صفحه اصلی > اخبار فناوری : بررسی دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM
ads

بررسی دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

بررسی دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM : 

با توجه به اینکه EOS R و EOS RP در جدیدترین سیستم بدون آینه EOS R کانن مستقر شده اند ، تمرکز بر روی نوری است که می تواند این مدلهای جدید را به درستی اجرا کند.

RF 85mm f/1.2L USM متعلق به موج دوم لنزهای RF برای جدیدترین سیستم کانن است که در اوایل امسال همراه با پنج عدد دیگر معرفی شد.

این دوربین به چهار لنز موجود از RF 35mm f/1.8 IS Macro STM تا لنز RF 28-70mm f/2L USM می پیوندد و فاصله کانونی و حداکثر دیافراگم آن را به بیشترین لنز تبدیل می کند. ما هنوز برای سیستم داشتیم این دیافراگم همراه با نام سری L و قیمت تا حدودی دردناک آن بدان معناست که انتظارات زیاد است. بنابراین تحویل می دهد؟

امکانات

عناصر غیر کروی و UD
اپتیک انکساری طیف آبی
دیافراگم 9 تیغه

Canon RF 85mm f/1.2L USM با 13 عنصر در 9 گروه ، با یک عنصر پراکندگی فوق العاده کم و یک عنصر کروی برای کنترل انحرافات و کیفیت کلی تصویر طراحی شده است.

دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

پوشش های کره هوا نیز برای بالا نگه داشتن کنتراست و به حداقل رساندن بازتاب ها (و در نتیجه کاهش شعله ور و شبح) استفاده شده است ، که گفته می شود در شرایط نور پس زمینه بسیار مفید است.

این تنها دومین لنز است که دارای عنصر اپتیکال انکساری طیف آبی است ، پس از EF 35mm f/1.4L II USM بسیار خوب در سال 2015 ، و کانن می گوید که این دستگاه برای “تقریباً حذف” انحراف و حاشیه رنگی استفاده می شود.

فوکوس توسط یک موتور USM از نوع حلقه ای انجام می شود که با CPU پرسرعت کار می کند تا عملکرد سریع و عملکرد تقریباً بی صدا را ارائه دهد و داخلی است که طول بشکه را همیشه ثابت نگه می دارد.

همچنین می توانید به صورت دستی با استفاده از یک حلقه بزرگ که در وسط بشکه قرار گرفته است فوکوس کنید ، در حالی که لغو فوکوس دستی تمام وقت-جایی که فوکوس خودکار را می توان با فوکوس دستی بدون تغییر بین دو حالت نادیده گرفت-نیز پشتیبانی می شود.

بررسی دوربین DJI Action 2
بیشتر بخوانید

ساخت و اداره

پوشش مقاوم در برابر آب و هوا و پوشش های فلورین
بسیار بزرگ و سنگین برای یک لنز پرایم
حلقه کنترل را می توان به سلیقه خود سفارشی کرد

Canon RF 85mm f/1.2L USM یک لنز بزرگ و سنگین است ، مخصوصاً وقتی در نظر بگیرید که یک لنز اصلی است نه بزرگنمایی. این امر تا حد زیادی به حداکثر گشودگی دیافراگم f/1.2 مربوط می شود – نور زیاد و بالا نگه داشتن کیفیت تصویر به شیشه ای جدی نیاز دارد – اما این واقعیت که حتی بزرگتر و سنگین تر از EF 85mm f/1.2L II USM است طراحی نوری مدرن تر

این بشکه در عین تحمیل بودن از نظر ظاهری نسبتاً کم است. فقط دو سوئیچ کوچک وجود دارد ، یکی برای متناوب بین فوکوس دستی و فوکوس خودکار ، و دیگری برای محدود کردن محدوده فوکوس تا محدوده 1.5 متر تا بی نهایت ، و هر دو نسبتاً با سطح پوشیده شده و به راحتی حرکت می کنند.

تنها کنترل های دیگر حلقه های فوکوس و کنترل دستی هستند و دومی را می توان برای دسترسی به یکی از چهار عملکرد سفارشی کرد: دیافراگم ، سرعت شاتر ، جبران نوردهی یا ISO. حلقه کنترلی دارای طرح انگشتی است و قابل کلیک است ، به طوری که هر کلیک با تغییر مقدار مطابقت دارد. به راحتی حرکت می کند و بازخورد از طراحی قابل کلیک به شما امکان می دهد دقیقاً بدانید چه اتفاقی می افتد.

RF 85mm f/1.2L USM مطمئناً به خوبی کنار هم قرار گرفته است ، زیرا اطمینان بیشتری از ساختار مقاوم در برابر آب و هوا ارائه می دهد. بدنه مات خراش عجیب و غریب را بیشتر از پوسته های مورد استفاده در لنزهای EF معادل سری L جذب می کند ، اگرچه می توان آنها را به راحتی از بین برد.

وزن آن باعث می شود که وزن آن بسیار زیاد باشد و برخی ممکن است تعجب کنند که این دستگاه چقدر بر روی بدنه EOS R یا EOS RP ایمن است ، اگرچه پایه فلزی کاملاً روی بدنه قرار می گیرد و در حین آزمایش هیچ مشکلی با هیچ بازی نداشتیم.

آنچه مشکل تر است این است که این لنز چقدر نگران کننده است. بسیار وسیع است که نمی توان آن را با لوله نگه داشت و هنگامی که این دوربین با گرفتن آن نگه داشته می شود ، غرق می شود. علاوه بر این ، این واقعیت که باعث می شود دوربین میزبان وقتی به گردن آویزان می شود به سمت پایین متمایل می شود به این معنی است که صفحه اصلی دوربین به داخل شکم شما کنده می شود – این قطعاً یک لنز است که بیشتر در خانه در استودیو استفاده می شود تا اینکه در خارج از خانه بدون سه پایه استفاده شود.

بررسی فیلترشکن PrivadoVpn
بیشتر بخوانید
دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

کارایی

وضوح عالی در گوشه ها ، حتی در f/1.2
ترسیم زیبا از جزئیات خارج از تمرکز
تمرکز سریع ، اگر نه کاملاً بی سر و صدا

ما انتظار تمرکز سریع روی لنزهای اینقدر سنگین را نداریم ، اگرچه همه چیز آنقدرها هم که تصور می کنیم دیر نیست. در حقیقت ، در نور خوب ، RF 85mm f/1.2L USM کار بسیار خوبی را برای تمرکز بین افراط خود بدون کند شدن زیاد انجام می دهد و هنگامی که شرایط نور کمتر از ایده آل است ، عملکرد قوی باقی می ماند.

با این حال ، تمرکز کاملاً شنیدنی است – نه در حدی که اگر سعی می کنید با احتیاط عکاسی کنید ، اما مطمئناً آنقدر بلند است که هنگام ضبط ویدئو ضبط شود. با این وجود ، این لنزی نیست که با ضبط ویدئو به عنوان اولین فوکوس طراحی شده است ، و اگر از فوکوس دستی استفاده می کنید – همانطور که بسیاری بدون شک این کار را خواهند کرد – مشکلی نخواهد بود.

اگر چنین مبلغی را برای یک لنز می پردازید و آماده استفاده از آن هستید ، عملکرد آن در بزرگترین دیافراگم آن ارزشش را دارد – و این هم هست. وضوح در f/1.2 در حال حاضر عالی است ، درست در گوشه های قاب.

البته عمق میدان در اینجا بسیار کم است ، اما تا زمانی که تمرکز خود را دقیق کرده باشید ، به احتمال زیاد از آنچه در فوکوس است و نحوه سقوط آن به مناطق متمرکز بسیار راضی خواهید بود.

جای تعجب نیست که این بدان معنی است که پراش را می توان کمی زودتر از حد معمول در محدوده دیافراگم مشاهده کرد ، اما در این صورت احتمال استفاده از چنین لنزی در f/9 و بالاتر بسیار کمتر از سایر لنزها است.

لنزهای پرسرعت سریع مانند RF 85mm F1.2L USM می توانند با انحراف رنگی طولی ، که در دو طرف نقطه تمرکز به صورت حاشیه رنگی نشان داده می شود ، مشکل داشته باشند ، اما RF 85mm F1.2L USM به طرز شگفت انگیزی عاری از این موارد است ، حتی در f/1.2

بررسی دوربین Fujifilm GFX 100
بیشتر بخوانید

مقدار کمی اما قابل توجه وینیتینگ در f/1.2 وجود دارد ، اما این میزان به طور قابل توجهی با f/1.4 و حتی بیشتر در f/1.6 بهبود می یابد. با f/1.8 این دیگر واقعاً مسئله ای نیست ، اگرچه تأثیر نادرست بوکه را در لمس مناطق جانبی دارد.

همانند سایر لنزهای RF در حال حاضر ، بالاترین وضوح بدنه ای که در حال حاضر برای آزمایش RF 85mm F1.2L USM در اختیار داریم EOS R است که دارای یک سنسور 30 ​​مگاپیکسلی است. این وضوح کمتری نسبت به سنسورهای 42/45MP در خطوط دیگر دارد ، بنابراین هنوز مشخص نیست که عملکرد آن در بدنه با وضوح بالاتر چگونه است.

دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

حکم

Canon RF 85mm f/1.2L USM بخش بزرگی از پول شما را می گیرد و تمرین خوبی را به شما ارائه می دهد ، اما اگر مایل به پذیرش آن هستید ، با عملکرد باشکوه این لنز پاداش خواهید گرفت.

دانستن این که می توانید از آن به طور گسترده استفاده کنید و وضوح فوق العاده ای را بدست آورید-یا در تمام طول فریم در صورت نیاز ، یا با مناطق زیبا و بدون تمرکز در مواقعی که نیازی دارید-بسیار دلگرم کننده است. بوکه دارای بافتی صاف و دوست داشتنی است و عاری از هرگونه انحراف رنگی است و فقط کمی چشم گربه ای در قسمت های وسیع باز شده است که بسیار رایج است.

کنترل بر انحرافات کلیدی مانند انحرافات رنگی طولی نیز بسیار چشمگیر است. اعوجاج و انحرافات رنگی جانبی در واقع مربوط به چنین لنزی نیست و در اینجا نیز مشکلی وجود ندارد. احتمالاً تنها مسأله در اینجا لمس رنگ آمیزی در بیشترین گشودگی دیافراگم است ، اما این مورد برای عکاسی دقیقاً نامطلوب نیست و در صورت عدم تمایل به راحتی در دوربین برداشته می شود.

این لنز برای همه نخواهد بود و تعداد کمی قادر به خرید آن خواهند بود (یا حداقل خرید آن را توجیه می کنند) ، اما تا حدودی شاداب کننده است که RF 85mm F1.2L USM بسیار شرم آور بزرگ و جسورانه است و قادر به ارائه است نتایج ستاره ای با حداقل مداخله اگر این نشانه ای از انتخاب سری L از لنزهای RF است ، ما در حال لذت بردن هستیم.

Netflix vs Amazon Prime Video: کدام سرویس پخش در سال 2021 برنده می شود؟
بیشتر بخوانید
دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

پایان مقاله بررسی دوربین Canon RF 85mm f/1.2L USM

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

آموزش مقاله نویسی | فرایند کلی نگارش و چاپ مقاله | فیلم دعوت | داستان فیلم ماتریکس ۴ | فیلم خاکستر سبز | نقد فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه | اسپین اف گیم اف ترونز : دو انیمیشن دیگر در حال توسعه است | سریال رچد | فیلم شب‌زنده‌داری با بزن و بکوب | راهنمای معماری ژاپنی | نقد فیلم Old | اثر جدید ام نایت شیامالان |

دیدگاهتان را بنویسید

7 + 9 =