نقد فیلم قدرت / نقد فیلم The Power
یک لمس سبک متناسب با مضامین سنگین ” فیلم The Power ” نیست ، یک روان پریش ترسناک که به طور خاص مربوط به سورفتار جنسی و سپس به طور کلی در مورد سواستفاده از قدرت (شما حدس می زدید) در یک بیمارستان در لندن است. این مسائل اجتماعی بدیهی است که به قدری گسترده هستند که هنوز هم شایع هستند ، اما ” فیلم قدرت ” همانطور که در عنوان عنوان آغازین توضیح داده می شود ، در سال 1974 تنظیم می شود:
نقد فیلم The Power
“اتحادیه های کارگری و دولت در حال جنگ هستند. اقتصاد در بحران است. خاموشی ها برای حفظ قدرت دستور داده شده اند و هر شب ملت را در تاریکی فرو می برد. “
این متن مقدماتی فهم طبقاتی از آنچه را که برای وال (رز ویلیامز) ، یک پرستار کارآموز حلیم که هنگام بازدید و تحت اشباح شدن یک روح در بیمارستان شرق لندن ، در حال مطالعه “ارتباط بین فقر و سلامتی” است (صحبت های او) است ، ارائه می دهد. .
موضوع مطالعه وال شایسته است ، همانطور كه تمركز فیلمسازان روی بسیاری از روشهای تحت فشار قرار گرفتن وال (چه از نظر اجتماعی و چه از نظر شغلی) برای سكوت كردن درمورد هر آنچه در بیمارستان اتفاق می افتد شایسته است. متأسفانه ، زنجیره فرماندهی Infirmary اغلب جالب تر از رازهایی است که وال باید زیر پرستار خود نگه دارد. و در حالی که سو abuse استفاده سیستمیک به دلیل جهانی بودن اغلب طاقت فرسا است ، جزئیات تحریک کننده مشکلات وال بیش از حد غیراخلاقی است که نگران کننده نباشد.
بنابراین جای تعجب نیست که وال ، یک شخص مهربان اما خوش فکر و خوب عمل می کند ، لحظه ای طول می کشد تا کشف کند که واقعاً در درمانگاه شرق لندن چه می گذرد. ابتدا او ناخواسته سرپرست خود ، ماترون (مارسین) مدرسه ای (Diveen Henry) را شرمنده می کند ، که به وال هشدار می دهد که باید دستورالعمل های Matron را در مورد چگونگی پوشیدن لباس کار (دامن سه اینچ زیر زانو) و زمان صحبت با پزشکان کارکنان دنبال کند. (تقریباً هرگز ، از آنجا که “آنها بالاتر از سطح شما ارتباط برقرار می کنند”).
وال با میل و رغبت این قوانین را زیر پا نمی گذارد: او دکتر جوان و گرم غیرمعمول دکتر فرانکلین (چارلی کاریک) سوالات بی پروایی (مثلاً برای نظر حرفه ای خود) را پرسیده است. وضعیت فرانکلین یک معضل معتبر لعنتی است اگر شما انجام می دهید / لعنتی اگر شما نکنید ، نوعی که غالباً هنگام دریافت دستورالعمل های متناقض از دو رئیس مختلف بوجود می آید. بنابراین ماترون بیمارستان وال را با اختصاص دادن او به شیفت شب در روز اول خود مجازات می کند. این تصمیم وال ناگزیر وال را به کشف موضوعی سوق می دهد که ممکن است آزار دهنده بیمارستان باشد.
نقد فیلم The Power
من می گویم “ناگزیر” زیرا ” فیلم The Power ” یک حرکت مالکانه است ، همراه با هجوم اسپاستیک ، همکاران ناباور و یک نوجوان قبل از ترس که سعی می کند هشدار ندهد و به همه در مورد خطرات ناشی از شب (بیشتر) هشدار دهد. بیشتر موارد موجود در این چک لیست فرمولی به اندازه کافی خوب استفاده می شوند ، اما هیچ یک از آنها تعجب آور نیستند و آنقدر خوب درک نشده اند که همچنان جذاب باشند.
در حقیقت ، ضعیف ترین قسمت های ” فیلم The Power ” مناطقی است که یک فضای تاریک و مالیخولیایی برای حمل فیلم در نظر گرفته شده است ، به ویژه هنگامی که حضور نامرئی بدن وال را کنترل می کند و او را مانند یک پارچه عروسکی تکان می دهد. به یاد ماندنی ترین این صحنه ها صحنه ای است که یک دست غیب دامن وال را از روی زانو بلند می کند ، صحنه هایی که از پشت ارائه می شوند. آواز شبح وار ، پندره اکی ، در موسیقی متن موسیقی شنیده می شود ، اما چیز زیادی به دنباله نمی افزاید.
من نمی دانم این تصویری است که می خواهید از فیلم ژانر شما به خاطر سپرده شود یا خیر ، اما فقط به خاطر خاصیت با استعداد محکم ضربه زدن روی ترمز ، برجسته است.
بقیه ” فیلم The Power ” چندان متناقض نیستند. بسیاری از گفتگوهایی که به نویسنده / کارگردان Corinna Faith نسبت داده می شود ، خشک و پافشاری است. به عنوان مثال هر صحنه ای را که همکاران وال در مورد پیش نوجوان فوق الذکر ، صبا (شکیرا رحمان) صحبت می کنند ، در نظر بگیرید. صبا ، یک جوان رنگین پوست است که به انگلیسی روان صحبت نمی کند ، به عنوان یک مشکل فکری انتزاعی توسط همتایان کلیشه ای اولیه و / یا جداشده از وال رفتار می شود.
صبا همچنین احتمالاً همان كسانی است كه ماترون وقتی با تعصب به وال می گوید كه “ارتباط [بین فقر و سلامتی] این است كه مردم در اینجا مثل حیوانات زندگی می كنند”.
حتی تری (نوالا مک گوان) ، یکی دیگر از پرستاران شیفت شب ، با صبا کمتر از انسان رفتار می کند. تری با اشاره به رابطه وال با صبا ، لبخند لبخندی زد: “بله به آن نگاه می کنی؟ سفید برفی با حیوانات راهی دارد. ” این اظهارنظرها به قدری واضح است که به دور از انتقاد منتقل می شوند: حتی افراد طبقه کارگر نیز می توانند به حدی خشن و بی رحم شوند. همانطور که عنوان نشان می دهد ، این همان کاری است که کمی قدرت انجام می دهد.
هنوز هم ترک “فیلم سفید برفی” تری دقیقاً دقیق است: شخصیت وال آنقدر ساده است که می تواند به خلوص او کاهش یابد. او جدید است ، مصمم است ، و معنی خوبی دارد ، بنابراین در ظاهر دلسوز است. این برای ادامه کار در نیمه اول فیلم کافی است ، که بیشتر مربوط به بیمارستان است به عنوان یک عالم کوچک اداری از شخصیت های رقیب.
نقد فیلم The Power
اما سرانجام ، وال باید چیزی بیش از یک نماد عمومی از شهادت درست فکر باشد ، و هرگز اجازه نمی دهد بیش از این شود. شرایط رنج او برای ثبت نام بسیار ناچیز است و احساس کردن چیزی برای وال فراتر از یک همدردی عمومی را دشوار می کند. این شاید برای علاقه مندان به وحشت که قبلاً سرمایه گذاری کرده اند کافی باشد ، اما همه افراد دیگر می توانند این یکی را کنار بگذارند.
پایان مقاله نقد فیلم قدرت / نقد فیلم The Power
بیشتر بخوانید:
انیمیشن های جدید نتفلیکس|نقد فیلم هشدار|۱۰۰ فیلم برتر جنایی تاریخ سینما|لئوناردو داوینچی|فصل جدید سریال دکستر|تحلیل تابلوی شام آخر|نقد فیلم درباره الی|نقد فیلم هامون|یوهان ولفگانگ فون گوته|بهترین فیلم های فلیپ سیمور هافمن|نقد فیلم تا مرگ