نقد و بررسی بازی GreedFall :
بازی GreedFall تقریباً هر چیزی است که من از یک RPG بزرگ ، آبدار و قدیمی دوست دارم. در حالی که هنوز فاقد بسیاری از لهستانی ها است ، نگارش هیجان انگیز و عالی ، تلاش پیچیده ، آن را به فرمول برنده بازی BioWare در اواسط دهه 2000 نزدیک می کند-چیزی که توسعه دهنده ، Spiders ،
قبلاً آن را هدف گرفته بود اما در آخرین زن و شوهر خود آن را از دست داده بود. (و BioWare اخیراً علاقه چندانی به آن نشان نداده است). به نظر می رسد در نهایت ماجراجویی گسترده بازی GreedFall روی پای راست فرود آمده است ، و ارزش صبر کردن دارد.
مقایسه با سری The Witcher و Age Dragon: Origins به آسانی قابل تهیه است زیرا شما در یک کمپین 60 ساعته در محیط های وحشی و نیمه باز سفر می کنید. عنکبوت ها همیشه در جهان سازی عالی بوده اند و محیط فانتزی الهام گرفته از عصر کشف بازی GreedFall شما را از این نظر ناامید نمی کند.
با شروع در خیابان های مبهم و گل آلود شهر سرن که تداعی کننده پاریس یا لندن در دهه 1700 است ، به سمت جزیره مرموز و آتشفشانی Teer Fradee حرکت می کنید. این مکانها به عنوان زمینه ای برای یک داستان چند لایه و از نظر اخلاقی پیچیده در مورد استعمار ، دین ، سیاست و جهان در حال برخورد است که باعث شد من فولاد و باروت را به انواع دشمنان ، انسانی و اسطوره ای برسانم ، در حالی که یک راز قانع کننده با مقدار زیادی کشف کنم. شگفتی در فروشگاه
جزیره به خودی خود مملو از محیطهای زیبا ، متنوع ، اما هنوز زمینی است که در GeForce GTX 1070 من بسیار زیبا به نظر می رسند ، اگرچه من در اینجا و آنجا نرخ فریم های ناسازگار را تجربه کردم. من چندین خرابی روی دسکتاپ داشتم ، به ویژه در اواسط مبارزات انتخاباتی – خوشبختانه ذخیره خودکار به اندازه کافی رایج بود که هرگز بیش از چند دقیقه پیشرفت را از دست ندادم. نورپردازی به طور کلی به اندازه کافی خوب است ،
بازی GreedFall
اما گاهی اوقات وقتی به سرعت بین مناطق حرکت می کنید واقعاً عجیب عمل می کند و باعث می شود تا زمانی که من به منطقه دیگری منتقل نشده ام ، چیزها به شدت منحرف کننده یا بسیار روشن باشند. و در حالی که کنترل ماوس و صفحه کلید احساس خوبی دارد ، هنگام استفاده از کنترلر ، دوربین می تواند کمی سخت باشد ، که من برای مبارزه و اکتشاف ترجیح دادم. لاک فنی لباس قوی GreedFall نیست.
در دره
شخصیت ها همچنین در کمی دره عجیب و غریب فرود آمدند ، جایی که لبه های ناهموار بازی GreedFall بیشتر نمایان می شود. انیمیشن های صورت قطعاً از آخرین بازی اسپایدرها ، The Technomancer ، بهتر شده اند ، اما در کل اکثر مکالمات هنوز به دلیل ظاهر متزلزل دزدان دریایی ،
فرمانداران استعمار و جنگجویان بومی کمی وهم آور و روباتیک هستند. از سوی دیگر ، لباس هایی که می پوشند دارای جزئیات و فوق العاده تداعی کننده هستند و صداگذاری – حداقل برای اکثر شخصیت های اصلی – بسیار با کیفیت است.
جزیره Teer Fradee مملو از محیط های زیبا ، متنوع ، اما هنوز زمینی است
بزرگترین استثنا برای کار صدای قوی ، لهجه داستانی است که برای بومیان ایجاد شده است. هر بار که آنها صحبت می کنند من واقعاً می توانم تشخیص دهم که مصنوعی است و از یک شخصیت به شخصیت دیگر به طور ناسازگار استفاده می شود. خود اجراها بد نیستند ، اما با این تلاش برای انجام یک کار جاه طلبانه کشیده می شوند ،
زمانی که فقط لهجه واقعی آنها در عمل بهتر عمل می کرد. چند چیز کوچک دیگر نیز مرا از خیال خارج کردند ، مانند این واقعیت که ساختمانهای داخلی “قاره ای” مجدداً برای هر سه گروه مستعمره استفاده می شوند ، که این امر توانایی آنها در ارائه هویت منحصر به فرد را کاهش می دهد.
بازی GreedFall
با این حال ، هر جناح دارای شخصیت مشخص و مجموعه ای از اهداف است که بر نحوه ارتباط آنها با یکدیگر و بومیان تأثیر می گذارد. از اتحاد پل با دیدگاه علمی گرفته تا موضوع متعصب و بشارت دهنده ، یک شبکه سیاسی جذاب و پیچیده بافته می شود که شما موظف هستید در طول جستجوی خود از آن استفاده کنید. حتی اگر بر مهارت های غیر رزمی تمرکز کنید ، که فکر می کردم مهمترین نکته در بازی من باشد ،
می توانید یکی از جناح های اصلی را از داخل تغییر دهید. اما با کمال تأسف ، من واقعاً آن تغییرات را در جهان منعکس نکردم. بسیاری از انتخاب های بزرگتر کمی پیچیده به نظر می رسید – آنها فقط در یک پایان نامه به طور خلاصه ذکر شدند ، که احساس می کرد عجله دارد و کمی خنثی می شود.
بومیان سحرآمیز Teer Fradee نیز دارای عمق و ظرافت زیادی هستند ، زیرا قبایل زیادی هستند که همه رسوم و رسوم یکسانی ندارند یا حتی در مورد آنچه باید در مورد استعمارگران انجام شود توافق ندارند. تقسیم این جهان به “بچه های خوب” و “افراد بد” بسیار سخت است و هیچ سیستم اخلاقی وجود ندارد که این کار را برای شما انجام دهد. این ابهام به من این امکان را داد که بر اساس قضاوت های ارزشمند خود تصمیمات جالبی بگیرم ، و من آن را دوست دارم وقتی که یک RPG به دلیل عمل به ایده من درباره عدالت به صورت خودسرانه به مچ دست من ضربه نمی زند.
خیلی سخت است که این دنیا را به “بچه های خوب” و “بچه های بد” تقسیم کنیم
مأموریت ها به طور استثنایی به خوبی در سراسر جهان نوشته شده اند و اغلب تصمیمات جالبی را که ذکر کردم دشوارتر می کردند. آنها موضوعات بسیار سنگینی را که من در بازی های داستانی دیگر ندیده ام ، با درایت انجام می دهند ، مانند سوء استفاده نهادی از سربازان در ارتش و آموزش مجدد اجباری بومیان. Teer Fradee به ندرت مکانی شاد است و مانند قاره The Witcher 3 ،
بازی GreedFall
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید کمترین نتیجه وحشتناک را در شرایط بسیار تاریک پیدا کنید. حتی اگر حدود 60 ساعت طول کشید تا گزارش جستجوی خود را پاک کنم ، می توانم بگویم که تقریباً هر کاری که Teer Fradee برای من داشت ارزشمند بود یا به عنوان یک سناریوی جذاب که سوالی جالب را مطرح می کرد ، افشاگری معنی دار در مورد یک شخصیت یا جزیره ، یا گاهی هر دو مورد بالا
Swashbuckle Up
پشتیبان همه اینها یک سیستم مبارزه تاکتیکی سرگرم کننده ، روان و چالش برانگیز است که هنوز به اندازه کافی از آن استفاده نکرده ام. Combat به مراتب ضعیف ترین ستون بازی های قبلی Spiders بود ،
بنابراین این پیشرفت چشمگیری است. من واقعاً منتظر نبردها هستم نه اینکه از آنها بترسم زیرا آنها به من این فرصت را می دهند که از دشمنان شگفت انگیز و هیولایی فرار کنم و قبل از رفتن به جنگ ، زره آنها را با مشک یا تپانچه شلیک کنم تا با استفاده از شمشیر شگفت انگیز کشتن را به پایان برسانم. کار
قدم زدن در مبارزات عالی است ، با انیمیشن هایی که چشم نواز هستند و توجه زیادی به جزئیات نشان می دهند. ترکیبی خوب از ماک ها وجود دارد که می توانید آنها را بچینید تا احساس قدرتمندی داشته باشید و رئیسان واقعاً چالش برانگیزی هستند که آرامش و بازتاب های شما را آزمایش می کنند. سحر و جادو کاربردهای زیادی به ترکیب می افزاید ،
هرچند به نظر می رسد استفاده از آن بسیار آسان است: مانا در هنگام نبرد شارژ می شود در حالی که گلوله منبع محدودی است و باید بین مأموریت ها خریداری شود ، اما جادو از بازی با تفنگ قوی تر است – کمی نامتعادل همچنین کنترل چندانی بر کار دو عضو AI خود ندارید ، بنابراین عنصر تاکتیکی یک بازی مانند Dragon Age: Origins را فاقد آن هستید. اما آنچه در اینجا وجود دارد آنقدر خوب انجام شده است که من زیاد احساس نمی کردم.
بازی GreedFall
مناسب برای RPG با این سبک ، یک سیستم دنده ای بسیار عمیق وجود دارد که دارای عناصر ساده اما رضایت بخش برای سفارشی کردن شمشیر ، کلاه ایمنی ، سلاح گرم و سایر ابزارهای تجاری شما است. هر شکاف دنده چند گزینه مختلف برای ارتقاء دارد ، بنابراین می توانید ، برای مثال ،
بر آسیب بیشتر زره و نقاط کمتری تمرکز کنید. پیشرفت از پارچه های استارت به بهترین چیزها معنی دار و هیجان انگیز است. و از همه مهمتر ، Teer Fradee به شدت اکتشاف را تشویق می کند. با پشت سر گذاشتن مسیر موفقیت آمیز و استفاده از مهارتهای خارج از جنگ مانند کوهنوردی برای رسیدن به برخی مکانهای واقعاً خارج از راه ، می توانم در اوایل ماجراجویی خود غنیمت بسیار بالاتری از درجه حقوق خود را پیدا کنم. پاداش دریافت کنجکاوی با چیزی ملموس مانند آن بسیار رضایت بخش است.
حکم
من تقریباً در هر مرحله از داستان حماسی بازی GreedFall ، از نظر اخلاقی پیچیده در مورد اکتشاف و دست و پا زدن لذت بردم. Technomancer ناامید کننده بود ، اما من هنوز می خواستم ببینم بازی های دیگر با موفقیت بیشتری کارهای جاه طلبانه خود را امتحان می کنند – و بازی GreedFall به این وعده عمل می کند.
هنوز اشکالاتی وجود دارد ، مدلهای شخصیت ناخوشایند ، استفاده مجدد از داراییها و یک اشکال کلی که باعث می شود به طور واضح عالی نباشد ، اما من احساس می کنم این برای کسانی که هنوز عصاهای ما را تکان دهید و درباره چگونگی اوج گرفتن این ژانر در یک دهه پیش صحبت کنید. ممکن است مجبور باشیم خیلی زود کلمات خود را بخوریم.
بازی GreedFall
پایان مقاله نقد و بررسی بازی GreedFall
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
چگونه سگ خود را از جویدن ناخواسته متوقف کنیم | ۵وبسایت جذاب کاربردی | نقد و بررسی بازی GTA V | بهترین فیلم های کاپولا | بهترین فیلمهای جیمز دین | حصار حریم خصوصی افقی: ۴ مرحله برای ساخت حصار افقی | کسب درآمد از اینستاگرام | فیلم بلعیدن | تحلیل تابلو سیب زمینی خورها | معرفی سبک موسیقی بلوز |