بیوگرافی جری ساینفلد

جری ساینفلد

جری ساینفلد، کمدین و بازیگر، بیشتر به خاطر نقش آفرینی اش در برنامه تلویزیونی موفق سینفلد شناخته می شود.

جری ساینفلد کیست؟

جری ساینفلد یک بازیگر و کمدین برنده جایزه امی است که اولین استندآپ خود را در یک شب میکروفن باز در سال 1976 انجام داد و در سال 1981 در برنامه The Tonight Show ظاهر شد. پس از بازی در برنامه ویژه تلویزیونی خود در سال 1987، وی کمدی کمدی سینفلد را برای NBC ساخت.

با کمدین همکار لری دیوید. ساینفلد اولین بازیگری شد که برای نقش اصلی خود در این سریال که 9 فصل پخش شد، به ازای هر قسمت 1 میلیون دلار درآمد کسب کرد. زمانی که قسمت آخر در سال 1998 پخش شد، این برنامه با بالاترین امتیاز در ایالات متحده بود. ساینفلد بعداً مجموعه مصاحبه کمدین‌ها در ماشین‌های دریافت قهوه را ساخت که از سال 2012 تا 2019 پخش شد.

اوایل زندگی و شروع کار

جروم ساینفلد در 29 آوریل 1954 در بروکلین، نیویورک به دنیا آمد. علاقه ساینفلد به کمدی در سنین پایین به دلیل تأثیر پدرش که یک تابلوساز و کمدین کمد نیز بود، برانگیخته شد. در سن 8 سالگی، ساینفلد خود را تحت آموزش های سخت طنز قرار می داد، شبانه روز تلویزیون تماشا می کرد تا تکنیک های کمدین ها را مطالعه کند.

جری ساینفلد

جری ساینفلد

در طول سال‌ها، او سبک منحصربه‌فردی از کمدی را ایجاد کرد که بر مشاهدات پرخاشگرانه او در مورد مسائل روزمره زندگی متمرکز بود.

جری ساینفلد در کالج کوئینز، دانشگاه سیتی نیویورک، ارتباطات و تئاتر خواند و اندکی پس از فارغ التحصیلی در سال 1976 اولین استندآپ خود را در یک شب میکروفن باز در کلوپ شبانه Catch a Rising Star انجام داد.

او در سال 1981 در برنامه The Tonight Show با بازی جانی کارسون حضور پیدا کرد که باعث شد سینفلد برای اولین بار در سطح ملی حضور داشته باشد. در اواخر دهه 1980، او یکی از مطرح ترین استندآپ کمدین ها در ایالات متحده بود.

“سینفلد”

پس از بازی در برنامه ویژه تلویزیونی جری ساینفلد Stand-up Confidential (1987)، از سینفلد خواسته شد تا یک کمدی کمدی با NBC بسازد. او با دوست و کمدین همکار لری دیوید همکاری کرد تا Seinfeld را بسازد که در سال 1989 پخش شد.

بیشتر بخوایند: بیوگرافی بنیانگذار ایالات متحد جورج واشنگتن

این نمایش عجیب و غریب و پربیننده که توسط ساینفلد تهیه شده و گاهاً با آن همکاری می‌کند، بر داستان‌هایی با ساختار ضعیف، موضوع ظاهراً بی‌اهمیت، و یک سیستم کمدی رفاقتی تأکید می‌کرد که در آن شخصیت جری اغلب نقش یک مرد مستقیم را در مقابل سه دوستش به نام الین بازی می‌کرد. بنس (جولیا لوئیس دریفوس)، جورج کوستانزا (جیسون الکساندر) و کاسمو کرامر (مایکل ریچاردز).

زندگینامه و بیوگرافی کریستیانو رونالدو | زندگی شخصی و حرفه ای
بیشتر بخوانید

کمدی کمدی به سطوح بی‌سابقه‌ای از محبوبیت و تحسین منتقدان رسید و بسیاری از عبارات جذاب و عناصر داستانی آن به بخشی از فرهنگ لغت فرهنگی تبدیل شدند. این سریال و سینفلد نامزد چندین جایزه امی شدند و در سال 1993 جایزه بهترین سریال کمدی را دریافت کرد. سال بعد، این کمدین دو جایزه گلدن گلوب را برای بهترین سریال موزیکال/کمدی و بهترین بازیگر تلویزیونی در یک سریال موزیکال/کمدی به خانه برد.

جری ساینفلد به مدت 9 فصل پخش شد و در زمان پخش آخرین قسمت آن در سال 1998، بالاترین امتیاز را در ایالات متحده داشت.

فیلم و کتاب ها

جری ساینفلد در اواخر دهه 1990 به استندآپ کمدی بازگشت و تورهای ملی متعددی را در باشگاه ها و تئاترهای کمدی آغاز کرد که یکی از آنها در فیلم کمدین در سال 2002 ثبت شد. بعلاوه، او در نویسندگی، تهیه کنندگی و بازی در انیمیشن Bee Movie (2007) همکاری کرد.

ساینفلد تعداد انگشت شماری کتاب نوشته است، از جمله: Seinlanguage (1993)، کتاب پرفروش مشاهدات طنز. کتاب کودکان هالووین (2003)؛ و آیا این چیزی است؟ (2020)، یکی دیگر از پرفروش‌ترین کتاب‌ها که حاوی مطالبی از دهه‌ها کار حرفه‌ای او است.

بازگشت به تلویزیون: «مقام ازدواج» و «کمدین‌ها در ماشین‌هایی که قهوه می‌خورند»

در سال 2010، ساینفلد با فیلم The Marriage Ref به تلویزیون بازگشت. در این نمایش واقعی، گروهی از کمدین ها حضور داشتند که از آنها خواسته شد تا درگیری ها و نزاع های واقعی زندگی زوج های مختلف را بررسی کنند. بعد از یک فصل کنسل شد.

جری ساینفلد

جری ساینفلد

جری ساینفلد با برنامه مصاحبه ای که نامزد جایزه امی شده بود، کمدین ها در ماشین ها قهوه می گیرند، که به مدت 11 فصل از سال 2012 تا 2019 پخش شد، بسیار بهتر عمل کرد. در طول سال ها، او با ستاره های کمدی مانند کریس راک، تینا فی، ادی مورفی و امی صحبت کرد.

شومر در یک قسمت در سال 2015، سینفلد با یک اپیزود با حضور باراک اوباما، رئیس جمهور، از مهمانان بامزه معمول خود دور شد. نتفلیکس این سریال را در سال 2017 خریداری کرد و دو فصل آخر را قبل از اینکه ساینفلد کلیدهایش را برای همیشه آویزان کرد پخش کرد.

بیوگرافی جرمی آلن وایت
بیشتر بخوانید

موفقیت این سریال بدون بحث و جدل نبود. در اوایل سال 2018، TMZ گزارش داد که تهیه‌کننده‌ای به نام کریستین چارلز شکایتی را مطرح کرده و ادعا می‌کند که ساینفلد ایده کمدین‌ها در ماشین‌ها را از او دزدیده است.

طبق این دادخواست، چارلز این ایده را در سال 2002 به Seinfeld ارائه کرد و حتی یک قسمت آزمایشی را کارگردانی کرد، اما پس از تقاضای مالکیت از آن منصرف شد.

بیشتر بخوایند: بیوگرافی پدر بمب اتم جی رابرت اوپنهایمر

وکیل جری ساینفلد در ژوئن 2018 درخواستی برای رد دعوا ارائه کرد و در جلسه دادگاه او اظهار داشت که ایده سریال برای توجیه دعوی بسیار گسترده است و چارلز تنها پس از اطلاع از اینکه سینفلد در هر قسمت چقدر حقوق می گیرد شکایت کرد.

در سپتامبر 2019، یک قاضی منطقه منهتن به نفع سینفلد رای داد به این دلیل که قانون محدودیت ادعای حقوقی چارلز برای مالکیت مفهوم کمدیان در اتومبیل ها منقضی شده است.

ویژه نتفلیکس: «جری قبل از ساینفلد» و «23 ساعت برای کشتن»

به عنوان بخشی از قرارداد نتفلیکس برای خرید کمدین‌ها در Cars Getting Coffee که طبق گزارش‌ها 100 میلیون دلار ارزش داشت، سینفلد همچنین با دو فیلم کمدی جدید موافقت کرد.

سپتامبر 2017، جری پیش از جری ساینفلد ویژه نتفلیکس را به ارمغان آورد، که نماد کمدی را در حال مرور برخی از شوخی های اولیه خود در کلوپ کمیک استریپ منهتن، جایی که او در دهه 1970 روال معمول خود را به همراه بازتاب های خارج از صحنه و فیلم های کمتر دیده شده از دوران کودکی خود انجام داد، نشان داد.

در 5 مه 2020، نتفلیکس اولین استندآپ ویژه سینفلد از مواد اصلی را در 22 سال با 23 ساعت برای کشتن پخش کرد. همراه با نمایش ریف های خود در مورد ازدواج و عادات آزاردهنده دوستان، فیلم ویژه کمدین شهروند سالخورده را در حال پریدن از هلیکوپتر به رودخانه هادسون نشان داد. این باعث شد تا او یک جایزه امی دیگر را برای فیلم ویژه واریته از پیش ضبط شده برجسته دریافت کند.

دارای مالی

از ماه می 2023، جری ساینفلد دارای ارزش خالص 950 میلیون دلار است. تا سال 2016، او بارها و بارها در صدر فهرست پردرآمدترین کمدین های فوربس قرار گرفت.

بهترین فیلم های تیم برتون
بیشتر بخوانید

در پایان Seinfeld، این کمدین اولین بازیگری بود که در هر قسمت ۱ میلیون دلار درآمد داشت و در سال‌های پس از آن، میلیون‌ها درآمد باقی‌مانده از سندیکا و حق پخش سریال به‌عنوان خالق سریال به دست آورد. CNBC در سال 2015 گزارش داد که از سال 1995، سینفلد 400 میلیون دلار از معاملات سندیکایی به دست آورده بود.

جری ساینفلد

جری ساینفلد

در آن سال، Hulu قراردادی شش ساله به ارزش حداقل 130 میلیون دلار برای پخش انحصاری سریال امضا کرد. سپس نتفلیکس در سال 2021 پس از پرداخت بیش از 500 میلیون دلار برای یک دوره پنج ساله، به طور انحصاری حقوق پخش را در اختیار گرفت.

همسر و بچه ها

جری ساینفلد در 25 دسامبر 1999 با جسیکا سینفلد مدیر روابط عمومی با جسیکا سینفلد (نه اسکلار) ازدواج کرد. این زوج سال قبل با یک باشگاه ورزشی ملاقات کرده بودند، زیرا ازدواج اول او در حال فروپاشی بود. امروزه، جسیکا نویسنده کتاب آشپزی و بنیانگذار بنیاد غیرانتفاعی ضد فقر Good+ (که قبلا Baby Buggy نام داشت) است.

خانواده ساینفلد سه فرزند دارند: دختر ساشا و پسران جولیان و شپرد.

کلکسیون ماشین

جری ساینفلد که یک جعبه دنده معروف است، گفت که اولین خودروی او یک فیات 128 اسپرت L مدل 1973 بود. او به طور خاص به پورشه علاقه دارد و در طول سال ها مجموعه خودروهای کلاسیک را جمع آوری کرده است. او جزئیات را نزدیک به سینه خود نگه می دارد، بنابراین مشخص نیست که در حال حاضر چند مدل یا همه مدل ها را در اختیار دارد.

بیشتر بخوایند: بیوگرافی خواننده کانتری محبوب جورج جونز

با این حال، او به اندازه کافی در اختیار دارد که در سال 1999 یک سنگ قهوه ای در شهر نیویورک خرید و آن را به یک گاراژ سه طبقه تبدیل کرد. برخی از اتومبیل های او در قسمت های کمدین ها در Cars Getting Coffee به نمایش درآمد.

او در سال 2016، 15 پورشه از مجموعه خود را در حراجی به ارزش 22 میلیون دلار فروخت. پورشه 550 اسپایدر 1955 او (همان مدلی که جیمز دین در زمان کشته شدنش رانندگی می کرد) بالاترین قیمت فروش را با 5,335,000 دلار به دست آورد.

بیوگرافی اپرا وینفری
بیشتر بخوانید

چند سال بعد، خریدار پورشه 356 A 1500 GS/GT Carrera Speedster مدل 1958 Seinfeld از کمدین شکایت کرد و ادعا کرد که این خودرو اصیل نیست. ساینفلد متعاقباً از فروشنده اتومبیل کلاسیکی که پورشه را از آن خریده بود شکایت کرد و هر دو پرونده در ژوئن 2022 به پایان رسید.

یکی از جدیدترین خریدهای جری ساینفلد یک پورشه 911 کلاسیک کلاب کوپه 1999 است که در ژوئن 2023 به قیمت 1.2 میلیون دلار خرید.

جری ساینفلد

جری ساینفلد

نقل قول ها

من بهترین مرد عروسی بودم. اگر من بهترین مرد هستم، چرا او با او ازدواج می کند؟

من هرگز ماشینی به عنوان سرمایه نخریده ام. من واقعاً حتی خودم را به عنوان یک کلکسیونر نمی دانم. من فقط عاشق ماشین هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

17 − ده =