امروز برابر است با :30 خرداد 1400
سبک موسیقی هاوس

سبک موسیقی هاوس

سبک موسیقی هاوس : هاوس یک سبک موسیقی غربی است با سرعت بالا و الکترونیکی که در اوایل دهه 1980 میلادی از شیکاگو آغاز شد و در سطح بین المللی گسترش یافت.

هاوس در کلوپ های شیکاگو متولد شد که از طرفداران همجنسگرا و غالباً سیاه پوستان و لاتین پذیرایی می کردند ، صداپیشگی سمفونیک و صداپیشگان صوتی دیسکو دهه 1970 را با آینده گرایانه یورودیسکو که توسط سینت سایزر هدایت می شود تلفیق کرد.

این سبک توسط تولیدکنندگان deejay مانند فرانکی ناکلز و مارشال جفرسون اختراع شد و تا سال 1986 با آهنگ هایی از مارک های شیکاگو Trax و DJ International به چارت های پاپ انگلیس نفوذ کرد.

در سال 1988 ژانر فرعی موسوم به اسید هات انفجار فرهنگ جوانان انگلیس را کاتالیز کرد ، وقتی رقاصان دریافتند که باس های روانگردان موسیقی با داروی غیر قانونی داروی اکستازی (MDMA یا 3،4-متیلن دیوکسی مات آمفتامین ، یک توهم زا و محرک lyc ) همکاری می کنند.

تا سال 1990 صحنه انگلیس تقسیم شده بود. به دنبال روح باکانیایی اسید خانه ، برخی از موسیقی های شیدایی را که برای مجالس بزرگ یکبار مصرف بزرگ (مهمانی های شبانه در انبارها یا مزارع) طراحی شده بودند ، ترجیح می دادند.

برخی دیگر از سبک “بالغ” باشگاه محور خانه روح نوازی به نام گاراژ (به نام کلوپ Paradise Garage City New York City) طرفداری می کردند.

به دنبال تلاش های اولیه تولید داخل در خانه توسط افرادی مانند A Guy Called Gerald ، انگلیس نیز شروع به تولید جهش های خود از صدای شیکاگو کرد.

معرفی سبک موسیقی هاوس

سبک موسیقی هاوس

ژانر دیگری به نام Leftfield ، خانه پیشرو ریشه سبک دیسکوی همجنسگرایان را برید و تکنیک های تولید را که به موسیقی کیفیت خواب آور می بخشید ، کاوش کرد.

علی رغم این نسخه های اروپایی ، cognoscenti سبک زیبای هاوس هنوز به دنبال رهبری آمریكا بود تنظیمات سرسبز تولیدكنندگان معتبر مانند Masters at Work ، Armand Van Helden و Deep Dish ، شدت محو شده و برش های دیسكو از برچسب های جدید شیکاگو مانند امداد و کاژوال در هر دو طرف اقیانوس اطلس تداوم تکثیر زیرشاخه ها سازگاری ، جذابیت و خلاقیت ظاهرا پایان ناپذیر موسیقی خانه را گواهی داد.

فرق ملودی با ریتم
بیشتر بخوانید

حال سوال این است که موسیقی هاوس دقیقا از کجا شروع شد؟

تاریخچه موسیقی خانگی به اواخر دهه 1970 ، در اعماق کلوپ های زیرزمینی شیکاگو و بعداً نیویورک برمی گردد ، وقتی دی جی ها ژانرهای موسیقی رقص را در فرمولی مکانیکی تر با خطوط باس متمایز و عمیق آمیختند.

اغلب گفته می شود که موسیقی هاوس از خاکستر دیسکو برخاست. دی جی های فراتر از فرهنگ دیسکو شروع به آزمایش تکنیک های جدید میکس و تغییرات ریتمیک کردند که در نهایت به خانه تبدیل شدند.

کلوپ های شبانه تاریخی مانند “انبار شیکاگو” و “گاراژ بهشت” نیویورک به عنوان تکیه گاه اکثریت جمعیت سیاه پوستان لاتین و دگرباشان جنسی بودند.

صحنه خانه به عنوان پناهگاه این جوامع حاشیه دیده شده است. شمول و برابری هسته اصلی موسیقی موسیقی هاوس است.

دیپ هاوس با هدایت لری هرد ، از طریق تلفیق عناصر خانه شیکاگو با موسیقی جاز ، فانک و سول آغاز شد. با استفاده از دستگاه درام TR-909 افسانه ای Roland ، لنت های صفحه کلید نرم مخلوط های محیطی و پیشرفت های پیچیده آکورد ، این زیر ژانر به عنوان نسخه کندتر ، مایع تر و شیک خانه ظاهر شد.

بیشتر بخوانید: فیلم بلعیدن|بهترین فیلم های مریل استریپ|معرفی سبک موسیقی جاز|دیوید لینچ|سریال چرنوبیل|فیلم توماسو|بزرگان موسیقی کلاسیک|یوهان ولفگانگ فون گوته|فیلم کروئلا|فیلم بابادوک|فیلم به حقیقت پیوستن|۲۰ راه کسب درامد از سایتهای تبلیغاتی|نقد سریال گامبی وزیر|فیلم مهره هفتم|فصل پنج سریال Money Heist|بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی|نقد فیلم نشانی از شر|فیلم نوبت عاشقی

نویسنده و منتقد سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =