صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی جیسون موموآ
ads

بیوگرافی جیسون موموآ

جیسون موموآ

جیسون موموآ در «Baywatch Hawaii» و «Stargate: Atlantis» در کانون توجه هالیوود قرار گرفت، قبل از اینکه در بازی تاج و تخت به عنوان خل دروگو و در نقش ابرقهرمان آکوامن به شهرت رسید.

جیسون موموآ کیست؟

جیسون موموآ در 1 آگوست 1979 در هاوایی به دنیا آمد، اما در آیووا بزرگ شد. وقتی بعد از دبیرستان به هاوایی بازگشت، مدلینگ را شروع کرد که خیلی زود به حرفه بازیگری منجر شد. پس از ایفای نقش های طولانی در Baywatch Hawaii و Stargate: Atlantis، موموآ نقش خال دروگو را در سریال Game of Thrones HBO دریافت کرد که در سال 2011 برای اولین بار عرضه شد.

در همان سال موموآ در نقش اصلی فیلم جدید Conan the Barbarian ظاهر شد. او همچنان مشغول پروژه‌های سینمایی و درام ماجراجویی تلویزیونی Frontier و همچنین انتخاب‌اش برای نقش آکوامن ابرقهرمان دی‌سی کامیکس روی پرده بزرگ بوده است.

زندگی اولیه و حرفه مدلینگ

جیسون موموآ در 1 آگوست 1979 در هونولولو به دنیا آمد و در کودکی به نوروالک، آیووا نقل مکان کرد و در آنجا توسط مادرش بزرگ شد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، موموآ به هاوایی بازگشت و در دانشگاه هاوایی ثبت نام کرد. اما با کشف او توسط تاکئو کوبایاشی، یک طراح مد بین‌المللی، زندگی او به زودی تغییری سرنوشت‌ساز پیدا کرد – اتفاقی که منجر به شروع حرفه مدلینگ موموآ شد.

جیسون موموآ

جیسون موموآ

ظاهر زیبا و هیکل حک شده او موفقیت سریعی را برای او به ارمغان آورد و در سال 1999، موموآ برنده مدل سال هاوایی شد و در باند لویی ویتون در نمایشگاه مد فرماندار راه رفت.

نمایش های تلویزیونی و فیلم ها

«Baywatch»، «North Shore»، «Stargate: Atlantis»

جیسون موموآ به زودی توجه خود را به بازیگری معطوف کرد و در سال 1999 برای نقش اصلی در برنامه تلویزیونی بین المللی Baywatch (که در این مرحله، فصل دهم سریال، با عنوان Baywatch Hawaii شناخته می شود) تلاش کرد.

او 1000 بازیگر دیگر را برای نقش Jason Ioane شکست داد، نقشی که او برای چند فصل بازی کرد. این نمایش در سال 2001 به پایان رسید و موموآ مدتی را صرف سفر به جهان کرد، به ویژه از تبت دیدن کرد، جایی که بودیسم را کشف کرد.

بیوگرافی مت دیمون
بیشتر بخوانید

جیسون موموآ در نهایت به لس آنجلس نقل مکان کرد تا حرفه بازیگری را ادامه دهد. اولین نقش‌هایی که او دریافت کرد، Baywatch: عروسی هاوایی (2003) و وسوسه‌شده (2003)، هر دو فیلم تلویزیونی، چهره او را روی پرده حفظ کردند تا اینکه کنسرت سریال بعدی‌اش، North Shore، در سال 2004 ارائه شد. North Shore برای 20 قسمت پخش شد اما وقتی به پایان رسید چیز بهتری منتظر موموآ بود: دروازه ستارگان: آتلانتیس.

بیشتر بخوانید: فیلم دختر شیرین

جیسون موموآ با بازی رونان دکس در سریال علمی تخیلی محبوب، در چندین فصل ظاهر شد و در این راه به مرحله بعدی ستاره شدن رسید. همچنین در این دوره، موموآ در یک بار در لس آنجلس درگیر شد، که در آن مشتری دیگری شیشه‌ای را در 6.5 اینچ 225 پوند شکست. صورت این بازیگر که منجر به 140 بخیه و زخم بالای چشم چپ او شد. این زخم بعد از آن به چیزی شبیه به امضا تبدیل شد و نقش بعدی موموآ را به خوبی ایفا کرد که کار او را به سطح بعدی ارتقا داد.

موفقیت با «بازی تاج و تخت»

در آوریل 2011، HBO شروع به پخش درام جدیدی به نام بازی تاج و تخت کرد و موموآ در نقش خال دروگو، رهبر بربر قبیله ای به نام دوتراکی ظاهر شد. این نمایش فوراً به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و خشن و در نهایت خشن موموآ، خال، تعداد زیادی از طرفداران جدید را به آستان بازیگر آورد.

ریبوت «کونان بربر»، «مرز»

وقتی بزرگ شد، موموآ یکی از طرفداران سرسخت داستان‌های Conan the Barbarian بود، و همچنین توانست به عنوان شخصیت اصلی در راه‌اندازی مجدد صفحه بزرگ هالیوود که چند ماه پس از بازی تاج و تخت منتشر شد، بازی کند. موموآ در ادامه در گلوله به سر (2012) و جاده ای به پالوما (2014) ظاهر شد که موموآ کارگردانی و نویسندگی آن را نیز بر عهده داشت، قبل از اینکه نقش های برجسته ای در فیلم های اکشن روزی روزگاری در ونیز (2017)، بد به دست آورد. Batch (2017) و Braven (2018).

پرنسس دایانا کیست ؟ از تولد تا مرگ

در صفحه کوچک، موموآ در سال 2016 نقش اصلی خود را در Frontier، یک درام ماجراجویی درباره تجارت خز در آمریکای شمالی در قرن هجدهم، آغاز کرد.

زندگینامه امینم | زندگی شخصی و حرفه ای
بیشتر بخوانید

جیسون موموآ

جیسون موموآ

“فیلم آکوامن”

پس از اعلام این خبر که در نقش آکوامن به برادری ابرقهرمانان صفحه بزرگ ملحق می‌شود، جیسون موموآ در نقش آکوامن با حضور کوتاهی در بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت در سال 2016، به‌عنوان نقش‌آفرین در دریا ظاهر شد. او در سال 2017 در لیگ عدالت در کنار دیگر سرتیترهای بتمن، سوپرمن و واندر وومن از دی سی کامیکس نقش برجسته‌تری داشت.

با این حال، این فیلم مستقل آکوامن او بود که در اواخر سال 2018 اکران شد و موموآ را رسما به یک ستاره سینما رساند. موموآ با سرفصل بازیگرانی که شامل نیکول کیدمن، ویلم دفو، پاتریک ویلسون و امبر هرد می‌شد، توانایی بدنی فوق‌العاده و هوش سریع خود را برای ماجراجویی زیر آب به نمایش گذاشت که در باکس آفیس جهانی به بالای یک میلیارد دلار رسید.

ویلیام شکسپیر

‘دیدن’

پس از موفقیت در آکوامن، جیسون موموآ  برای ایفای نقش اصلی در سریال See انتخاب شد که در نوامبر 2019 در سرویس استریم Apple TV+ پخش شد. این مجموعه ماجراجویی علمی تخیلی قهرمان اکشن را در نقش یک رئیس جنگجو در آینده ای بازی می کند که در آن نژاد بشر حس بینایی خود را از دست داده است.

زندگی شخصی جیسون موموآ

اعتقاد بر این بود که جیسون موموآ در سال 2007 با لیزا بونت هنرپیشه ازدواج کرد، اگرچه طبق گزارش ها، این ازدواج “رسمی” نبود تا اینکه این دو به طور رسمی در اکتبر 2017 با هم ازدواج کردند. این زوج دارای دو فرزند به نام های دختر لولا ایولانی موموآ و پسر ناکوآ-وولف ماناکواپو ناماکائها موموآ هستند.بونت دارای یک دختر زوئی ایزابلا با همسر سابق لنی کراویتز است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی گال گدوت

در سال 2019 موموآ اعلام کرد که با شرکت بال همکاری می کند تا خط جدیدی از آب کنسرو را راه اندازی کند. این بازیگر با افشای این خبر از طریق یک اعلان ویدیویی که در آن ریش علامت تجاری خود را تراشید، بر اهمیت تغییر آب بطری پلاستیکی به قوطی های آلومینیومی قابل بازیافت تاکید کرد.

او گفت: «ما باید از شر این بطری های پلاستیکی آب خلاص شویم. “آکوامن سعی می کند بهترین کاری را که می تواند انجام دهد. برای بچه های شما، برای بچه های من، برای دنیا. اقیانوس ها را پاک کنید، زمین را پاک کنید.”

بیوگرافی لیل ناس ایکس
بیشتر بخوانید

جیسون موموآ

جیسون موموآ

حقایق کلی در مورد جیسون موموآ

نام: جیسون موموآ
سال تولد: 1979
تاریخ تولد: 1 آگوست 1979
ایالت تولد: هاوایی
شهر تولد: هونولولو
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
معروف ترین برای: جیسون موموآ در «Baywatch Hawaii» و «Stargate: Atlantis» در کانون توجه هالیوود قرار گرفت، قبل از اینکه به عنوان خل دروگو در «بازی تاج و تخت» و در نقش ابرقهرمان آکوامن به شهرت رسید.
صنایع
تلویزیون
فیلم
علامت نجومی: لئو

دیدگاهتان را بنویسید

7 − شش =