صفحه اصلی > موسیقی : تمپو چیست ؟ از تمپو در موسیقی چگونه استفاده می شود؟
ads

تمپو چیست ؟ از تمپو در موسیقی چگونه استفاده می شود؟

تمپو

هنگامی که آدل تصمیم گرفت کپی “The Lovesong” ساخته The Cure را در سال 1989 منتشر کند ، او راهی برای ساختن آن برای خودش پیدا کرد: کاهش سرعت آن. هنگامی که ارل هینز از استاندارد “Fats Waller Rose” Honeysuckle Rose اقتباس کرد ، کاری را انجام داد که بسیاری از نوازندگان موسیقی جاز انجام می دهند: آن را سرعت بخشید. هر دو این هنرمندان آهنگ های کاور مربوطه خود را با تکنیک خاصی در اختیار گرفتند: آنها سرعت را تغییر دادند.

تمپو چیست ؟

تمپو سرعت پخش یک قطعه موسیقی است. سه راه اصلی برای برقراری ارتباط سرعت با بازیکن وجود دارد: BPM ، اصطلاحات ایتالیایی و زبان مدرن.

ضربان در هر دقیقه (BPM) چیست؟

این روش شامل اختصاص دادن مقدار عددی به یک سرعت است. “ضربان در هر دقیقه” (یا BPM) کاملاً قابل توضیح است: تعداد ضربات در یک دقیقه را نشان می دهد. به عنوان مثال ، تمپوی با سرعت 60 BPM به این معنی است که ضربان دقیقاً یک بار در ثانیه به صدا در می آید. سرعت 120 BPM با دو ضربان در ثانیه دو برابر سریعتر است.

از نظر نت موسیقی ، ضرب و شتم تقریباً همیشه با امضای زمان قطعه مطابقت دارد.

در یک امضای زمانی با یک عدد 4 در پایین (مانند 2/4 ، 3/4 ، 4/4 ، 5/4 و غیره) ، یک ضرب با نت های چهارم مطابقت دارد. بنابراین در یک زمان 4/4 ، هر چهار ضرب و شتم شما را کاملاً محکم می کند. در زمان 5/4 ، هر پنج ضربه شما را با یک اندازه گیری هدایت می کند.

در امضای زمانی با 8 در پایین (مانند 3/8 ، 6/8 یا 9/8) ، ضرب آهنگ به طور معمول با نت هشتم مطابقت دارد.
بعضی مواقع ضرب های تمپو با سایر مدتها مطابقت دارد به عنوان مثال ، اگر می خواهید راه خود را از طریق اندازه گیری 12/8 بشمارید ، می توانید تمپو را انتخاب کنید که نشانگرهای هشتم باشد (جایی که 12 ضربه سرعت شما را از یک اندازه گیری رهنمون می کند) یا تمپو که نمایانگر نت های هشتم نقطه چین است (که در آن 4 سرعت ضربات شما را از طریق اندازه گیری هدایت می کند).

بیوگرافی خواننده سبک کانتری زک برایان
بیشتر بخوانید

BPM دقیق ترین روش برای نشان دادن سرعت سریع یا سرعت پایین است. این در برنامه هایی استفاده می شود که مدت زمان موسیقی باید کاملاً دقیق باشد ، مانند امتیازدهی فیلم. همچنین برای تنظیم مترونومی که در بالاترین سطح ضبط حرفه ای استفاده می شود ، استفاده می شود. در واقع ، برخی از افراد برای توصیف ضربان در دقیقه از اصطلاح “مارک مارونوم” استفاده می کنند.

تمپو

اصطلاحات موسیقی ایتالیایی چیست؟

برای قرن ها زبان ایتالیایی زبان موسیقی بوده است. در یک موسیقی ، به ویژه در موسیقی کلاسیک ، به نوازندگان ایتالیایی دستورالعمل داده می شود. وقتی نوبت به سرعت می رسد ، برخی از کلمات ایتالیایی تغییر سرعت را از طریق اطلاعات خاص در مورد سرعت موسیقی منتقل می کنند.

برخی از آهنگهای ایتالیایی بیش از دیگران استفاده می شود (به ویژه محبوب ترین آنها لارگو ، آندانته ، آلگرو و پرستو است) ، اما نوازندگان کلاسیک به طور معمول با حداقل دوازده نشانگر سرعت ایتالیایی آشنا هستند. (توجه داشته باشید که نمرات موسیقی باستانی و متون مذهبی نیز ممکن است شامل دستورالعمل های سرعت به زبان لاتین باشد.)

زبان موسیقی گاه به گاه چیست؟

نوازندگان موسیقی جاز و راک معمولاً از فرهنگ لغت تم ایتالیایی استفاده نمی کنند. در عوض ، آنها از اصطلاحات انگلیسی معمولی مانند “سریع” ، “کند” ، “تنبل” ، “آرام” و “متوسط” استفاده می کنند. در این گروه ها ، یک درامر ممکن است با کلیک کردن بر روی چوب های خود ، سرعت را تعیین کند ، یا یک عضو گروه می تواند یک مقدمه انفرادی را اجرا کند که برای سایر بازیکنان سرعت ایجاد می کند.

از تمپو در موسیقی چگونه استفاده می شود؟

تمپو عنصر اصلی یک اجرای موسیقی است. درون یک قطعه موسیقی ، سرعت می تواند به اندازه ملودی ، هارمونی ، ریتم ، متن و پویایی مهم باشد. رهبران كلاسيك از متراژهاي مختلفي براي تشخيص اجراي يك قطعه كلاسيك توسط ارکستر خود از اجراي گروه هاي ديگر استفاده مي کنند. با این حال ، بیشتر آهنگسازان ، از موتزارت تا پیر بولز ، دستورالعمل های سرعت زیادی را در امتیازات موسیقی خود ارائه می دهند. و وقتی صحبت از زیر خط زدن فیلم می شود ، در تنظیم حالات خاص ، برخی از آهنگ ها ضروری هستند.

راهنمای موسیقی چپ هاپ: تاریخچه ای مختصر از چپ هاپ
بیشتر بخوانید

یک تمپوی قابل توجه “سرعت ضربان قلب” است که یک سرعت موسیقی است که تقریباً با ضربان قلب انسان هماهنگ می شود. اگرچه ضربان قلب در افراد مختلف متفاوت است ، اما بیشتر آنها در محدوده 120 تا 130 BPM قرار دارند. تجزیه و تحلیل نشان داده است که تعداد نامتناسبی از تک آهنگهای مشهور در این محدوده سرعت نوشته شده است.

تمپو

Tempo Rubato چیست؟

در تئوری موسیقی ، اصطلاح Rubato ایتالیایی به یک بازیکن می گوید که سرعت مشخصی وجود ندارد. بازیکن تشویق می شود تا سرعت خود را تنظیم کند و (در بسیاری از موارد) مکان هایی را برای تغییر سرعت پیدا کند ، نه اینکه مانند یک ماشین طبل انسانی قفل شود.

نکته زمانی از هانس زیمر: با مترونوم بنویسید

آهنگساز فیلم هانس زیمر که برای بیش از 150 فیلم موسیقی خلق کرده است ، هنگام کار با تصاویر بصری ، سرعت را ابزاری اساسی می داند. نکته اصلی او استفاده از فناوری است – چه جدید و چه قدیمی. این شامل مجموعه های نرم افزاری شگفت انگیزی است ، اما شامل اختراعات باستانی مانند مترونوم نیز می شود.

زیمر با تنظیم مترونوم شروع به آهنگسازی می کند. کلیک ثابت ، قابل اعتماد است و به عنوان شبکه ای طراحی می کند که آهنگساز سرعت درام را ترسیم می کند. او یک صحنه را تماشا می کرد ، سپس تصویر را برای نوشتن خاموش می کرد و دوباره آن را روشن می کرد تا ببیند ترکیب او و صحنه با هم مطابقت دارند.

تمپو

اکنون ، او قادر به شناسایی مراحل رایج است: 80 BPM یک نقطه شروع عالی برای فیلم است زیرا اغوا کننده است اما به راحتی با صحنه های با سرعت بیشتر همگام می شود. 60 دور در دقیقه کمی کندتر است و به نوعی “عمیق” به نظر می رسد ، در حالی که 140 دور در دقیقه کمی پرانرژی تر و شبیه رقص است.

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم پدرخوانده 1 | The Godfather | عزیمتی به عظمت هنر هفتم | نقد فیلم پینوکیو | سریال ۱۸۹۹ | بهترین فیلم های جنیفر لوپز | بهترین فیلم های جولیا رابرتز | فیلم ونوم ۲ | نقد فیلم شام من با آندره | سریال دیوانه برای یکدیگر | فیلم علف‌های شناور | نقد انیمیشن بچه رئیس ۲ : کسب و کار خانوادگی

دیدگاهتان را بنویسید

سه × 4 =