بیوگرافی دودی فاید

دودی فاید

دودی فاید پسر یک میلیاردر مصری و تهیه کننده سینما بود که در سال 1997 با پرنسس دایانا قرار ملاقات گذاشت و در یک تصادف رانندگی درگذشت.

آخرین خبر: بازگشت خالد عبدالله در نقش دودی فاید برای فصل ششم The Crown

تاج، سریال موفق نتفلیکس درباره ملکه الیزابت دوم و خانواده سلطنتی بریتانیا، برای فصل ششم و آخرین آن در 16 نوامبر بازمی‌گردد. با آن، خالد ابدالا بازیگر نقش خود را برای به تصویر کشیدن وارث ثروتمند هارودز، دودی فاید، که مورد علاقه پرنسس دایانا بود، بازبینی می‌کند.

تابستان 1997. Abdalla برای اولین بار در نقش فاید در فصل 5 The Crown ظاهر شد. فصل آخر سریال رابطه کوتاه فاید با دیانا و مرگ غم انگیز آنها در پاریس را به تصویر می کشد.

عبدالله درباره نقش او گفت: «مردم نام [دودی فاید] را می‌دانند و تقریباً هیچ چیز دیگری درباره او نمی‌دانند. یکی از چیزهایی که باعث افتخار من در بازی با او است این است که بالاخره بعد از 26 سال، کمی با او آشنا شدیم. امیدوارم کمی دوستش داشته باشیم و بالاخره بعد از 26 سال ما می توانیم برای او سوگواری کنیم.»

دودی فاید

دودی فاید

دودی فاید که بود؟

دودی فاید یک تهیه‌کننده فیلم مصری بود که بیشتر به خاطر سبک زندگی مجلل‌اش که پدر میلیاردرش، مالک فروشگاه بزرگ هارودز در لندن، از آن حمایت می‌کرد، شهرت داشت. فاید چندین فیلم را در دهه 1980 و اوایل دهه 1990 تولید کرد، از جمله ارابه های آتش، F/X، هوک استیون اسپیلبرگ.

در تابستان 1997، دودی فاید رابطه کوتاهی با پرنسس دایانا داشت. در 31 آگوست 1997، این زوج در یک سانحه رانندگی در تونل پاریس در حالی که توسط پاپاراتزی ها تعقیب می شدند جان خود را از دست دادند. فاید 42 ساله بود.

اوایل زندگی و پدر

دودی فاید فاید در 15 آوریل 1955 در اسکندریه مصر به نام عمادالدین محمد عبدالمنعم فاید به دنیا آمد. دودی پسر محمد الفاید بود که یک میلیاردر تجارت بزرگ شد و سمیرا خاشقجی که برادرش عدنان خاشقجی فروشنده میلیاردر اسلحه بود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی ونسا کربی

والدین دودی در سال 1956 زمانی که پسر هنوز خیلی جوان بود از هم جدا شدند. پدرش حضانت کامل را در طلاق دریافت کرد، اما دودی اغلب با خدمتکاران باقی می ماند زیرا محمد یک تجارت کشتیرانی ایجاد کرد که بعداً به ساخت و ساز، نفت، بانکداری، املاک و خرده فروشی گسترش یافت. دودی در کالج سنت مارک در مصر تحصیل کرد و سپس به مدرسه شبانه روزی سوئیس Institut Le Rosey رفت.

بهترین فیلم های کوروساوا
بیشتر بخوانید

در سال 1974، فاید 19 ساله در یک دوره شش ماهه در آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست در بریتانیا ثبت نام کرد. پس از آن به عنوان وابسته در سفارت امارات متحده عربی در لندن مشغول به کار شد (فاید دارای تابعیت مصر و امارات بود). او همچنین از زندگی شبانه لندن و سبک زندگی مجلل که توسط پدرش که به طور فزاینده ثروتمند حمایت می شد، لذت می برد.

فیلم ها: ارابه های آتش و بیشتر

دودی فاید با حمایت پدر ثروتمندش یک شرکت تولید فیلم به نام Allied Stars Ltd. را در سال 1979 راه اندازی کرد. این شرکت چندین فیلم را سرمایه گذاری کرد که با شکستن شیشه (1980) شروع شد.

فیلم بعدی آنها، ارابه های آتش محصول 1981، چهار جایزه اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم را به دست آورد. فاید اعتبار تهیه‌کننده اجرایی در Chariots of Fire را دریافت کرد، اما مستقیماً در ساخت فیلم شرکت نداشت.

دودی فاید

دودی فاید

تهیه‌کننده دیگری درباره نقشش گفت: «دودی چند روزی سر صحنه آمد و برای پس‌تولید هم آمد.» او در دیگر فیلم‌هایش نیز تهیه‌کننده‌ای بود.

با این حال، پیروزی ارابه‌های آتش، فاید را بر آن داشت تا شرکت خود را به لس‌آنجلس منتقل کند. او در سال 1986 F/X را تولید کرد. این فیلم موفقیت‌آمیز بود و به دنبال آن در سال 1991 دنباله‌ای کمتر موفق را دنبال کرد. در همان سال، فاید تهیه‌کننده اجرایی فیلم هوک استیون اسپیلبرگ با بازی داستین هافمن، رابین ویلیامز و جولیا رابرتز بود. او این اعتبار را دریافت کرد زیرا بخشی از حقوق فیلم را به پیتر پن، داستان جی ام باری که الهام بخش هوک بود، فروخته بود.

فاید همچنین در سال 1995 به The Scarlet Letter کمک مالی کرد که دمی مور در آن نقش آفرینی کرد. با این حال، زمانی که حقوق پخش فیلم را که کنترل آن را در دست نداشت، فروخت، دچار مشکل شد.

دارای خالص

دارایی خالص دقیق دودی فاید در طول زندگی اش در دسترس نیست، اما چندین گزارش رسانه ای او را به عنوان یک میلیونر یا مولتی میلیونر توصیف کردند.

او به قایق‌های تفریحی، جت‌ها و خانه‌های خانواده‌اش دسترسی داشت. او برای چیزهایی مانند اجاره های مجلل، ماشین های گران قیمت، امنیت شخصی و مهمانی ها پول خرج می کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رزمی کاره مشهور جکی چان

پدرش به او کمک هزینه ای ماهانه داد که 100000 دلار یا 400000 پوند گزارش شده بود. با این حال، فاید می توانست بیش از حد خرج کند و گاهی اوقات از هزینه های اجاره و سایر هزینه ها صرف نظر می کرد. چند طلبکار در نهایت فاید را به دادگاه کشاندند.

زندگینامه جنیفر انیستون
بیشتر بخوانید

علیرغم حمایت زیاد، دودی فاید هرگز نتوانست موفقیت پدر ثروتمندش را برابری کند. محمد در سال 1985 فروشگاه معروف هارودز لندن را تصاحب کرد و در سال 1989 دودی را به هیئت مدیره اضافه کرد.

دودی فاید ظرف دو سال استعفا داد. محمد همچنین یک نمایندگی فراری برای پسرش خریداری کرد، اما این سرمایه گذاری نیز به نتیجه نرسید. در همین حال، محمد علاوه بر کنترل هارودز تا سال 2010، مالک باشگاه فوتبال فولام انگلیس به مدت 16 سال و هتل ریتز پاریس بود. پیش از مرگ او در آگوست 2023، تخمین های متعدد ثروت خالص محمد را حدود 2 میلیارد دلار نشان می داد.

دوست دختر و همسر سابق: کلی فیشر، سوزان گرگارد و غیره

دودی فاید یک پسر بازی بود که از گذراندن وقت با زنان لذت می برد. او با دختر فرانک سیناترا، تینا سیناترا، بازیگر و مدل بروک شیلدز، و بازیگر وینونا رایدر و دیگران مرتبط بود.

در دهه 1980 او یک ازدواج هشت ماهه با مدل سوزان گرگارد داشت. بر اساس برخی گزارش ها، از جمله مقاله Vanity Fair که با گرگارد مصاحبه شده بود، آنها در 31 دسامبر 1986، تنها چند روز پس از خواستگاری دودی، ازدواج کردند. با این حال، سایر مقالات رسانه ها می گویند ازدواج آنها در سال 1987 آغاز شد و به پایان رسید.

درست قبل از شروع رابطه عاشقانه خود با پرنسس دایانا، فاید با مدل کلی فیشر ارتباط داشت. بنا به گزارش گاردین، آنها در تابستان 1997 پس از دو سال آشنایی نامزد کردند.

دودی فاید

دودی فاید

وقتی دودی فاید رابطه را ترک کرد تا دایانا را دنبال کند، فیشر مضطرب شد و از او به دلیل نقض قرارداد شکایت کرد و مدعی شد که او را متقاعد کرده است که شغلش را رها کند و فقط او را به خاطر دایانا رها کند. او به دنبال 440000 دلار بود اما پس از مرگ فاید از دادخواست صرف نظر کرد.

رابطه دودی فاید با پرنسس دایانا

دودی فاید اولین بار در دهه 1980 در یک مسابقه چوگان با دایانا، شاهزاده ولز روبرو شد، اما آنها تا سال 1997 پس از طلاق او از شاهزاده چارلز آن زمان، رابطه ای را شروع نکردند.

بیوگرافی رونالد ریگان
بیشتر بخوانید

آن جولای، پدر فاید میزبان دایانا و پسرانش، شاهزاده‌های ویلیام و هری، برای تعطیلات با خانواده‌اش در جنوب فرانسه بود. محمد از دودی خواست که به آنها ملحق شود و طبق گزارش ها پسرش را تشویق کرد تا با شاهزاده خانم باشد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جرد لتو

پس از بازگشت فرزندانش به بریتانیا، دایانا زمان بیشتری را با دودی گذراند. پاپاراتزی از بوسه ای مبهم در Jonikal، یکی از قایق های تفریحی خانواده فاید، عکس گرفت، سپس این زوج را در ماه اوت تعقیب کرد.

رابطه دودی و دایانا زمانی که سابقش کلی فیشر در 14 آگوست کنفرانس مطبوعاتی درباره شکایت او علیه او برگزار کرد، توجه بیشتری را به خود جلب کرد.

فیشر حلقه ای از یاقوت کبود و الماس را که فاید به او داده بود به دست می کرد و گاهی گریه می کرد. او همچنین از دایانا دعوت کرد تا با هم ملاقات کنند تا فیشر بتواند اطلاعاتی را در مورد فاید قبل از پیشرفت رابطه آنها به اشتراک بگذارد.

دودی فاید

دودی فاید

مرگ

دودی فاید در 31 اوت 1997 در یک تصادف اتومبیل در پاریس با پرنسس دایانا درگذشت. او 42 سال داشت.

در 30 اوت، فاید و دیانا به پاریس آمده بودند. آن شب آنها برای شام به هتل ریتز رفتند، هتلی که پدر فاید آن را در سال 1979 خریده بود.

با تعقیب عکاسان مرسدس بنز که دودی فاید و دیانا در آن بودند، راننده سرعتش را افزایش داد. پس از ورود به تونل Pont d’Alma، خودرو در ساعات اولیه 31 اوت به یک ستون برخورد کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بازیگر کمدی برتر آدام سندلر

فاید و راننده بلافاصله کشته شدند. دیانا چند ساعت پس از تصادف جان باخت. مسافر چهارم که محافظ بود جان سالم به در برد. بر اساس گزارش رسمی پلیس، مقامات بر این باورند که هیچکس در خودرو کمربند ایمنی نبسته است.

پس از مرگ آنها، شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه دودی فاید از دایانا خواستگاری کرده است. این هرگز تایید نشد. در سال 2008، یک تحقیق بریتانیایی نشان داد که مرگ دایانا و فاید هم نتیجه تعقیب پاپاراتزی و هم بی توجهی راننده آنها بود. راننده نه تنها از سرعت مجاز تجاوز کرده بود، بلکه در زمان تصادف مست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

یک × 3 =