بیوگرافی گال گدوت

گال گدوت

گال گدوت، بازیگر اسرائیلی، بیشتر به خاطر بازی در نقش زن شگفت انگیز در فیلم های DC Extended Universe شناخته می شود.

گال گدوت کیست؟

گال گدوت هنرپیشه برای اولین بار به عنوان برنده مسابقه دوشیزه اسرائیل در سال 2004 مورد توجه قرار گرفت. Fast & Furious (2009)، قسمت چهارم فرانچایز سریع و خشمگین، اولین نقش سینمایی او بود. گدوت در نهایت برای ایفای نقش ابرقهرمان کامیکس واندر وومن دی سی روی پرده انتخاب شد و به خاطر بازی پیشرو او در فیلم موفق گیشه شگفت انگیز 2017 تحسین شد.

اوایل زندگی گال گدوت

گدوت در 30 آوریل 1985 در Rosh Hayin، اسرائیل به دنیا آمد. پدرش مهندس و مادرش معلم بود. گدوت کودکی ورزشکار بود و در جوانی به تحصیل رقص و انجام چندین ورزش پرداخت. او به Vanity Fair گفت که یکی از اولین جاه طلبی های شغلی او این بود که یک طراح رقص باشد.

گال گدوت

گال گدوت

گدوت در سن 18 سالگی وارد مسابقه دوشیزه اسرائیل شد و فکر می کرد که این یک تجربه سرگرم کننده خواهد بود. او به مجله Glamour توضیح داد: “من هرگز فکر نمی کردم برنده شوم.” وقتی تاج گذاری کردم شوکه شدم.» این پیروزی به شروع حرفه او به عنوان یک مدل کمک کرد. سپس گادوت تعهد دو ساله اجباری خود را در نیروهای دفاعی اسرائیل انجام داد و سپس برای تحصیل در رشته حقوق به کالج رفت.

زمانی که در کالج بود، از گدوت خواسته شد برای بازی در نقش عشق جاسوس فوق‌العاده جیمز باند در فیلم Quantum of Solace (2008) تست بزند. او چندین تماس داشت، اما نقش را دریافت نکرد. با این حال، این تجربه علاقه او را به بازیگری برانگیخت. همانطور که گدوت به مجله Interview گفت، “من متوجه شدم که بازی کردن به کارهای زیادی نیاز دارد، و این بسیار جالب تر از رفتن به دانشکده حقوق است.” او به زودی در سریال تلویزیونی اسرائیلی Bubot ایفای نقش کرد.

حرفه فیلم

سریع و خشمگین” و نقش های اولیه

در سال 2009، گدوت اولین فیلم خود را در نقش ژیزل در فیلم Fast & Furious با بازی وین دیزل و پل واکر انجام داد. او برای ایفای این نقش در چندین دنباله بازگشت: Fast Five (2011)، Fast & Furious 6 (2013) و Furious 7 (2015).

بهترین فیلم های دنی بویل
بیشتر بخوانید

در طول این مدت، گدوت همچنین در سال 2010 در Date Night و Night and Day ظاهر شد و در فیلم اسرائیلی Kicking Out Shoshana (2014) نقش مکمل داشت. او در ادامه با رایان رینولدز و کوین کاستنر در درام اکشن جنایی (2016) و در کمدی Keeping Up with the Joneses با Isla Fisher و Jon Hamm ظاهر شد.

گال گدوت

گال گدوت

«بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت»

گدوت زمانی که برای فیلم اکشن بودجه کلان بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (2016) در نقش Wonder Woman (و دیانا پرنس) برای نقش یک زن شگفت انگیز انتخاب شد، نقشی ماندگار را به دست آورد. همانطور که در برنامه گفتگوی جیمی کیمل به جیمی کیمل گفت، وارد شدن به شخصیت او را با چالش هایی مواجه کرد.

در ابتدا، لباس او “آنقدر تنگ بود که به معنای واقعی کلمه نمی توانستم نفس بکشم.” علیرغم هرگونه مشکل کمد لباس، گدوت اهمیت زن شگفت انگیز را به عنوان یک الگو می بیند. او به Glamour توضیح داد که “برای من مهم بود که نشان دهیم او چقدر مستقل است. او به یک مرد متکی نیست و به خاطر یک داستان عاشقانه آنجا نیست.»

“Wonder Woman”، “Justice League”، “Wonder Woman 1984

گدوت سپس با اکران فیلم Wonder Woman در بهار 2017 به یک ستاره انفرادی تبدیل شد. فیلم به کارگردانی پتی جنکینز با استقبال تماشاگران روبرو شد و بیش از 820 میلیون دلار در سطح جهانی فروخت، در حالی که منتقدان بازی های بانوی برجسته و کریس پاین را تحسین کردند. متحد Wonder Woman و علاقه عشق.

گال گدوت

گال گدوت

این بازیگر چند ماه بعد این نقش را برای گروه ابرقهرمانی Justice League در کنار بن افلک در نقش بتمن و جیسون موموآ در نقش مرد آبی بازی کرد، اگرچه این فیلم پرفروش به اندازه نمایش مستقل گدوت موفق نبود.

گدوت دوباره در فیلم Wonder Woman 1984 در سال 2020 نقش خود را تکرار کرد.

زندگی شخصی

گدوت با تاجر یارون ورسانو ازدواج کرده است. این زوج در سال 2008 ازدواج کردند و دو دختر به نام‌های آلما و مایا دارند. در فوریه 2021، گدوت در اینستاگرام تایید کرد که این زوج در انتظار فرزند سوم خود هستند.

بیوگرافی و خدمات مادر ترزا | از خانواده‌ای ثروتمند در کنار فقرا
بیشتر بخوانید

حقایق کلی

سال تولد: 1985
تاریخ تولد: 30 آوریل 1985
شهر تولد: Rosh HaAyin
کشور تولد: اسرائیل
جنسیت: مؤنث
شناخته شده ترین: گال گدوت، بازیگر اسرائیلی، بیشتر برای بازی در نقش زن شگفت انگیز در فیلم های DC Extended Universe شناخته می شود.
صنایع
فیلم
علامت نجومی: ثور

گال گدوت

 

گال گدوت

نقل قول ها

در زندگی واقعی من از آن دسته دخترهایی هستم که زیاد خود را جدی نمی‌گیرند.

در مورد اینکه فمینیست چیست چنین تصورات غلطی وجود دارد. فمینیسم در مورد برابری است. من از همه مردم می خواهم فرصت های یکسانی داشته باشند و برای مشاغل یکسان حقوق یکسانی دریافت کنند. من متوجه می شوم که کاری را که می خواهم انجام می دهم به خاطر زنانی که قبل از من پایه گذاری کردند. بدون آنها من یک مادر شاغل تحصیلکرده که رویاهای خود را دنبال می کند، من اینجا نبودم

دیدگاهتان را بنویسید

چهار + ده =