صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Fort Solis
ads

نقد و بررسی بازی Fort Solis

بازی Fort Solis

بازی Fort Solis قرار است داستانی جذاب و ترسناک ارائه دهد و مخاطب را غافلگیر کند، اما آیا نتیجه به وعده های سازندگان عمل می کند؟

گاهی اوقات، به عنوان یک مخاطب، حتی پس از اتمام آنها، کارهایی را تجربه خواهید کرد که به طور کامل هدف سازندگان بازی را درک نمی کنند. حال دلیل این امر ناشناس بودن آن قسمت یا آشفتگی ساختاری آن بازی و برخورد عجیب آن با مهم ترین و مهم ترین جنبه های بازی است. از مبارزه تا داستان سرایی و پایان.

شکی نیست که بازی Fort Solis یکی از شگفت انگیزترین آثاری است که در چند سال اخیر دیده ام و متأسفانه این گفته به معنای بهترین عملکرد طراحان نیست زیرا این بازی در هر یک از آنها بزرگ و کوچک، دارای اشکال مختلف است. مشکلات و محدودیت ها .

داستان بازی حول محور دو مهندس فضایی از سیاره مریخ می چرخد. یک روز آنها یک هشدار از Fort Solis دریافت می کنند و برای بررسی آن، جک (با صدای راجر کلارک) به منطقه می رود تا علت هشدار امنیتی را بررسی کند. از طرفی همکارش جسیکا همیشه با او در ارتباط است و اوضاع را مدیریت می کند.

با ورود به فورت سولیس، جک به سرعت متوجه می‌شود که همه چیز عادی نیست، این هشدار امنیتی و قفل شدن کامل Fort Solis به دلیل آسیب‌پذیری امنیتی یا تهدید بزرگ‌تری نیست که در سایه است.

زندگینامه لیل وین | زندگی شخصی و لیست اثار
بازی Fort Solis

بازی Fort Solis

او پس از یافتن جسد یکی از افرادی که در Fort Solis کار می کرد، متوجه شد که اوضاع وخیم است، اما به جای اینکه مانند یک فرد باهوش برود و اتفاقی که برای مرکز کنترل مریخ افتاده گزارش دهد، تصمیم گرفت به جستجو و جستجو ادامه دهد.

 نکات بیشتر توجه مهندس بدون سلاح یا تجهیزات در جستجوی یک مامور مرموز است که در Fort Solis پرسه می زند! من شخصا این را اولین حفره بزرگ در تاریخ بازی می دانم. در طول سه تا چهار ساعت گیم پلی، قسمت ها و بخش های مختلف Fort Solis را کاوش خواهید کرد، قفل ها و مناطق ممنوعه را باز کرده و به محیط های مختلف دسترسی خواهید داشت.

نقد و بررسی بازی The Dark Pictures: Man of Medan
بیشتر بخوانید

داستان بازی کاملاً متکی بر پیام‌های صوتی در Fort Solis و پیام‌های ویدیویی از رایانه‌های موجود در منطقه است و به عنوان سخنان ساکنان Fort Solis، می‌توانید به واقعیت‌ها و رویدادهای بهتر در پشت صحنه نزدیک‌تر شوید. درک کنید اما مشکل داستان بازی این است که اصل داستان و اتفاقات بازی بسیار توخالی و بی معنی است.

کل بازی حول محور سه شخصیت عمومی می چرخد ​​و ما نمی توانیم شاهد چنین تعاملات و دستاوردهای خاصی باشیم. از طرفی همان طور که اشاره کردم رویکرد مسخره و ناهنجار شخصیت جک که شجاعانه به سمت خطر می رود بسیار سوال برانگیز و ناهنجار است به خصوص که بازی هیچ سلاح و تجهیزات دفاعی به بینندگان ارائه نمی دهد.

البته باید اعتراف کنم که با توجه به شروع قابل قبول داستان، تعلیق خوبی در ابتدای بازی پیدا خواهید کرد، زیرا به دنبال کشف رازها و رمزها هستید و Fort Solis حس مرموزی دارد. اما با پیشرفت، این حس تعلیق به جای افزایش، کاهش می یابد.

مشکل اصلی بازی Fort Solis این است که مشخص نیست هدف آن چیست. در زمان معرفی و کمپین های تبلیغاتی، این بازی به عنوان یک تجربه داستانی ترسناک تبلیغ می شد، اما بعد از اجرای واقعی بازی، متوجه نشدم که عنصر ترسناک یا ترسناک بازی چیست! ما شاهد یک جامپ اسکر خاص در بازی یا یک استالکر خاص در Fort Solis نیستیم.

در واقع، Fort Solis بسیار ساکت، بی حرکت و خالی است و اندازه بسیار زیاد آن تنها باعث طولانی شدن بازی می شود. نکته جالب این است که بازی قابلیت اجرا را ارائه نمی دهد، باید به آرامی تمام مناطق بازی را طی کنید! در واقع، اگر بازی دارای ویژگی دویدن بود، Fort Solis می توانست در کمتر از دو ساعت کامل شود!

موضوع ناامید کننده بعدی ساختار و طراحی مراحل بازی است. بازی در اصل یک شبیه ساز راه رفتن است و هیچ مبارزه، پازل یا تعامل خاصی در بازی وجود ندارد.

بیوگرافی گروه بیتلز (The Beatles)
بازی Fort Solis

بازی Fort Solis

تعداد انگشت شماری از صحنه های مبارزات تن به تن عمدتاً سینمایی هستند و به فشار دادن یک دکمه خلاصه می شوند. آخرین چیزی که می توان آن را پازل نامید چیزی شبیه یافتن رمز عبور کامپیوتر است که بسیار ساده و آسان است.

نقد و بررسی بازی The Final Cut
بیشتر بخوانید

خشکی و سادگی بازی با وجود خالی بودن خط داستانی از اتفاقات جالب و هیجان انگیز، تجربه بازی Fort Solis را بسیار خسته کننده می کند و بازی واقعاً به مقوله سرگرم کننده و هیجان انگیز توجهی ندارد.

در واقع بازی‌های تعاملی یا مبتنی بر داستان در بازی‌های ویدیویی سال‌هاست که وجود دارند و اغلب دارای گیم‌پلی ساده و ابتدایی هستند، اما از نظر داستان، شخصیت و روایت، جذاب و موفق هستند. اما بازی Fort Solis نه تنها از نظر گیم پلی و مکانیک های مرتبط وحشتناک است، بلکه داستان خاصی برای گفتن ندارد و فقط روی یک روایت کلی و کلیشه ای می نشیند.

به همین دلیل است که می گویم بازی از عدم هویت و آشفتگی ساختاری رنج می برد. بازی خود را اثری ترسناک و داستان محور می داند، اما نه عناصر ترسناک و تعلیقی را در دل خود دارد و نه داستانی قوی و عمیق را به مخاطب عرضه می کند.

نکته جالب این بازی قطعا گرافیک و جلوه های بصری چشم نواز و شگفت انگیز بازی است. در واقع به نظر می رسد تمام قدرت و تمرکز سازندگان در این قسمت متمرکز شده است. زیرا این بازی از نظر نورپردازی محیط، کیفیت بافت، طراحی چهره و جلوه های گرافیکی بسیار چشمگیر است.

اما به شخصه می خواهم بگویم که اهمیت چندانی به جلوه های گرافیکی نمی دهم. زیرا بازی های ویدیویی باید صادقانه نقش سرگرمی اصلی خود را ایفا کنند و سپس قسمت های اصلی و مهم مانند داستان، شخصیت پردازی و محتوا را در اولویت قرار دهند. در غیر این صورت، گرافیک های پر زرق و برق نه ارزش و نه ارتباط خواهند داشت.

همچنین در این بازی از دو تن از مشهورترین بازیگران جهان به نام های راجر کلارک و تروی بیکر استفاده شده است که در تبلیغات نیز بسیار مورد استفاده قرار گرفتند.

هر دوی آنها کار بزرگی انجام دادند، اما در بازی نمی توانید با کسی تماس بگیرید. اول اینکه فقدان گیم پلی باعث می شود شخصیت ها ضعیف ساخته شوند و دوم اینکه ما شاهد اتفاقات و اقداماتی نیستیم که افراد برای خلاقیت نیاز دارند.

نقد و بررسی بازی Amnesia: The Bunker
بازی Fort Solis

بازی Fort Solis

Fort Solis

بازی Fort Solis یک بازی سردرگمی و ناشناس است. که شکل بازی قابل قبولی ندارد و به خوبی بازی های داستانی و ترسناک اجرا نمی کنند. از گیم پلی خسته کننده گرفته تا داستان های کوتاه و عدم توسعه شخصیت، بازی Fort Solis مشکلات زیادی دارد. تنها نقطه قوت بازی گرافیک زیبا و صداگذاری شخصیت هاست. علاوه بر این موارد هنوز مشکل خاصی در بازی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

هفده − پانزده =