زندگینامه نیکلاس کیج

نیکلاس کیج

بازیگر نیکلاس کیج، ستاره فیلم‌هایی مانند «مهتاب زده» و «صخره» به خاطر شخصیت شدیدش در صحنه و خارج از صفحه نمایش و همچنین اشتیاقش به بازیگری متد شناخته شده است.

نیکلاس کیج کیست؟

نیکلاس کیج در یک کلاس تابستانی در تئاتر کنسرواتوار آمریکایی در سانفرانسیسکو عاشق بازیگری شد. او کار خود را با کمدی های نوجوانی مانند Fast Times در Ridgemont High آغاز کرد و در ادامه نقش های متنوعی را در فیلم هایی مانند Raising Arizona، Moonstruck و Con Air بازی کرد. او جایزه اسکار را برای بازی در فیلم ترک لاس وگاس در سال 1995 دریافت کرد.

اوایل زندگی

نیکلاس کیج در 7 ژانویه 1964 در لانگ بیچ کالیفرنیا به نام نیکلاس کیم کاپولا به نام جوی ووگلسانگ و استاد ادبیات آگوست کاپولا متولد شد. کیج دو برادر بزرگتر به نام‌های مارک و کریستوفر دارد. او برادرزاده کارگردان فیلم فرانسیس فورد کاپولا است و در جوانی اغلب در خانه اش در سانفرانسیسکو به دیدار عمویش می رفت.

نیکلاس کیج در 15 سالگی در یک کلاس تابستانی در تئاتر کنسرواتوار آمریکایی در سانفرانسیسکو عاشق بازیگری شد. او دبیرستان بورلی هیلز را رها کرد تا حرفه بازیگری را دنبال کند و اولین حضور خود را در تلویزیون در سال 1981 انجام داد.

او نام خود را به نیکلاس کیج تغییر داد تا هویت خود را از عموی مشهورش جدا کند. او نام کیج را به عنوان ادای احترام به ابرقهرمان کمیک، لوک کیج انتخاب کرد.

زندگینامه میشل یو

نیکلاس کیج

نیکلاس کیج به خاطر شخصیت تند و تند و علاقه اش به بازیگری متد معروف است. گفته می شود که او برای بازی در فیلم Birdy دو دندان کشیده است، برای مسابقه با ماه (1984) بازوی خود را بریده و برای بازی Vampire’s Kiss (1992) یک سوسک زنده را بلعیده است.

همچنین گفته می‌شود که او هنگام آماده شدن برای بازی در نقش یک اوباش در کلاب پنبه (1984)، ماشین کنترل‌شده از راه دور یک فروشنده خیابانی را در حالت عصبانیت نابود کرده است.

فیلم ها

«Fast Times at Ridgemont High»، «Raising Arizona»، «Moonstruck»

نیکلاس کیج شروع خود را در کمدی های نوجوانی با اولین بازی خود در Fast Times در Ridgemont High (1982، همچنین با حضور شان پن) آغاز کرد، و پس از آن نقش اصلی را به عنوان یک پانک راکر در دختر دره (1983) بازی کرد. فرانسیس فورد کاپولا در فیلم تحسین شده «ماهی رامبل» (1983) به او نقش کوچکی داد.

بیوگرافی آشپز مشهور گوردون رمزی
بیشتر بخوانید

اولین نقش جدی دراماتیک او در مقابل متیو مودین در فیلم Birdy (1984) بود. پس از آن پگی سو ازدواج کرد (1986) ساخته کاپولا، کمدی برادران کوئن، بالا بردن آریزونا (1987)، ماه زده (1987، با بازی چر)، فیلم عجیب وحشی در قلب دیوید لینچ (1990)، بوسه خون آشام (1992) و کمدی ماه عسل در وگاس (1992).

زندگینامه و بیوگرافی کریستیانو رونالدو
اسکار برای فیلم ترک لاس وگاس

تا سال 1994 قیمت کیج حدود 4 میلیون دلار برای هر عکس بود، اما به دلیل قدرت این نقش، با بازی در فیلم ترک لاس وگاس (1995) به کارگردانی مایک فیگیس موافقت کرد. نتیجه داد – ایفای نقش او از بن ساندرسون، فیلمنامه نویس الکلی، جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورد.

«راک»، «کن ایر»، «فیس/آف»، «شهر فرشتگان»

از سال 1995، کیج مجموعه‌ای از اکشن‌های هیجان‌انگیز را ساخته است، از جمله راک (1996)، کان هوا (1997)، چهره/خاموش جان وو (1997، مقابل جان تراولتا)، و چشم‌های مار اثر برایان دی پالما (1998).

در سال 1998 با مگ رایان در فیلم عاشقانه شهر فرشتگان بازی کرد. کیج پس از بازگشت به ژانر اکشن با رتبه ضعیف 8MM و تیتراژ فیلم تاریک Bringing Out the Dead به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال 1999، طبق گزارش ها، 20 میلیون دلار دستمزد برای فیلم اکشن عجیب Gone in 60 Seconds با بازی آنجلینا جولی دریافت کرد.

«مرد خانواده»، «اقتباس»

نیکلاس کیج در دو فیلم بعدی خود نقش اصلی رمانتیک سنتی تری را ایفا کرد، اکران کریسمس 2000 مرد خانواده و حماسی دوران جنگ جهانی دوم، ماندولین کاپیتان کورلی، با بازی بازیگر پرتقاضا و پنه لوپه کروز اسپانیایی.

در دسامبر 2002، کیج اولین کارگردانی خود را با فیلم مستقل 5 میلیون دلاری سانی، درباره ژیگولوی مردی که تلاش می کند خود را از دست مادرش رهایی بخشد، آغاز کرد. کیج همچنین در فیلم Adaptation بازی کرد و در نقش چارلی کافمن فیلمنامه نویس بداخلاق و برادر دوقلوی دونالد بازی کرد.

نیکلاس کیج

سری “گنجینه ملی”.

پس از اتحاد مجدد با وو برای فیلم ناامید کننده Windtalkers (2002)، کیج با مردان Matchstick (2003) که به خوبی مورد استقبال قرار گرفت، بازگشت.

این بازیگر پرمشغله همچنین در فیلم پرفروش تعطیلات «گنجینه ملی» به کارگردانی Jon Turteltaub در سال 2004 بازی کرد و نقش یک باستان شناس-تاریخ را بازی کرد که معتقد است نقشه گنج در پشت «اعلامیه استقلال» پنهان شده است. در سال 2007 او دوباره نقش خود را در National Treasure: Book of Secrets بازی کرد.

بهترین فیلم های چارلی چاپلین
بیشتر بخوانید
زندگینامه امینم | زندگی شخصی و حرفه ای
«شاگرد جادوگر» به «مرد عنکبوتی: در آیه عنکبوتی»

نیکلاس کیج در فیلم‌های پرهزینه‌ای مانند شاگرد جادوگر (2010)، فصل جادوگر (2011) و دزدیده شده (2012) بازی کرد، که در بهترین حالت، بازخوردهای گرمی را به دنبال داشت.

او در ادامه کار پربار خود، برای ایفای نقش در فیلم‌های کوچک‌تری مانند درام جنایی جو (2013) و فیلم انتقامی خشونت‌آمیز مندی (2018) مورد تحسین قرار گرفت. کیج همچنین در انیمیشن‌هایی مانند The Croods (2013) و Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) صداپیشگی کرد.

زندگی شخصی

رابطه نیکلاس کیج با کریستینا فولتون، یک مدل، چندین سال به طول انجامید و یک پسر به نام وستون کاپولا کیج، متولد 1992 به دنیا آمد. او در سال 1995 با بازیگر پاتریشیا آرکت ازدواج کرد و سپس ازدواج کوتاهی با لیزا-ماری پریسلی آغاز کرد. تنها دختر پادشاه فقید راک اند رول، در اوت 2002.

نیکلاس کیج در آگوست 2004 با دوست دختر 20 ساله خود آلیس کیم در مزرعه ای خصوصی واقع در شمال کالیفرنیا ازدواج کرد. این زوج در 3 اکتبر 2005 یک پسر به نام کال ال کوپولا کیج به دنیا آوردند. در سال 2016، آن تایید شد که آنها پس از 12 سال ازدواج از هم جدا شده اند.

در مارس 2019، گزارش شد که کیج یک بار دیگر با هنرمند گریم اریکا کویک ازدواج کرده است، قبل از اینکه فقط چهار روز بعد درخواست ابطال کند.

در فوریه 2021، کیج با ریکو شیباتا ازدواج کرد.

نیکلاس کیج

بیوگرافی گروه بیتلز (The Beatles)

حقایق فوری

سال تولد: 1964
تاریخ تولد: 7 ژانویه 1964
ایالت محل تولد: کالیفرنیا
شهر تولد: لانگ بیچ
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
معروف ترین بازیگر: نیکلاس کیج، بازیگر فیلم هایی مانند «ماه زده» و «صخره»، به خاطر شخصیت شدیدش در صحنه و خارج از صفحه نمایش و همچنین اشتیاقش به بازیگری روش شناخته شده است.
صنایع
فیلم
علامت نجومی: برج جدی
مدارس
دبیرستان بورلی هیلز
تئاتر کنسرواتوار آمریکایی

دیدگاهتان را بنویسید

5 + 13 =