکلین (Aretha Franklin) | لیست بهترین خواننده جهان

آرتا فرانکلین در سنین جوانی در کلیسایی که پدرش کشیش آن بود شروع به خواندن کرد. او موسیقی را از 18 سالگی به صورت حرفه ای شروع کرد و در سال های بعد آثاری چون I Never Loved a Man و Respect را منتشر کرد. فرانکلین تا اواخر دهه 60 به عنوان ملکه سول شناخته می شد.

تاریخچه ساز گیتار
بیشتر بخوانید

این خواننده در سطح جهانی چندین آلبوم موفق از جمله I Never Loved A Man The Way I Love You و Sparkle منتشر کرده است. با این حال، در سال 1998، فرانکلین شهرت جهانی به دست آورد. او همان سال نسون دورما را در مراسم گرمی اجرا کرد. لوچیانو پاواروتی قرار بود این قطعه را اجرا کند اما نتوانست به موقع در مراسم شرکت کند.

آرتا فرانکلین مشهورترین خواننده زن جهان و اولین خواننده زن بود که به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافت. همچنین مجله رولین استون او را به عنوان بهترین خواننده تاریخ جهان معرفی کرد. او در سال 2018 بر اثر سرطان پانکراس درگذشت.

6. آندره‌آ بوچلی (Andrea Bocelli) | لیست بهترین خواننده جهان

آندره آ بوچلی به عنوان بهترین خواننده در بسیاری از نقاط جهان شناخته می شود. او در بسیاری از کشورها از جمله ایران به دلیل مهارت ها و استعدادهای فوق العاده اش شناخته شده است. بوچلی بر خلاف بسیاری از خوانندگان مشهور جهان، خود را به یک نوع موسیقی محدود نکرد و در سبک های مختلف فعالیت داشت.

او توانایی تطبیق با سبک های مختلف را دارد و با وجود نابینایی می توان گفت بهترین خواننده جهان است.

7. مایکل جکسون (Michael Jackson) | لیست بهترین خواننده جهان

مایکل جکسون بدون شک یکی از بهترین خوانندگان مرد جهان است که اسطوره موسیقی پاپ، آر اند بی و راک است و در زمان خود محبوب ترین خواننده جهان بود. این خواننده، بازیگر، آهنگساز و رقصنده مشهور در 29 اوت 1958 (7 شهریور 1337) در آمریکا به دنیا آمد و فعالیت هنری و حرفه ای خود را از سال 1971 آغاز کرد. این هنرمند فقید اولین آلبوم موسیقی خود Got to Be There را در سال 1972 منتشر کرد. مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و بیش از 5 میلیون نسخه فروخت.

مایکل جکسون به عنوان “پادشاه پاپ” شناخته می شود و یکی از تأثیرگذارترین چهره های فرهنگی قرن بیست و یکم به شمار می رود. او همچنین یکی از پرفروش ترین خوانندگان جهان به حساب می آید که نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. این هنرمند مشهور در 25 ژوئن 2009 (4 ژوئیه 2008) در سن 50 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت و جهان را شوکه کرد.

تعریف پارتیتور در موسیقی
بیشتر بخوانید

8. فردی مرکوری (Freddie Mercury) | لیست بهترین خواننده جهان

فردی مرکوری به عنوان بهترین خواننده جهان نیز شناخته می شود و در بین مردم بسیار محبوب است. این هنرمند و خواننده فقید در 5 سپتامبر 1946 (14 شهریور 1325) در انگلستان به دنیا آمد و فعالیت خود را در سال 1969 به عنوان یکی از اولین خوانندگان گروه راک “کوئین” آغاز کرد. فردی، خواننده مشهور راک، بیشتر با گروه های مختلف موسیقی کار می کرد و برای افراد دیگر شناخته شد.

اولین آلبوم موسیقی بهترین خواننده جهان در سال 1985 به نام “آقای آدم بد – آقای بد گای” منتشر شد که مورد توجه بسیاری از طرفداران او قرار گرفت. فردی در طول زندگی خود تنها دو آلبوم موسیقی مستقل منتشر کرد و در 2 نوامبر 1991 (3 دسامبر 1991) در سن 45 سالگی بر اثر ایدز درگذشت.

9. دیوید بویی (David Bowie) | لیست خواننده های معروف خارجی قدیمی

دیوید بووی خواننده و بازیگر بریتانیایی است. او در طول زندگی حرفه‌ای خود به‌عنوان یکی از چهره‌های برجسته در دنیای موسیقی شناخته شده و آثارش مورد استقبال منتقدان و مردم قرار گرفته است. به خصوص آن دسته از کارهای خلاقانه ای که او در دهه 70 به دست آورد.

آثار این بهترین خواننده جهان بیش از 100 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و بسیاری او را بهترین خواننده جهان می دانند. 11 آلبوم دیوید بووی پرفروش ترین آلبوم سال شد و مجله رولین استونز او را به عنوان بزرگترین ستاره راک تاریخ معرفی کرد.

او آخرین آلبوم خود را با نام Blackstar در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد، اما دو روز پس از انتشار آلبوم پس از ۱۸ ماه مبارزه با سرطان کبد درگذشت.

10. سلین دیون (Celine Dion) | از لیست خواننده های معروف خارجی قدیمی

سلین ماری کلودت دیون یکی از بهترین خواننده های دنیاست و یکی از قوی ترین صداهای دنیا را در بین خوانندگان زن دارد. او در کانادا متولد شد و به عنوان پرفروش ترین هنرمند موسیقی کانادایی در تمام دوران شناخته می شود.

این بهترین خواننده جهان متولد 30 مارس 1968 (10 فروردین 1347) است. این خواننده دو آلبوم اول خود را با نام های La voix du bon Dieu و Céline Dion chante Noël در سال 1981 منتشر کرد و این آلبوم با استقبال مردم فرانسه روبرو شد. سپس با یادگیری کامل زبان انگلیسی توانست آلبوم خود را به زبان انگلیسی برای مخاطبان بیاورد. معروف ترین آهنگ این خواننده My Heart Will Go On است که به عنوان موسیقی متن فیلم تایتانیک نیز شناخته می شود. او تاکنون برنده 5 جایزه گرمی، 12 جایزه جهانی موسیقی، 7 جایزه بیلبورد، 6 جایزه موسیقی آمریکا و بسیاری جوایز دیگر شده است.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

9 + سه =