صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم Possessor – متصرف
ads

نقد فیلم Possessor – متصرف

فیلم Possessor

نقد فیلم Possessor – متصرف : 

فیلم Possessor (یا همانطور که گاهی اوقات نامیده می شود Possessor Uncut) یک فیلم علمی تخیلی/ترسناک از فیلمساز کانادایی براندون کروننبرگ است. منصفانه می توان گفت که حداقل در این مورد ، سیب دور از درخت نمی افتد. فیلم Possessor فیلمی است که پدر براندون ، دیوید ، از ساختنش خوشحال می شد-در طول 40 سال فعالیت حرفه ای خود ، او به خاطر این نوع تولیدات شدید ، سخت و طاقت فرسا ، با محدودیت های بیرونی شهرت داشت.

براندون ظاهراً از نظر تکنیک های فیلمسازی و ذوق و سلیقه خود در زمینه مواد ، از پدرش ارث زیادی برده است. فیلم Possessor به عنوان یک داستان علمی تخیلی کمی ناامیدکننده است – این کار با یک فرض باردار که برای بازرسی عمیق تر فریاد می زند بسیار کم است. با این حال ، به عنوان وحشتناک ، این یک موفقیت هیجان انگیز است – یک گوهر تکان دهنده و مزاحم که با نرم کردن چیزها در آخرین اقدام به خود خیانت نمی کند. اوه ، و برای عاریت عبارت “خون خواهد آمد”. مقدار زیادی از آن و با لذت که باعث تام ساوینی لبخند می شود تحویل داده شد.

فیلم Possessor بینندگان را با استاد قاتل Tasya Vos (Andrea Riseborough) آشنا می کند ، که به عنوان بهترین بهترین شناخته شده است. او از طریق موذیانه ترین روش ممکن – با در اختیار داشتن جسد شخصی که به قربانی دسترسی دارد ، می کشد. انجام کار ؛ سپس میزبان را می کشد ، و باعث می شود هوشیاری او دوباره وارد بدن خود شود. این فرایند از نظر روانی آسیب زا است و این خطر وجود دارد که هر بار که او انتقال می یابد ، بخشی از فردیت خود را از دست بدهد. پس از اتمام کار ، او باید یک سری آزمایش های سخت را انجام دهد تا مشخص شود آیا برای رفتن مجدد مناسب است یا خیر.

فیلم Possessor

فیلم Possessor

فیلم با یک خلاصه داستان کوتاه که آخرین مأموریت تاسیا را نشان می دهد ، آغاز می شود. پس از از بین بردن موفقیت آمیز علامت خود ، او نمی تواند ماشه خودکشی را بکشد. او به جای اینکه در بدن اشغال شده به دام افتاده باشد ، به گونه ای عمل می کند که منجر به تیراندازی پلیس به مرگ او می شود.

فیلم موسیو وردو
بیشتر بخوانید

این به یک روند نگران کننده اشاره می کند – روندی که در مأموریت بعدی او بزرگتر می شود – کشتن سرمایه دار جان پارس (شان بین) و دخترش ، آوا (توپنس میدلتون). برای این کار ، میزبان تاسیا امور مالی آوا ، کالین تیت (کریستوفر ابوت) است. چیزی که به عنوان یک ضربه معمولی شروع می شود وقتی پیچیده تر می شود که مشخص می شود روان تاسیا به همان اندازه قوی نیست.

فیلم Possessor

فیلم Possessor

فیلم های بدن گیر (یا انواع آن) از جمله محصولات اصلی علمی تخیلی هستند. آنها موضوع رمان ، داستان کوتاه ، فیلم و قسمت های بی شمار تلویزیونی تقریباً در هر مجموعه اصلی بوده اند. اما به ندرت ، آنها در تعهد خود به شوک و وحشت تا این حد سازش ناپذیر بوده اند.

فیلم Possessor که با شیفتگی نسبتاً کمی به غش و احشاء ساخته شده است ، به راحتی می تواند به عنوان یک تریلر روانی طبقه بندی شود. علاقه ای به ترس های جهشی یا هیچ یک از مناطق وحشتناک معاصر ندارد. دستور کار عمیق تری دارد. این جذابیت در نحوه تجزیه و تکه تکه شدن شخصیت تاسیا در حالی است که کنترل میزبان خود را از دست می دهد. کروننبرگ نمی ترسد یک تابوی رایج را تا انتها نقض کند تا بزرگترین (و ناراحت کننده ترین) شگفتی را ارائه دهد.

فیلم Possessor

فیلم Possessor

کارگردان دو بازیگر موفق را انتخاب کرده است که بدون چمدان “ستاره” به میدان می آیند. هر دو آندره آ ریزبورو و کریستوفر ابوت با چالش های منحصر به فردی روبرو هستند. رایزبرو با سردی لازم به قسمت خود نزدیک می شود که گهگاه ترک می خورد و روان ناپایدار را در زیر نشان می دهد. ابوت در بازی با دو فرد مختلف که در یک بدن زندگی می کنند ، مشکل “تعویض بدن” معمول دارد – به جز در این مورد ، هر دو به طور همزمان در آنجا حضور دارند ،

برای برتری تلاش می کنند و میزبان را اغلب گم شده و گیج می کنند. دو چهره شناخته شده بین المللی در بازیگران وجود دارد ، اگرچه هر دو نقش مکمل دارند. جنیفر جیسون لی نقش گیردر ، دستیار تاسیا را بازی می کند و شان بین یکی از اهداف او است. بین ، که به همان اندازه در خانه نقش یک شرور بی روح و یک شخصیت قهرمان معیوب را بازی می کند ، این بار در رده سابق قرار می گیرد.

فیلم جاده یخی
بیشتر بخوانید
فیلم Possessor

فیلم Possessor

فیلم Possessor دارای دو حالت است: تاریک و تیره تر. وقتی صحبت از خشونت به میان می آید ، کروننبرگ تمام توقف ها را کنار می گذارد و حوضچه های خون وسیعی ایجاد می کند که از مقدار مایع زرشکی که هر جسمی می تواند در خود نگه دارد ، فراتر می رود. این حرکت آنقدر شدید است که نمی توان آن را کاملاً جدی گرفت – اما نکته این است. این فیلم به افراط و تفریط فیلم های هیولایی کم هزینه دهه 60 ، 70 و 80 گوش می دهد.

کروننبرگ علاقه ای به عقب نشینی خونریزی برای پایه ریزی داستان ندارد. با این حال ، این برای کسانی که به دنبال سرگرمی های سبک در بحبوحه یک بیماری همه گیر جهانی هستند ، فرار خوبی نیست و بینندگان با اطمینان دوباره به طبیعت بشر از اینجا دور نمی شوند.

فیلم Possessor

فیلم Possessor

پایان مقاله نقد فیلم Possessor – متصرف

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلمهای نیکول کیدمن | معرفی سبک موسیقی مینیمال | تحلیل نقاشی شب پرستاره | انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها | بهترین فیلم های برگمان | جنبش هنری رئالیسم اجتماعی | ۵ هنرمند مشهور رئالیست اجتماعی | نقد نمایشنامه خانه برناردا آلبا | طراحی دکوراسیون صنعتی : ۷ ویژگی سبک صنعتی | فیلم زیر درختان زیتون | نقد فیلم زولا |

دیدگاهتان را بنویسید

ده + 1 =