نقد و بررسی بازی Apex Legends :
بازی Apex Legends تنها نبرد سلطنتی است که می توانم خود را به آسمان برسانم و از گلوله ها در هوا فرار کنم ، در حالی که یک سیاهچاله کوچک به سمت تیم دشمن پرتاب می کنم ، زیرا هم تیمی ام همزمان آتش جهنم خمپاره را بر آنها می ریزد. از زمان انتشار در سال 2019 ، Apex به رشد و تکامل خود در زمینه های هیجان انگیز ادامه داده است ، و محتوا و ایده های جدید تازه ای را به ژانری که اغلب احساس می شود مشتق شده است ،
اضافه کرده است. مسابقات تند و سریع هیچ گاه باعث تند شدن قلب من نمی شود در حالی که من پرش می کنم ، سر می خورم و از گلوله ها فرار می کنم در حالی که با شلیک تفنگ تک تیرانداز برای پیروزی در دوئل 1v1 و احیای هم تیمی هایم تلاش می کنم. تحرک ، تطبیق پذیری و کار گروهی برای یک احساس هیجان انگیز و ارزشمند ترکیب می شود که من از هیچ نبرد سلطنتی دیگری تجربه نکرده ام.
بازی Apex Legends
در حالی که ساختار اینجا آشنا است-روی یک نقشه بزرگ بیاندازید ، غنیمتان را به صورت تصادفی پراکنده کنید و در حلقه ای که همیشه بسته است بجنگید تا آخرین تیم ایستاده باشد-این 16 شخصیت قابل بازی (به نام Legends) هستند که خود Apex را از این احساس باز می دارند تیرانداز جنگی رویال شما جایی که به طور سنتی یک نبرد سلطنتی را به عنوان یک صفحه خالی شروع می کنید و نقش خود را فقط با وسایلی که خوش شانس هستید مشخص می کنید ،
در اینجا هریک دارای مجموعه ای از توانایی ها و نقاط قوت خاص خود هستند که می توانید از آنها متناسب با سبک بازی شخصی خود انتخاب کنید. من به خصوص دوست دارم که چگونه Legends مختلف می توانند در یک تیم سه نفره با یکدیگر تعامل داشته باشند و با یکدیگر کار کنند تا بیشتر از آنهایی که می توانند به تنهایی از آن قدرت استفاده کنند.
به عنوان مثال ، اگر فردی در تیم شما به عنوان Caustic یا Bangalore بازی می کند و بمب های دودزا به اطراف پرتاب می کند ، انتخاب Bloodhound برای توانایی او در مشاهده دود و برجسته کردن دشمنان نزدیک یک تناسب طبیعی است.
و اگرچه برخی از افسانه ها در شرایط خاص قوی تر از دیگران هستند ، اما من دوست دارم کسی که در شوت پا به پنجه برنده می شود همیشه پیروز شما نباشد. از این توانایی ها می توان برای تقویت دانش خود در مورد موقعیت دشمنان با Bloodhound و یا استفاده از Horizon در ارتفاع استفاده کرد. اما Apex بیش از حرکات خاص Legend به مهارت شخصی شما متکی است ، به ویژه هنگامی که با یک تیرانداز قهرمان مانند Overwatch مقایسه می کنید ، جایی که توانایی ها واقعاً مهم هستند در حالی که یک ترکیب تیم خوب با نقش های محدود کننده باید پر شود.
هر Legend همچنین دارای یک داستان پشتی از همان جهان از سری Titanfall توسعه دهنده Respawn است. داستان Apex 30 سال پس از وقایع Titanfall 2 اتفاق می افتد و جهان دائمی را از طریق یک داستان پیوسته که با هر رویداد بزرگ پیشرفت می کند ، گسترش می دهد. اگرچه ممکن است در وسط مسابقه مقدار زیادی از آن را نبینید ،
اما هنوز از طریق کمیک ها و فیلم های کوتاه سینمایی که شامل توضیحات داخلی در مورد چگونگی شکل گیری بازی های Apex که در آن مبارزه می کنید ، و نحوه پیدا کردن هر یک از افسانه ها ، به خوبی بیان شده است. راه آنها ، نحوه وابستگی آنها به یکدیگر و حتی نحوه تعامل همه آنها در خارج از بازی ها. خلاقیت و استعدادهای بزرگی در اینجا مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به اینکه بازی های Titanfall هرگز به حق خود نرسیده اند ، دیدن Respawn در جهان خود از طریق Apex هیجان انگیز است.
مهارت یا مهارت
من واقعاً از این حقیقت قدردانی می کنم که اگر با دشمنی که سلاح کاملاً مجهز دارد درگیر شوید و اسلحه ای بدون پیوست داشته باشید ، باز هم این شانس را دارید که تنها بر اساس مهارت برنده شوید. در Hyper Scape نبرد رویال Ubisoft ، بخشی از مشکل بازی با اسلحه این واقعیت بود که تا زمانی که سلاح سطح پنج را در اختیار نداشتید ، نمی توانستید به اندازه کافی مبارزه کنید تا زنده بیرون بیایید یا حتی به دشمن خود صدمه بزنید.
خوب هدف شما بود Fortnite در مقایسه با نادر بودن اسلحه ، کار بهتری در زمینه پاداش مهارت انجام می دهد ، اما سطح یک اسلحه هنوز یک عامل مهم است. در مقابل ، همه سلاح های Apex بدون بهترین ضمیمه ها قابل استفاده هستند ، که باعث می شود واقعا به عنوان یک بازی مهارت برجسته شود.
Apex دارای زرادخانه گسترده ای از سلاح های فوق العاده رضایت بخش آینده است (برخی از آنها مستقیماً از Titanfall گرفته شده اند) که هدف شما را بیشتر از شانس خود آزمایش می کنند. اگر درگیر نبردهای طولانی مدت هستید ، مجموعه متنوعی از اسلحه های تیرانداز از خفا وجود دارد که طیف وسیعی از شلیک های سبک تر تا ضربه های آهسته اما سنگین را اجرا می کند ، یا اگر ترجیح می دهید از نزدیک استفاده کنید ،
می توانید از میان مجموعه ای از SMG ها و تفنگ ساچمه ای هر فصل یک سلاح جدید اضافه می شود و مجموعه اسلحه ها را برای انتخاب بیشتر می کند. ضمیمه های اسلحه به شما این امکان را می دهد که سلاح را بیشتر از طریق نحوه کار با آن شخصی سازی کنید تا اینکه صدمات مستقیم افزایش یابد ، بنابراین نحوه استفاده از این سلاح مهمتر از آنچه که بر روی آن بسته شده است است.
بازی Apex Legends
استفاده از سلاح به خوبی مهمتر از چیزی است که بر روی آن بسته شده است
نبرد رویال باید در مورد آزمایش مهارت های بقا باشد و سازگاری با تغییرات درون و خارج از مسابقه بخش مهمی از آن است. هر به روزرسانی فصل ، که هر چند ماه یکبار اوضاع را تغییر می دهد ،
با تنظیمات اسلحه همراه می شود که بازی اسلحه را همیشه تغییر می دهد. به عنوان مثال ، در فصل 6 ، SMG R-99 از استخر غارت زمینی خارج شد و داخل بسته های غنیمت ویژه ای قرار گرفت که به طور تصادفی در طول مسابقات می ریزند ، در حالی که سلاح قطره قبلی Devotion به استخر غارت زمینی بازگردانده شد. این تغییر پس از معرفی ولت ، SMG جدید انرژی ، برای فصل اجرا شد و کاربران اصلی قبلی R-99 را تشویق کرد تا از ولت به جای آن استفاده کنند. در فصل 8 که در حال اجرا است ،
تفنگ ساچمه ای قوی ترین اسلحه نزدیک است که اکثر بازیکنان از آن استفاده می کنند ، با به روزرسانی در اواسط فصل ، سرعت آتش کمی در تلاش برای زنده نگه داشتن سلاح اما کمتر غالب است. در حالی که این به روزرسانی های مداوم گاهی اوقات می تواند ناامید کننده باشد وقتی احساس می کنم که من به تازگی قوی ترین ترکیب سلاح های فصل گذشته را گرفته ام ، اما من قدردانی می کنم که تغییرات و تنظیمات تعادل کمک می کند که یک سلاح برای مدت طولانی قوی تر از بقیه نباشد و به طور کلی هر اسلحه را در دعوا انتخاب خوبی می کند.
سیستم زرهی بازی Apex Legends از بازی های دیگر نیز متمایز است و با معرفی Evo Shields (نام فوق العاده زیبا برای لایه های سپر در حال توسعه آن) یک مفهوم نسبتاً ساده را بسیار جلو می برد. به استثنای سپر طلایی که شما را با دو برابر مقدار بیشتری از وسایل شفا دهنده شفا می دهد ، چهار لایه سپر وجود دارد.
فقط سه مورد اول را می توان در طول مسابقه پیدا کرد ، و پس از آن ، باید با آسیب رساندن به دشمنان ، سپر خود را در سطح بعدی “سطح” کنید. چیزی که من در مورد این سیستم بسیار دوست دارم این است که آسیب 100 در حالی که شما هیچ سپری ندارید حتی به طور خودکار کمترین سطح را برای شما به ارمغان می آورد ، بنابراین اگر بلافاصله چیزی پیدا نکردید ، همچنان تشویق می شوید که با افت اولیه مبارزه کنید.
من عاشق این هستم که زره جدیدی بدست آورم ، و من را تشویق می کنم که زودتر مبارزه کنم تا بتوانم سطح آن را بالا ببرم – این برخلاف مکانیک های زرهی در بازی های دیگر است که گاهی اوقات باعث می شود درگیری ها اشتباه باشد ، زیرا حتی اگر برنده شوید ضعیف تر از زمانی که شروع کردید بیرون بیایید.
شما همچنان می توانید با غارت کردن گزینه های بهتر یا حذف آن از دشمنانی که کشته اید ، زره را عوض کنید ، اما این ایده که مجبور باشید برای بهترین سطح کار کنید ، باعث می شود که نبردها در طول مدت پاداش بیشتری داشته باشد. همچنین ، جلوه صوتی که هنگام بالا آمدن زره شما پخش می شود ، بسیار رضایت بخش است.
در 800 ساعت بازی من ، بازی Apex Legends هرگز سرگرم کننده بودن خود را متوقف نکرده است ، مهم نیست که من به صورت رقابتی یا معمولی بازی می کنم. با این حال ، شما نمی توانید یک بازی طولانی را بدون توجه به برخی مشکلات تکراری انجام دهید. اشکالات آزاردهنده صوتی در چندین فصل رایج بوده است ،
و نشانه های ناپدید شده از طرف دشمنان بزرگترین مقصر هستند. معمولاً ، این سیستم به زیبایی کار می کند ، و من می توانم صدای دشمنان را که از روی سکوی خاصی در بالا یا پایین من عبور می کنند بشنوم – اما اغلب اوقات ، وقتی تیم دشمن بدون سر و صدای معمول بالا می آید ، تیم من غافلگیر می شود.
بازی Apex Legends
با ریشه های Titanfall ، منطقی است که Apex بهترین حرکت را در هر نبرد سلطنتی که من بازی کرده ام ، داشته باشد. در حالی که شما نمی توانید به صورت دیواری حرکت کنید ، تعداد زیادی از مکانیک های دیگر دویدن ، کشویی و صعود با آن می تواند ترکیب شود و حرکت در اطراف نقشه را با شکوه جلوه دهد.
حرکت سرسره مخصوصاً نرم ترین نرمشی است که من در هر بازی احساس کردم (به غیر از خود Titanfall) ، و اینکه بتوانید قبل از پریدن در انتها برای ادامه دویدن ، تمام دامنه کوه را بدون از دست دادن حرکت حرکت دهید ، یکی از بهترین احساسات است از Apex سیستم های حرکتی FPS Respawn هنوز بی نظیر هستند.
سیستم های حرکتی FPS Respawn هنوز بی نظیر هستند
علاوه بر این ، سیستم پینگ انقلابی بازی Apex Legends اولین سیستم در نوع خود در زمان راه اندازی بود و از آن زمان به بعد قوی تر شده است. این خاص است زیرا به شما امکان می دهد بدون نیاز به استفاده از چت صوتی ، به سرعت با جزئیات با تیم خود ارتباط برقرار کنید ، موارد ، تهدیدها و تقریباً هر چیز دیگری را با کمی بیشتر از یک دکمه مشخص کنید – با دقت شگفت انگیز ، Apex آنچه را که شما درک می کنید درک می کند.
وقتی به چیزی نگاه می کنید و دکمه را فشار می دهید ، سپس آن را به بازخورد گفتاری برای تیم خود ترجمه می کنید. و حتی اگر می خواهید با چت صوتی صحبت کنید ، سیستم پینگ همچنان می تواند به شما کمک کند تا بهتر توصیف کنید که دشمن کجاست ، در کجا مراقب مشکل هستید یا قصد دارید به کجا بروید. این نه تنها یک ویژگی دسترسی عالی است ، بلکه یک راه هوشمندانه برای بهبود کار گروهی هنگام صف کشیدن به تنهایی است.
تازه نگه داشتن چیزها
در حال حاضر سه نقشه در Apex وجود دارد که هر فصل دور می زند: Kings Canyon ، World’s Edge و Olympus. هر نقشه به دلیل تفاوت چشم انداز و اندازه ، تقریباً یک سبک بازی خاص را تشویق می کند. Kings Canyon اولین نقشه ای بود که Apex با آن راه اندازی کرد و در طول فصل تغییرات مکانی زیادی داشته است ،
اما از بین این سه نقشه کوچکترین نقشه باقی می ماند. این امر بدترین مجرم را برای حمله به شخص ثالث هنگامی که شما در حال مبارزه با یک تیم دشمن هستید تبدیل می کند. ساختار نقشه کوچک به شما امکان می دهد از چندین نقطه مورد علاقه (POI) صدای تیراندازی را بشنوید و چرخش ها را بسیار سریع می کند زیرا این مناطق تقریباً به یکدیگر نزدیک هستند.
World’s Edge دومین و بزرگترین نقشه Apex است که دارای تنوع POI هایی است که باعث غافلگیر شدن توسط شخص ثالث مانند Kings Canyon می شود و به دلیل اندازه نقشه گزینه های بیشتری برای چرخش دارد. Olympus جدیدترین نقشه ای است که چند فصل قبل معرفی شد و قطعا زیباترین نقشه از این سه نقشه است – این تنها نقشه ای است که وسیله نقلیه دارد. Olympus یک نقشه زرق و برق دار با ساده ترین چرخش است ،
زیرا راههای متعددی برای رسیدن از نقطه ای به نقطه دیگر وجود دارد ، مخصوصاً هنگام رانندگی با Trident شخصی که ماشین شناور نقشه است. در هر فصل ، دو نقشه برای چرخش یک ساعته انتخاب می شوند ، که از بیات شدن هر یک از نقشه ها جلوگیری می کند و از تکرار بیش از حد صف ها به طور مکرر جلوگیری می کند.
در کنار حالت های بازی دائمی آن که دارای تیم های دو یا سه نفره هستند ، افزودن حالت های مختلف محدود به زمان اضافه شده به بازی Apex Legends با رویدادهای مختلف نیز باعث شده است که از حالت راکد یا خسته کننده جلوگیری شود. یکی از موارد مورد علاقه من حالت فصلی مکرر به نام Winter Express است که در آن تیم شما و دو تیم دیگر باید کنترل قطاری را که در ایستگاه های مختلف در اطراف نقشه World’s Edge توقف می کند ، در دست بگیرند. در آن ،
هر Legend دارای یک بارگیری خاص است که فقط آن شخصیت می تواند از آن استفاده کند ، بنابراین شما باید بهترین شخصیت و بارگیری اسلحه را انتخاب کنید که قبل از غرق شدن در یک درگیری نزدیک به هرج و مرج برای حفظ یک امتیاز ، احساس راحتی می کنید. شرکت در رویدادهای محدودی مانند این برای کسانی که فقط می خواهند یک نبرد سلطنتی معمولی بازی کنند اختیاری است ،
اما من واقعاً این واقعیت را دوست دارم که Respawn دائماً ایده های جدیدی را اضافه می کند و آزمایش می کند که چندان روی ژانر بتل رویال متمرکز نشده اند. ، بلکه فقط جنبه چند نفره در اطراف آن است.
بازگشت در فصل 2 Apex حالت بازی رتبه بندی شده را معرفی کرد ، که کمی ایده منحصر به فردی برای این سبک است. من شک داشتم که چقدر خوب می تواند کار کند زیرا عوامل زیادی برای سنجش موفقیت در یک مسابقه فراتر از تیمی که موفق به پیروزی می شود وجود دارد. به عنوان مثال ، سقوط غنیمت تصادفی به این معنی است که حتی ماهرترین بازیکنان گاهی اوقات می توانند بدشانس شوند ،
بازی Apex Legends
که بخش مهیجی از یک بازی خاص است اما مقایسه رتبه بندی در بین آنها پیچیده تر است. علاوه بر این ، نسبتاً باز World’s Edge استراتژی تیم را تغییر می دهد و امکان چرخش بیشتر از مبارزه های دسته جمعی بیشتر در Kings Canyon را دارد ، در حالی که Olympus ، ترکیبی از این دو عمل می کند. بازی رتبه بندی شده در هر نیم فصل بین دو نقشه جابجا می شود ، بنابراین متای رقابتی همیشه در حال تغییر است.
حالت رتبه بندی بازی Apex Legends در واقع تبدیل به روش مورد علاقه من برای بازی شده است
با این حال ، حالت رتبه بندی شده در بازی Apex Legends بر این مشکلات احتمالی غلبه می کند و حتی از آنجایی که شما را در برابر بازیکنان ماهر قرار می دهد ، به حالت مورد علاقه من برای بازی تبدیل شده است.
رتبه بندی در سطح مهارت شما به طرز شگفت انگیزی خوب عمل می کند. من فکر می کردم سیستم رتبه بندی عجیب خواهد بود زیرا اگر بتوانید به پنج رتبه اول برسید ، می توانید امتیازهای رتبه بندی شده را بالا ببرید ، به آرامی اما به طور پیوسته رتبه خود را بالا ببرید ، حتی اگر بسیاری از مبارزه های مستقیم را به طور مستقیم انجام نمی دهید. اما مطابقت مبتنی بر مهارت در زیر آن رتبه بندی باعث می شود تا در برابر افراد نزدیک به سطح مهارت خود قرار بگیرید ،
و باعث ایجاد تعادل می شود بنابراین هیچ کس فقط بدون داشتن مهارت پشتیبان گیری امتیاز نمی گیرد. برای یک بازی در ژانری که به دلیل رتبه بندی بازی شناخته نمی شود ، این سیستم بسیار خوب کار می کند.
مشکل واقعی بازی رتبه بندی شده این است که سرورهای بازی Apex Legends همیشه شرایط مساوی ندارند. پینگ در سرورها می تواند در یک سکه متغیر باشد و بارها پیش آمده است که من مستقیماً به دشمن ضربه زده ام ، صدای ضربه را شنیده ام و خون از آنها خارج شده است … فقط برای اینکه بفهمم هیچ آسیبی واقعاً وارد نشده است.
من مسابقاتی داشتم که هیچ کس نمی توانست بدون تاخیر کامل حرکت کند تا زمانی که تیم های کافی پاک نشده باشند تا بار سرور کاهش یابد ، و دیگران جایی که تعویض سلاح یا بهبودی به دلیل عدم پاسخگویی سرور غیرممکن بود.
در واقع ، همگام سازی سرور پس از بروزرسانی های بزرگ به تدریج بدتر شده است ، و در حالی که هر چند وقت یکبار به روزرسانی های تعمیر و نگهداری وجود دارد که همه چیز را برای مدتی برطرف می کند ، توجیه چنین مسائلی در مسابقات رقابتی که هر حرکتی اهمیت دارد ،
کافی نیست. Respawn اعلام کرد که گزارش های مربوط به سرور را زیر نظر دارد ، اما کارهای بیشتری باید انجام شود. هر روز این اتفاق نمی افتد ، اما حداقل آنقدر مکرر است که من بر اساس عملکرد سرورها قضاوت می کنم که در چه روزهایی بازی می کنم.
حکم
وقتی می خواهم چیزی سرگرم کننده و رقابتی باشد ، بازی Apex Legends به بازی اصلی من تبدیل شده است. این که بتوانید با دوستان خود بازی کنید و ترکیب های مختلفی از توانایی های Legend را در جستجوی صفحه برنده رضایت بخش Champion ترکیب کنید ، ترکیبی عالی از هیجان و دسترسی است.
به روزرسانی های مداوم باعث می شود بازی تفنگ هرگز تکراری و خسته کننده نباشد و هیچ مسابقه ای بدون توجه به حالت یا نقشه شبیه به دیگری نیست. ترکیبی از توانایی های Legend و زرادخانه بزرگ سلاح های عالی آن همیشه سرگرم کننده است ، مخصوصاً با گروهی از دوستان.
بازی Apex Legends
و در حالی که گاهی اوقات مشکل صوت و سرور می تواند گاهی اوقات باعث ایجاد لغزش صاف در دامنه کوه به طور ناامیدکننده ای شود ، اما هنوز هم خودم را به راحتی ساعت ها در صف “فقط یک بازی دیگر” می گذرانم.
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Apex Legends
مجله نگاه
بیشتر بخوانید:
فیلم سکوت، عروس آتش و عشق طاهر | جملات انگیزشی؛ ۲۵ جملهای که خواندنشان یک روز پرانرژی | پرنسس دایانا کیست ؟ از تولد تا مرگ | نقد فیلم seven | فیلم هنرمند درجه یک | نقد فیلم دایره جعفر پناهی | بیوگرافی آلبرت انیشتین | نقد فیلم دیو و دلبر | هر آنچه از آیفون ۱۳ اپل انتظار داریم | تاریخ عرضه ، قیمت و مشخصات | سریال راه آهن زیرزمینی |