صفحه اصلی > هنر و سرگرمی : نحوه نوشتن استندآپ کمدی در 6 مرحله آسان
ads

نحوه نوشتن استندآپ کمدی در 6 مرحله آسان

استندآپ

نحوه نوشتن استندآپ کمدی در 6 مرحله آسان : 

بنابراین ، فکر می کنید بامزه هستید؟ اگر شغل خود را به عنوان یک کمیک استندآپ در نظر دارید ، یک قلم و کاغذ-تعداد زیادی کاغذ تهیه کنید. همانطور که هر کمدین موفق به شما خواهد گفت ، نوشتن جوک روز به روز نیاز به یک تعهد جدی دارد. ایده پردازی برای مجموعه استندآپ کمدی ممکن است آسان به نظر برسد ، اما تبدیل این مطالب به شوخی های خنده دار که باعث خنده مردم می شود ، کار سختی می طلبد. در اینجا نکاتی برای شروع وجود دارد.

استندآپ کمدی چیست؟

کمدی استندآپ یک نمایش یا اجرایی است که در آن یک کمدین جوک های اصلی را روی صحنه در مقابل تماشاگران زنده اجرا می کند تا آنها را بخنداند. جوک ها دارای متن هستند و دارای تنظیمات و خطوط مشت هستند. به طور متوسط نمایش کمدی استندآپ در دقیقه چهار تا شش خنده از تماشاگران می گیرد.

استندآپ کمدی از کی شروع شد؟

مردم از زمان های قدیم اجراهای کمدی روی صحنه می بردند ، اما استندآپ مدرن ریشه در کارهای وودویل از اواخر قرن نوزدهم دارد. اعمال وودویل زنده بود و شامل تعداد زیادی سیلیک بود. با محبوبیت کمدی ، جوک ها تغییر کردند. آنها تنظیمات مشخص و خط پانچ ایجاد کردند.

چارلی کیس ، نوازنده وودویل آمریکایی آفریقایی تبار ، اولین فعالیت استندآپ واقعی را در دهه 1880 انجام می دهد. او تک آهنگ های کمدی را در حضور تماشاگران اجرا کرد و لوازم و وسایل وودویل را کنار گذاشت. مانند کمدین های امروزی ، کیس جوک های حدیثی تعریف کرد – داستانهای خنده دار از زندگی او. استندآپ کمدی آنطور که امروز می شناسیم متولد شد.

کمدی استندآپ هنوز یک نوع سرگرمی محبوب است. کمدی نویسی یک هنر محسوب می شود. مجریان برنامه های تلویزیونی شب گذشته با یک برنامه استندآپ هر شب شروع می کنند. اگر شما یک کمیک جدید هستید ، ممکن است تصمیم بگیرید که به مکه ایستاده ای بروید که در آن کمدین های معروف دیگر مانند لس آنجلس ، شیکاگو یا نیویورک زندگی می کنند تا به فیلم نزدیکتر باشید.

استندآپ

مجموعه استندآپ کمدی چیست؟

یک ست یک روال کامل ایستاده از ابتدا تا انتها است. با ابتدا ، وسط و پایان ساختار یافته است. طول یک مجموعه بستگی به این دارد که یک کمیک بازی افتتاحیه باشد یا سرفصل. وقتی بازیگر برجسته ای هستید ، آماده شوید که یک ساعت یا بیشتر روی صحنه باشید.

لنزهای عریض در برابر لنزهای تله فوتو: درک تفاوت
بیشتر بخوانید

در اینجا عناصری وجود دارد که یک روال استندآپ کمدی را تشکیل می دهند:

افتتاح. افتتاح یک مجموعه استندآپ اغلب نحوه اجرای نمایش را تعیین می کند. با یک شوخی عالی شروع کنید تا مخاطب از خط اول بخندد.

بیت ها این همان چیزی است که کمدین ها آن را جوک می نامند. هر بیت دارای مجموعه ای است که جزئیات شخصیت ها و موقعیتی را که در آن قرار دارند ، و یک خط پانچ – نتیجه گیری – که خنده دارترین قسمت جوک است و تقریباً همیشه بر خلاف آنچه که مخاطب انتظار دارد رخ دهد ، مغایرت دارد.

گذارها گذرها پل های مکالمه ای کوتاهی هستند که یک شوخی را به شوخی دیگر متصل می کنند.

نزدیک تر. آخرین شوخی در نمایش. ممکن است یک تماس تلفنی باشد – اشاره به یک شوخی قبلی. مجموعه خود را با یک بسته محکم و محکم که مخاطب را به خنده وا می دارد ، بپیچانید.

نحوه نوشتن استندآپ کمدی در شش مرحله

1. تماشا کنید و یاد بگیرید.

کمیک های دیگر را مطالعه کنید. با نام های بزرگ مانند کریس راک و جری سینفلد شروع کنید. تماشای ایستادن اولیه آنها و برنامه های جدیدتر را تماشا کنید. صداهای کمدی آنها در این سالها چگونه توسعه یافته است؟ برای یک نمایش زنده به یک باشگاه کمدی بروید تا ببینید طنزپردازان چگونه ساختار خود را تنظیم می کنند. چگونه باز و بسته می شوند؟ در هر مجموعه چند بیت وجود دارد؟ در پشت بنشینید و تماشاگران را مشاهده کنید. چند وقت یکبار می خندند؟ آنها بیشتر به چه چیزی پاسخ می دهند؟

2. مواد را جمع آوری کنید.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ از تجربه شخصی خود استفاده کنید و آنچه می دانید بنویسید. چه فرهنگی شما را مشخص می کند؟ در چه نوع خانواده ای بزرگ شده اید؟ چه ارزشهایی به شما القا شد؟ اکنون از چه شیوه زندگی و آداب و رسومی پیروی می کنید؟ کمی به سابقه خود فکر کنید و کمی با آن دیدگاه در دل بنویسید.

یکی از روابط اصلی زندگی خود را تجزیه و تحلیل کنید – با یک شریک ، فرزند ، رئیس ، کارمند یا دوست – در جستجوی طنز در یک مشاهده اساسی در مورد آن. حتی اگر فقط یک بارقه ایده را مشاهده می کنید ، آن را یادداشت کنید. شما هرگز نمی دانید که آیا ممکن است در جاده کار کند یا خیر.

10 نکته برای راه اندازی کانال YouTube
بیشتر بخوانید

جاد آپاتو ، کارگردان و کمدین فیلم معتقد است که استندآپ هر چه شخصی تر می شود بهتر می شود-کمیک هایی که خود را برای تماشاگران باز می کنند اغلب قوی ترین بازیگران هستند. وقتی مطالب شما قابل مقایسه است ، مردم به آن پاسخ می دهند. تماشای استندآپ ویژه Apatow’s Netflix Judd Apatow: The Return. چگونه او مطالب شخصی را به شوخی تبدیل می کند؟

3. شروع به نوشتن جوک کنید.

هر روز بنویسید. ایده ای را انتخاب کنید و مانند یک داستان به آن نزدیک شوید – قوس روایت را بیابید و از تنظیمات خود استفاده کنید.

شخصیت ها کی هستند؟
تنظیمات کجاست؟
وضعیت یا درگیری چیست؟
یک خط مشت یا دو خط بنویسید. خط پانچ همیشه یک پیچ و تاب طرح است که بر خلاف نتیجه منطقی است. در برخی موارد ، خط مشت ممکن است اولین قسمت از جوکی باشد که کشف می کنید. در این حالت ، به تنظیمات عقب برگردید. اگر مدت زمان بیشتری طول می کشد ، خطوط تکان دهنده – لحظات خنده دار در بدنه شوخی – را وارد کنید تا تماشاگران برای خندیدن زیاد منتظر نمانند. به یاد داشته باشید که کمدی در مورد محدودیت ها است. اگر منطقه راحتی خود را ترک کنید در مسیر درستی حرکت می کنید.

4. عمل خود را جمع آوری کنید.

هنگامی که جوک های کافی برای نمایش یک ساعته نوشتید ، آنهایی را که می خواهید در یک مجموعه پنج دقیقه ای و ده دقیقه ای قرار دهید انتخاب کنید. آنها را طوری ترتیب دهید که ببینید نظم طبیعی چیست. بیش از حد به شوخی مشغول نشوید – جایی برای خنده بگذارید. در صورت نیاز به تغییر جهت ، همیشه جوک های پشتیبان آماده داشته باشید.

به عملکرد خود از نظر پیشرفت از بیت به بیت فکر نکنید ، بلکه به عنوان یک کل واحد فکر کنید. انتقال بین جوک ها را برای ایجاد جریان بنویسید. عمل شما ترکیبی است. هنگام اجرا ، هر عنصری اهمیت دارد ، از کلماتی که به زبان می آورید تا حرکاتی که با آنها همراه است.

5. باز و بسته را بنویسید.

افتتاحیه شما املاک و مستغلات ارزشمندی است. این یکی از مهمترین اجزای نمایش شماست ، بنابراین آن را هدر ندهید. آغاز فرصتی است که می توانید به مخاطب نشان دهید شما کی هستید ، و پایان فرصتی است که می توانید عمل خود را به هم پیوند دهید و به آن معنا دهید.

6 نوع مجسمه سازی : راهنمای سبک های مجسمه سازی اروپا
بیشتر بخوانید

اگر مطمئن نیستید که چگونه به پایان برسانید ، در ابتدا یا وسط به دنبال مطالبی باشید که می توانید مجدداً به منظور ایجاد انسجام ارائه دهید. در نظر گرفتن روال عادی خود به عنوان یک داستان نیز به شما کمک می کند تا به گونه ای نتیجه گیری کنید که برای مخاطبان شما رضایت بخش باشد. به خاطر داشته باشید که پایان همان چیزی است که آنها به خاطر می آورند ، بنابراین بزرگترین و موفق ترین قسمت های خود را در انتها قرار دهید.

استندآپ

6. در حضور مردم تمرین کنید.

تنها راهی که می توانید بفهمید ایستادن شما کار می کند یا نه این است که آن را در حضور تماشاگران امتحان کنید. دوستان ، خانواده یا سایر کمیک های مشتاق را جمع کنید و ببینید آیا در حرفه کمدی فعالیت کرده اید یا خیر. این به روش های زیر به شما کمک می کند:

حفظ کردن هرچه بیشتر روال خود را انجام دهید ، سریعتر آن را حفظ می کنید.

قدم زدن دویدن های خشک به شما در زمان بندی و ریتم و نحوه انتقال بیت ها به صورت محاوره ای کمک می کند.

حرکات بدنی. روی حضور فیزیکی خود کار کنید. سعی کنید هنگام اجرا آرامش داشته باشید و احساس طبیعی داشته باشید.

ایجاد اعتماد به نفس. هر بار که اجرا می کنید ، چه روی صحنه و چه در حضور گروهی معمولی ، در هر مبارزه مرحله ای اعتماد به نفس پیدا خواهید کرد و از بین خواهید رفت.

ویرایش. به چیزی که فکر می کنید خنده دار است زیاد وابسته نشوید. مخاطب ویراستار شماست. به واکنش های آنها توجه کنید و متناسب با آن ویرایش کنید. اگر پاسخ مثبتی دریافت کردید ، جوک را حفظ کنید. اگر شنیدید جیرجیرک ها آن را از گردش خارج کنید.

8 نکته و ترفند برای نوشتن استندآپ کمدی

1.آموزش ویرایش سریع همانطور که بیشتر اجرا می کنید ، یاد خواهید گرفت که وقتی جوک در نیمه راه خود کار نمی کند ، حس کنید. در این لحظات ، اعتماد به نفس به شما این امکان را می دهد که خط را در زمان واقعی ویرایش کرده و بسته به خلق و خوی مخاطب تغییر دهید.

نکات ویرایش فیلم Ron Howard : آموزش تدوین فیلم
بیشتر بخوانید

2.همیشه با بهترین مواد خود پیش بروید و از بریدن نترسید. کمتر بیشتر است ، بنابراین بیت هایی را که به علامت خود نمی رسند حذف کنید.

3.به یاد داشته باشید که آن را محاوره ای نگه دارید. حتی اگر استندآپ خود را برجسته نوشته اید ، هر بیت را طوری اجرا کنید که انگار اولین بار است که داستانی را بیان می کنید.

4.همیشه جوک های جدیدی در انتظار بال ها باشید. بعد از اینکه جوک های درجه اول ، دوم و سوم خود را انجام دادید ، از مطالب محروم خواهید شد. برای جلوگیری از این کمبود ، ساخت فهرست خود را شروع کنید.

5.هر فرصتی که به دست می آورید ، وقت استیج را بگیرید ، مخصوصاً وقتی مطالب جدیدی دارید که می خواهید آزمایش کنید. به طور مکرر شبهای میکروفن باز کنید. هرگونه سخنرانی عمومی اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

6.از کار جمعی خودداری کنید. وقتی روی صحنه هستید ، روی عملکرد خود تمرکز کنید و با مخاطبان خود بداهه نکنید.

7.همیشه در جهت شکل دادن به شخصیت کمدی خود تلاش کنید. این به شما کمک می کند جوک نوشتن خود را با دیدگاهی منحصر به فرد متمرکز کنید.

8.با تمام جوک های جدید روی صحنه نروید. ذره ذره مجموعه خود را رشد دهید. در بین جوک های دیگر ، یک خط جدید را فشار دهید و ببینید واکنش مخاطبان چگونه است.

استندآپ

پایان مقاله نحوه نوشتن استندآپ کمدی در 6 مرحله آسان

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

فیلم موربیوس | فیلم زندگی اوهارو | فیلم جن | فیلم مکان ساکت ۳ | چگونه نویسنده بازی های ویدیویی شوید | نقد فیلم همسر جیکوب | سریال خلافت | فیلم کلیف واکر | بهترین فیلم های چارلی چاپلین | نقد فیلم احضار ۳ |

دیدگاهتان را بنویسید

12 + 18 =