صفحه اصلی > موسیقی : آکورد چیست ؟ تفاوت بین آکوردهای مهم در مقابل آکوردهای کوچک را بیاموزید
ads

آکورد چیست ؟ تفاوت بین آکوردهای مهم در مقابل آکوردهای کوچک را بیاموزید

آکورد
موسیقی دستگاهی از سه عنصر اصلی تشکیل شده است: ریتم ، ملودی و هارمونی. آخرین این عناصر – هماهنگی – از طریق آکورد نشان داده می شود.

آکورد چیست؟

وتر گروهی متشکل از دو یا چند نت است که مدت زمان یکسانی را در یک قطعه موسیقی اشغال می کنند. لازم نیست که این نت ها به طور همزمان نواخته شوند و همه آنها نباید با یک ساز نواخته شوند. به این ترتیب ، آکورد را می توان توسط یک نوازنده که شش سیم گیتارش را می نوازد ، یا آکورد را می توان توسط ارکستری با 50 نوازنده منفرد که هر کدام یک نت می نوازند ، نواخت.
اکثر آکوردها شامل سه یا چهار زمین هستند ، اما برخی از سبک های موسیقی – به ویژه جاز – آکوردهای دارای پنج صدا ، شش صدا یا بیشتر را ترجیح می دهند.
آکورد
آکوردهای اساسی چیست؟
آکورد اصلی موسیقی غربی “سه گانه اصلی” و “سه گانه کوچک” است. بر اساس نام آنها ، این آکوردهای سه نت هستند که به ترتیب در درجات خاص یک مقیاس اصلی و یک مقیاس کوچک ساخته شده اند.
مقیاس اصلی شامل 7 نت است. با شروع از پایین ترین نت ، و بالا رفتن ، آنها عبارتند از:
1 – “ریشه” مقیاس
2 – یک قدم کامل از ریشه
3 – یک قدم بالاتر از مرحله 2
4 – یک قدم و نیم بالاتر از 3
5 – یک قدم کامل از چهارم
6 – یک قدم بالاتر از 5
7 – یک مرحله کامل از 6
سپس ، با یک نیم مرحله دیگر ، به “ریشه” برمی گردیم – فقط اکنون ما یک اکتاو بالاتر از گذشته هستیم.
دومین مهمترین سازه موسیقی غربی مقیاس مینور طبیعی است. این شبیه مقیاس اصلی است ، اما با چند نیم مرحله که قبلاً مراحل کامل وجود داشته است.
1 – “ریشه” مقیاس
2 – یک قدم کامل از ریشه
3 – یک قدم و نیم بالاتر از مرحله 2
4 – یک قدم بالاتر از مرحله 3
5 – یک قدم کامل از چهارم
6 – یک قدم و نیم بالاتر از 5
7 – یک مرحله کامل از 6
و سپس ما برای بازگشت به ریشه به یک مرحله آخر نیاز داریم – اما این یک اکتاو بالاتر از جایی است که ما شروع کردیم. در مقیاس جزئی طبیعی ، ما اغلب درجه 3 ، 6 و 7 را “درجه های تخت” می نامیم. بنابراین ، ممکن است بگوییم که یادداشت های مقیاس جزئی عبارتند از:
1 – 2 – b3 – 4 – 5 – b6 – b7
ریشه ، درجه سوم و پنجم سه گانه در سه درجه مقیاس خاص ساخته می شوند. برای دیدن این مورد در عمل ، موارد زیر را در نظر بگیرید:
C triad شامل ریشه ، سوم و پنجم مقیاس C major است. این می تواند C ، E و G باشد
G major triad از ریشه ، سوم و پنجم مقیاس G major تشکیل شده است. این می تواند G ، B و D باشد
F # triad جزئی از ریشه ، سوم و پنجم مقیاس جزئی F # تشکیل شده است. این می تواند F # ، A و C # باشد
آکورد عمده در مقابل آکورد مینور
به یاد داشته باشید که triads وترهای سه نت هستند. یک نت وجود دارد که وتر اصلی را از آکورد مینور متمایز می کند: سوم.
آکورد عمده دارای چیزی است که “یک سوم طبیعی” نامیده می شود. این درجه سوم مقیاس اصلی مربوط به آکورد است.
وتر مینور دارای چیزی است که “سوم جزئی” یا “سوم مسطح” نامیده می شود. این درجه سوم مقیاس جزئی مربوط به آکورد است.
آکورد کاهش یافته چیست؟
قبل از ادامه کار ، باید در مورد یک نوع سه گانه دیگر بیاموزیم: یک سه گانه کاهش یافته. این آکورد سه نت شامل یک ریشه ، یک سوم تخت و یک پنجم مسطح است. سه گانه های کاهش یافته ، مانند موسیقی متن موسیقی که در یک خانه جن زده هالووین می شنوید ، شوم و حل نشده به نظر می رسند.

با استفاده از این سه نوع سه گانه – عمده ، جزئی و کوچک – می توانیم از هر درجه از مقیاس اصلی و جزئی ، سه گانه ایجاد کنیم.

معرفی سبک موسیقی راک
بیشتر بخوانید

بیان آکورد با اعداد رومی
ما می توانیم از هر نت در مقیاس اصلی سه گانه بسازیم. ما این آکوردها را با استفاده از اعداد رومی یادداشت می کنیم ، به شرح زیر:

من – یک سه گانه اصلی که از درجه 1 مقیاس شروع می شود
ii – سه گانه جزئی که از درجه 2 مقیاس شروع می شود
iii – یک سه گانه جزئی که از درجه 3 مقیاس شروع می شود
IV – سه گانه اصلی که از درجه 4 مقیاس شروع می شود
V – سه گانه اصلی که از درجه 5 مقیاس شروع می شود
vi – سه گانه جزئی که از درجه 6 مقیاس شروع می شود
viiº – سه گانه ای کم رنگ که از درجه 7 مقیاس شروع می شود
هنگامی که این اعداد رومی را به کلیدهای خاصی اختصاص می دهیم ، مجموعه خاصی از آکورد دریافت می کنیم. به عنوان مثال ، بیایید ماژور Bb را انتخاب کنیم. آکوردهای مرتبط با آن مقیاس عبارتند از:

آکورد

Bb major (the I)
C minor (the ii)
D minor (III)
Eb major (the IV)
F major (the V)
G minor (vi)
کاهش یافته (viiº)
اگر در مقیاس جزئی طبیعی کار می کنید ، این آکوردها هستند که در هر درجه از آن مقیاس ساخته شده اند:

من – یک سه گانه جزئی که از درجه 1 مقیاس شروع می شود
iiº – یک سه گانه کم رنگ که از درجه 2 مقیاس شروع می شود
bIII – سه گانه اصلی که از درجه 3 مقیاس شروع می شود (که ما گاهی اوقات آن را درجه سوم مسطح می نامیم)
iv – سه گانه جزئی که از درجه 4 مقیاس شروع می شود
V – سه گانه اصلی که از درجه 5 مقیاس شروع می شود
bVI – سه گانه اصلی که از درجه 6 مقیاس شروع می شود (که ما گاهی اوقات آن را درجه ششم مسطح می نامیم)
bVII – یک سه گانه اصلی که از درجه 7 مقیاس شروع می شود (که ما گاهی اوقات آن را درجه هفت تخت می نامیم)
حال بیایید این اعداد رومی را به یک کلید جزئی واقعی اختصاص دهیم تا ببینیم این در زندگی واقعی چگونه کار می کند. بیایید از مقیاس جزئی طبیعی C استفاده کنیم. آکوردهای مرتبط با آن عبارتند از:

معرفی انواع دستگاه موسیقی سنتی به زبان ساده
بیشتر بخوانید

C minor (the i)
D کاهش یافته (iiº)
Eb major (the bIII)
F minor (the IV)
G major (the V)
Ab major (the bVI)
Bb عمده (bVII)

آکورد هفتم و فراتر از آن

اگر می خواهید از آکوردهای چهار نت استفاده کنید ، باید درجه ای را اضافه کنید که ریشه ، سوم یا پنجم نباشد. آکورد متداول چهار نت ، آکورد هفتم است ، جایی که درجه مقیاس هفتم به یک سه گانه بزرگ یا جزئی اضافه می شود. آکورد هفتم سه نوع اصلی دارد:

آکورد عمده هفتم. این یک تریاد اصلی را می گیرد و درجه هفتم مقیاس اصلی را اضافه می کند. شما یک وتر هفتم C major را به عنوان C maj 7 ، CM7 یا حتی C △ 7 یادداشت می کنید. نت های آن C – E – G – B است.
وتر هفتم صغیر. این یک سه گانه جزئی را می گیرد و درجه هفتم مقیاس جزئی را اضافه می کند (معروف به هفتم صاف). شما وتر هفتم C minor را Cm7 یا C-7 می دانید. نت های آن C – Eb – G – Bb است.
وتر هفتم (که گاهی اوقات وتر هفتم غالب نامیده می شود). این ترکیب سه گانه اصلی با درجه هفتم مقیاس جزئی است. این بدان معنی است که دارای یک سوم بزرگ اما یک هفتم کوچک است. احتمالاً رایج ترین آکورد 7 است ، و وتر C هفتم به سادگی C7 است. نت های آن C – E – G – Bb است.
آکورد هفتم یک نوع دیگر دارد – “آکورد مینور اصلی هفتم”. از این نظر که یک سوم جزئی اما یک هفتم اصلی دارد ، مخالف وتر 7 معمولی است. شما C minor major را هفتم به عنوان Cm (maj7) یادداشت می کنید. نت های آن C – Eb – G – B است. این نوع آکورد به ندرت استفاده می شود ، اما گاهی اوقات در موسیقی تعلیق قرن بیستم شنیده می شود ، مانند فیلم جاسوسی یا نسخه تلویزیونی بتمن

آکورد

سایر آکوردهای مهم برای دانستن

آکوردهای اصلی ، آکورد مینور ، آکورد کمرنگ ، آکورد ششم ، آکورد 7 و آکورد 9 شاید شایع ترین آکورد در موسیقی غربی باشد ، اما تنها آکورد موجود نیست.

آکورد ششم مانند آکورد هفتم است ، فقط درجه ششم مقیاس به جای درجه مقیاس 7 اضافه شده است. به همین ترتیب ، آکورد ششم C C6 نوشته شده است و حاوی نت های C – E – G – A است.
وتر نهم وتر هفتم است که یک نت اضافی به آن اضافه شده است. آن نت را 9 می نامند – که همان درجه 2 است ، فقط یک اکتاو بالاتر است. در کلید C ، درجه مقیاس 2 D است. بنابراین ، درجه 9 نیز D است. وقتی نماد وتر C9 را می بینید ، به این معنی است که باید نت های C – E – G – Bb – D را بازی کنید.
وتر نهم جزئی دقیقاً مانند وتر نهم است ، فقط براساس یک سه گانه جزئی است. C minor ninth به صورت Cm9 یا C-9 نوشته شده است و یادداشت های آن C-Eb – G – Bb – D است.

مبانی مقیاس های موسیقی
بیشتر بخوانید

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

فیلم سینمایی گرمای بدن | کتاب عقاید یک دلقک | پرفروش ترین کتاب های روانشناسی | فیلم پیک‌نیک در هنگینگ راک | بهترین فیلم های هاوارد هاکس | نقد فیلم رنگ خدا | بهترین فیلم های تام هاردی | کانستراکتیویسم چیست ؟ | جنبش هنر ساختارگرایی | بهترین فیلم های امیلی بلانت | نقد سریال see

دیدگاهتان را بنویسید

13 − هشت =