نقاشی دوشیزگان آوینیون ، در سال 1907 نقاشی شد و مشهورترین نمونه نقاشی کوبیسم است. در این نقاشی ، پابلو پیكاسو هرگونه فرم شناخته شده و بازنمایی هنر سنتی را كنار گذاشت. او از تحریف بدن زنان و فرم های هندسی به روشی ابتکاری استفاده کرد ، که این انتظار را که نقاشی ها نمایشی ایده آل از زیبایی زن را ارائه می دهند ، به چالش می کشد. همچنین تأثیر هنر آفریقا در پیکاسو را نشان می دهد.
نقاشی دوشیزگان آوینیون کار بزرگی است و تکمیل آن نه ماه طول کشید. این نبوغ و تازگی واقعی علاقه پیکاسو را نشان می دهد. او صدها طرح و مطالعه را برای آماده سازی برای کار نهایی ایجاد کرد. برخی از منتقدان معتقدند که این نقاشی واکنشی به فیلم Le Bonheur de vivre و برهنه آبی هنری ماتیس بوده است.
معرفی نقاشی دوشیزگان آوینیون
در مورد شباهت آن با حمام بزرگ پل سزان ، مجسمه اویری از گوگن و افتتاحیه پنجمین مهر ال گرکو توسط منتقدان بعدی به طور گسترده صحبت شده است. وقتی این نقاشی برای اولین بار در سال 1916 به نمایش گذاشته شد ، نقاشی غیراخلاقی تلقی شد.
بیشتر بخوانید: نقد فیلم احضار ۳
پیكاسو پس از 9 سال از خلق این نقاشی ، همیشه از آن با عنوان نقاشی دوشیزگان آوینیون یاد می كرد ، اما آندره سالمون ، منتقد هنر ، كه اولین نمایشگاه خود را مدیریت كرد ، نام آن را نقاشی دوشیزگان آوینیون تغییر داد تا از تأثیر خشن آن بر جامعه عمومی كاسته شود. پیکاسو هرگز عنوان سالمون را دوست نداشت و به عنوان سازش ، نقاشی دوشیزگان آوینیون را به جای آن ترجیح می داد.
در سال 1972 ، لئو اشتاینبرگ ، مفسر منتقد هنری ، در مقاله “فاحشه خانه فلسفی” توضیحی کاملاً متمایز برای تنوع گسترده ویژگیهای بیانی ارائه داد. وی با استفاده از تصاویر قبلی – که توسط اکثر کارشناسان نادیده گرفته شده بود – ادعا کرد که فاصله زیادی تا اثبات اینکه یک صنعتگر دچار تحول سریع بیان شده است ، می توان مجموعه ای از سبک ها را به عنوان یک تلاش عمدی ، یک ترتیب محتاطانه برای جلب نظر از بیننده وی توجه داشت که به نظر می رسد پنج خانم همه به طرز وحشتناکی جدا شده اند تا کاملاً از یکدیگر بیهوش باشند. در عوض ، آنها منحصراً بر بیننده تمرکز می کنند ، سبکهای متفاوت آنها فقط قدرت خیرگی آنها را افزایش می دهد.
به گفته استینبرگ ، نگاه معکوس ، یعنی این واقعیت که چهره ها مستقیماً به بیننده نگاه می کنند ، و همچنین ایده زن خودخواه ، که دیگر فقط برای لذت نگاه مرد نیست ، به المپیا ، 1863 مانه.
بیشتر بخوانید: فیلم هندی مردانگی ۲
بخش عمده ای از بحث انتقادی که در طول سالها اتفاق افتاده است ، معطوف به تلاش برای ضبط این تعداد سبک در داخل کار است. درک غالب بیش از پنج دهه ، که آلفرد بار ، اولین رئیس موزه هنر مدرن در شهر نیویورک و هماهنگ کننده بررسی حرفه ای قابل توجه برای صنعتگر ، از آن استقبال می کند این بوده است که می تواند به عنوان اثبات دوره انتقالی در تخصص پیکاسو ، تلاشی برای مرتبط کردن کار قبلی او با کوبیسم ، سبکی که در پنج یا شش سال بعدی به طراحی و رشد آن کمک می کرد.
موزه هنرهای مدرن در شهر نیویورک در 15 نوامبر 1939 نمایشگاه مهمی از پیکاسو را برپا کرد که تا 7 ژانویه 1940 در معرض دید بود. این نمایشگاه با عنوان: پیکاسو: 40 سال هنر او توسط آلفرد اچ بار (1902) برگزار شد. – 1981) ، با همکاری موسسه هنر شیکاگو. این نمایشگاه شامل 344 اثر بود ، از جمله مهمترین و تازه نقاشی شده گرنیکا و مطالعات آن ، و همچنین نقاشی دوشیزگان آوینیون .
10 واقعیتی که ممکن است در مورد شاهکار بدانید
1. پیكاسو ” نقاشی دوشیزگان آوینیون ” را پس از اتمام آن در سال 1907 ، در استودیوی مونمارتر ، پاریس ، به دلیل واكنشهای منفی نزدیك دوستان و همكاران نزدیكش ، سالها نگه داشت. عموم مردم برای اولین بار توانستند این نقاشی را در سالن آنتین در سال 1916 مشاهده کنند ، اگرچه عکسی از این اثر در The Architectural Record در سال 1910 ظاهر شد.
بیشتر بخوانید: نقد فیلم سال گذشته در مارین باد
2. دنیای هنر شروع به استقبال از نقاشی ، کار نوپای کوبیسم پیکاسو نکرد ، تا اوایل دهه 1920 ، زمانی که آندره برتون عکس و مقاله را با عنوان “مردان وحشی پاریس: ماتیس ، پیکاسو و لس فاو” دوباره منتشر کرد.
3. پیكاسو با ساخت صدها طرح ، نقاشی و نقاشی بیش از شش ماه برای آفرینش نهایی ” نقاشی دوشیزگان آوینیون ” آماده شد. کارهای مقدماتی او شاید از هر هنرمند دیگری در تاریخ برای یک اثر هنری جامع تر و مطمئناً بیش از هر اثر هنری دیگری بود که تولید می کرد.
4- وقتی هنری ماتیس ، همکار و رقیب ، نقاشی پیکاسو را دید ، واکنش شدیدی نشان داد. ماتیس فکر می کرد ” نقاشی دوشیزگان آوینیون ” انتقادی از جنبش هنر مدرن است و احساس کرد که این نقاشی رعد و برق را از برهنه آبی و Le Bonheur de Vivre خود ربود. او چهره های موجود در این نقاشی را فاحشه های زننده خواند.
5- یک دلیل انقلابی بودن ” نقاشی دوشیزگان آوینیون ” حذف چشم انداز توسط هنرمند است. هیچ نقطه محو شدن وجود ندارد ، هیچ کجا چشم نمی تواند فراتر از زنان و نگاههای نوک تیز آنها حرکت کند.
بیشتر بخوانید: فیلم جانوران بی مرز و بوم
6. پیكاسو با كاهش ارقام خود به تركیبی از اشكال هندسی ، مغایر با قرنها سنت هنری است كه در آن فرم انسان خدایی می شود ، به صورت آناتومی كپی می شود و یا رمانتیك می شود.
نقاشی دوشیزگان آوینیون
7. ماسک های موجود در این نقاشی نشان دهنده وسواس پیکاسو در مورد هنر بدوی است ، نه تنها ریشه آفریقایی بلکه هنر ایبریای باستان یا اسپانیا و پرتغال امروزی است. اشکال ساده ، صفحه های زاویه دار و اشکال جسورانه ای که در هنر بدوی استفاده می شود ، در بازسازی قراردادهای هنری هنرمند نقش مهمی داشت.
8- در طرح اولیه ” نقاشی دوشیزگان آوینیون ” ، شکل سمت چپ یک دانشجوی پزشکی مرد بود ، جمجمه در دست ، وارد فاحشه خانه شد ، اما این هنرمند تصمیم گرفت که چنین مشتری عنصری از روایت را اضافه کند که از کل تأثیر صحنه.
9. پیكاسو تحت تأثیر ژورنال های تاهیتی پاول گوگن و نمایشگاه هنری 1906 وی قرار گرفت. مجسمه سازی اوگیری الهه تاهیتی توسط گوگین باعث الهام پیكاسو شد تا در سال 1906 تلاش خود را در زمینه سرامیك سازی و تراش های چوبی انجام دهد. مورخان هنر عنصر قوی بدوی گرایی در كار گوگین را تأثیر قابل توجهی در ” نقاشی دوشیزگان آوینیون ” می دانند.
بیشتر بخوانید: نقد فیلم مانتی پایتون و جام مقدس
10. در عنوان اثر هنری ، ” نقاشی دوشیزگان آوینیون ” نه به شهری در پرووانس بلکه به نام خیابانی در بارسلونا در منطقه ای معروف به فحشا اشاره دارد.
پایان مقاله نقاشی دوشیزگان آوینیون
منبع سایت مداد