امروز برابر است با :2 تیر 1400
فیلم اخراج

فیلم اخراج

نقد فیلم اخراج

نقد فیلم اخراج : ” فیلم اخراج ” ساخته کریستوفر اسمیت که امروز پس از یک دوره کوتاه جشنواره در Shudder به نمایش در می آید ، دارای سبک و لحن با شکوه یک قطعه دوره کلاسیک است ، اما همچنین نوعی دیوانه وار است. آنچه را که می توان از چیزی مانند “The Haunting of Bly Manor” انتظار داشت (و در این مسیر دوز “Oculus” مایک فلاناگان نیز وجود دارد) با عناصر برگرفته از سینک ظرفشویی giallo ترکیب می کند و همه در مه انگلیس از بین می رود.

علی رغم چند ارزش تولیدی و اجرایی قوی ، فیلم اسمیت به سادگی از ناهماهنگی عبور می کند و نه از نوع سوراخ غیرواقعی سوروئید دیوید لینچ که لحنی را ایجاد می کند ، اما این نوع که بهتر است ویرایش شود یا بازنویسی شود عدم انسجام که باعث می شود مردم فکر کنند چه چیز دیگری در لرزه وجود دارد.

بیشتر بخوانید :فیلم زیبایی ربوده‌ شده

مانند اکثر فیلم های سینمایی درباره خانه های جن زده امروزه ، ” فیلم اخراج ” بنا به لوکیشن واقعی ساخته شده است ، اما این یکی مشهورترین جنس خانه های جن زده انگلیس است ، بورلی رکتوری. بعد از یک پیش گفتار حیرت انگیز که به فیلمی اشاره می کند که در حقیقت دنبال نمی کند – اسمیت عادت دارد در یک جهت پرطرفدار باشد و سپس به یک جهت دیگر برود ، که معمولاً با جذابیت کمتری همراه است – ” فیلم اخراج ” نایب السلطنه جدید را در شهر معرفی می کند ، شخصی به نام لینوس (جان هفرنان ، از نظر عملکرد تقریباً هیچ کاری انجام نمی دهد) ، که به همراه همسر جدیدش ماریان (جسیکا براون فایندلی) و دخترش آدلاید (آنیا مک کنا-بروس) به بورلی آمده است.

البته طولی نکشید که “Addie” (نامی که در طول فیلم تقریباً 400 بار فریاد زد) یک دوست خیالی پیدا کرد و ماریان نیمه شب چیزهای عجیب و غریب را می شنود.

قسمت عمده ” فیلم اخراج ” متشکل از ماریان است که رو به روی شیاطینی است که از تاریخ مخدوش بورلی بیرون آمده اند و او با یک روانپزشک محلی به نام هری پرایس ملاقات می کند که شان هریس او را بازی می کند گویی در یک فیلم کاملا متفاوت و برتر است. مانند گذشته ، هریس به نوعی ثبت نام وحشتناک دست می یابد که می توان آن را غیرواقعی خواند ، اما او می فهمد که این فیلم برای رسیدن به زیر پوست بیننده به آن نوع انرژی عجیب و غریب نیاز دارد. و خدا را شکر زیرا بسیاری از آنچه که در اطراف هریس است فقط صاف و نرم است.

نقد فیلم نشانی از شر
بیشتر بخوانید

بسیاری از مواقع احساس می شود که ” فیلم اخراج ” برای رفتن به آرژانتو نیاز است و اسمیت برای این کار بسیار محتاط است. کسل کننده است وقتی که باید به طرز وحشتناکی رویارویی شود.

بیشتر بخوانید :فیلم بابادوک

یک نقص مهلک ” فیلم اخراج ” این است که شخصیت های اصلی گیر کرده در این خانه جن زده جذاب نیستند. آنچه در مورد نقاط ضعف فلانگان می خواهید بگویید ، او می فهمد که این شخصیت کلیدی است. ما باید به افرادی که تحت تعقیب قرار می گیرند اهمیت دهیم یا احساس پوکی می کند. همین امر برای الهام گرفتن آشکار از این پروژه مانند “بی گناهان” یا “دیگران” صدق می کند.

سعی کنید همانطور که اراده می کند به غیر شخصیت خود کمی جاذبه بدهد ، Findlay فقط به یاد ماندنی نیست و Heffernan حتی بیشتر شخصیتی غیر شخصیتی است ، کسی که زمینه و انگیزه های او هرگز احساس تعریف نمی شود. شما می دانید که یک فیلم وقتی دچار مشکل می شود که شخصیت های فرعی خارج از خانه جن زده بیش از قهرمانانی که در آن گیر کرده اند درگیر شوند. شما تقریباً شروع به ریشه یابی ارواح می کنید.

این کمک نمی کند که زبان بصری ” فیلم اخراج ” احساس کند که دائماً علیه داستان سرایی کار می کند. این داستانی است که در ابعاد متناوب فرو می رود و دارای آینه هایی است که واقعیت های دیگر را منعکس می کند ، اما فیلمبرداری اغلب زاویه اشتباه را انتخاب می کند – یک لحظه اوج گیری به طرز گیج کننده ای به گونه ای گرفته می شود که تنش را به جای تقویت آن تخلیه می کند – و فیلم های ویرایش به جای ایجاد بخار یا جو بین اجتناب از ترسیدن از ترس و ایجاد احساس عادی از خواب فرار ، یک خط خوب وجود دارد.

بیشتر بخوانید :فیلم شیرینی شانس

آه ، فقط خانه قدیمی بورلی دوباره. فیلم اخراج تقریباً خارج از اجرای فاخته هریس (و کمی جویدن مناظر خوشامدگویی از جان لینچ) تقریباً بالینی به نظر می رسد که با توجه به اینکه فیلمنامه شامل نازی ها ، اشباح ، چهره های کلاه دار ، دوستان خیالی ، عروسک های وحشتناک ، واقعیت های آینه ای نیز تقریباً یک شاهکار است. ، و جزئیات پیرامون دیوانه وار به اندازه کافی که فکر می شود وفور آنها می تواند جنبشی ایجاد کند. یکی اشتباه خواهد بود.

فیلم پرسه
بیشتر بخوانید

پایان مقاله نقد فیلم اخراج

نویسنده و منتقد سینما