صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلم های لارس فون تریه
ads

بهترین فیلم های لارس فون تریه

بهترین فیلم های لارس فون تریه

بهترین فیلم های لارس فون تریه

بهترین فیلم های لارس فون تریه : لارس فون تریر یک فیلمساز است که هر روز او احتمالاً مانند یک قسمت دیگر در یک شعار طولانی و آهسته به سمت پایان جهان احساس می شود. بنابراین ، ممکن است 65 سالگی تولد اخیر او در 30 آوریل احساس جشن گرفتن نکند. اما برای بهتر و اغلب اوقات برای خیلی خیلی بدتر ، خجالت آورترین دانمارکی در همه زمان ها کاتالوگ فیلم های خارق العاده ، تکان دهنده و مهاربندی را ارائه داده است که بیش از نیمی از عمر او را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: فیلم مرد سوم

این فیلمساز خواستگاری بحث برانگیز از نظر سایش ، بی شرمانه است و می خواهد او را به اردوگاهی ناآرام بیاندازد: از راه رفتن مستقیم به “شخصیتی غیر گراتا” در جشنواره فیلم کن 2011 با اظهار نظرهایش در مورد درک هیتلر ، تا سوگند خوردن بورک بعد از تجربه طاقت فرسای ساخت “رقصنده در تاریکی” از بازیگری منصرف شد. (البته کن در سال 2018 با نمایش “خانه ای که جک ساخته است” از او استقبال کرد) ممکن است او یکی دیگر از مجموعه طولانی کارگردانان مرد سمی باشد ، اما مجموعه کارهای او بهترین بازی ها را تاکنون ارائه داده است قرار دادن به فیلم. اینکه این کار اوست یا به دلیل بازیگرانش ، هنوز موضوع بحث باقی مانده است.

از وحشت بدن “دجال” گرفته تا ناامیدی مجازات کننده “رقصنده در تاریکی” و “داگویل” زوزه عصبانی در آمریکا (کشوری که هرگز پا نمی گذارد و نه فقط به دلیل اینکه از پرواز متنفر است) ، فون تریر جرات می کند تماشاگران به دور نگاه کنند ، منتقدان او با فریاد اجرا کنند ، و اغلب بازیگران او خود را به پایین ترین سطح ممکن می رسانند. این ممکن است برخی را شگفت زده کند که شارلوت گینسبورگ ، که پس از مرگ فرزند کوچکش در “دجال” و یک معتاد جنسی در جستجوی ارگاسم در مکان های وحشتناک در “Nymphomaniac” ، در جهنم روحی و جسمی یک محقق جادوگر بازی می کرد ، همچنان ادامه دارد سوار. اما ثابت شده است که او در چرخشهای نترس به یکی از ماهرترین موسیقی های او تبدیل می شود ، معمولاً به عنوان یک جایگزین برای خود کارگردان.

بیشتر بخوانید : فیلم تعطیلات موسیو اولو

یک چیز قطعی است: لارس فون تریر هرگز سعی نمی کند چیز جدیدی را امتحان کند ، حتی وقتی که او مشغول بررسی و بازگرداندن کار خود به نتایج مختلف است ، ایده ایدئولوژی مردود استودیوی جنبش Dogme 95 را که با جاسوسی همه شکوفایی فن آوری به طور انحصاری بر داستان و شخصیت متمرکز می شود) تا حداکثر علاقه به حماسه های بزرگ مانند “مالیخولیا” و حماسه قاتل سریال “خانه ای که جک ساخته است”

به زودی ، فون تریر با فصل سوم کمدی تاریک بیمارستانی خود با نام “پادشاهی” به داستان پردازی اپیزودی بازمی گردد که با دو قسمت اول آن در دهه 1990 بعنوان برخی از نابجای ترین کارهای وی به شمار می رود. پیش از آن بازگشت بسیار پیش بینی شده ، به بهترین فیلم های لارس فون تریه نگاه کنید.

با مقاله بهترین فیلم های لارس فون تریه همراه ما باشید.
15. “Manderlay” (2005)
پروژه سه گانه پیش بینی شده “ایالات متحده آمریکا: سرزمین فرصت ها” توسط لارس فون تریر با این دنباله “Dogville” از بین رفت ، و در نیویورک برایمن برای نیکول کیدمن در نقش بریس دالاس هوارد در نقش گریس مولیگان ، یک دختر گانگستر که در فصلی جهنمی در تاریخ آمریکا قرار گرفته است ، جای گرفت. در اینجا ، سال 1933 آلاباما دوباره تصور می شود (یک بار دیگر) با طراحی کمترین عالم جنوب در ایالات متحده که لغو هرگز به این گوشه از کشور نرسیده است و برده داری هنوز وجود دارد. عظمت رمان گرایانه و حتی شوخ طبعی بیمارگونه “Dogville” در اینجا در خدمت تمثیلی جدی از بین می رود که از یک دانمارکی که حاضر به قدم گذاشتن در آمریکا نیست سرزمینی حاصل نمی شود ، هرچند دیدن آن هرگز کمتر از آن نیست فون تریر در اوج جاه طلبی های خود به کار خود ادامه می دهد – حتی اگر در زیر آنها سقوط کند. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

بیشتر بخوانید : فیلم خاکستر سبز

14. “اپیدمیک” (1987)
فون تریر با تنها ویژگی دوم خود ، “اپیدمی” 1987 ، از ابراز شیفتگی خود ، و شخصاً با هنر و صنعت خود ، ابایی نداشت. این تلاش سال دوم دانه دانه ، سیاه و سفید دو فیلم در یک فیلم است و هیچکدام به خصوص لذت بخش نیستند. در فیلم اول ، فون تریر و نویسنده فیلمنامه اش نیلز وورسل در بن بست یک پروژه فیلم جدید (کاملا غیر تجاری) در مورد یک آفت کشنده بازی می کنند که هیچ یک از هیجانات جالب حضور خود را ارائه نمی دهد. مورد دیگر آن خود فیلم است ، با حضور فون تریر (به عنوان یک بازیگر آنقدر ماهر نیست) که در نقش یک پزشک در تلاش برای جلوگیری از گسترش است. هنوز هم بدون “اپیدمیک” ، همکاری دیرینه فون تریر با اودو کی یر را نخواهیم داشت ، انحرافی که به زیبایی با حساسیت های بیمار فیلم ساز مطابقت دارد. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )
13. “احمق ها” (1998)
“احمق ها” اولین فیلم لارس فون تریر تحت مانیفست داگم 95 است که وی با توماس وینتربرگ تهیه کرد ، و حکم می کرد برای اینکه کارگردانان از قدرت به عنوان نویسنده کار خود استفاده کنند ، یک فیلم نیاز به تأکید بر داستان و شخصیت بیش از جلوه های ویژه و فن آوری دارد. . وینتربرگ در همان سال با “جشن” پاسخ داد ، در حالی که فون تریر این فیلم 1998 (به طور کامل در دوربین های دیجیتال) را در مورد گروهی از بزرگسالان ضد بورژوایی ناراضی ساخت که تصمیم گرفتند با رفتارهای عمومی به عنوان بزرگسالان معلول جلوی مهارهای خود را بگیرند. این مفهوم مسئله دار به هیچ وجه پیر نمی شود ، اما با صحنه های مرزی جنسی نرم پورنو- جنسی و هنر شگفت انگیز غیرقابل بازاریابی ، به هر حال این فیلم هرگز به مخاطب سالم آمریکایی نرسید. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

بهترین فیلم‌های متیو مک کانهی ( 10 فیلم برتر )
بیشتر بخوانید

12. “رئیس آن همه” (2006)
فون تریر به ریشه دانمارکی و بودجه کم خود بازگشت ، در حالی که هیچ یک از کنترل های برشتی خود بر مطالب و موضوعاتش را فدای “رئیس آن همه” نکرد. این کمدی خشن و خشن اروپایی را به عنوان کارگردان “رقصنده در تاریکی” به عنوان “دفتر” تصور کنید ، یک شوخی طولانی با استفاده از تکنیک خود ساخته Automavision ، که در آن رایانه اساساً حرکات دوربین را کنترل می کند. در کان کان فون تریر ، این فیلم درباره مدیرعامل یک شرکت فناوری اطلاعات است که بازیگری را برای جعل هویت خود در هنگام خرید استخدام می کند یک بار عجیب و غریب است ، اما احتمالاً پس از رشته های فیلم درباره درد ، یک نفس تازه برای مخاطبان و خود فیلمساز دارد. و سطح مذهبی رنج. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

بیشتر بخوانید : بهترین کتاب های ادبیات سوئد

11. “عنصر جنایت” (1984)
از نظر طراحی صحنه ، اولین فیلم لارس فون تریر یک کلاس مستر در پوسیدگی و پوسیدگی دیستوپی است ، و باعث ایجاد یک قاهره خسته کننده می شود که توسط یک قاتل زنجیره ای در یک نور مونوکروم و کم خون دنبال می شود. صدای سپیای فراگیر که باعث می شود این داستان یک کارآگاه مهاجری (با بازی مایکل الفیک) به دنبال یک قاتل زن ، تقریباً غیرقابل تحمل شود ، همانطور که شاید برای این فیلمساز ، که آن را به دلیل فیلم سیاه و سفید بعدی خود به طور کامل رها کرد ، ” اپیدمی.” فضای رویایی متشنج “عنصر جنایت” در لحظاتی به طور طعنه آمیز کار آندری تارکوفسکی را به یاد می آورد ، یک فیلمساز فون تریر هرگز شرمنده نیست که از آن بچه بکشد. این دنیای گوشتی و تیره و تار است و جسورانه از یک فیلمساز ناهنجار و با نگاهی تیره به جهان خبر می دهد. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )
10. “پنج مانع” (2003)
علاقه بی رحمانه فون تریر برای درگیر کردن همکارانش در خود پرچینی خود اوج خود را در “پنج انسداد” به دست می آورد ، مستندی که در آن او از یورگن لت ، هنرمند دانمارکی می خواهد پنج بار فیلم خود ، “انسان کامل” را دوباره بسازد ، و با هر یک چالش متفاوت است. Leth وظیفه دارد فیلم کوتاه خود را در کوبا ، بمبئی ، بروکسل ، با تقسیم صفحه ، به عنوان یک کارتون روتوسکوپ ، و در آخر ، تهیه روایت صدا برای چرخش خود فون Trier در “انسان کامل”. با هم ، آنها یک مسابقه فکری برنده هستند ، با بازی Leth برای خیره شدن به ناف که رو به درون دارد ، فون تریر را قادر می سازد. اما وحدتاً مسیری را در پیش گرفتند که به راحتی توسط فیلمسازان آینده قابل بازخوانی است. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

بهترین فیلم های نیکلاس کیج
بیشتر بخوانید

9. ” فیلم  خانه ای که جک ساخته است” (2018)
احتمالاً سادیستی ترین و مطمئناً خودآگاه ترین فیلم فون تریر مستقیماً مخاطبان خود را مورد خطاب قرار می دهد و سپس از آنها سرپیچی می کند ، و او بیشتر از این خود را مجذوب یک نوع بیمار از بیلدونگسرومن درباره رشد و زندگی یک روانپریش می کند ، با بازی مت دیلون. مملو از افراد عجیب و غریب است که عمدتا به سرعت ، به سرعت می میرند ، از جمله زن دیلون که در کنار بزرگراه قرار گرفته و سپس با اتو لاستیک ، با بازی اوما تورمن ، و متاسفانه ساده نامیده می شود ، با بازی رایلی کیوگ می کشد. همه اینها شاید به جسورانه ترین سکانس فون تریر برمی گردد که از آن زمان که جک (دیلون) به محافل داخلی جهنم فرو می رود ، به عنوان تابلوهای کلاسیک آغشته به خون و گوگرد نقاشی شده است. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

بیشتر بخوانید : فیلم گزارش فرانسوی

8. “Medea” (1988)
البته لارس فون تریر درام تلویزیونی ساخته شده بر اساس فاجعه سوزناک یونانی اوریپیدس در مورد شاهزاده خانم سابق کلشیس را که همسر جدیدش جیسون و دو فرزندش را پس از ترک وی بیرون می آورد. این داستان به راحتی زمینه بسیاری از جذابیت های او را فراهم می کند تا زنان مورد تحقیر جهان قرار بگیرند ، اما همچنین یکی از قدرتمندترین فیلم های او باقی می ماند ، با کیرستن اولسن که یک مده آزاردهنده را خدمت می کند و اودو کیر کاملا (و طبق معمول) خود را تحقیر می کند نقش یک جیسون روتختی غرق در پلیدی را بازی کنید. فون تریر از یک فیلمنامه غیرمولد کارل تئودور درایر کار می کند ، که رویکرد سنجیده و ریاضت آمیز آن به مطالب مقدس همچنان الهام بخش کارگردان است.
7. ” فیلم  اروپا” (1991)
ماکس فون سیدو صحنه را برای “اروپا” به عنوان راوی صدای هیپنوتیزم فیلم آماده می کند ، و شما را به یک کافکایی می کشاند (کاملاً به معنای واقعی کلمه ، همانطور که فون تریر از رمان نویسنده آلمانی “آمریکا” می کشد) 1945 آلمان پس از جنگ جهانی دوم ، جایی که یک صلح طلب آمریکایی بود (ژان مارک بار) به عنوان هادی ماشین خواب کار می کند. اما همه آن چیزی نیست که به نظر می رسد در این دنیای کاملاً تلطیف شده ، جایی که بازیگران در حالی که یک توطئه نازی مانند نویروسی پیش می رود ، در برابر پس زمینه های عقب-اجرا شده بازی می کنند ، و لئوپولد (Barr) به یک زن خطرناک آلمان (باربارا سوکووا مورد علاقه Fassbinder) سقوط می کند. اگرچه این فیلم به دلیل جهش های فنی خود در جشنواره کن سه جایزه به دست آورد ، اما این برای فون تریر کافی نبود ، که گفته می شود وقتی نخل طلا نخورد ، هیئت داوران را از آن خود کرد. او در سال 2000 برای “رقصنده در تاریکی” موفق به کسب آن شد ، اگرچه به عنوان یک فیلم آگاهانه ملودراماتیک ، حداکثر گرایانه در فیلم های مستند مانند فون تریر که قرار است در آینده ظاهر شود ، “اروپا” همچنان یکی از موفق ترین فیلم های او است آزمایش. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

بیشتر بخوانید : فیلم تراژدی مکبث

6. جلد “Nymphomaniac”. I and II (2013)
ایجاد یک حماسه عجیب و لطیف درباره آموزش جنسی یک زن را به غریبترین فیلمساز زنده ما بسپارید. آن زن ، جو ، با ترس و وحشت وحشیانه ای توسط شارلوت گینسبورگ بازی می شود ، و با بازگو کردن گذشته دوران هوشیاری او ، فیلم تبدیل به یک پیکارسک روان جنسی می شود – و یک مطالعه شخصیت کاملاً پیچیده است. چارچوب بندی داستان ، سر و صدا بین Gainsbourg و Stellan Skarsgard است ، به همان اندازه ناخوشایند و خنده دار. (خط اصلی فیلم ، كه اسكارسگارد پس از گینسبورگ به بیان جزئیاتی از گذشته اش پرداخت: ، و یک رابطه متقابل رضایت بخش (اگرچه ناخوشایند) با یک پزشک S&M با بازی جیمی بل ، در میان بسیاری از وحشت های متعالی دیگر ایجاد کند. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )
5. “فیلم ضد مسیح” (2009)
از نظر فیلم نامه نویسی ، لارس فون تریه همیشه استاد یک حرف بزرگ است که قدرتمندانه تحویل گرفته است ، و “طبیعت کلیسای شیطان است” شارلوت گینسبورگ در “دجال” در تالار مشاهیر او است. در حالی که لحظاتی مانند یک گفتگو ، روباه بی روح احساس می کند که غر می زند “هرج و مرج حاکم است!” از زمانی که این فیلم جشنواره فیلم کن را در سال 2009 به لرزه درآورد ، از متن خارج شده و دست به دست می شود ، ارزش جمع آوری قطعات آن است. گینسبورگ و ویلم دافو خود را کاملاً غرق در بازی پدر و مادر داغدار می کنند که در یک رابطه روانشناسی و بیمار بسیار نامناسب قرار دارند. و فون تریر با همان عزم و اراده تلخ ، روح رنج دیده خود را در فیلمنامه می ریزد و بار دیگر یک بازیگر برجسته حیرت انگیز را به کشتی بدبختی خود تبدیل می کند. این همچنین فیلمی است که پالت بصری فون تریه را به آنچه می توان آنرا عالی توصیف کرد ، با مجوز از تصاویر تسخیر شده و کند سوز آنتونی دود مانتل ارتقا داد. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

بیشتر بخوانید : سریال راه آهن زیرزمینی

4. ” فیلم رقصنده در تاریکی ” (2000)
“رقصنده در تاریکی” یک تجربه تنبیهی است که با بازی در همه زمان ها از Björk که به شایستگی برنده بهترین بازیگر زن در کن شد ، به دلیل قدم زدن در کنار جهنم با فون Trier ، و رسیدن به دست نخورده از طرف دیگر ، جوش آورده است. او در حالی که سلما یژکووا ، یک مهاجر چک در سال 1960 در امریکا با استفاده از جاروبرقی ، از طریق زندگی و آهنگ و رقص از زندگی خود فرار کرد ، احساسات او بسیار مهیب است. در حالی که سکانس های غیر موزیکال در سبک متزلزل ، واقعی و کم بودجه فون تریر بنا شده اند ، اما تعداد موسیقی واقعاً بلند می شود و برخی از رنگین ترین فیلم های اکسپرسیونیست کارگردان تا به امروز را ارائه می دهد. رقص ، مانند آهنگ “I See Se It It Seen It” (همه چیز را دیده ام) و یا پاپ پرشور “Cvalda” که سخت افزار کارخانه را به یک ارکستر متلاشی تبدیل می کند ، بالاتر از این فاجعه غرق شدن ظرف آشپزخانه است. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

بهترین فیلم های دیوید فینچر
بیشتر بخوانید

3. “Dogville” (2003) فیلم

“داگویل” مانند یک بمب در جشنواره فیلم کن 2003 منفجر شد ، منتقدان آمریکایی و بین المللی را برای بازی سه ساعته لارس فون تریر علیه خطوط طبقاتی در ایالات متحده ، که در کلورادوی دوره افسردگی واقع شده است ، تقسیم کرد. نیکول کیدمن در بیشتر قسمتهای فیلم به یک چرخ فلزی غول پیکر زنجیر بسته و مورد شکنجه های مکرر مردم شهر قرار گرفت که شخصیت وی گریس را با بازوی تیغی در آغوش گرفتند ، دیگر با فون تریر کار نخواهد کرد.

این یک تجربه سینمایی است که شما در آن غرق می شوید ، مانند یک رمان بزرگ بزرگ ، با یک گروه بی نظیر از جمله لورن باکال ، پاتریشیا کلارکسون ، پل بتانی ، بن گزارا ، جیمز کان ، کلوئی سوگنی و جان هرت پیام رسان بودن می تواند چالش برانگیز باشد ، اما فون تریر برای صحنه پردازی هوشمندانه اش ، سزاوار تشویق است ، و فیلم را بر روی آرماتور برهنه خود قرار می دهد ، و به “Dogville” اجازه می دهد مانند یک نمایشنامه که می تواند از نظر طراحی کاملاً سینمایی باشد ، شکل بگیرد. در ساخت مستندی که در DVD وجود دارد ، کیدمن با پوزخندی پیچ خورده رو به دوربین می کند و می گوید: “کمکم کن”. شوخی نمی کند. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

بیشتر بخوانید : فیلم حرامزاده های لعنتی

2. “فیلم  شکستن امواج” (1996)
25 سال بعد ، “شکستن امواج” هیچ یک از قدرت خود را از دست نداده است ، نه تنها به عنوان وسیله نقلیه شکستن امیلی واتسون ناشناخته در آن زمان به عنوان شهید در مناطق کوهستانی اسکاتلند که سعی در نجات جان فلج شوهرش دارد ، بلکه به عنوان فیلمی که توجه فون تریر را به آمریکا جلب کرد. واتسون برای بازی در نقش بس مک نیل بهترین بازیگر زن نامزد شد ، زن جوان ساده لوحی که جامعه کالوینیست خود را به خاطر ازدواج با یک دکل روغن غیر مذهبی (استلان اسکارسگارد) تحقیر کرد. با “شکستن امواج” ، فون تریر شروع به جدا شدن از قوانین اسپارت جنبش Dogme 95 کرد که با توماس وینتربرگ آغاز کرد ، نقاشی روی بوم بزرگتر با شکوفایی های پس از تولید و موسیقی غیر دیژتیک برای ایجاد یک تجربه سینمایی کاملا شکل گرفته . ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

بیوگرافی مارک رافلو
بیشتر بخوانید

1. “فیلم مالیخولیا” (2011)
این فیلم به یقیت در لیست بهترین فیلم های لارنس فون تریه جایگاه ویژه ای دارد.همانطور که جاستین در درام استادانه “مالیخولیا” پایان روزهای لارس فون تریر ، کیرستن دانست ، در مقابل عذاب مطلق و غیر قابل توضیح ، ادعا می کند که “همه چیز را می داند”. به همین دلیل است که وقتی خواهرش کلر (شارلوت گینسبورگ) پیشنهاد می کند ، در ساعات آخر زمین ، برای نوشیدن شامپاین و ترانه خواندن به تراس می روند ، جاستین خالی و با درد چشم Dunst پیشنهاد می کند ، “چرا ما در لعنتی ملاقات نمی کنیم توالت؟” در تصمیم جاستین برای رها کردن شوهر عالی خود در شب عروسی ، کنار گذاشتن کار تبلیغاتی روحیه مکیدن و پیچ خوردن بهترین مرد در زمین گلف ، چیزی بی سر و صدا قهرمانانه وجود دارد ، چرا که چرا جهنم نیست؟ به هر حال زندگی ما تمام شده است.

Dunst و von Trier یک جفت شیمیایی هستند ، بازیگر زن استعاره غول پیکر Dane برای افسردگی را بر دوش خود حمل می کند. Dunst کاملاً یک زن در بحران را به تصویر می کشد ، ایستادگی برای یک سیاره در حال فروپاشی اما همچنین یک شخص کاملا واقعی. در پایان دنیا ، دیگر واقعاً چه چیزی مهم است؟ او می گوید: “زندگی فقط روی زمین است و نه برای مدت طولانی.” نان تست فراموشی. ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

پایان مقاله ( بهترین فیلم های لارس فون تریه )

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.