صفحه اصلی > پادکست هنری و موسیقی : نحوه شروع پادکست : 5 نکته برای شروع پادکست
ads

نحوه شروع پادکست : 5 نکته برای شروع پادکست

پادکست

پادکست ها مجموعه های صوتی اپیزودیکی هستند که بر موضوعات و موضوعات خاصی تمرکز می کنند. شروع پادکست می تواند راهی زمان بر اما مفید برای شما باشد تا بتوانید در مورد موضوعی که برای شما مهم است مخاطب بسازید.

پادکست چیست؟

پادکست یک سری اپیزودیک از فایل های صوتی دیجیتال است که شنوندگان آن را بارگیری و به صورت آنلاین پخش می کنند. اگرچه پادکست ها در قالب های مختلف ارائه می شوند ، اما بیشتر آنها شامل صدای گفتاری با محوریت یک موضوع یا موضوع خاص هستند. مشاغل ، سازمان ها و افراد پادکست هایی را برای افزایش آگاهی از نام تجاری ، به اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباط با مخاطبان ایجاد می کنند.

برای راه اندازی پادکست به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

پادکست یک رسانه قابل دسترسی است که به حداقل تجهیزات نیاز دارد. در مورد تجهیزات پادکست مورد نیاز برای راه اندازی پادکست خود بیشتر بدانید.

رایانه: از یک لپ تاپ یا رایانه رومیزی برای تحقیق در مورد موضوع خود ، ضبط پادکست خود و تبدیل ضبط شده به فایل های صوتی قابل اشتراک گذاری استفاده کنید.

میکروفون: اگرچه می توانید از تلفن همراه یا رایانه خود برای ضبط صدا استفاده کنید ، اما یک میکروفون پادکست حرفه ای کیفیت صدا را بهبود می بخشد. میکروفون های USB مستقیماً به رایانه شما یا از طریق دانگل متصل می شوند ، در حالی که میکروفون های XLR از طریق یک رابط صوتی جداگانه به رایانه شما متصل می شوند.

فیلتر پاپ: یک قطعه مفید از تجهیزات ضبط صدا ، فیلترهای پاپ صفحه های کوچکی هستند که معمولاً از نایلون یا فلز ساخته می شوند و صداهای تپنده را از صامت های شدیدتر کاهش می دهند یا از بین می برند. آنها همچنین سیبیلانس را کاهش می دهند ، صدای خش خش ناشی از عبور هوا از بین دندان ها در طول همخوان هایی مانند S و Z.

پادکست

هدفون: برای تست سطح صدا هنگام ضبط و گوش دادن به کیفیت صدا هنگام ویرایش ، از یک هدفون استفاده کنید.

نرم افزار ویرایش صدا: پادکست خود را با نرم افزار ضبط صدا ضبط و ویرایش کنید که به عنوان ایستگاه کاری دیجیتال صوتی (DAW) نیز شناخته می شود. نمونه هایی از نرم افزار ویرایش پادکست رایگان شامل Audacity ، Adobe Audition و GarageBand برای کاربران Mac است.

معرفی سبک موسیقی رپ
بیشتر بخوانید

نحوه راه اندازی پادکست

توسعه ، ضبط ، ویرایش و توزیع پادکست با کیفیت به زمان نیاز دارد. این مراحل کلی را برای نحوه شروع پادکست خود در نظر بگیرید.

موضوع و اهداف خود را مشخص کنید. یک موضوع پادکست متناسب با علایق و مهارت های خود انتخاب کنید. اهداف خود را برای ایجاد پادکست بنویسید. پادکست ها به دلایل مختلفی از جمله آگاهی از برند ، مشارکت مخاطبان و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد موضوعی که برای آنها مهم است ، محتوا تولید می کنند.

به پادکست های دیگر در مورد موضوع خود گوش دهید. پادکست های موفقی را که در موضوع انتخابی شما متمرکز هستند کاوش کنید. به قسمت ها گوش دهید ، نظرات را بخوانید ، طول دوره های متوسط ​​را رعایت کنید و درباره نوع محتوایی که برای پایگاه مشترک کار می کند ، بیشتر بیاموزید.

قالب خود را توسعه دهید چندین قالب پادکست برای انتخاب وجود دارد ، از جمله مصاحبه ، مونولوگ ، داستانی و روایت غیر داستانی. تصمیم بگیرید که چند قسمت پادکست می خواهید برای فصل اول خود تولید کنید و تقریباً هر قسمت چقدر طول خواهد کشید. انتخاب کنید که آیا به عنوان تنها میزبان پادکست یا شریک با میزبان مشترک عمل خواهید کرد.

عنوان انتخاب کنید. پس از تعیین قالب خود ، نام پادکست را انتخاب کنید. آن را ساده و مستقیم نگه دارید. شامل کلمات کلیدی ضروری است که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را بهبود می بخشد و به شنوندگان جدید کمک می کند تا نمایش شما را پیدا کنند.

یک اسکریپت یا طرح کلی بنویسید. بسته به نوع پادکست خود ، برخی از یادداشت های نمایشی را بنویسید. حتی اگر پادکست شما یک قالب مصاحبه شل باشد ، یک الگوی اصلی از نکات صحبت می تواند مکالمه را در مسیر خود نگه دارد. در نظر داشته باشید که برای استقبال از شنوندگان برنامه خود و یک برون خروجی با فراخوان اقدام به بررسی و اشتراک نظر دهید.

فضایی را برای ضبط آماده کنید. تجهیزات ضبط پادکست خود را در فضایی آرام در خانه خود تنظیم کنید. اتاقهایی با کوسن ، پرده و موکت طنین طنین را جذب می کنند که می تواند کیفیت صدای صوتی را کاهش دهد.

معرفی و آشنایی با ویولن سل | 17 قسمت از ویولن سل
بیشتر بخوانید

پادکست خود را ضبط کنید. با استفاده از یادداشت های نمایش خود به عنوان دستورالعمل ، ضبط اولین قسمت خود را شروع کنید. صبور باشید – کمی راحت است که پشت میکروفون راحت شوید. یک لیوان آب را در نزدیکی خود نگه دارید و در صورت لزوم استراحت کنید.

پادکست

صوت خود را ویرایش کنید با حذف هرگونه محتوای غیر ضروری شروع کنید. با ویرایش بخش هایی که به هم ریخته است پادکست خود را بر روی موضوع خود متمرکز کنید. تغییر بخش ها را در نظر بگیرید تا موضوع روایت قسمت تا آنجا که ممکن است روشن شود. پس از تولید زمان حذف یا رفع هرگونه مشکل کیفیت صدا نیز می باشد.

پادکست خود را برای توزیع آماده کنید. توضیح مختصری از نمایش خود بنویسید که شامل کلمات کلیدی مفید SEO باشد. ایجاد جلد ساده یا استخدام یک طراح گرافیک برای کمک. تصویر جلد خود را در اندازه صحیح فایل ذخیره کنید – جلد پادکست می تواند به اندازه 1400×1400 پیکسل و بزرگتر از 3000×3000 پیکسل باشد.

فایل های صوتی خود را در سرویس میزبانی پادکست بارگذاری کنید. پلتفرم های میزبانی پادکست فایل های صوتی شما را ذخیره کرده و یک خوراک RSS که به پادکست شما پیوند دارد در اختیار شما قرار می دهد. برخی از خدمات میزبانی پادکست محبوب عبارتند از Buzzsprout ، Castos و Anchor.

نمایش خود را به فهرست های پادکست ارسال کنید. با استفاده از نشانی اینترنتی RSS پادکست جدید ، نمایش خود را به فهرستهای پادکست مانند Spotify ، Apple Podcasts ، Google Podcasts و Stitcher ارسال کنید.

پادکست خود را بازاریابی کنید یک وب سایت پادکست ایجاد کنید و در مورد آن در رسانه های اجتماعی پست کنید. گروه های آنلاین مرتبط با موضوع پادکست خود را پیدا کنید و با اعضا در ارتباط باشید. پادکست های دیگر با علایق تداخل دار را به عنوان میزبان مشترک برای یک قسمت دعوت کنید. با نحوه دسترسی به شنوندگان بالقوه خلاق باشید و با برنامه انتشار خود قابل اعتماد باشید. مهمتر از همه ، روی بارگذاری مداوم قسمت های جدید تمرکز کنید تا تعداد شنوندگان شما افزایش یابد.

5 نکته برای شروع پادکست

قبل از شروع پادکست ، برخی از این نکات کلی را در نظر بگیرید.

معرفی سبک موسیقی کانتری
بیشتر بخوانید

هر صدا را جداگانه ضبط کنید. ضبط هر آواز به طور جداگانه می تواند کیفیت صدا را افزایش دهد و به شما امکان می دهد هر آهنگ صوتی را به طور موثرتری ویرایش کنید.

افزودن موسیقی را در نظر بگیرید. موسیقی مقدماتی می تواند شنوندگان را جذب کرده و ارزش تولید پادکست شما را بهبود بخشد. کتابخانه های موسیقی آنلاین را برای موسیقی بدون حق امتیاز متناسب با لحن نمایش خود جستجو کنید.

یک قسمت آزمایشی را ضبط کنید. اگر در ضبط اولین پادکست خود مشکل دارید ، ابتدا با ضبط چند قسمت آزمایشی فشار را بردارید. آرام باشید ، دکمه ضبط را فشار دهید و به طور طبیعی صحبت کنید.

موضوع خود را با دقت انتخاب کنید. موضوعی را انتخاب کنید که در سالهای آینده برای شما جالب باشد. ساعت های بی شماری به تحقیق ، نوشتن ، ضبط و ویرایش پادکست اختصاص می یابد. علاقه مند به موضوع خود به شما کمک می کند تا انگیزه خود را حفظ کنید.

پادکست

صبور باش. ایجاد مخاطب نیاز به زمان دارد. به برنامه انتشار خود پایبند باشید و بر بهبود مداوم کیفیت پادکست خود تمرکز کنید. با گذشت زمان ، کسب درآمد می تواند از طریق حمایت مالی ، تبلیغات یا کمکهای مالی مستقیم از شنوندگان پادکست شما امکان پذیر باشد.

منبع با دوربین

بیشتر بخوانید:

سریال Sweet Tooth | نقد فیلم اخبار جهان | راهنمای فرم های انتشار عکس | ۶ نوع فرم انتشار عکس | بیوگرافی مارلون براندو | نقد سریال گامبی وزیر | زندگینامه جرج واشنگتن | کتاب های سارتر | نحوه افزودن موسیقی به ویدئو | فیلم پرسی در مقابل جالوت | تعریف نت موسیقی

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

8 + پنج =