امروز برابر است با :31 شهریور 1400
بازی Hades

نقد و بررسی بازی Hades

نقد و بررسی بازی Hades : 

در اسطوره یونان باستان درباره سیزیف ، یک روح فقیر محکوم است که برای همیشه یک تخته سنگ را بدون استراحت به سربالایی ببرد. هر بار که آن را بالا می آورد ، دوباره پایین می آمد و باید از نو شروع می کرد. اما اگر آن صعود هرکول در سربالایی در واقع نبرد فوق العاده ای در برابر انواع مختلف دشمنان باشد ،

در حالی که در حال خروج از جهنم هستید ، با طیف گسترده ای از قدرت های خدایی که با پیشرفت شما به طرز جالبی ترکیب شده و ترکیب می شوند؟ و اگر به جای بازگشت به صفر ، هر بار با کمک گروهی رنگارنگ از متحدان و دشمنان که هر یک از تلاش های شما را به خاطر می آورند ،

کمی قوی تر می شوید؟ این فرض هادس است و سرکش مبتنی بر اسطوره شناسی یونانی که توسعه دهنده Supergiant در اطراف آن ساخته است رفتن به جهنم را لذت بخش می کند.

سفر زاگروس ، پسر هادس ، از طریق دنیای زیرزمینی پیچ و خم به سوی آزادی قلمرو فانی از دیدگاه ایزومتریک شکل می گیرد ، در حالی که انبوهی از مرده های متحرک رنگارنگ را انتخاب می کنید که صفحه را با خطر در هر اتاقی که به طور تصادفی مرتب شده است پر می کنید. خوشبختانه Zag یک جنگجوی ماهر است که می تواند شش سلاح مختلف را در دست بگیرد و هر کدام دارای چهار نوع مختلف باشد.

هر یک از این بازوهای جهنمی برای تکمیل یک سبک بازی خاص طراحی شده اند. آیا می خواهید در ضخامت آن قرار بگیرید و برخی از شیاطین را خراب کنید؟ سپس تیغه مستقیم Stygian را در نظر بگیرید. ترجیح می دهید از فاصله ای امن به دشمنان ضربه بزنید؟ سپس آرتمیس داخلی خود را هدایت کرده و از کمان استفاده کنید.

بعداً قفل محافظ ، نیزه و موارد دیگر را باز می کنید و هر کدام به طور قابل توجهی متفاوت بازی می کنند و یکی از لایه های متعدد قابلیت پخش برای هادس را ایجاد می کنند.

صرف نظر از سلاح انتخابی شما ، Zag می تواند از خط تیره برای بیرون آمدن از مشکل یا وارد شدن به موقعیت مطلوب تر استفاده کند. و بگذارید به شما بگویم-چند چیز در زندگی به اندازه یک گول زدن موفق در آخرین ثانیه رضایت بخش است که شما را مجبور می کند از پشت به دشمن ضربه بزنید تا بتوانید خسارت بیشتری به او وارد کنید.

تقریباً ناگزیر ، نیروهای هادس بر شما غلبه خواهند کرد

آخرین مکانیک در حرکت زاگ بازیگران است: یک پرتابه مبتنی بر مهارت که با یک جواهر قرمز به دشمن ضربه ای سریع وارد می کند. این جواهر خود را در یک هدف قرار می دهد و شما را از تیراندازی دیگر محروم می کند تا زمانی که دشمن را بکشید و مهمات خود را بازیابی کنید ،

نقد و بررسی بازی God Of War
بیشتر بخوانید

بنابراین شلیک آن به بزرگترین و پست ترین دشمن اتاق همیشه بهترین ایده نیست. مانند هر حرکت زاگ ، استفاده از آن به خوبی تعادل ظریفی بین ریسک و پاداش دارد.

تقریباً ناگزیر ، نیروهای هادس در نهایت بر شما غلبه خواهند کرد ، و هر مرگ زاگ را به خانه باز می گرداند تا از ابتدا شروع کند ، به جز ارزهای مداوم و پیشرفت در روابط با بازیگران فوق العاده شخصیت های ساکن در عالم اموات ، از خود پروردگار هادس تمام راه پایین بنابراین شما زمان زیادی را صرف آشنایی با همه خواهید کرد – و زمان بسیار خوبی صرف شده است.

زاگ یک قلب سرکش است که سعی می کند جای خود را در جهان بین هادس و کوه المپوس بیابد. داستان دلسوزانه او در سن بلوغ من را به خود جلب کرد ، اما من عاشق تصورات دهان به دهان او در دنیای اطرافش شدم و با صدای بی بدن جسم راوی رفت و برگشتی می کردم.

هر شخصیتی شبیه به یک تفسیر مجدد معتبر از یک اسطوره کلاسیک یونانی است و دیدن همه آنها شادی آور است

بازی Hades

بازی Hades

اما قلب و روح هادس ، خارج از نبرد ، در تعامل زاگ با خدایان مختلف و شخصیت های اسطوره ای اسطوره های یونانی ، مانند آشیل ، اورفئوس و موارد دیگر است.

به نظر می رسد که افزودن یک سری مکانیک های شبیه ساز دوستیابی به یک Rogue-lite سس مخفی در استفاده خوب از گروه بزرگ شخصیت های جالب بود. هر شخصیتی شبیه به یک تفسیر مجدد معتبر از یک اسطوره کلاسیک یونانی است و دیدن همه آنها شادی آور است. به عنوان مثال ، او به جای این که سیزیف را به عنوان یک شخصیت تراژیک ترسیم کند ،

یک فرد خوش بین است که در زمان استراحت با او روبرو می شوید در حالی که خدایان او را تماشا نمی کنند. حتی تخته سنگ او (که با محبت به Bouldy معروف است) دارای یک لبخند حکاکی شده است که هنگام تعامل در سکوت واکنش نشان می دهد. سرمایه گذاری در روابط زاگ با هر یک از شخصیت ها راه را برای افشاگری های جالب در پس زمینه ، جهان سازی ، برنامه های جانبی جدید یا حتی مواردی برای کمک به فرارهای آینده شما هموار می کند.

مکالمات و داستانهای جانبی نه تنها فعال هستند-تلاش برای تجمع مجدد آشیل با شریک مادام العمر او ، پاتروکلوس ، یا اورفئوس با موزایی که مدتهاست از دست داده است ،

واقعاً برانگیزاننده است و به نوع ملودرامی که یونانیان باستان داشتند توجه می کند. خوب در – مزایای گیم پلی نیز وجود دارد! پیشرفت این روابط به اندازه کافی به شما یادآورها و همراهان دائمی می دهد ، که هر دو ابزار ارزشمندی در کمک به تلاش زاگ برای فرار از خانه هستند. البته ، همه یادگاری ها به اندازه دیگران مفید نیستند.

با توجه به انتخاب بین دندان خوش شانس که در صورت کشته شدن به شما شانس بیشتری برای زندگی می دهد یا یادگاری های المپیک که شانس شما را در افت بهتر افزایش می دهد ، هر بار با یک زندگی دوم روبرو می شوم.

نقد و بررسی بازی Hitman 3
بیشتر بخوانید
بازی Hades

بازی Hades

چیزی که در مورد بازی Hades واقعاً خاص و غیرمعمول است این است که Supergiant Games از این روابط مداوم برای پیمودن مسیر دشوار ازدواج با گیم پلی استفاده می کند و با این کار حلقه ساده فرار Zag را به چیزی بیش از مجموع قسمت های آن می رساند. در دنیای اکثر سرکش های شرور ، اجرای ناموفق معمولاً به عنوان بخشی از داستان دیده نمی شود (با عذرخواهی از Rogue Legacy). اما در هادس ،

مرگ منجر به بازگشت زاگ به مسخره (معمولاً از پاپا هادس) می شود. این چیزی اساسی مانند مرگ را از حالت خرابی بازی های ویدئویی به دنیای درون بازی تبدیل می کند. شخصیت ها پیروزی ها و ناکامی های شما را با تعداد سرسام آور دیالوگ های تصادفی به خاطر می آورند که باعث شد من احساس کنم که دائماً در محتوای جدید داستان زاگروس در حال حذف مطالب جدید هستم ، حتی وقتی شکست خوردم. پس از مدتی دیگر از مرگ نمی ترسیدم ،

از آن به عنوان فرصتی برای یادگیری و تجدید نظر دوستان در خانه هادس استفاده کردم تا ببینم آیا حرف جدیدی برای گفتن دارند یا خیر.

من دیگر از مرگ نمی ترسیدم ، از آن به عنوان فرصتی برای یادگیری و تجدید نظر دوستان در خانه هادس استفاده کردم

از دست دادن ترس از مرگ مهم است ، زیرا شما در حال مرگ زیاد هستید. من تا فرار 31 موفق به فرار موفق نشدم (که می گویم تقریباً متوسط ​​است … امیدوارم). خوشبختانه ، در حالی که ممکن است مسائل مربوط به شهروندان دنیای زیرین پیچیده باشد ، عمه ها ، عموهای زاگ و عموزاده های زاگ در المپوس مشتاق هستند تا به دلیل مساعدت واقعی از مراقبت های خانوادگی و اگر می خواهند بینی لرد هادس را در آن بمالند به شورش او کمک کنند.

در نهایت موفق شود کمک آنها به صورت نعمت (نشانه های ویژه اجرا از طرف خدایان که به زاگ قدرت های خدایی می دهند) است که بر توانایی های زاگ تأثیر می گذارد و باعث می شود هر دویدن جدید و منحصر به فرد باشد. برخی از آنها دارای مزایای کوچکتر و حداقل هستند که اغلب مانند یک ویتامین روزانه احساس می شوند-مطمئن نیستید که هنگام بازی متوجه تفاوت آنها می شوید ، اما با گذشت زمان جمع می شوند و تمام پشت صحنه را ایجاد می کنند. اعداد به نفع شما بزرگتر هستند ، بنابراین احتمالاً چیز خوبی است.

و البته ، در طول هر دویدن شما همچنین روابط خود را با خدایان المپوس با ارائه نشانه هایی از قدردانی به شکل شهد و آمبروزیایی که جمع آوری می کنید ، ایجاد می کنید ، که به شما امکان دسترسی به مجموعه یادگاری های خود را می دهد و شانس آن را افزایش می دهد. دریافت انواع نادر ، حماسی و قهرمانانه از نعمت های خود با آمار به تدریج بهتر.

نقد و بررسی بازی Uncharted 4: A Thief's End
بیشتر بخوانید

کسانی که با اسطوره های یونانی آشنا هستند از ماهیت بی ثبات خدایان آگاه هستند. هر از گاهی ، در Hades present Zag با محاکمه خدایان قدم می زنید ، محفظه ای که به شما امکان می دهد یکی از دو خدای مختلف را انتخاب کنید تا با آنها ارتباط برقرار کنید.

پوزیدون ممکن است اوایل در جستجوی شما بهترین باشد ، اما در محاکمه بعدی دیونیسوس را بر او ترجیح دهید و او دریغ نخواهد کرد که زندگی شما را به یک جهنم در این اتاق خاص تبدیل می کند. پاداش شما ، در صورت زنده ماندن ، داشتن دو نعمت متفاوت در یک زمان برخلاف پاداش معمولی است.

گاهی اوقات خدایان با هم خوب بازی می کنند. به عنوان مثال بگویید که نفرین عذاب را از Ares دریافت کرده اید ، نعمتی که به شما امکان می دهد با حملات معمولی وضعیت دشمن را (که پس از مدت کوتاهی باعث افزایش شدید آسیب می شود) وارد کنید. اما اگر پس از پاکسازی محفظه دیگر ،

خط آتشین آتنا را مشاهده کنید (که حرکت خط تیره شما را ارتقا می دهد تا حملات ورودی را منحرف کند) ، یک نعمت نادر دو نفره فعال می شود و نقاط قوت هر دو را در یک بسته مناسب ترکیب می کند. در این حالت ، Merciful End را ایجاد می کند ، که هر ضربه دشمن را با یک حمله منحرف با وضعیت عذاب وارد می کند. این ترکیب قدرت ها شگفتی های فوق العاده ای هستند.

بازی Hades

بازی Hades

و اجازه دهید به شما بگویم ، آن سوراخ خرگوش عمیق است

و اجازه دهید به شما بگویم ، آن سوراخ خرگوش عمیق است. تعداد زیادی از مزایا و ترکیب های مختلف برای کسب درآمد وجود دارد و شما هنوز هم پس از ده ها بار دویدن ، شاهد موارد جدید خواهید بود.

هادس ، مانند هر نوع غیغانی خوب ، شما را مجبور می کند که تصمیمات سختی بگیرید که یا مکمل فعلی شما را تکمیل می کند یا به باد احتیاط می کند و سعی می کند یک ساختمان پرخطر را که می تواند چهار اتاق را به ثمر برساند ، تجربه کند. نعمتی که به آن امیدوار هستید

همه اینها در بازی پذیری چشمگیر هادس تغذیه می شود. بار دیگر ، از میزان سرسام آور محتوا در هادس غافلگیر می شوم. در حالی که ممکن است بارها و بارها با همان رئیس ها روبرو شوید ، آنها نیز با افزایش سطح قدرت شما سازگار می شوند. اعم از کمک های خواهران و برادران به سبک Street Fighter ،

سرهای تازه یا زره های جدید فانتزی ، برخوردهای مکرر با رئیس ها به دلیل این تغییرات هوشمندانه در نحوه مبارزه آنها تازه به نظر می رسید. با توجه به اینکه مدیران شکست ها و موفقیت های گذشته خود را علیه شما به خاطر می آورند ، در داستان نیز منطقی است. هر مبارزه بیشتر شبیه یک مسابقه مجدد بین رقبا است تا یک تکرار.

نقد و بررسی بازی Crusader Kings 3
بیشتر بخوانید

مانند من ، پس از چند فرار موفق ممکن است فکر کنید “چگونه می توانم تلاش های بعدی را سخت تر کنم؟” Pacts of مجازات را وارد کنید ، یک تابلوی چالش که به شما اجازه می دهد تعدادی اصلاح کننده را فعال کنید تا بازی Hades را بیشتر چالش برانگیز کند. تغییر دادن موارد اضافی به شما امکان می دهد پاداش های جدیدی کسب کنید و هر بازی را تازه و هیجان انگیز کنید. مدام به شما انگیزه داده می شود تا سبک بازی خود را تغییر دهید ،

خواه از طریق پاداش دادن به شما برای استفاده از سلاح هایی که معمولاً از آنها استفاده نمی کنید ، یا تکمیل اهداف در یک پیمایش معروف به “فهرست پیشگویی های جزئی”. (دریافت کنید؟ اهداف اختیاری که به عنوان پیشگویی شناخته می شوند ، سرانجام محقق می شوند ، این فقط یک موضوع زمان است.)

مدام به شما انگیزه داده می شود تا سبک بازی خود را تغییر دهید

من تقریباً در 48 ساعت اعتبار خود را بر روی Hades گذاشتم و هنوز با خطوط داستانی جدید ، چالش ها و داستانهای جانبی روبرو هستم – و اوج در لیست دستاوردها ، یک پایان نامه را که هنوز نمی دانم چگونه قفل آن را کشف کنم ، بهم می زند.

حکم

بازی Hades یک کلاهبردار منحصر به فرد است که نوار ترکیب خلاقانه ژانرهای مختلف با یکدیگر و استفاده از نقاط قوت آنها برای تکمیل یکدیگر به طرق غیر منتظره را تعیین می کند. ترکیبی از عملکرد رضایت بخش و تکان دهنده با اصلاح کننده های بی شمار برای ایجاد قابلیت پخش مجدد ،

قدمت تعاملات شخصیت شبیه ساز و تبدیل شکست به چیزی که منتظر آن هستید تا به عنوان وسیله ای برای پیشرفت داستان ادغام شوید تا تجربه ای بیش از مجموع از قطعات آن هادس به طرز ماهرانه ای بارهای هزاران ساله شخصیت های باستانی را هدایت می کند ،

که با لنزهای معاصر دوباره تفسیر می شوند و به نظر می رسد آنها مستقیماً از سری انیمیشن هایی خارج شده اند که بسیار جلوتر از زمان خود هستند. من اکنون بیش از 50 ساعت در آنجا هستم ، 70 تلاش برای فرار عمیق است و نمی توانم درباره سفر بعدی خود به جهنم فکر کنم. هادس تجربه ای است که هرگز نمی خواهم پایان دهم.

بازی Hades

بازی Hades

پایان مقاله نقد و بررسی بازی Hades

مجله با دوربین

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم روز هفتم | نقد فیلم Meander | فیلم پیچ و خم | کتاب های سارتر | بهترین فیلم های جان تراولتا | لوکینو ویسکونتی | آموزش ماسک در فتوشاپ | به زبان ساده | فیلم معجزه آبی | عکاسی مدلینگ و فشن ⭐️| ۹ نکته در عکاسی مد | سریال خیلی نزدیک | بررسی گوشی Samsung Galaxy Z Fold 3 |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =