نقد و بررسی بازی 12دقیقه :
امان به خانه خود در آپارتمان کوچکش می آید ، به همسرش خوش آمد می گوید و آن دو با هم صحبت های محبت آمیزی می کنند. اما در پنج دقیقه آینده ، پلیس وارد خانه می شود ،
هر دو را به هم می بندد ، زن را به قتل پدر متهم می کند و در نهایت مرد را بیهوش می کند. در این زمان ، زمان بازنشانی می شود و شوهر به طرز مرموزی به لحظه ورود به آپارتمان تکان می خورد. او 12 دقیقه فرصت دارد تا بفهمد همسرش چه کرده و چرا. و او همان 12 دقیقه را بارها و بارها زندگی می کند تا حل شود.
بازی 12دقیقه
این فرضیه ای جذاب در پشت ماجراجویی فشرده و پرتنش Annapurna Interactive است که توسط لوئیس آنتونیو ، توسعه دهنده سابق Rockstar و Ubisoft ایجاد شده است. دوازده دقیقه که به وضوح از هیجان های روانشناختی هیچکاک ، کوبریک و ورهوفن الهام گرفته شده است ،
نمای تخته شطرنج را از بالا به پایین به صحنه ای که فقط به سه اتاق محدود شده است ، ارائه می دهد و تمام فضا را پشت داستان قهرمانان بازی فراهم می کند. با ایفای نقش شوهر ، بازیکن باید از هر بازی جدید برای کشف اطلاعات تازه ، کاوش در آپارتمان و بررسی چگونگی آرایه اشیاء به ظاهر نامرتبط – تلفن همراه ، چاقو ، عکس ،
بازی 12دقیقه
شیشه قرص خواب استفاده کند. برای بازکردن مسیرهای محاوره ای و استنباطی جدید مورد استفاده قرار گیرد یا ترکیب شود.
آنچه واقعاً در مورد ساختار حلقه زمانی هوشمندانه است ، راهی است که حتی مسیرهای بن بست و ایده های بد نیز به ارائه قطعات حیاتی از اطلاعات پیش زمینه یا نکات مفید برای بازگشت شما به مسیر درست منجر می شود. افشاگری های اولیه به ظاهر بی اهمیت بعداً ناگهان اهمیت عمیقی پیدا می کند ،
بنابراین وفاداری ها و نظریه های شما دائماً تغییر می کند و دست و پا می زند. هر بار که از ابتدا دور می شوید ، یک سرنخ جدید برای کشف یا اقدام برای آزمایش یا نظریه ای برای آزمایش دارید ، و این شما را درگیر خود می کند در حالی که در سناریوی کلاستروفوبیک آنتونیو گرفتار هستید.
بازی 12دقیقه
این بازی همچنین می تواند از برخی از مشکلات طراحی نقطه و کلیک جلوگیری کند. به عنوان مثال ، هیچ یک از هرزنامه های موجود در ماجراهای کلاسیک LucasArts وجود ندارد ، جایی که بازیکنان به طور تصادفی اشیاء را در تلاشی ناامیدکننده برای پیشرفت ترکیب می کنند. در اینجا ، همه چیز یک بار استفاده واضح دارد – فقط باید آن را پیدا کنید.
مطمئناً لحظات ناامیدکننده ای وجود دارد ؛ تلاش برای جلب شخصیت ها در مکالمات خاص یا موقعیت های خاص به منظور اجرای برنامه های شما می تواند بیشتر از زمان لازم طول بکشد ، حتی اگر بتوانید از طریق مکالمات آشنا سریع پیش بروید. در طول راه ، دیالوگ نسبتاً بریده و کاربردی واقعاً به صداپیشگان جیمز مک آووی ،
بازی 12دقیقه
دیزی ریدلی و ویلم دافو فضای زیادی برای نشان دادن استعداد فوق العاده خود نمی دهد. همچنین چند حفره طرح وجود دارد که هرگز به طور کامل توضیح داده نمی شوند ، اگرچه این امر به شما این اطمینان را می دهد که می توانید در مورد آنها فکر کنید و با آنها بحث کنید-حتی پس از پایان هیجان انگیز اصلی شش تا هشت ساعته.
دوازده دقیقه اولین بازی نیست که مفهوم حلقه زمان را کشف کرده است. Zelda ، Ephemeral Fantasia و Returnal همه آنجا بوده اند. با این حال ، به عنوان برداشتی شیک و پیچیده از فیلم هایی مانند پنجره عقب ، چشم دراز بسته و محله چینی ها ، این یک تجربه جذاب است که با حساسیت های نوآر و گیم پلی پازل به یک کابوس متراکم فرویدی می پیوندد.
بازی 12دقیقه
پایان مقاله نقد و بررسی بازی 12دقیقه
مجله نگاه
بیشتر بخوانید:
تمپو چیست ؟ از تمپو در موسیقی چگونه استفاده می شود؟ | طراحی وب سایت چیست | Adobe Photoshop | ریچارد واگنر کیست | نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی : ۵ نوع بیانیه مطبوعاتی | ۱۰ کلید میانبر ایلاستریتور | نقد فیلم لبوفسکی بزرگ | شاهکاری ماندگار | فیلم کلیف واکر | کسب درآمد از وبلاگ | فیلم تعطیلات موسیو اولو |