صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم زن شگفت انگیز 1984
ads

نقد فیلم زن شگفت انگیز 1984

فیلم زن شگفت انگیز 1984

نقد فیلم زن شگفت انگیز 1984 : 

توانایی فیلم های ابرقهرمانی برای حفظ شتاب از قسط به قسط در طول این سالها ثابت شده است که دشوار است ، بنابراین شاید تعجب آور نباشد که دنباله فیلم Wonder Woman با استقبال خوب 2017 نتواند مطابق استاندارد قبلی خود عمل کند. Wonder Woman 1984 بسیار طولانی است ،

از نظر تناسب ناسازگار است و از سرعت ضعیفی برخوردار است. اگرچه در آخرین ساعت خود نوار را بالا می برد ، بیننده باید در حدود 90 دقیقه روایت کم کار و گاهی بی معنی حرکت کند تا به نقطه ای برسد که شخصیت عنوان (که دوباره توسط گال گادوت به بهترین شکل بازی شد) کاری غیر از ماه انجام می دهد. عشق از دست رفته اش ، استیو ترور (کریس پاین).

زن شگفت انگیز 1984 آنقدر فیلم های کریستوفر ریو سوپرمن در اواخر دهه 1970/اوایل دهه 1980 را به یاد می آورد که نمی تواند تصادفی باشد. تماس های تلفنی با اولین صحنه هایی که در سال 1984 تنظیم شد شروع می شود – نحوه ارائه آنها خاطرات دنباله عنوان سوپرمن سوم را برمی انگیزد. به نظر می رسد یکی از این دو شرور حداقل تا حدی از لکس لوتر (Gene Hackman) مدل سازی شده است و مفهوم شخصیت اصلی که قدرت خود را از دست می دهد به منابع Superman II اشاره می کند.

فیلم زن شگفت انگیز 1984

فیلم زن شگفت انگیز 1984

نقطه اوج بر اتفاقی تقریباً جادویی تکیه می کند که یادآور چرخ دنده سابق سوپرمن اولیه است. آخرین عکس یک بازآفرینی دقیق از یک تصویر به یاد ماندنی از سوپرمن است. اگر چیز دیگری نباشد ، پتی جنکینز کارگردان در حال نمایش اطلاعات دقیق از اولین (و بدون شک دوست داشتنی ترین) حق رای دادن فیلم DC است.

اگرچه فیلم با یک نقطه شروع بالا شروع می شود – پیش درآمد در دوران کودکی دیانا پرینس (جایی که او دوباره توسط لیلی آسپل بازی می شود ، و نقش او را در فیلم Wonder Woman بازی می کند) که به بازیگران روبین رایت و کانی نیلسن اجازه می دهد. سپس اقدام به 1984 تغییر می کند ، محیطی که مطمئناً طراحان لباس ،

فیلم یک مرد جدی
بیشتر بخوانید

طراحان صحنه و هنرمندان مو و گریم را هیجان زده می کند. این دوره زمانی به مجموعه اجازه می دهد تا بدون گذشتن از حد و تداخل با دیگر داستانهای DCEU ، به موقع به دوران “نیمه مدرن” برسد. همچنین اینترنت و تلفن های همراه (مواردی که می تواند فیلم های ابرقهرمانی را پیچیده تر کند ، که در جهان ساده تر و پیچیده تر از نظر تکنولوژیکی پیچیده تر هستند) از قبل تاریخ گذاری می کند.

نیمه اول فیلم Wonder Woman 1984 کند پیش می رود. علاوه بر آوردن دو شخصیت جدید ، معرفی مجدد دیانا و نشان دادن مهمانی او در نقش زن شگفت انگیز ، و تنظیم داستان ، وظیفه غیرقابل شگفت انگیزی دارد که دوران ژئوپلیتیک را بازسازی کند ، زمانی که جنگ سرد هنوز در حالت آماده باش بود. (اگرچه ظاهراً رئیس جمهور ،

فیلم زن شگفت انگیز 1984

فیلم زن شگفت انگیز 1984

با بازی استوارت میلیگان ، رونالد ریگان نیست). فیلم بیش از یک ساعت بدون یک سکانس اکشن معنادار ، که بسیار طولانی است ، ادامه می یابد و “شخصیت پردازی” به اندازه فیلم اول قوی و م effectiveثر نیست.

عصای مورد استفاده برای بازگرداندن استیو (من فکر نمی کنم این یک خرابکار است زیرا هیچ تلاشی برای پنهان کردن دخالت کریس پاین انجام نمی شود) اعتبار را حتی در ژانر ابرقهرمانی تقریباً همه چیز افزایش می دهد و شخصیت در نهایت به نظر می رسد اضافی است. شیمی پین با گادوت مثل همیشه قوی است ، اما با از بین رفتن اولین شکوفه عاشقانه آنها ، شدت احساسات کاهش می یابد.

شکایت اصلی من مختص افراد شرور است. دو نفر وجود دارد که هر دو از کتاب های کمیک آمده اند. اولین فیلم ، مکس لورد ، توسط یک پدرو پاسکال (که علاوه بر بازی در شخصیت اصلی فیلم The Mandalorian ، نقش برجسته ای در بازی تاج و تخت در نقش اوبرین مارتل داشت) به تصویر کشیده می شود که اغلب بلندتر از ترسناک به نظر می رسد.

به اگرچه ظاهراً از لوکر هکمن الهام گرفته است ، اما در بهترین حالت یک نسخه رنگ پریده به نظر می رسد که انگیزه های پراکنده اش هرگز فراتر از انگیزه های یک ماگالومنیک معمولی ایجاد نمی شود. سپس یوزپلنگ ، معروف به باربارا مینروا ، که توسط کریستین ویگ اشتباه بازی شده بازی می کند.

فیلم روح هیچکاک
بیشتر بخوانید
فیلم زن شگفت انگیز 1984

فیلم زن شگفت انگیز 1984

ویگ در صحنه های اولیه اش خوب است ، زمانی که او باید از نظر طنز فردی ناهنجار و اجتماعی ناخوشایند باشد ، اما پس از تحول تقویت شده CGI نمی تواند تهدیدی ایجاد کند. در واقع ، بیشتر به نظر می رسد که او در راه ممیزی برای گربه ها گم شده است.

نجات فیلم در آخرین ساعتی اتفاق می افتد که Wonder Woman 1984 شیار خود را پیدا می کند. روایت هنوز به هم نمی چسبد ، اما حداقل آدرنالین کافی وجود دارد تا اهمیت آن زیاد نباشد و بسیاری از ضرب ها ، به دلیل عدم توصیف بهتر ، “کمیک بوک y” هستند. کمی آسیب شناسی ،

کمی طنز و مقدار قابل توجهی از اقدامات (مسلماً عمومی) وجود دارد. اوج چیزی کمی متفاوت ارائه می دهد که قهرمان معمولی قهرمان و شرور بی وقفه به یکدیگر می کوبند.

لحظات سرگرم کننده ای وجود دارد که شامل واکنش های “ماهی خارج از آب” استیو در دهه 1980 می شود. (با در نظر گرفتن اینکه او بیش از 60 سال زودتر درگذشت.) اینها لحن را روشن نگه می دارد ،

اگرچه جنکینز از تاریکی در شرایطی که شرایط اقتضا می کند نمی ترسد. واکنش های استیو به فناوری “مدرن” (به ویژه مشاهده هواپیمای جت که در آسمان می چرخد) آینه ای است از آنچه در Wonder Woman اتفاق افتاد وقتی دیانا ، بزرگ شده در محیط مهر و موم شده Themyscira ، همراه استیو به “دنیای مردان” آمد. ”

به طور کلی ، Wonder Woman 1984 سعی می کند از اظهارنظر مستقیم درباره وقایع سال 2019 (زمانی که ساخته شد) اجتناب کند ، اما فیلم تمثیل را به طور کامل کنار نمی گذارد. “حقیقت زیباست” تبدیل به مانتوی دیانا می شود و فلسفه او با دروغ هایی که توسط مکس به عنوان واقعیت دست و پا می زند در تضاد است. هیچ کس کلمات “اخبار جعلی” را نمی گوید اما مرجع دقیق نیست.

جلوه های ویژه ناامیدکننده نابرابر است. مواردی وجود دارد که مشخص می شود رایانه در کار است – این امر در صحنه مبارزه با یوزپلنگ و هنگام پرواز Wonder Woman مشهود است. (اگرچه من می توانم ادعا کنم که جذابیت آن صحنه ها نشان دهنده ادای احترام دیگری به سوپرمن است.)

فیلم Roma
بیشتر بخوانید

در بیشتر موارد به دلیل دقت فنی فیلم های MCU ، ما در فیلم های ابرقهرمانی انتظار جلوه های بصری کامل (یا تقریباً چنین) را داریم. می تواند تکان دهنده باشد وقتی چیزی توهم را می شکند. این اغلب در Wonder Woman 1984 اتفاق نمی افتد ، اما اتفاق می افتد که مایه تاسف است.

بحث درباره فیلم بدون ذکر شیوه اکران آن دشوار خواهد بود. برادران وارنر پس از شش ماه تلاش برای یافتن تاریخ اکران مناسب تئاتر ، تصمیم پرخطر و غیرمنتظره ای گرفتند که آن را در همان روز/تاریخ افتتاحیه تئاتر در HBOMax در دسترس قرار دهند. از آنجایی که بسیاری از مردم در ابتدا با Wonder Woman 1984 در تلویزیون یا تلفن/رایانه لوحی مواجه می شوند ، باید پرسید آیا این فیلم پرفروش ممکن است چیزی را در صفحه کوچکتر “از دست بدهد”.

به نظر می رسد تأثیر آن حداقل باشد. برخی از عکسها با “ترس” در ذهن طراحی شده اند ، اما در بیشتر موارد ، جنبه تماشایی به ندرت تنها دلیل تماشا می شود. (با این حال ، من تعجب می کنم که آیا برخی از مسائل مربوط به داستان ممکن است در محیط تئاتر اهمیت کمتری داشته باشند.)

فیلم زن شگفت انگیز 1984

فیلم زن شگفت انگیز 1984

اگرچه نمی توان پیش بینی کرد زن شگفت انگیز 1984 با اکران سنتی چگونه پیش می رفت ، اما فیلم در سطوح مختلف نسبت به فیلم قبلی خود عقب افتاده است و از بسیاری از مشکلاتی که دنباله های ابرقهرمان ها را دچار مشکل می کند از جمله ناتوانی در دستیابی به همان سطح طراوت رنج می برد.

به بدون شک Wonder Woman 3 وجود خواهد داشت (عنصری از آن در سکانس اجباری میانگین تیتراژ مورد اشاره قرار می گیرد) و وظیفه تولید آن در آینده است تا حق امتیاز Wonder Woman را به همان سطحی که در سال 2017 بود باز گرداند.

پایان مقاله نقد فیلم زن شگفت انگیز 1984

مجله نگاه

بیشتر بخوانید:

فیلم ارتش مردگان | نقد و بررسی دوربین ZV-E10 سونی | فیلم خوشه ‌های خشم | تحلیل تابلو مدرسه آتن | فیلم هر نفسی که می‌کشی | فیلم اخراج | سریال mine | نقد فیلم تب شب یکشنبه | راهنمای پارچه پوپلین : ظاهر و احساس پوپلین را کاوش کنید | بهترین کتاب های ادبیات ژاپن |

دیدگاهتان را بنویسید

8 + 4 =