نقد فیلم رومئو و ژولیت : همیشه گفته می شود که ” فیلم رومئو و ژولیت ” اولین تراژدی عاشقانه ای است که تاکنون نوشته شده است ، اما در واقع اصلا فاجعه نیست. این یک سوتفاهم غم انگیز است ، که به سختی متناسب با نیاز قدیمی فاجعه است که نیرومندها از نقایص خود عبور کنند.
با مقاله نقد فیلم رومئو و ژولیت با بامدادی ها همراه باشید.
فیلم رومئو و ژولیت هیچ نقصی ندارند و در سنی نیستند که در صورت بروز آنها سرزنش شوند. آنها به دلیل مشاجره سرخدار خانواده هایشان ، مونتگ ها و کپولت ها می میرند. با نوشتن نمایشنامه ، شکسپیر شروع به شکل گیری درام مدرن کرد ، که در آن سرنوشت مردم عادی همانند بزرگان بسیار مهم است.
نقد فیلم رومئو و ژولیت
فجایع بزرگ زمان او ، از جمله مصیبت های او ، شامل شاهان ، امپراطورها ، ژنرال ها بود. در اینجا ، نزدیک طلوع کارش ، شاید با یادآوری یک عاشقانه شیرین اولیه قبل از ازدواج اجباری با آن هاتاوی ، او در مورد نوجوانان عاشق نوشت.
” فیلم رومئو و ژولیت ” بارها و بارها از بسیاری جهات فیلمبرداری شده است. نورما شیرر و لسلی هوارد در نسخه محبوب هالیوود در سال 1936 بازی کردند و تغییرات مدرن شامل “داستان وست ساید” رابرت ویز (1961) است که نقشه را برای جنگ های باند منهتن اعمال می کند.
فیلم “دختر چینی” ساخته ابل فرارا (1987) ، درباره عاشقانه ای ممنوع بین دختری از محله چینی ها و پسری از ایتالیای کوچک و ” فیلم رومئو و ژولیت ” باز لورمن (1996) با باندهای پانک کالیفرنیا در ساحل ورونا. اما نسخه فیلم مورد علاقه احتمالاً برای سالهای طولانی ، تولید فرانکو زفیرلی در سال 1968 باقی خواهد ماند.
تصمیم مهم او ، در فیلمی که تقریباً همه چیز به خوبی پیش می رفت ، انتخاب بازیگرانی بود که در سن مناسب برای بازی در نقش شخصیت ها بودند (همانطور که هوارد و شیرر بدیهی است که چنین نبودند). با آغاز نمایش ، ژولیت “تغییر 14 سال را ندیده است” و رومئو کمی بزرگتر است.
این اولین عشق به ژولیت است ، و درگیری رومئو با روزالیند غیبی در لحظه ای که ژولیت را روی توپ نقاب دار می بیند فراموش می شود: “من زیبایی واقعی را تا این شب ندیدم.” پس از یک جستجوی بین المللی که به خوبی تبلیغ شد ، زفیرلی برای اولیویا حسین ، 16 ساله از آرژانتین و لئونارد وایتینگ ، 17 ساله انگلیسی را انتخاب کرد.
آنها صرفاً به اجزای خود نگاه نمی کردند ، بلکه آنها را در طراوت شخصیت خود مجسم می کردند و گرچه هیچ یک از بازیگران آموزش دیده نبودند ، اما کاملاً برابر گفتگوی شکسپیر برای آنها بودند.
کتاب جدید آنتونی هولدن ویلیام شکسپیر: مرد پشت نبوغ “سادگی زیبایی را که عاشقان در لحظه های خوشبختی بدون عارضه با آن صحبت می کنند” و “شکوفائی های بلاغی زینت بخش که در بازی بسیار بیشتر به کار می روند” در تقابل قرار می دهد – شکوفایی زفیرلی هرس شدید ، تقریباً نیمی از بازی را کوتاه می کند.
او به دلیل ویرایش هایش بسیار مورد انتقاد قرار گرفت ، اما بسیاری از مواردی که نیاز به توصیف در صحنه دارند را می توان به راحتی روی صفحه نشان داد ، مانند زمانی که بنوولیو شاهد تشییع جنازه ژولیت است و بنابراین نیازی به برانگیختن آن در توصیف رومئو تبعیدی ندارد. شکسپیر ، که چنین آزادی های عمده ای را با منابع خود بدست می آورد ، شاید این را درک کرده باشد.
نقد فیلم رومئو و ژولیت
آنچه باقی مانده است چیزی است که مردم برای آن بازی دوست دارند – خلوص شور جوانان عاشق ، خاکی بودن پرستار ژولیت ، برنامه های خیرخواهانه Friar Laurence ، اختلافات خونگرم بین جوانان خانواده ها ، کنایه بی رحمانه از مرگ های مضاعف. و نیز برای بسیاری از سخنرانی های بزرگ ، از جمله فراخواندن شاعرانه مرکوتیو از ماب ، ملکه رویاها ، زمان وجود دارد.
Hussey و Whiting خیلی خوب بودند زیرا آنها چیزی بهتر از این نمی دانستند. شاید یک یا دو سال دیگر تجربه ، و آنها بیش از حد برای بازی در نقش ها مرعوب شده بودند. خوشبختی من این بود که شب هنگام فیلمبرداری صحنه بالکن ، از مجموعه فیلم در یک شهر تپه ای کوچک ، ساعتی یا حدود خارج از رم دیدن کنم.
به یاد می آورم که هاسی و وایتینگ در طبقه بالا در ویلای قدیمی دامنه تپه ، بدون تأثیر و بدون عارضه منتظر تماس آنها بودند. و هنگامی که صحنه بالکن شلیک شد ، انرژی بی توجهی را به یاد می آورم که Hussey در آن انداخت ، پس از گرفتن ، و تقریباً خود را از بالکن برای بوسه های گرسنه پرتاب کرد. (وایتینگ ، متعادل در یک درخت ، نیاز به تماشای جای پای خود دارد.)
در بین عکس ها ، در باغ بزرگ گیاهان ، زفیرلی با آهنگساز نینو روتا که موسیقی بیشتر فیلم های فلینی را نوشته بود و اکنون به راحتی موضوع اصلی فیلم را زمزمه می کرد ، همانطور که کارگردان سر تکان داد ، گشت زد.
پاسکوالینو د سانتیس که قرار بود برای فیلمبرداری خود اسکار بگیرد ، تیمش را بی سر و صدا و فوری کارگردانی کرد و سعی کرد به جای اینکه منتظر منتظر تلاطم های فنی باشد ، برای طراوت بازیگران آماده باشد. سحرگاه ، هنگامی که اتومبیل ها برای بازگشت بازیگرانش به رم می نوشیدند ، قهوه قهوه می نوشیدند ، زفیرلی آنچه را که واضح بود ، گفت: اینکه کل فیلم به بالکن و صحنه های دخمه بستگی دارد ، و او اکنون احساس کرد که تصمیم بازیگر خود را ثابت کرده است و که فیلم موفق خواهد شد.
فیلم رومئو و ژولیت از هرگونه سابقه ای برای فیلمی براساس شکسپیر بود ، حتی اگر شکسپیر فیلمبرداری ترین نویسنده تاریخ باشد. این فیلم در سال پر فراز و نشیب سال 1968 ، زمانی که یک آشوب سیاسی در سراسر جهان بود ، افتتاح شد و به نوعی داستان عاشقان ستاره دار ، حال جوانان معاند را که از جنگ بزرگان خود خسته شده بودند ، جلب کرد. آنتونی برگس نوشت: “این همه آثار ادبی ، شور و اشتیاق عشق جوان و روحیه تهاجمی جوانان را جاودانه می کند”.
زفیرلی ، متولد فلورانس در سال 1923 ، از طریق تجربیات قبل از جنگ که در “بیوگرافی چای با موسولینی” (1999) شرح داده شد ، زود به زبان انگلیسی آمد.
تأثیر هنری اولیه مهم او “هنری پنجم” (1945) لورنس اولیویه بود که باعث الهام بخشیدن او به تئاتر شد. او کارنامه موازی کارگردانی نمایش ، فیلم و اپرا را داشته است. قبل از موفقیت بزرگ “رومئو و ژولیت” ، ابتدا با “برتون و تیلور” برای “رام کردن زیرک” (1967) متزلزل اما با روحیه زیاد از شکسپیر دیدن کنید. بعداً او پلاسیدو دومینگو را در “اوتلو” (1986) ، اپرای وردی کارگردانی کرد و مل گیبسون را در “هملت” (1991) کارگردانی کرد.
نقد فیلم رومئو و ژولیت
” فیلم رومئو و ژولیت ” همچنان نقطه اوج جادویی کارنامه وی است. دیدن دوباره آن تجمل گرایی است. جالب است که زفیرلی در سال 1968 بر عشق تمرکز کرد ، در حالی که نسخه محبوب باز لورمان در سال 1996 بر خشونت تمرکز داشت.
چیزی اساسی در فیلم های مربوط به جوانان و جوانان تغییر کرده است و به نظر می رسد مخاطبان اخیر از رابطه جنسی و عشق خجالتی به نظر می رسند اما مشتاق تعارض و عمل هستند. من تعجب می کنم که آیا یک مخاطب مدرن جمعه شب از صداقت دلسوز عاشقان پنهان می کند؟
زفیرلی با جرات نشان دادن بیدار شدن رومئو و ژولیت در رختخواب خود ، بدون شک پس از تجربه عشق جسمی ، انتقادات از خالصان را دریافت کرد. در این نمایش همان دیالوگ در باغ Capulets بازی می کند ، جایی که “وارد رومئو و ژولیت ، بالا بروید” – در بالکن او ، یعنی. من تا آنجا که می توانم مطمئن هستم كه آنها تازه از اتاق خواب ژولیت خارج شده اند – و بالاخره مگر آنها توسط Friar Laurence (میلو اوشیا) ازدواج نكرده اند و آیا درست نیست كه آنها قبل از تبعید رومئو به تبعید عشق خود را تمام كنند ؟
لباس های دنیلو دوناتی برای فیلم رومئو و ژولیت اسکار دیگری برد (همچنین نامزد بهترین تصویر و کارگردانی شد) و موفقیت آن بسیار مهم است. آنها راهی برای ورود رنگ و غنای قاب هستند که در غیر این صورت با سنگهای خاکستری و اوچر و رنگهای طبیعت پر شده است.
به نظر می رسد پرستار (Pay Heywood) در فروش کالاهای خشک پارچه های سنگین غرق شده است و Mercutio (جان مک اِرنی) با یک دستمال که از او به عنوان آگهی ، لباس مبدل و کفن استفاده می کند ، می آید. لباس های هاسی ، با اندام کم و الگوهای ساده ، پوست کرمی و موهای بلند او را به راه انداخته است. وایتینگ می تواند با این اعتقاد که لباس روزمره است و نه لباس ، در بندها ، بلوز و بند لباس خود ساکن شود.
لباس ها و هر چیز دیگری که در فیلم وجود دارد – عکاسی ، موسیقی ، بیش از همه زبان شکسپیر – بسیار هوس انگیز ، بسیار حسی است. ساخت صحنه صحنه های مرگ دوقلوها البته همه کارهاست.
معجون اخبار با زمانبندی کار می کند که دقیقاً اشتباه است ، و با این حال ما این دستکاری را می بخریم زیرا شکسپیر توانسته است آنچه را که از نظر تئوریک غیرممکن است ، یعنی تجربه دو عاشق جوان ، هر یک در غم مرگ دیگری. هولدن می نویسد ، هنگامی که این نمایش برای اولین بار در لندن روی صحنه رفت ، شکسپیر “از دیدن زمینهای زمین به سمت احساساتی که فراتر از هر چیزی که قبلاً در تئاتر شناخته شده بود حرکت می کرد” از این رضایت برخوردار بود.
چرا؟ بله ، به دلیل صنعت و هنر ، بله ، اما همچنین به این دلیل که رومئو و ژولیت چهره های دور و اوت نبودند ، نه سزار ، اوتلوس یا مکبث ، بلکه چند بچه عاشق بودند ، همانطور که همه در تئاتر می دانستند و همه در تئاتر بوده.
پایان مقاله نقد فیلم رومئو و ژولیت
منبع سایت مداد
بیشتر بخوانید:
نمایشنامه های برتر تاریخ|فیلم خواهران غریب|انیمیشن شهر اشباح|فیلم ام|بهترین فیلمهای نیکول کیدمن|بهترین رمان های ادبیات انگلیس|بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی|فیلم معجزه آبی|فیلم نوبت عاشقی