سناریوی ارائه شده در فیلم ورود جدید نیست – فیلم های متحرک تقریباً از زمانی که تصاویر متحرک برای اولین بار در یک صفحه بزرگ چشمک می زنند ، چنین رویدادی را دراماتیک کرده اند. ما در مورد آن تعجب می کنیم ، در مورد آن رویا می بینیم ، تصور می کنیم و درباره آن می نویسیم. مجموعه های تلویزیونی محبوب به آن اختصاص داده شده است.
اساطیر یک منطقه در نوادا در اطراف آن ساخته شده است. منظور من تماس با خارج از زمین است. کسانی هستند که استدلال می کنند که این اتفاق قبلاً افتاده است ، اما آیا ادعای آنها جدی گرفته می شود یا نه ، هیچ گاه برخورد غیرقابل انکاری وجود نداشته است که بشریت با شواهد غیرقابل انکاری روبرو شده باشد که به قول استیون اسپیلبرگ ، “ما تنها نیستیم.”
البته ، از آنجا که هالیوود هالیوود است ، اکثر داستانهای تماس اول شامل خطر ، حمله ، نبرد و ویرانی است. حتی یک فیلم کلاسیک مانند نحوه ایستادن زمین در مورد تهدید نابودی است. افزوده های اخیر به این ژانر شامل روز استقلال ، جنگ جهانیان اسپیلبرگ ، مجموعه تلویزیونی “V” و غیره است.
این نادر است که برای اولین فیلم تماسی لحنی متفکرانه و سنجیده داشته باشیم و نگران این باشیم که چگونه می توان چنین سناریویی را نشان داد و اگر “بازدیدکنندگان” آنقدر با ما متفاوت بودند که ارتباط برقرار می کرد ، چه معنایی برای نژاد بشر دارد. و درک موانع مهم تعامل بود. ورود نه تنها به این دلیل که چنین موقعیتی را به طور متفکرانه و هوشمندانه دراماتیک می کند
، یک تجربه عالی است ، بلکه فرض می کند که تماشاگران هنگام تماشای آن فکر می کنند و توجه می کنند. این یک تغییر خوشایند برای یک فیلم اصلی است و اگر فیلم ورود در گیشه موفق شود ، به عنوان یک چراغ راهنما به نظر می رسد که به هیچ وجه از تولید کم نمی کند تا توده های پریشان و بی علاقه را خشنود سازد.
بیگانگان مدت کوتاهی پس از فیلم می آیند
فیلم ورود
شروع می شود – کشتی های بزرگ و مستطیلی که درست در بالای زمین در دوازده مکان ظاهراً تصادفی در سراسر جهان معلق هستند. هیچ کس نمی داند که آیا آنها در صلح به سر می برند یا خیر ، زیرا تا کنون امکان برقراری ارتباط وجود ندارد. اگرچه آنها به افراد اجازه می دهند سوار کشتی های خود شوند و به انسان ها اجازه می دهند شکل های هفت پا را مشاهده کنند
، اما زبان هر گونه برای گونه دیگر ناشناخته است. بنابراین ، اگرچه بیگانگان تمایل خصمانه ای از خود نشان نمی دهند ، اما نژادی به طور طبیعی مشکوک و جنگی مانند مسابقه ما نمی تواند برای بدترین برنامه ریزی کند.
دکتر لوئیز بنکس (امی آدامز) استاد زبان شناسی مشهور جهان با گذشته ای غم انگیز است. او در حالی که در خانه زیبای خود مشرف به دریاچه می چرخد ، به یاد دختر نوجوان محبوب خود می افتد که بر اثر سرطان از دست داده است. این تجربه زندگی او را شکل داده و او را محجوب ، ساکت و کمی غمگین کرده است. دولت ، به نمایندگی از سرهنگ وبر (فارست ویتاکر) ، تماس می گیرد و به کمک او نیاز دارد
. آنها او را دعوت می کنند تا به اولین تیم تماس بپیوندد و با فیزیکدان ایان دانلی (جرمی رنر) ، او سوار کشتی بیگانه می شود و فرایند پر زحمت رمزگشایی اصول اولیه زبان بیگانه را آغاز می کند.
فیلم ورود چیزی فراتر از این دارد ، اما نوشتن طولانی مدت در مورد اینکه فیلم کجا می رود و چه افشاگری هایی رخ می دهد ، سفر بیننده را خراب می کند. اگرچه ممکن است ارتباطات در قلب فیلم باشد ، اما روایت فراتر از این است.
و مبادلات انسان/بیگانه تنها نوع ارتباطی نیست که فیلم ورود بررسی می کند. همچنین ارتباطات درون گونه ای وجود دارد زیرا انگیزه های ناسیونالیستی و بیگانه هراسی شکاف هایی را در به اشتراک گذاری اطلاعات ایجاد می کند.
منبع اصلی فیلم ورود ، داستان کوتاه برنده جایزه سحابی تد چیانگ در سال 1998 ، “داستان زندگی شما” ، در ابتدا غیرقابل تصور به نظر می رسید ، اما دنیس ویلنوو کارگردان و اریک هایسرر فیلمنامه نویس راهی برای این کار پیدا کرده اند.
موضوعات اساسی درباره زمان ، جبر و زبان دست نخورده باقی می مانند. این فیلم پیچیدگی ها و تفاوت های بین زبان گفتاری و نوشتاری را به گونه ای بررسی می کند که نه تنها شفاف بلکه جالب است.
امی آدامز در طول حرفه ای که 17 سال طول کشید و پنج نامزدی اسکار را به دست آورد ، نقش های عجیب و غریب و جدی مختلفی را بازی کرده است ، اما شاید فقط شخصیت او در فیلم شک و تردید از نظر پیچیدگی روانی با لوئیز رقابت کرده است. ویلنوو عمداً ما را در مورد چند واقعیت برجسته فریب می دهد که لوئیز در آن نگران است و آدامز در این فریب شریک است.
این ایده فوق العاده طراحی و اجرا شده است و عملکرد آدامز بسیار مهم است. لوئیز نماد نیست او قوی و مستقل است اما با نزدیک شدن لحظه حقیقت ، دستانش می لرزند و نفس هایش شدید نفس می کشد. جرمی رنر و فارست ویتاکر پشتیبانی کاملی را ارائه می دهند اما این فیلم آدامز است.
من فقط می توانم به چهار فیلم دیگر که در 40 سال گذشته ساخته شده اند فکر کنم که دارای سطح پیچیدگی و هوش مشابهی در ارتباط با ناشناخته ها هستند: برخورد نزدیک نوع سوم ، پرتگاه (برش کارگردان) ، تماس و بین ستاره ای به اسپیلبرگ ، کامرون ، زمکیس و نولان-این شرکت بدی برای دنیس ویلنوو کارگردان فرانسوی تبار کانادایی نیست ، که ورود او نشان دهنده تغییر سرعت متمایز از سفرهای قبلی او ، زندانیان ، دشمن و سیکاریو است.
در نوع خود ، این امر به همان اندازه چالش برانگیز است اگرچه نه به اندازه غم انگیز. در پاسخ به یک سوال بسیار ساده که در هسته فیلم ورود نهفته است ، امید وجود دارد. این فیلم آنقدر کاملاً مونتاژ شده و دارای مهارت است که نمی توان تصور کرد که ویلنوو نامزد دریافت اسکار شده باشد. بر اساس قدرت رزومه وی و به ویژه ورود ، هر دلیلی برای هیجان زده شدن در مورد پروژه بعدی او وجود دارد: Blade Runner 2049.
ما تقریباً به این اندازه علمی تخیلی جدی نمی بینیم. افتتاحیه فیلم یک سناریوی معتبر برای اولین تماس است ، نه تنها در نحوه برخورد بیگانگان بلکه در نحوه واکنش جهان نسبت به آنها. همکاری بین المللی در ابتدا ممکن است تازه به نظر برسد اما مملو از بی اعتمادی و منافع کلیسایی است. ارتباط با بیگانگان معمایی را ایجاد می کند که نیاز به حل دارد ، اما با نزدیک شدن به حقیقت ، لوئیز مجبور می شود به عمق روح خود نگاه کند. چرا هفتپاد ها اینجا هستند؟ آنها چه میخواهند؟ اسرار در فیلم ورود عمیق تر از چیزی است که در ابتدا آشکار بود.
فیلم ورود
به آن اضافه کنید که گروهی متعصب از پارانوئید تصمیم دارند همه پیشرفت هایی را که لوئیس انجام می دهد ، خنثی کنند و کارهای زیادی در اینجا در جریان است.
فیلم ورود با سخنرانی هیجان انگیز بیل پولمن و حمله هوایی موقت به کشتی های بیگانه به پایان نمی رسد. این وضوح عالی تر و رضایت بخش تر است. اگرچه ورود اولین تماس با فرازمینی ها است ، اما بیشتر از تجربیات انسان می گوید تا موجودات از دنیای دیگر. این یک فیلم قدرتمند است ، بدون شک یکی از بهترین فیلم های 2016 است.
مجله نگاه
بیشتر بخوانید:
بهترین فیلم های جیم کری | سریال هانیبال | تعریف نت موسیقی | بیوگرافی سیمون بولیوار | اینترنت استارلینک | فیلم تراژدی مکبث | نقد فیلم نشانی از شر | بهترین کتاب های ادبیات آمریکا | نقد فیلم میلک شیک باروتی | جوخه قاتلان زن |