نقد و بررسی بازی Little Nightmares :
Hide and Seek یک بازی ترسناک است. شما از یک تعقیب کننده فرار می کنید ، با عجله یک مکان مخفی را انتخاب می کنید ، سپس فقط منتظر بمانید – فقط با نفس و ضربان قلب در گوش – تا یک جفت پا از میدان دید باریک شما عبور کند. متوقف می شوند. نفس کشیدن را متوقف می کنید. عبور می کنند. شما شروع به تنفس می کنید. و سپس آنها برگشتند ، شما گرفتار شدید ، بازی تمام شده است.
این طرحی است که بازی های ترسناک همیشه از آن استقبال کرده اند ، اما در آنجا که با استفاده از لحظه پیدا شدن بیشتر شوکه می شود ، کابوس های کوچک چیزی ظریف تر را به تصویر می کشد: این ترس وحشتناک از انتظار برای گرفتن.
اگر قصد دارید در این مورد کسل کننده باشید ، کابوس های کوچک را به عنوان یک پلتفرم پنهان پازل دو بعدی توصیف می کنید. هدایت یک شخصیت کوچک و بارانی به نام شش از چپ به راست از طریق اعماق دریا در The Maw (تأسیسات اقیانوسی با هدف آهسته آشکار و نفرت انگیز) امری اجتناب از خطرات مرگ فوری و مبهم ملایم در مورد نحوه ادامه کار است- اما به ندرت به این اندازه مکانیکی به نظر می رسد.
حدود پنج ساعت طول می کشد ، کابوس های کوچک کمی خیلی کوتاه به نظر می رسد- حس مقیاس ضمنی نشان می دهد که مطمئناً بیشتر از مسیری که شش دنبال می کند ، دیدنی وجود داشته است- اما شاید این نشان دهد که تارسیر با تفکرات به ما چقدر سرگرم کننده است و بعد از اتمام کار آنها را کنار بگذارید
بازی Little Nightmares
نزدیکترین خویشاوندان کابوس های کوچک Limbo و Inside نمونه Playdead هستند ، نه تنها به دلیل شادی ضعیف آن از ایده یک کودک در خطر مرگ و میر ، بلکه به طرز هوشمندانه ای طراحی پازل و قصه گویی را به هم می پیوندد. هر دشمنی ، هر اتاق ، هر چرخ گوشتی که از آن برای تهیه طناب سوسیس استفاده می کنید ،
به داستان ظاهر شدن شکستن The Maw و Six کمک می کند. بی سر و صدا تسلط دارد (نه تنها برای استودیویی که اولین بازی اصلی خود را منتشر می کند) و نه بیشتر از چهره های پیچیده و غول پیکر کسانی که سعی می کنند جلوی کار شما را بگیرند.
باید گفت ، جایی که داستانهای خالی Playdead بحث در مورد استعاره و معنا را تشویق می کند ، وقتی داستان ساده تر به نظر می رسد ، بلعیدن سبک بی کلام کابوس های کوچک کمی سخت تر است. با دانستن اینکه چرا Six اینطور است (اینطور که هست (دیگر در این مورد نمی گویم)) احساس می کند که به جای از بین بردن هرگونه عرفانی ، به تجربه می افزاید.
سرپرستی کابوس که به معنای واقعی کلمه شما را بو می کند ، در حالی که بازوهای بلند و وحشتناک او به سمت مخفیگاه شما حرکت می کند. قصابی های دوقلو ، چاق شده و تغییر شکل داده اند ، خدا می داند چه چیزی ؛ زن فوق العاده زیبا با لباس کابوکی که رویاهای شش را به خود جلب می کند.
هر کدام دارای بخش وسیعی از اتاق هایی هستند که باید از آنها عبور کنید و وقتی مجبور می شوید کارهای مخوف خود را (اگر عجیب و غریب باشد) مخفی نگه دارید ،
هر کدام کمی بیشتر در مورد وضعیت بد Six به شما آموزش می دهند. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از گذشته عبور کنید ، با استفاده از اتاق اطرافیان خود آنها را متلاشی کنید یا از همه وحشتناک تر ، متوجه شوید که هیچ دعوایی وجود ندارد ، فقط پرواز است و مجبور شوید به سادگی از کنار خود فرار کنید به این امید که نتوانند شما را بگیرند.
بازی Little Nightmares
Maw خود چیزی شبیه به بدترین خانه عروسک در جهان است
توسعه دهنده Tarsier از نشان دادن آنها در جلوه کامل و غم انگیز دریغ نمی کند. شما می دانید شکارچیان شما کجا هستند و تقریباً در هر زمان چه کارهایی می توانند با شما انجام دهند – بیشتر نگران این هستید که بدانند کجا هستید. در تمام مدت زمان اجرای كابوس های كوچك حتی یك ترس ترس را به خاطر نمی آورم ،
اما می دانم كه من به عنوان یك قصاب فریاد زدم و خم شدم تا زیر میز كار روغنی كه در زیر آن مخفی شده بودم ، یا چیزی كه من را از گردن یك اتاق تعقیب می كرد ، بررسی كنم. عمیق با کفش (ظاهراً بازخورد ناخوشایند برای تصاویر هولوکاست). شش نفر از اموال آنها تجاوز می کنند – این حس که آنها از وضعیت زمین به نحوی که شما نمی دانید بسیار خیره کننده است.
Maw به خودی خود بدترین خانه عروسکی جهان است ، دیوارهای جلویی خراب شده و اتاقهای مضمون آن با ابعاد پوچ ساخته شده اند – که منعکس کننده دیدگاه یک کودک کوچک از یک دنیای بزرگ و بزرگسال است. این خانه مانند یک خانه جن زده روشن می شود و مرتباً شما را مجبور می کند تا تنها دارایی Six را باز کنید ، یک فندک کوچک – اما این که شما را رها نکنند وحشتناک تر است.
این مکان – با مهد کودک هایش پر از کودکان بیقرار در خواب ، بسته های عجیب و غریب که با قلاب حمل می شوند ، و برخی از بازدیدکنندگان واقعاً نفرت انگیز – بسیار کاربردی است. به همان اندازه که دفع می کند جذاب است ، و یکی از بهترین مکانهای بازی که در سالها دیده ام را ایجاد می کند ، به طرز شگفت انگیزی جدید و با زحمت زیاد برای تشویق اکتشافات محتاطانه (از جمله برخی اسرار بسیار رضایت بخش پنهان).
بازی Little Nightmares
دورنمای آن به زیبایی کشیده شده و به طرز شگفت انگیزی لمسی است ، به شما این امکان را می دهد که از کشوهای کابینت پله بزرگ راه پله های موقت بسازید یا از جرثقیل بالا رفته و مبلمان را به قفسه های دور از چشم پیچانید. اشیاء کوچکتر را می توان برداشت و پرتاب کرد ، بیشتر اوقات هیچ فایده ای ندارد ، مگر اینکه راهی خوب برای از بین بردن ذهن شما باشد ، زیرا از آسیب های اموال کودکانه مناسب لذت می برید. از نظر جانبی ، من فکر نمی کنم تا به حال از پرش های نرم پریدن روی تخت دیجیتال مانند کابوس های کوچک لذت برده باشم.
بنابراین شرم آور است که مشکلات اولیه کابوس های کوچک بسیار خسته کننده است. تنظیم “2.5D” آن (Six می تواند تا حدی در محور Z در هر محیطی حرکت کند) باعث می شود لحظات خاصی از پلتفرم بندی دقیق به سادگی آزاردهنده باشد ، به ویژه هنگامی که کمی از زاویه اشتباه می پرید و بی جهت به ورطه سقوط می کنید.
به همین ترتیب ، برخی از موانع مرگ فوری آن نوعی آزمایش و خطای گیج کننده است که باید در دهه گذشته پشت سر گذاشته می شد. با یک بازرسی ناسازگار و زمان بارگذاری طولانی (یک مصالحه که احتمالاً اجازه می دهد تمام فصل های بازی به صورت یکپارچه انجام شود) ، و مرگ می تواند بیش از ترسناک نگران کننده باشد.
بازی Little Nightmares
دوربین مانند یک چشم شناور و شناور حرکت می کند ، وقایع را می بیند اما نمی تواند کاری در این مورد انجام دهد
اگرچه این مسائل گاه به گاه است ، بیش از آنکه در لذت دائمی کاوش جبران شود ، که با ترفندهای ظریف تقویت می شود. محیط ها اغلب بسیار بزرگتر از محدوده دید دوربین ساخته می شوند و تقریباً شما را جسور می کنند که به گوشه های تاریک آنها نگاه کنید (گهگاه وحشت هایی را که کمی زودتر از آنچه تصور می کنید آشکار می کند).
خود دوربین با تاخیری اندک حرکت می کند و با تکان خوردن اقیانوس The Maw حرکت می کند و این تصور را به وجود می آورد که یک لنز کامل نیست ، اما برخی از چشم های شناور و موج دار در حال مشاهده رویدادها در حال رخ دادن هستند اما قادر به انجام کاری در این مورد نیستند.
چیزهای بیشتری برای لذت بردن وجود دارد ، از نحوه دوست داشتنی شش گهواره فندک او را در حالی که او می دوید تا جلوی بیرون رفتن آن را بگیرد ، گرفته تا بخش های “boss boss” که شما را ملزم می کند تا در اتاق های متعدد ،
اسیران احتمالی خود را بیش از حد مورد بررسی قرار دهید و دائماً دوباره ارزیابی کنید که از کجا می توانند بیرون بیایند. – تا جایی که شما به سادگی در یک مکان تاریک قوز می کنید ، فقط در صورت شکستن اراده آنها قبل از شما. این بازی بسیار خوب طراحی شده است. انیمیشن ، صدا ، ارائه و معماهایی که هر کدام در یک چرخه ثابت و فوق العاده بر دیگری تأثیر می گذارند.
حکم
بازی Little Nightmares مانند پنهان کردن و جستجو کردن ، با اطمینان ترس هیجان انگیز از انتظار را برای یافتن چیزی که شما را شکار می کند ، ثبت می کند. اما همچنین وحشت بیگانه کودک بودن را درک نمی کند که نمی داند در اطراف و اطرافش چه می گذرد و محیطی به ظاهر آشنا به مجموعه ای از فرصت ها برای ایمنی و خطر تبدیل شده است. باهوش ، گروتسک و بی نهایت عجیب ، این یک بازی ترسناک بسیار متفاوت و بسیار استقبال آمیز است که باعث شد بیش از پنج ساعت مختصر آن خواسته ام.
بازی Little Nightmares
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Little Nightmares
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
نقد و بررسی بازی Far Cry 3 | معرفی سبک موسیقی هیپ هاپ | کسب درآمد از اینترنت در خانه | ۷ نکته هوشمندانه در طراحی فضاهای کوچک و نقلی | بیوگرافی ساموئل بکت | مکتب سورئالیسم | نقد فیلم گرگینه های درون | راهنمای عکاسی عروسی: ۹ نکته برای ثبت روز بزرگ | نقد فیلم nine days | عوامل موثر بر رفتار سهم |