صفحه اصلی > کسب و کار : چگونه مدیر فروش شوید : راهنمای کامل مدیر فروش شدن
ads

چگونه مدیر فروش شوید : راهنمای کامل مدیر فروش شدن

مدیر فروش

مدیر فروش چیست؟

یک مدیر فروش بر تیم فروش یک سازمان نظارت و راهنمایی می کند. مدیران فروش وظیفه استخدام و آموزش اعضای جدید تیم ، هدایت فروش ، مدیریت بودجه ، تعیین اهداف فروش روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه ، ارزیابی عملکرد تیم خود و پرداختن به مسائل مربوط به عملکرد را بر عهده دارند. مدیران فروش ضمن نظارت بر عملیات روزانه ، هر یک از اعضای فروش را قادر می سازند معاملات را ببندند و به اهداف فروش دست یابند. آنها همچنین وظیفه نظارت بر رقابت و تأمین نیازهای مشتریان خود را بر عهده دارند.

مدیر فروش

مدیر فروش چه کاری انجام می دهد؟

بسته به اندازه سازمان فروش ، مدیران فروش می توانند مسئول کارهای زیر باشند:

فروشندگان جدید پردازنده مدیر فروش با اطمینان از اینکه اعضای جدید تیم برای نیروهای مناسب مناسب هستند ، با فروشندگان جدید یا مدیران فروش منطقه ای مصاحبه کرده و آنها را استخدام می کنند.

اهداف فروش را تعیین کنید. مدیر فروش مسئول کارکنان فروش ، از جمله توسعه و دستیابی به اهداف تیمی و سهمیه فروش است. مدیر فروش لحن و سرعت کار را برای کل تیم تعیین می کند – آنها اطلاع می دهند که متخصصان فروش در تعقیب هدایت و بستن معاملات برای رسیدن به اهداف فروش خود چقدر باید پرخاشگر باشند.

پیگیری عملکرد فروش مدیر فروش معمولاً بر ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نظارت می کند تا آمار فروش هر یک از اعضای تیم را کنترل کند – از تعداد معاملات بسته شده تا مناطق فروش با بیشترین سودآوری تا طول چرخه فروش میدانی. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که هر یک از اعضای فروش در سطح مطلوب یا بالاتر از آن عمل می کنند. بسته به اندازه سازمان ، آنها همچنین ممکن است فروش را پیش بینی کنند یا مطابق داده ها تلاش برای فروش را تغییر دهند.

آموزش فروش را هماهنگ کنید. مدیران فروش مسئول هماهنگی و اجرای جلسات آموزشی برای تیم خود هستند. در شرکت های کوچک ، مدیران فروش ممکن است شخصاً این جلسات آموزشی را برگزار کنند. در شرکتهای بزرگتر ، آنها ممکن است این وظیفه را به تیم توانمند فروش واگذار کنند.

کسب درآمد از کوتاه کننده لینک
بیشتر بخوانید

بودجه را مدیریت کنید. مدیر فروش وظیفه پیگیری هزینه های تیم و گزارش بودجه به مدیریت عالی را دارد.
رسیدگی به شکایات مشتری. اگر بین نماینده فروش و مشتری تضادی وجود دارد ، این مدیر فروش است که باید شکایت را بشنود و حل کند.

با تیم های دیگر ارتباط برقرار کنید. مدیر فروش اغلب شخص بین نیروی فروش و سایر تیم های تجاری ضروری است ، از جمله گزینه های فروش و تیم های فروش. آنها با این تیم های دیگر همکاری می کنند تا برنامه فروش را تنظیم کنند.

مدیر فروش

مدیران فروش به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش عالی ، به چند مهارت اصلی نیاز دارید:

ارتباط عالی اگر می خواهید یک مدیر فروش خوب باشید مهارت های ارتباطی بسیار حیاتی است. مهارت های ارتباطی خوب به شما امکان می دهد ایده های پیچیده را به طور کارآمد توضیح دهید ، بازخورد متفکرانه ای داشته باشید و به روزرسانی های روزانه را با تیم خود به اشتراک بگذارید.

رهبری قوی. یک مدیر فروش عالی مهارت های رهبری بسیار خوبی خواهد داشت و حتی در صورت بروز مشکلاتی برای تیم خود یک محیط راهنمایی و انگیزه ایجاد می کند. مدیران فروش همچنین باید لحن مثبت و تشویقی را در گروه ها تعیین کنند.

جزئیات و داده گرا در کنار رهبری قوی و ارتباطات خوب ، مدیران فروش همچنین باید داده های عملکرد را ردیابی و معیارها را تجزیه و تحلیل کنند. برای موفقیت در این نقش ، باید مراقب جزئیات ، جمع آوری اعداد و ترکیب داده ها باشید تا تیم خود را در مسیر خود قرار دهید.

چگونه مدیر فروش شوید

اگر می خواهید مدیر فروش تمام وقت شوید ، در اینجا متداول ترین روش های استخدام وجود دارد:

مدرک لیسانس کسب کنید. گرچه مدرک لیسانس برای این شغل مورد نیاز نیست ، اما راهی عالی برای نشان دادن تعهد خود به یادگیری و پیشرفت است. مدرک کسب و کار یا بازاریابی می تواند امتیازات اضافی را برای استخدام کنندگان و مدیران استخدام در موقعیت های رقابتی تر برای شما کسب کند.

تجربه کاری مرتبط بدست آورید. برای اینکه یک مدیر فروش عالی (و یک نامزد جذاب در روند استخدام) باشید ، باید حداقل یک سال سابقه کار مرتبط داشته باشید – چه این تجربه فروش در زمین باشد و چه در یک تیم مرتبط مانند عملیات فروش یا فروش فعال کردن درخواست دادن.

چگونه یک طراح وب شویم : 5 مهارت اساسی در طراحی وب
بیشتر بخوانید

مدیر فروش

پس از به دست آوردن مدرک تحصیلی و تجربه کاری مرتبط ، برای کسب سمت مدیر فروش چند راه وجود دارد. می توانید مستقیماً برای موقعیت مورد نظر اقدام کنید یا به کار خود ادامه دهید. برای بالا رفتن از نردبان شرکتی ، کار با یک تیم فروش را برای تجربه فروش شروع کنید ، سپس برای دستیابی به تجربه مدیریتی به یک دستیار مدیر فروش مراجعه کنید. پس از کسب تجربه کافی ، می توانید برای سمت مدیر فروش اقدام کنید. روش “نردبان” به ویژه اگر می خواهید در یک شرکت خاص کار کنید بسیار مفید است و آنها هیچ شغل مدیریت فروش در دسترس ندارند.

منبع سایت مستر کلاس

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم چشم چران|دوره رنسانس در موسیقی|فیلم تراژدی مکبث|بهترین خواننده های سبک اپرا|فیلم دفترچه امید بخش|معرفی سبک موسیقی راک|نقد فیلم میزبان|فیلم ناصر الدین شاه آکتور سینما|بهترین خواننده های تاریخ جهان

دیدگاهتان را بنویسید

18 − یازده =