صفحه اصلی > سینما : 100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما
ads

100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما

100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما

100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما

100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما : فیلم های جنایی برخی از مهیج ترین ، ویران کننده ترین و روشن کننده ترین داستان ها را برای زندگی در سینما ایجاد می کنند. از طریق جرم و جنایت ، فیلمسازان می توانند نه تنها قانون و نظم ، بلکه معنای انسان بودن ، زندگی خوب و آنچه خوب و بد آموخته شده را زیر سوال ببرند.

بهترین فیلم های جنایی همیشه مرزهای خوب و بد را ایجاد کرده اند تا بتوانند داستانی جذاب ایجاد کنند ، اما همچنین در مورد فرضیاتی که هر روز ساخته می شود صحبت کنند. از آنجا که ژانر بسیار گسترده است ، هنگام یافتن مکانی برای شروع می تواند ترسناک باشد. خوشبختانه ، لیست 100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما نگاهی به انواع فیلم های جنایی ، از اقصی نقاط جهان خواهد داشت.

100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما

برای این لیست فیلم ها ، بخش سینما و تلویزیون سایت بامدادی ها داده های مربوط به همه فیلم های جنایی را جمع آوری می کند تا با نمره این سایت روبرو شوند – یک شاخص وزنی به طور مساوی بین نمرات IMDb و Metacritic تقسیم می شود. برای احراز صلاحیت ، فیلم باید به عنوان یک فیلم جنایی در IMDb درج شود ، دارای یک Metascore باشد و حداقل 5000 رای داشته باشد. روابط توسط Metascore و روابط دیگر با امتیاز کاربر IMDb شکسته شد.

هر فیلمی در لیست 100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما با توجه به تاریخ سینما و توسعه جرم در نظر گرفته شده است. بسیاری از فیلم های زیر تاریخ فیلم سازی را تغییر دادند. برخی از جنبش هایی که حول و حوش جنایات متمرکز بودند شامل فیلم نوآر و هالیوود است ، اما تأثیر فیلم های جنایی بر تاریخ فیلم قطعاً محدود به آن دوره ها نیست.

فیلم های جنایی نیز جایی است که می توان دیدگاه های مختلف در مورد جرم را بررسی کرد ، گاهی اوقات در همان فیلم. این فیلم ها شامل شخصیت هایی هستند که به جرم و جنایت سر می زنند ، برخی از آنها برای زنده ماندن استفاده می کنند و برخی دیگر به جرم جنایت مردم را تحت تعقیب قرار می دهند. امیدوارم ، فیلم های زیر به شما کمک کنند تا در مورد تماشای برخی از جنایات و کسانی که ممکن است مرتکب آنها شده اند ، تجدید نظر کنید ، همه در حالی که یک فیلم فوق العاده سرگرم کننده را تماشا می کنید.

100 فیلم برتر مجله هالیوود ریپورتر

1. فیلم پدرخوانده (1972)

– کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
– نمره استکر: 100
– Metascore: 100
– امتیاز کاربر IMDb: 9.2
– زمان اجرا: 175 دقیقه

در شاهکار فرانسیس فورد کاپولا ، خانواده مافیای ایتالیایی کورلئونه وقتی جنگ در میان پنج خانواده مافیایی داستان شروع می شود ، متزلزل می شوند. مایکل ، با بازی آل پاچینو ، به شدت از پدرش دون ویتو ، بازیگر مارلون براندو و سایر اعضای خانواده در جرایم سازمان یافته فاصله می گیرد. با این حال ، خانواده اش پس از چندین مرگ دلخراش به او احتیاج دارند و مایکل به روشی بی امان جلو می رود.

2. فیلم 12 مرد خشمگین 

کارگردان: Sidney Lumet
– نمره استکر: 96
– Metascore: 96
– امتیاز کاربر IMDb: 8.9
– زمان اجرا: 96 دقیقه

یک جوان 18 ساله به جرم قتل محاکمه می شود و 12 مرد تصمیم گیری در مورد اینکه آیا او زنده میماند یا در معرض اعدام می میرد ، دارند. یک هیئت منصفه رای گیری را ادامه می دهد و همه مردان را در یک اتاق نگه می دارد تا اینکه بتوانند به اتفاق آرا رأی دهند. اگر فکر می کنید مردانی که در یک اتاق مجردی بحث می کنند خسته کننده خواهد بود ، این فیلم چیزی غیر از این است.

نقد فیلم فهرست شیندلر ( Schindler's List ) [ نقد اختصاصی ]
بیشتر بخوانید

3. فیلم پالپ فیکشن

کارگردان: کوئنتین تارانتینو
– نمره استکر: 95
– Metascore: 94
– امتیاز کاربر IMDb: 8.9
– زمان اجرا: 154 دقیقه

تارانتینو داستان دو مرد هیت – بوکسور مبارز و یک معتاد به هروئین – را روایت می کند اما کاملاً خارج از نظم است. این تاکتیک به لمس هنری تارانتینو برای هر صحنه افزود. گفتگو هوشمندانه است و خشونت تکان دهنده است. دیدن هر فیلمی که نحوه روایت داستان را پس از دیدن این مسئله به چالش نکشد ، دشوار خواهد بود.

4. فیلم راشومون

– کارگردان: آکیرا کوروساوا
– نمره استکر: 94
– Metascore: 98
– امتیاز کاربر IMDb: 8.2
– زمان اجرا: 88 دقیقه

روایت های متعدد و متفاوت از یک جنایت ، ستون فقرات این هیجان روانشناختی ژاپنی است. چندی بعد زنی مورد تجاوز قرار می گیرد و شوهرش می میرد ، اما هر داستان در دادگاه شخص دیگری را درگیر می کند. برخلاف فیلم های معمول سامورایی ، ویروسی حقیقت در این درام اغوا کننده بررسی می شود.

نقد سریال چرنوبیل

5.پدرخوانده: قسمت دوم (1974)

– کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
– نمره استکر: 94
– Metascore: 90
– امتیاز کاربر IMDb: 9
– زمان اجرا: 202 دقیقه

فیلم بعدی لیست 100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما فیلم پدرخوانده 2 میباشد, پیامدهای اولین فیلم فرانسیس فورد کوپولا ، “پدرخوانده” ، این دنباله را یک پایه عالی برای یک داستان فریبنده می دهد. در آنچه که بسیاری از آن به عنوان بهترین دنباله در همه زمان ها می دانند ، مایکل ، با بازی آل پاچینو ، تلاش می کند تا با قدرت فعلی سازش کند زیرا ویتو ، با بازی رابرت دنیرو ، برای بقا تلاش می کند. پیگیری بی عیب و نقص کوپولا از یک نسخه خارق العاده باورنکردنی برای همه طرفداران ژانر جنایی باید مشاهده شود.

6. فیلم شب شکارچی (1955)

– کارگردان: چارلز لاتون
– نمره استکر: 93
– Metascore: 99
– امتیاز کاربر IMDb: 8
– زمان اجرا: 92 دقیقه

فیلم بعدی لیست 100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما فیلم شب شکارچی میباشد پس از دیدن بازیگر رابرت میچوم ، هرگز قادر نخواهید بود که بازیگر او را به عنوان یک مرد خونسرد که در استفاده از مسیحیت تاب خورده خود برای توجیه جنایات خود استفاده می کند ، نگاه کنید. در ویرجینیا غربی ، او خانواده ای را هدف قرار می دهد که می داند پول پنهان دارد اما نمی داند کجاست. فقط پسر خانواده می داند کجاست و او برای حفظ امنیت پدرش همه تلاش خود را می کند.

بهترین فیلم های 2021

7. Touch of Evil (1958)

– کارگردان: اورسون ولز
– نمره استکر: 93
– Metascore: 99
– امتیاز کاربر IMDb: 8
– زمان اجرا: 95 دقیقه

چارلتون هستون در نقش یک افسر مواد مخدر بازی می کند که باید همسرش را در ماه عسل بگذارد تا تحقیق در مورد قتل در یک مرز مرزی بین مکزیک و ایالات متحده را انجام دهد. او به زودی می فهمد که فساد پلیس درگیر است ، اما تلاش برای یافتن حقیقت او و همسرش را به خطر می اندازد. اورسون ولز این فیلم را کارگردانی می کند و همچنین در آن به عنوان کاپیتان پلیس کج بازی می کند.

فیلم پرسی در مقابل جالوت

8. فیلم Rififi (1955)

– کارگردان: ژول داسین
– نمره استکر: 93
– Metascore: 97
– امتیاز کاربر IMDb: 8.2
– زمان اجرا: 118 دقیقه

ژول داسین کارگردان هالیوود در لیست سیاه قرار گرفت ، اما این مانع از ساخت این هیجان جنایی پویا در فرانسه نشد. گروهی از جنایتکاران برای سرقت از یک جواهرفروشی سطح بالا با هم متحد می شوند ، اما این فیلم معمولی شما نیست. با گفتگوی بسیار کم و صحنه های گسترده دزدی ، سکوت در مقایسه با هر درام جنایی بمب گذاری شده ای بلندتر است.

100 فیلم برتر تاریخ
بیشتر بخوانید

 

9. فیلم دو غرامت (1944)

– کارگردان: بیلی وایلدر
– نمره استکر: 93
– Metascore: 95
– امتیاز کاربر IMDb: 8.3
– زمان اجرا: 107 دقیقه

این فیلم جذاب نوآر به اعتبار یک کلاسیک آمریکایی مطابقت دارد. بیلی وایلدر این داستان را در مورد یک فروشنده بیمه کارگردانی می کند که توسط زنی اغوا می شود که قصد دارد شوهرش را بکشد. عبور از این مکان مانند هیچ فیلم نوآر دیگری وجود ندارد ، و یک درام هیجان انگیز و شگفت آور ایجاد می کند که قادر به پیش بینی آن نیستید.

10.فیلم راننده تاکسی (1976)

– کارگردان: مارتین اسکورسیزی
– نمره استکر: 92
– Metascore: 94
– امتیاز کاربر IMDb: 8.3
– زمان اجرا: 114 دقیقه

رابرت دنیرو در نقش یک جانباز تندروی ویتنام ، تراویس ، تلاش می کند تا در دهه 1970 به زندگی در شهر نیویورک که به جنایت کشیده شده ، ادامه دهد. او با یک کارگر جوان جنسی با بازی یک جودی فاستر بسیار جوان دوست می شود و عاشق بتسی با بازی سایبیل شپارد می شود که برای سیاستمداری که تراویس قصد ترور دارد کار می کند. نگاه اسكورسيزي به اين شخصيت طرد شده يكي از بهترين معاينه هاي يك شخص بد براي انجام كارهاي بد است.

نقد فیلم سرگیجه

11. فیلم Goodfellas (1990)

– کارگردان: مارتین اسکورسیزی
– نمره استکر: 92
– Metascore: 90
– امتیاز کاربر IMDb: 8.7
– زمان اجرا: 146 دقیقه

وقت آن رسیده است که بپذیریم که مارتین اسکورسیزی اساساً صاحب این ژانر است که شامل این درام گانگستری با بازی ری لیوتا ، رابرت دنیرو و جو پسچی است. این سه نفر به خانواده های اوباش نیویورک پیمایش می کنند ، اما برخی از آنها هرگز به حلقه داخلی مردان “ساخته” که بازی را اداره می کنند ، راه پیدا نمی کنند. اسکورسیزی با موسیقی متن قاتل و صحنه های جوی در قلب نیویورک ، جهانی را به تصویر می کشد که او بهتر می داند.

12. فیلم Pépé le Moko (1937)

– کارگردان: ژولین دووویر
– نمره استکر: 91
– Metascore: 98
– امتیاز کاربر IMDb: 7.7
– زمان اجرا: 94 دقیقه

این تریلر جنایی فرانسوی یکی از بهترین فیلم های نوآوری فیلم “سومین مرد” را الهام گرفته است که قصد دارد یک گانگستر را در الجزایر فراری دهد. همانطور که فیلم این داستان واقع گرایانه را روایت می کند ، از دستگاه های سینمایی محبوب در سینمای رئالیسم شاعرانه دهه 1930 فرانسه استفاده می کند. این یک درام جنایی کلاسیک کم سن و سال است که برای کسانی که عاشق فیلم نوآر هستند ساخته شده است.

سریال 1899

13. فیلم Anatomy of a Murder (1959)

– کارگردان: Otto Preminger
– امتیاز استکر: 91
– Metascore: 95
– امتیاز کاربر IMDb: 8
– زمان اجرا: 161 دقیقه

جیمز استوارت در این درام سالن دادگاه بازی می کند که دادگاه پیچیده پرونده قتل را بررسی می کند. اکثر درام های سالن دادرسی به سختی می توانند توجه مخاطب را حفظ کنند ، اما با تحولات پایان ناپذیر در دادگاه ، این درام از ابتدا تا انتها شما را به چسباندن روی صفحه نشان می دهد.

14. فیلم آسانسور تا چوبه دار (1958)

– کارگردان: لویی مال
– امتیاز استکر: 91
– Metascore: 94
– امتیاز کاربر IMDb: 8
– زمان اجرا: 91 دقیقه

یکی از بهترین فیلم های لوئیس مال کارگردان فرانسوی این فیلم نوآر فرانسوی است که درباره یک قتل به اشتباه پیش رفته است. هنگامی که یک مرد رئیس خود ، همسر دوست دختر خود را نیز می کشد ، در تلاش برای فرار از صحنه در آسانسور گیر می کند. امتیاز بداهه مایلز دیویس به تعلیق دردناک این فیلم بی عیب و نقص می افزاید.

نقد فیلم پدرخوانده 1 | The Godfather | عزیمتی به عظمت هنر هفتم
بیشتر بخوانید

فیلم لاک پشت ها هم پرواز می کنند

15. فیلم Spotlight (2015)

– کارگردان: تام مک کارتی
– امتیاز استکر: 91
– Metascore: 93
– امتیاز کاربر IMDb: 8.1
– زمان اجرا: 129 دقیقه

گروه بازیگران فوق ستاره دور هم جمع می شوند تا داستان غم انگیز و در عین حال الهام بخشی از چگونگی کشف تحقیقات بوستون گلوب در مورد سالها سو abuse استفاده جنسی و سرپوش گذاشتن در کلیسای مشهور کاتولیک روم را بیان کنند. کمتر درام تحقیقی با این فیلم هیجان انگیز و ناامیدکننده مقایسه شده است که بهترین فیلمنامه اصلی و بهترین تصویر اسکار سال 2016 را بدست آورد.

16.فیلم A Brighter Summer Day (1991)

– کارگردان: ادوارد یانگ
– نمره استکر: 91
– Metascore: 90
– امتیاز کاربر IMDb: 8.4
– زمان اجرا: 237 دقیقه

ظهور دهه 1960 فرهنگ غربی در تایوان به معنای این است که فرهنگ سنتی و سبک زندگی تایوانی در این نمایش احساسی در معرض خطر است. ناآرامی و خشونت مدنی جوانان عاشق را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا آنها برای اولین بار عاشقانه می روند و یک پایان غم انگیز را رقم می زنند. این سینمای جنایی در بهترین حالت خود است: همزمان زیبا و مخرب.

فیلم باشگاه مشت زنی

در ادامه فیلم  های جنایی برتر تاریخ سینما میرسیم به فیلم:

17. فیلم شوالیه تاریکی (2008)

– کارگردان: کریستوفر نولان
– نمره استکر: 91
– Metascore: 84
– امتیاز کاربر IMDb: 9
– زمان اجرا: 152 دقیقه

بسیاری بر این باورند که این بهترین تکرار دنیای مورد کاوش بتمن و دشمنانش است. این به دلیل بازی های فوق العاده از هیت لجر ، کریستین بیل و موارد دیگر است. کریستوفر نولان می داند که چگونه یک داستان ساده از داستان های کمیک را بسازد و در عین ارائه سکانس های اکشن مهیج ، به زندگی بشر نگاه کند. درباره این دنباله “Batman Begins” بیشتر از فیلم اول صحبت می شود ، اما بعد از فیلم اول بهترین تجربه را دارد.

18.فیلم The Irishman (2019)

– کارگردان: مارتین اسکورسیزی
– نمره استکر: 90
– Metascore: 94
– امتیاز کاربر IMDb: 7.9
– زمان اجرا: 209 دقیقه

آخرین فیلم مارتین اسکورسیزی حماسه ای به تمام معناست. او چندین ستاره را که در این سبک اصلی هستند جمع کرد ، از جمله آل پاچینو ، جو پسی ، هاروی کایتل و رابرت دنیرو. اسکورسیزی آنچه را که فکر می کند برای جیمی هوفا ، سیاستمدار ، هنگام ناپدید شدن در سال 1975 اتفاق افتاد ، بیان می کند. این داستان پیر شدن و سازش با آنچه برای زنده ماندن انجام داده اید ، همه با کمدی ، خشونت و بی رحمی است که اسکورسیزی به خوبی انجام می دهد.

19. Shoplifters (2018)

– کارگردان: Hirokazu Koreeda
– نمره استکر: 90
– Metascore: 93
– امتیاز کاربر IMDb: 8
– زمان اجرا: 121 دقیقه

یک زن و شوهر افرادی را که دچار بدبختی می شوند پذیرفته و خانواده ای غیر بیولوژیکی ایجاد می کنند که با سرقت در مغازه زنده می مانند. کد اخلاقی آنها فقط سرقت اشیا قبل از فروش آنها شکسته شده و خانواده به زودی مورد آزمایش قرار می گیرند. این نگاه انسانی و دلسوزانه قابل توجه انسان به جرم و جنایت شبیه هیچ یک از موارد دیگر در این لیست نیست.

20.فیلم Cool Hand Luke (1967)

– کارگردان: استوارت روزنبرگ
– نمره استکر: 90
– Metascore: 92
– امتیاز کاربر IMDb: 8.1
– زمان اجرا: 127 دقیقه

نقد فیلم آرواره ها
بیشتر بخوانید

بله ، پل نیومن در این فیلم یک تن تخم مرغ می خورد ، اما او همچنین باعث ایجاد یک شورش در یک باند زنجیره ای می شود و اجرامی جهنمی را ارائه می دهد که باید به خاطر سپرد. شخصیت او لوک یکی از جالبترین شخصیت های تاریخ سینما است و در این اردوگاه زندان که توسط نگهبانان تشنه قدرت کنترل می شود به نمادی از امید تبدیل می شود. در این فیلم همچنین بازی های عالی از هری دین استنتون و دنیس هاپر ارائه شده است.

در ادامه 100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما میرسیم به فیلم :

21.Days of Being Wild (1990)

کارگردان: Kar-Wai Wong
– نمره استکر: 90
– Metascore: 96
– امتیاز کاربر IMDb: 7.6
– زمان اجرا: 94 دقیقه

پس از اینکه یک مرد یاد گرفت زنی که او را بزرگ کرده مادر واقعی او نیست ، به او اجازه می دهد تا برای دو زن برای عشق او رقابت کند. او مادر خود را جستجو می کند ، و او را با پول بسیار بیشتر از آنچه بزرگ شده بود در فیلیپین پیدا می کند. هر تصویری روی صفحه نمایش جالب است و فیلم شبیه هیچ یک از فیلم های این لیست نیست.

22. On the Waterfront (1954)

– کارگردان: الیا کازان
– نمره استکر: 90
– Metascore: 91
– امتیاز کاربر IMDb: 8.1
– زمان اجرا: 108 دقیقه

مارلون براندو عملکرد عالی خود را به عنوان یک بوکسور شسته درهم آمیخته با اوباش ارائه می دهد. این داستان حول شخصیت هایی است که وقتی پلیس شروع به هجوم آوردن در برابر همه جنایات اوباش و کر می کند. طنز این است که کارگردان الیا کازان در جلسات جلسات معروف کمیته فعالیت های مجلس نمایندگان آمریکایی که در اوایل دهه 1950 چندین لیست از استعدادهای برتر هالیوود را در لیست سیاه قرار داده و نام آنها را خراب می کند ، معروف است. تمثیل این فیلم هنگام تماشای فیلم غیرممکن است ، اما مانعی برای این ملودرام بزرگ جنایی نیست.

23. هیچ کشوری برای پیرمردها (2007)

– کارگردانان: Ethan Coen ، Joel Coen
– نمره استکر: 90
– Metascore: 91
– امتیاز کاربر IMDb: 8.1
– زمان اجرا: 122 دقیقه

ایتان و جوئل کوئن برای یک درام جنایی جذاب دیگر دوباره به این لیست بازگشته اند. این بار آنها داستان اشتباه معامله مواد مخدر و اینکه چگونه 2 میلیون دلار زنجیره ای از وقایع خشن را ایجاد می کند ، می گویند. تگزاس زمینه مناسبی را برای این داستان جنایی ذاتاً آمریکایی ایجاد می کند که همچنان یکی از 100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما ساخته شده است.

24. L.A محرمانه (1997)

– کارگردان: کورتیس هانسون
– نمره استکر: 90
– Metascore: 90
– امتیاز کاربر IMDb: 8.2
– زمان اجرا: 138 دقیقه

مانند فیلم های سینمایی نوآر که از آن الهام گرفته اند ، این نئو نوآر نیز جناح ، قتل و فریب در کنار هالیوود در دهه 1950 را نشان می دهد. بازیگران متشکل از راسل کرو ، کوین اسپیسی ، گای پیرس و جیمز کرامول از هر داستانی بهترین بهره را می برند ، اما این فیلمنامه کار زیادی را در طول فیلم به آنها می دهد. هر چهار نفر آن پلیس های سخت را بازی می کنند که مردم دوست دارند در مورد راکت دست و پا بزنند ، اما آنها هنگام حل جنایات و کشف فساد شکوفا می شوند. آنها هر دو را در میان درخشش و درخشش هالیوود انجام می دهند.

مقاله 100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما ادامه دارد با سایت بامدادی ها همراه باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

دو × 1 =