صفحه اصلی > هنر و سرگرمی : نحوه ساخت استوری بورد برای فیلم
ads

نحوه ساخت استوری بورد برای فیلم

استوری بورد

یک مرحله مهم بین ایده پردازی و خلق فیلم ها ، کتاب های کمیک و سایر رسانه هایی که نیاز به برنامه ریزی صحنه ها دارند ، وجود دارد: ساختن یک استوری بورد .

استوری بورد چیست؟

استوری بورد یک طرح کلی بصری از یک فیلم (چه فیلم کوتاه و چه فیلم بلند) یا انیمیشن است. این بخش مهمی از فرآیند پیش تولید است و شامل مجموعه ای از تصاویر است که همه چیز را که در قطعه نهایی شما اتفاق می افتد نشان می دهد.

بسیاری از استوری بوردها به صورت دستی طراحی شده اند ، اما برخی از سازندگان یا انیماتورها از نرم افزارهای داستانی استفاده می کنند. نتیجه نهایی شبیه یک کتاب کمیک یا یک رمان گرافیکی است.

استوری بورد

چرا استوری بورد مهم است؟

اگر با یک اسکریپت کار می کنید ، از قبل جریان پروژه خود را می دانید. نکته اصلی این است که جریان و ایده های جدید را از فرم کلمه به شکل تصویر ترجمه کنید. هر تصویری در استوری بورد شما باید حاوی اطلاعات کافی باشد تا کسی که اسکریپت شما را نخوانده است بتواند به آن نگاه کند و بداند چه خبر است. اما نباید حاوی اطلاعات زیادی باشد ، زیرا جزئیات مربوطه را از بین می برد.

استوری بورد را به عنوان تصویری جدید از فیلمنامه خود در نظر بگیرید ، جایی که هر پانل نشان دهنده یک زاویه جدید دوربین یا یک لحظه کلیدی در عمل است.

هدف از فرآیند داستان نویسی دو است: اطمینان از این که تمام پوشش مورد نیاز خود را برای تهیه یک داستان منسجم و هیجان انگیز در اتاق تدوین دریافت می کنید و این کار را به شیوه ای اقتصادی انجام دهید تا از صرف زمان برای فیلمبرداری غیر ضروری جلوگیری شود. در تولید ویدئو یا جلوه های ویژه عکس بگیرید یا ضرر کنید.

هنگام کارگردانی سکانس های اکشن بزرگ ، داستانی خوب می تواند بسیار مفید باشد. تهیه فهرست ضربات می تواند یک اصل سازماندهی کننده در کاکوفونی تولید شاخه های پیچیده باشد. استوری بوردها به نقشه ای دقیق از آنچه تقریباً یک روز پرتلاطم عکسبرداری می شود تبدیل می شود. شما می خواهید این کار را به درستی انجام دهید.

جاسپر جان: راهنمای زندگی و آثار جاسپر جان
بیشتر بخوانید

نحوه ساخت استوری بورد در 4 مرحله آسان

برای ایجاد اولین استوری بورد خود این مراحل را دنبال کنید.

یک لیست شات تهیه کنید. یک صحنه از فیلمنامه خود بگیرید و یک لیست شات تهیه کنید. چگونه زوایای خاص دوربین می توانند داستان را بازگو کنند یا یک لحظه را تأثیرگذارتر کنند؟ از طریق زوایای دوربین چه چیزی می توانید در مورد شخصیت ها و داستان خود فاش کنید؟ یک طرح خشن از لیست شات خود بکشید.

آن را ترسیم کنید. چه در حال کار روی یک فیلم بلند یا یک انیمیشن کوتاه هستید ، یکی از پیچیده ترین سکانس ها را انتخاب کنید و چشم اندازی را برای صحنه ایجاد کنید. همه تصاویری را که پیش بینی می کنید به عنوان مواد اولیه به آنها نیاز دارید ، لیست کنید و سپس آنها را در مربع های داستان خود ، مانند یک کمیک استریپ ، ترسیم کنید.

اگر شما چندان هنرمند نیستید ، خوب است از اشکال اولیه استفاده کنید و فیگورها را روی یک تکه کاغذ بچسبانید. اما اگر به نتیجه دلخواه خود نرسیدید ، می توانید با یک هنرمند استوری بورد برای ایجاد تغییرات یا ترسیم یک دنباله پیشنهادی همکاری کنید. اگر برای یافتن یک هنرمند با تجربه و واجد شرایط به کمک نیاز دارید ، جستجوی خود را در Jorgen’s List ، Upwork یا گروه عمومی فیس بوک “Frame Dump” شروع کنید.

جزئیات را پر کنید استوری بورد شما باید شامل مهمترین عناصر هر صحنه باشد. اما در حالی که یک تصویر ثابت است ، نتیجه نهایی یک ویدئو متحرک یا متحرک است که کل خط داستان را دنبال می کند. با در نظر گرفتن این نکته ، حتماً حرکت را در استوری بورد خود نشان دهید.

استوری بورد

به عنوان مثال ، می توانید جهت حرکت فرد را با تیر نشان دهید. شما همچنین می خواهید هر گونه لوازم جانبی را که در محصول نهایی وجود دارد ، و همچنین زاویه دوربین و قاب هر عکس را درج کنید. یک قاعده کلی خوب این است که یک طرح کلی از همه جزئیات مربوط به هر عکس را بدون در نظر گرفتن جزئیات حواس پرت کننده عمیق کنید.

کلمات را اضافه کنید. هنگامی که تصاویر را ایجاد کردید ، ممکن است به افزودن کلمات اضافی در پایین تصاویر برای توضیح بیشتر درباره آنچه در حال انجام است کمک کند. این یک مکان عالی در روند استوری بورد است تا هر چیزی را که نمی توان در نقاشی های ساده شما بیان کرد ، مانند هر صدایی که قصد دارید در آن گنجانید ، قرار دهید.

مفهوم رنگ شناسی : تأثیرات رنگ‌ها
بیشتر بخوانید

بهترین الگوها و برنامه های استوری بورد چیست؟
اگر چند صد دلار برای پس انداز دارید ، روی نرم افزار فیلمنامه نویسی سرمایه گذاری کنید. این ابزارها از قالب بندی اسکریپت شما برای شما مراقبت می کنند تا مجبور نباشید با حاشیه ها ، فاصله ها ، شکست صفحات و سایر دستورات نامفهوم پردازش کلمات دست و پنجه نرم کنید. این برنامه ها همچنین دارای بسیاری از ابزارهای دیگر هستند که به شما در ایجاد استوری بورد ، لیست عکس ها ، برنامه ها و بودجه کمک می کند.

در زیر چهار برنامه برتر استوری بورد ، به ترتیب گران ترین تا حداقل:

پیش نویس نهایی
فیلمنامه نویس جادویی فیلم
محو شدن در
سلتکس

استوری بورد

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

فیلم بوی خوش موفقیت | نقد فیلم شوالیه سبز | The Green Knight | موسیقی بلوز کانتری | بهترین فیلمهای جان فورد | ۶ نوع مجسمه سازی : راهنمای سبک های مجسمه سازی اروپا | فیلم ۳۵۵ | نقد فیلم مرداب | فیلم Stillwater | انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها | بهترین فیلم های آنا د آرماس | آموزش فیلترنویسی به قلم حمید رضا آذر |

دیدگاهتان را بنویسید

20 − 17 =