صفحه اصلی > دکوراسیون : ساختمان کرایسلر ؛ اولین و بلندترین ساختمان آجری و فولادی جهان
ads

ساختمان کرایسلر ؛ اولین و بلندترین ساختمان آجری و فولادی جهان

ساختمان کرایسلر

ساختمان کرایسلر با روکش های خمیده و پنجره های مثلثی ، نمونه ای از معماری آرت دکو است.

ساختمان کرایسلر چیست؟

ساختمان کرایسلر یک ساختمان اداری در خیابان لکسینگتون 405 بین خیابان 42 و 43 در مید تاون منهتن است. این پروژه در سال 1930 تکمیل شد. والتر پی کرایسلر ، صنعتگر آمریکایی تأمین مالی این ساختمان را بر عهده داشت و معمار ویلیام ون آلن ، معمار ساختمان آلبمارل در برادوی ، نمای بیرونی پر زرق و برق را طراحی کرد. طراحی ون آلن دارای تاج پلکانی ، الگوهای هندسی و نمایش های هنری داخلی است.

ساختمان کرایسلر

مختصری از تاریخچه ساختمان کرایسلر

ساخت و ساز ساختمان کرایسلر در سپتامبر 1928 آغاز شد و در سال 1930 به پایان رسید. این پروژه 20 میلیون دلاری بلندترین سازه جهان برای مدت کوتاهی پس از اتمام بود. این ساختمان دارای سابقه ای تاریخی است:

اتحادیه کوپر: ساختمان کرایسلر در زمینی متعلق به اتحادیه کوپر ، یک کالج خصوصی ساخته شد و درآمد حاصل از این ساختمان به تحصیل دانشجویان اتحادیه کوپر کمک می کند. (در سال 1997 ، مالکان وقت Tishman Speyer Properties و گروه بیمه مسافران برای اجاره 150 ساله با دانشگاه مذاکره کردند.)

پیمانکاران: در ابتدا ، پیمانکار ویلیام اچ رینولدز قصد داشت آسمان خراش را با ویلیام ون آلن بسازد. با این حال ، رینولدز به دلیل هزینه ترک کرد. رینولدز طرح های ساختمان را به واتر پی کرایسلر فروخت که می خواست بلندترین ساختمان جهان را بسازد.

مسابقه برای آسمان: از سال 1929 در شهر نیویورک ، توسعه دهندگان املاک در سراسر منهتن سعی کردند ابتدا بلندترین ساختمان را بسازند ، رقابتی که به “مسابقه برای آسمان” معروف شد. در حین ساخت ساختمان کرایسلر ، مناره فولادی ضد زنگ در داخل ساختمان مخفی نگه داشته شد. ون آلن و کرایسلر هر دو می خواستند ارتفاع مورد انتظار ساختمان را از رقبا مخفی نگه دارند. شریک سابق ون آلن ، H. Craig Severance ، همزمان در 40 وال استریت کار می کرد.

خودروهای کرایسلر: بسیاری از انتخاب های سبک برای ساختمان از اتومبیل های کرایسلر الهام گرفته شده است. کرایسلر صاحب شرکت کرایسلر ، یکی از بزرگترین شرکت های تولید خودرو در ایالات متحده بود. Gargoyles و عقاب های روی نما تزیینات کاپوت خودروهای کرایسلر را تقلید می کنند.

7 نوع کفپوش چوبی: راهنمای کفپوش چوبی
بیشتر بخوانید

اسپایر: در 23 اکتبر 1929 ، گلدسته به بالای تاج ساختمان اضافه شد و ساختمان کرایسلر را بلندترین ساختمان جهان کرد و از ساختمان وولورث ، برج ایفل و 40 وال استریت پیشی گرفت. با 77 طبقه ، ساختمان تکمیل شده در ارتفاع 1046 فوت قرار دارد.

میراث: ساختمان کرایسلر در 11 ماه اول ساخت خود بلندترین ساختمان جهان بود. در سال 1976 ، این ساختمان به یک بنای تاریخی ملی تبدیل شد.

سبک ساختمان کرایسلر

هدف والتر پی کرایسلر ایجاد یک ساختمان درجه یک بود که متناسب با موقعیت و نشان دادن اعتبار برای رقبای خود ، جنرال موتورز و شرکت فورد موتور باشد. ترمینال گرند سنترال ، یک بلوک با ساختمان کرایسلر ، یکی از اولین ساختمانهای پر زرق و برق در خیابان 42 بود که قبل از شروع ساخت و ساز ساختمان کرایسلر ، سبک مجلل منطقه را ایجاد کرد.

ساختمان کرایسلر به عنوان آسمان خراش آرت دکو متمایز است و دارای الگوهای هندسی پیچیده و لبه های سخت است. یکی دیگر از ویژگی های بارز سبک ساختمان موضوع خورشید است ، به ویژه الگوی تابش خورشید بر روی تاج ساختمان.

ساختمان کرایسلر

7 ویژگی های ساختمان کرایسلر

این آسمان خراش که عمدتاً از فولاد و آجر ساخته شده است ، دارای تقریباً سه میلیون آجر است که به صورت دستی برای دیوارهای ساختمان با 391،881 پرچ چسبانده شده است. ساختمان کرایسلر دارای ویژگی های متعدد دیگری است که آن را از ساختارهای متفاوتی که در خط افق نیویورک قرار دارند متمایز می کند:

لابی: لابی ساختمان آرت دکو نمای بیرونی پیچیده آن را نشان می دهد. لابی مثلثی شامل گرانیت قرمز آفریقایی ، اونیکس کهربا ، سنگ مرمر قرمز ، و نقاشی دیواری سقفی با عنوان حمل و نقل و تلاش انسان از هنرمند ادوارد ترومبول است.

عرشه مشاهده: در اصل ، این آسمان خراش دارای یک طبقه مشاهده بود که به نام آسمانی در طبقه 71 شناخته می شد. این عرشه 3900 فوت مربع وسعت داشت و با سیارات و موشک تزئین شده بود. با این حال ، پس از اینکه ساختمان امپایر استیت ساخته شد و رصدخانه ای بالاتر ارائه شد ، شهرت سلستیال کاهش یافت و در سال 1945 بسته شد.

راهنمای خرید چراغ مطالعه
بیشتر بخوانید

Cloud Club: طبقات 66 ، 67 و 68 ساختمان کرایسلر محل یک باشگاه ناهار منحصر به فرد و فقط اعضا به نام Cloud Club بود. رستوران نخبه با اتاق غذاخوری خصوصی در سال 1979 بسته شد.

تاج: یکی از متمایزترین جنبه های معماری ساختمان کرایسلر ، تاج آسمان خراش است. با هفت طاق متوالی در هر طرف ، طاق ها نوک بالای ساختمان را تشکیل می دهند. هر طاق دارای پنجره های مثلثی است که در شب روشن می شوند و مسیر روشنایی را به مناره 186 فوتی ساخته شده از فولاد نیروستا که در بالای ساختمان قرار دارد ، ایجاد می کند.

زیور آلات: ساختمان کرایسلر برای نمایش و عرضه خودروهای کرایسلر ساخته شده است ، بنابراین بسیاری از سازه های ساختمان اجزای یک خودرو را منعکس می کند. برخی از تزئیناتی که گوشه های ساختمان را تزئین می کند ، گل های تزئینی از کاپوت کرایسلر و تزیینات آن است. در طبقات 31 و 61 مجهز به God Mercury و عقاب گارگوئیل است که یادآور درپوش های شوفاژ کرایسلر است که نشان دهنده پرواز عصر ماشین است.

ساختمان کرایسلر

طراحی هندسی: بسیاری از ویژگی های داخلی و خارجی ساختمان از الگوی هندسی پیروی می کند. به عنوان مثال ، تاج ساختمان شامل ردیف های متوالی پنجره های مثلثی است که به سمت بالا حرکت می کنند.

نورپردازی: طرح اولیه دارای چراغ هایی در تاج ساختمان بود. امروزه چراغ های اضافی قسمت بالای سازه را روشن می کند. این چراغ ها با توجه به فصل و تعطیلات تغییر می کنند.

منبع با دوربین

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی بازی Resident Evil 7 | سرگذشت ماشین های الکتریکی | جشنواره کن ۲۰۲۱ : فیلم تیتان نخل طلا را از آن خود کرد | بهترین رمان های جهان | بهترین فیلم های برگمان | بهترین فیلم های ویلیام وایلر | نقد فیلم بیداری | نقد فیلم Old | اثر جدید ام نایت شیامالان | هنر ما قبل تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

8 + سیزده =