صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : راهنمای کامل عکاسی ماکرو برای مبتدیان
ads

راهنمای کامل عکاسی ماکرو برای مبتدیان

عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو به عنوان یک تحقیق علمی آغاز شد: دانشمندان به منظور عکاسی از موضوعات میکروسکوپی به میکروسکوپ ها به دوربین ها متصل شدند. امروزه عکاسی ماکرو راهی سرگرم کننده برای ثبت صحنه های بسیار کوچک با جزئیات واضح است.

عکاسی ماکرو چیست؟

عکاسی ماکرو شکلی از عکاسی از نمای نزدیک است که در اصل برای تحقیقات علمی توسعه یافته است. دقیق ترین تعریف از عکاسی ماکرو این است که سوژه با بزرگنمایی 1: 1 عکاسی می شود-به عبارت دیگر ، اندازه عکس در اندازه واقعی عکس است.

با این حال ، اکثر افراد از اصطلاح “عکاسی ماکرو” برای اشاره به هر عکسی که تصویری از نمای نزدیک و بسیار دقیق از یک موضوع کوچک را به تصویر می کشد ، استفاده می کنند.

عکاسی ماکرو

منشاء عکاسی ماکرو چیست؟

عکاسی ماکرو همانطور که می شناسیم در اوایل دهه 1900 آغاز شد ، هنگامی که F. Percy Smith شروع به عکاسی از حشرات با استفاده از تجهیزات مشابهی کرد که امروزه از آن استفاده می کنیم: دمنده و لوله های فرعی. این دستگاهها لنز را در فاصله منفی فیلم قرار داده و نقطه کانونی نزدیکتری ایجاد کرده و امکان تصویربرداری بیشتر از نمای نزدیک را فراهم می کنند.

در دهه 1950 ، اختراع دوربین فیلمبرداری SLR (Single Lens Reflex) ، که به عکاس اجازه می دهد با استفاده از منظره یاب از لنز دوربین واقعی دیدن کند ، عکاسی ماکرو را به طور گسترده تری در دسترس قرار داد و برداشتن آن برای عکاس آماتور آسان تر شد. دوربین های SLR منجر به رونق عکاسی ماکرو شد که به نوبه خود منجر به اختراع اولین لنز اختصاصی ماکرو شد.

امروزه انواع مختلفی از دوربین های دیجیتال ، لنزها و سایر ابزارها برای کمک به تولید عکاسی ماکرو وجود دارد. مهمترین وسیله ای که نیاز دارید یک لنز ماکرو خوب است.

3 نوع لنز ماکرو

لنز ماکرو نوعی لنز دوربین است که به طور خاص برای فوکوس نزدیک به سوژه با بازتولید 1: 1 (اندازه واقعی) طراحی شده است. لنزهای ماکرو دارای فاصله کانونی متفاوتی هستند ، از 35 میلی متر تا 200 میلی متر.

1.لنزهای ماکرو کوتاه (35 تا 60 میلی متر): این لنزهای ماکرو سبک و ارزان هستند ، اما همچنین از شما می خواهند که به سوژه خود بسیار نزدیک باشید ، که می تواند سایه ایجاد کند و (بدتر) سوژه شما را بترساند.

2.لنزهای ماکرو متوسط (90 تا 105 میلی متر): این لنزهای ماکرو میان رده فاصله کاری بیشتری دارند ، اما هنوز به اندازه کافی سبک هستند و بدون استفاده از سه پایه استفاده می شوند.

3.لنزهای ماکرو بلند (150 تا 200 میلی متر): لنزهای ماکرو با فاصله کانونی بیشتر ، با کیفیت ترین عکس ها را در طولانی ترین فاصله تولید می کنند و آنها را برای سوژه های کلان خجالتی مانند حشرات ایده آل می کند. با این حال ، آنها همچنین سنگین ترین و گران ترین لنزهای ماکرو هستند.

آموزش عکاسی ماکرو : چگونه از جزئیات ریز عکس بگیریم
بیشتر بخوانید

برای عکاسان مبتدی یا آماتور ، اکثر کارشناسان یک لنز ماکرو با فاصله کانونی بین 100 میلی متر 150 میلی متر را توصیه می کنند. لنزهای ماکرو محبوب که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

سونی: Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS یا Sony E 30mm f/3.5 Macro
کانن: Canon EF 100mm f/2.8L Macro یا Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro
نیکون: Nikon AF-S VR Micro Nikkor 105mm f/2.8G یا Nikon AF-S DX Micro Nikkor 40mm f/2.8G
Tamron: Tamron SP 90mm f/2.8 Di Macro 1: 1 VC USD
Sigma: Sigma APO Macro 180mm f/2.8 EX DG OS HSM Lens

بهترین دوربین برای عکاسی ماکرو چیست؟

در حالی که لنز ماکرو مهمترین قطعه تجهیزات عکاسی ماکرو است ، شروع با یک دوربین با کیفیت بالا (و سازگار با لنز) بسیار مهم است. در حالی که هر دو دوربین استاندارد DSLR و دوربین بدون آینه گزینه های مناسبی برای عکاسی ماکرو هستند ، دوربین های بدون آینه این مزیت را دارند که عکس نهایی را برای مرور از طریق منظره یاب نمایش می دهند. این بدان معناست که می توانید عکس خود را تنظیم کرده و تنظیماتی را بدون حرکت دادن دوربین انجام دهید. اگر از دوربین بدون آینه استفاده می کنید ، مطمئن شوید که دارای منظره یاب الکترونیکی برای نمای نزدیک است ، زیرا فوکوس ماکرو از صفحه LCD بسیار مشکل است.

عکاسی ماکرو

در اینجا چند نمونه از مارک ها و مدل های دوربین برای عکاسی ماکرو در نظر گرفته شده است:

کانن دوربین های کانن به جای دیافراگم “عملکردی صحیح” ، دیافراگم واقعی را به شما می گویند. سری Canon EF گزینه خوبی برای عکاسی ماکرو است.

نیکون دوربین های نیکون دارای بالاترین رزولوشن با 36 مگاپیکسل هستند. سری AF نیکون گزینه خوبی برای عکاسی ماکرو است.

سونی سونی بیش از Canon و Nikon در زمینه دوربین های بدون آینه تخصص دارد و فول فریم سری A یک گزینه برتر بدون آینه است.

برندهای دیگر. میکرو چهار سوم دوربین ها ، مانند خط عکاسی ماکرو Olympus M ، نقطه شروع خوبی برای عکاسی ماکرو هستند. مارک های دیگر که باید مورد توجه قرار گیرند Pentax هستند

لوله های فرمت چیست و چگونه در عکاسی ماکرو مفید هستند؟

اگر نمی توانید از لنز ماکرو استفاده کنید ، لوله های افزودنی می توانند به شما کمک کنند بدون لنز عکس نزدیک بگیرید.

لوله های اکستنشن در اصل لوله های توخالی هستند که به منظور افزایش فاصله کانونی آن را به لنز موجود متصل می کنید.

نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی
بیشتر بخوانید

لوله های فرعی معمولاً به صورت مجموعه ای فروخته می شوند که بسته به شرایط می توان آنها را مخلوط کرد و با هم مطابقت داد.

مجموعه اولیه لوله های افزایشی به طور کلی حدود 150 تا 200 دلار هزینه دارد.

هنگام انتخاب لوله های اضافی ، کمی بیشتر هزینه کنید و یک لوله فرعی بخرید که اتصالات الکتریکی بین لنز و دوربین شما را ارائه می دهد و امکان کنترل بیشتر با تنظیماتی مانند دیافراگم و فوکوس را می دهد.

لوله های فرمت بدون اشکال نیستند. به عنوان مثال ، چون فاصله بیشتری بین لنز و سنسور دوربین قرار می دهند ، لوله های افزودنی میزان نوری را که به سنسور برخورد می کند ، کاهش می دهند. در نتیجه ، برای جبران ، باید تنظیمات دوربین مانند دیافراگم و سرعت شاتر را تنظیم کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که لوله های کششی به اندازه لنزی که به آن وصل شده اند خوب هستند. از همان ابتدا روی یک لنز خوب سرمایه گذاری کنید و عکس های شما بهتر جلوه می کنند.

فیلترهای ماکرو چیست؟

یکی دیگر از گزینه های دستیابی به جلوه های کلان با لنزهای موجود ، فیلترهای نزدیک با فعال کردن فاصله های فوکوس نزدیک ، عکاسی ماکرو را تقلید می کنند. یک فیلتر از نمای جلویی لنز شما پیچ می خورد و در اصل به عنوان یک ذره بین عمل می کند.

فیلترهای نزدیک ارزان ترین روش برای گرفتن عکس های ماکرو هستند و حمل آنها بسیار آسان است. با این حال ، آنها اغلب با شیشه درجه پایین تولید می شوند و می توانند کیفیت تصویر را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

نحوه کار دیافراگم و عمق میدان در عکاسی ماکرو

لنزهای ماکرو عمق میدان بسیار کمی را ارائه می دهند ، به ویژه در نزدیک ترین فاصله های فوکوس. این می تواند تمرکز تمام سوژه عکاسی ماکرو را بسیار سخت کند. کاهش تنظیمات دیافراگم به f/16 عمق میدان موجود را افزایش می دهد و تمرکز را آسان تر می کند.

همچنین شایان ذکر است که جلوه های بزرگنمایی لنزهای ماکرو ، همراه با نوردهی و عمق میدان ، می تواند دیافراگم م effectiveثر دوربین شما را تغییر دهد. به عنوان مثال ، در حالی که ممکن است از نقطه نظر فنی ماکرو را در f-stop f/11 عکاسی کنید ، عوامل فوق نشان می دهد که “دیافراگم عملکردی” دوربین شما به f/22 نزدیکتر است. (برخی از مارک های دوربین ، مانند سونی یا نیکون ، نمایش این دیافراگم کار را جبران می کنند ، در حالی که برخی دیگر ، مانند Canon ، این کار را نمی کنند.)

عکاسی ماکرو

5 تکنیک عکاسی ماکرو

یافتن تنظیمات مناسب دوربین برای عکاسی ماکرو بیش از آنکه یک علم سخت باشد ، یک فرایند آزمایش یا آزمایش و خطا است ، اما موارد اساسی را باید در نظر داشت.

تحلیل نقاشی تعمید مسیح
بیشتر بخوانید

1.از فلش استفاده کنید. در حالی که کاهش دیافراگم به شما عمق میدان لازم برای فوکوس سوژه را می دهد ، همچنین نور کمتری را به دوربین شما می دهد. اگر تنظیمات شما نور طبیعی کافی را ارائه نمی دهد ، استفاده از فلاش دوربین یا چراغ زنگ ماکرو می تواند به مقابله با این مشکل کمک کند. با این حال ، ممکن است یک فلاش سوژه را به وحشت بیاندازد ، بنابراین ممکن است یک فلاش دیفیوزر به شما کمک کند تا نور را ملایم کرده و سوژه شما را بدون مزاحمت رها کند.

2.از فوکوس دستی استفاده کنید. در سطوح بزرگنمایی بالا ، ویژگی فوکوس خودکار در بیشتر دوربین ها متوقف می شود زیرا نمی تواند به طور خودکار یک نقطه کانونی پیدا کند. به جای استفاده از فوکوس خودکار ، تا حد امکان به سوژه خود نزدیک شوید و از فوکوس دستی روی دوربین خود استفاده کنید.

هنگامی که تنظیمات بهینه را پیدا کردید ، بدن خود را به جلو و عقب بچرخانید تا قسمت های مختلف تصویر در فوکوس قرار گیرد. هربار که سوژه در فوکوس است یک عکس بگیرید. اگر نمی توانید کل سوژه را در فوکوس قرار دهید ، سعی کنید چندین عکس با تمرکز قسمت های مختلف بگیرید.

3.از سه پایه استفاده کنید. بین عمق میدان کم ، با استفاده از فوکوس دستی و موقعیت دقیق دوربین ، دستیابی به نتایج مطلوب در عکاسی ماکرو بدون استفاده از سه پایه برای تثبیت دوربین بسیار دشوار است. تنظیم سه پایه برای عکس های کلان از اجسام ثابت ایده آل است ،

اما می تواند برای به دست آوردن نتایج بهتر برای سوژه های زنده مانند حشرات نیز استفاده شود. استفاده از سه پایه همچنین می تواند به شما در گرفتن مجموعه ای از عکسهای تقریباً یکسان کمک کند ، که برای تکنیک فوکوس فوکوس در زیر مشخص شده است.

4.تعداد زیادی عکس بگیرید. مانند هر روش عکاسی ، هرچه عکس های بیشتری بگیرید ، اتاق بیشتری برای آزمایش خواهید داشت و فرصت های بیشتری برای گرفتن عکس مناسب خواهید داشت. این امر به ویژه در مورد عکاسی ماکرو صدق می کند ، جایی که ممکن است فرصتی دیگر برای نزدیک و شخصی شدن با سوژه خود پیدا نکنید.

5.عکس ها را در مرحله پردازش قرار دهید. علاوه بر تغییر دیافراگم ، روش دیگری برای به دست آوردن عمق بیشتر میدان برای عکاسی ماکرو ، “چیدن” مجموعه ای از عکس ها با استفاده از یک نرم افزار پس از پردازش مانند Adobe Photoshop است. این شامل گرفتن چندین عکس از یک سوژه در فواصل کانونی مختلف و سپس لایه بندی آنها با استفاده از نرم افزار است.

آموزش عکاسی پرتره
بیشتر بخوانید

4 موضوع برای عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو برای ضبط حشرات و گیاهانی که چشم غیر مسلح نمی تواند آنها را با جزئیات ببیند ، اختراع شد. تا به امروز ، عکاسی ماکرو راهی عالی برای گرفتن عکس های نزدیک از مگس ها ، زنبورها ، سنجاقک ها ، پروانه ها ، کرم ها ، گل ها ، برگ ها ، علف ها و موارد دیگر است.

1. طبیعت. عکاسی ماکرو راهی عالی برای کشف “زندگی مخفی” این موجودات و گیاهان و جانوران است. می توانید به پارک محلی خود یا حتی حیاط خلوت خود بروید تا سوژه هایی برای عکاسی پیدا کنید.

اگر مطمئن نیستید کجا بروید ، مکانی با آب را امتحان کنید – بسیاری از گیاهان در نزدیکی آب رشد می کنند و حشرات دوست دارند در نزدیکی آب باشند. مانند هرگونه عکاسی از طبیعت ، حتماً خود را کاملاً بپوشانید تا از گزیدگی حشرات ، پوشیدن شلوار بلند ، آستین بلند ، روکش گردن و در صورت نیاز دستکش محافظت کنید.

2. پرتره. بسیاری از موضوعات دیگر برای عکاسی در مقیاس کلان خارج از حشرات و گیاهان وجود دارد. عکاسی ماکرو راهی عالی برای ایجاد یک پرتره منحصر به فرد از یک فرد است.

می توانید از چشم ها ، گوش ها یا بینی آنها در فاصله نزدیک عکس بگیرید تا جزئیات انسانی را که سایر روش های عکاسی از دست می دهند ، دریافت کنید. فقط مطمئن شوید که سوژه شما راحت است که این قسمت از بدن خود را زیر ذره بین لنز شما داشته باشد.

3. غذا. از زنجیره های فست فود گرفته تا رستوران های خوب غذاخوری ، عکاسان غذا از عکاسی ماکرو استفاده گسترده ای می کنند تا رنگ ها ، بافت و صنایع غذایی و نوشیدنی ها را برجسته کنند.

4. محصولات. عکاسان از عکاسی ماکرو برای ایجاد عکس های دقیق از محصولات مختلف ، از جمله لوازم الکترونیکی مصرفی ، جواهرات و سایر کالاهای لوکس استفاده می کنند. اگر می خواهید از عکاسی ماکرو برای کمک به تجارت عکاسی خود استفاده کنید ، تمرین کنید که جزئیات محصولات مختلف را در اطراف خانه خود ثبت کنید – برای مثال یک برس ریمل یا مجموعه ای از مداد.

عکاسی ماکرو

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

موسیقی جاز چیست؟ | معرفی سبک موسیقی جاز یا جز (Jazz) | نقد فیلم ۲۴ فریم | نقد فیلم آخرین دوئل | همه چیز در مورد رامبراند | فیلم گزارش فرانسوی | نقاشی بانوی صخره‌ها | نقاشی دورا مار و گربه | امانوئل اشمیت | کتاب تعبیر خواب اثر فروید | مکتب اومانیسم |

دیدگاهتان را بنویسید

نوزده − چهار =