صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و موسیقی : بیوگرافی خواننده کانتری محبوب جورج جونز
ads

بیوگرافی خواننده کانتری محبوب جورج جونز

جورج جونز

جورج جونز، خواننده و ترانه‌سرا کانتری، آهنگ‌ها و آلبوم‌های موفق بی‌شماری را در طول فعالیت طولانی خود منتشر کرد.

جورج جونز که بود؟

جورج جونز کار خود را با اجرا در خیابان برای کمک به کسب درآمد برای خانواده بزرگ و فقیر خود آغاز کرد و پس از مدت کوتاهی در ارتش شروع به دنبال کردن جاه طلبی های موسیقی خود به طور جدی کرد.

در سال 1955 جونز با آهنگ “Why Baby Why” وارد ده کشور برتر شد و تا پایان عمر حرفه ای خود بسیار به ندرت از جدول ها فاصله داشت، و به عنوان یک هنرمند انفرادی و به عنوان شریک دوئت با برخی از این کشور، آهنگ های موفق را منتشر کرد. بزرگترین ستاره ها، به ویژه تامی وینت، که همسر سوم او نیز بود.

جونز با مبارزه با شیاطین شخصی خود در طول مسیر، میراث موسیقی چشمگیری را به دست آورد که در سال 2012 جایزه یک عمر دستاورد گرمی را به همراه بسیاری از افتخارات دیگر به ارمغان آورد.

سال های اولیه

جورج گلن جونز در 12 سپتامبر 1931 در ساراتوگا، تگزاس به دنیا آمد. پدرش یکی از هشت فرزند یک خانواده فقیر، الکلی بود که گاهی اوقات خشن می شد. جونز بعداً در زندگی نامه خود به نام I Lived to Tell It All را نوشت: «ما عزیزان پدرمان در زمانی که هوشیار بود، زندانی او در زمان مستی بودیم».

جورج جونز

جورج جونز

اما علی‌رغم این سختی‌ها، جونز و اعضای خانواده‌اش عشق مشترکی به موسیقی داشتند و اغلب سرودهایی را با هم می‌خواندند و به آلبوم‌هایی مانند خانواده کارتر گوش می‌دادند. آنها همچنین از گوش دادن به رادیو و تنظیم برنامه های Grand Ole Opry لذت می بردند.

هنگامی که جورج جونز نه ساله بود، پدرش اولین گیتار خود را برای او خرید، و زمانی که او شروع به نشان دادن استعداد اولیه کرد، او را به خیابان فرستادند تا اجرا کند و به کسب درآمد برای خانواده کمک کند. در اوایل نوجوانی خود را در حال نواختن در بارهای شیرجه در بومونت تگزاس یافت و در سن 16 سالگی خانه را به مقصد جاسپر تگزاس ترک کرد، جایی که به عنوان خواننده در ایستگاه رادیویی محلی KTXJ کار کرد و تحسین خود را برای موسیقی پرورش داد.

از هنک ویلیامز جورج جونز چند سال بعد به بومونت بازگشت و در سال 1950 با دوروتی بونویلیون ازدواج کرد. این زوج اندکی پس از آن صاحب یک دختر به نام سوزان شدند، اما پیوند آنها کوتاه مدت بود، حداقل تا حدی به دلیل خلق و خوی انفجاری و علاقه به نوشیدنی که جونز از پدرش به ارث برده بود.

آهنگ ها: “من چه ارزشی دارم” و “رعد و برق سفید”

پس از طلاق، جونز به تفنگداران دریایی ایالات متحده پیوست و در طول جنگ کره خدمت کرد. با این حال، او هرگز به خارج از کشور فرستاده نشد، در عوض خود را در سن خوزه، کالیفرنیا یافت، جایی که با اجرا در بارهای شهر به عشق خود به موسیقی ادامه داد.

بیوگرافی پدر انیمیشن‌سازی آمریکایی والت دیزنی
بیشتر بخوانید

هنگامی که او خدمت سربازی خود را در سال 1953 به پایان رساند، جونز به اشتیاق خود ادامه داد و به زودی توسط تهیه کننده Pappy Daily، یکی از مالکان Starday Records کشف شد. دیلی به سرعت با جونز قرارداد ضبط امضا کرد و تهیه کننده و مدیر او شد – همکاری ای که سال ها ادامه داشت.

جورج جونز در سال 1954 با شرلی آن کورلی ازدواج کرد که از او صاحب دو پسر به نام های جفری و برایان شد. تلاش های موسیقی او در آن سال کمتر موفقیت آمیز بود، با این حال، چهار تک آهنگ اول او هیچ توجهی به خود جلب نکرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی گروه بیتلز (The Beatles)

اما جورج جونز در سال 1955 هنگامی که با “Why Baby Why” شماره 4 جدول کانتری را به دست آورد، یک نشخوار با سرعت بالا بر روی دل شکسته شد، شانس خود را تغییر داد. آیا من ارزش دارم» (1956)، «فقط یک بیشتر» (1956) و «موسیقی را متوقف نکن» (1957)، که هر کدام به 10 آهنگ برتر کشور رسیدند.

جورج جونز دهه را با اولین تک آهنگ شماره 1 خود به پایان رساند. کمیک “رعد و برق سفید”، که همچنین توانست به جدول پاپ (شماره 73) برسد.

ولیعهد موسیقی کانتری

در اوایل دهه 1960، جونز با آهنگ‌هایش در مورد دلشکستگی، خود را به عنوان یکی از برترین خواننده‌های موسیقی کانتری تثبیت کرد و با تک‌آهنگ‌هایی مانند “Window Up Above” (1960؛ شماره 2) و شماره 1 به موفقیت در چارت ادامه داد. “سالهای مناقصه” (1961) را زد.

در سال 1962، آهنگساز دوباره با آهنگی که به عنوان یکی از آهنگ های علامت تجاری او شناخته می شود، “او فکر می کند من هنوز برایم مهم است” به صدر جدول بازگشت و سال بعد با ملبا مونتگومری برای اولین آلبوم از چندین آلبوم، What’s in Our همکاری کرد. Heart که به رتبه 3 جدول رسید و موفق ترین همکاری آنها بود.

اما جورج جونز به تنهایی در چارت ها حضور داشت و با تک آهنگ “The Race Is On” (شماره 3) در سال 1964 و “Love Bug” (شماره 6) در سال 1965 به 10 آهنگ برتر رسید. نیمه دوم دهه 1960 برای جونز تقریباً یکسان بود، با تلاش‌های انفرادی و همکاری‌هایش با استقبال مشتاقانه‌ای مواجه شد.

از جمله آهنگ های برجسته او در این دوره می توان به تک آهنگ های “من یک مردم هستم” (1966) و “تا زمانی که زنده باشم” (1968) و همچنین آلبوم دونفره 1969 با جین پیتنی، دنیای من را به اشتراک خواهم گذاشت. شما، با آهنگ شماره 2 نمودار به همین نام.

بیوگرافی اما واتسون
بیشتر بخوانید

زندگی شخصی و رابطه با تامی وینت

در همین حال، زندگی شخصی جونز بار دیگر دچار آشفتگی شد. به دلیل سوء مصرف مداوم مواد، ازدواج دوم او قبلاً رو به وخامت گذاشته بود، اما زمانی که او با ستاره هموطن خود، تامی وینت آشنا شد و عاشق آن شد، سرنوشت این ازدواج مشخص شد. جونز و شرلی در سال 1968 طلاق گرفتند و سال بعد جونز با وینت ازدواج کرد.

فراتر از یک اتحاد عاشقانه، در سال 1969، تازه ازدواج کرده ها شروع به ساختن موسیقی با هم کردند. پس از قطع رابطه با پاپی دیلی، جونز همچنین شروع به همکاری با یکی از تهیه کنندگان وینت به نام بیلی شریل کرد، که جلای خاصی به صدای جونز اضافه کرد.

شراکت جونز و واینت به خوبی آغاز شد و تعدادی از دوئت‌های آنها – از جمله «مراسم» و «مرا ببر» به ده نفر برتر رسیدند. هر دوی آنها به تنهایی به موفقیت خود ادامه دادند و جونز چندین تک آهنگ برتر را منتشر کرد. تقریباً در این زمان وینت دخترشان تامالا جورجت را نیز به دنیا آورد و از نظر ظاهری، جونز و وینت پادشاه و ملکه کشور سلطنتی عصر بودند.

با این حال، در پشت صحنه، جونز به مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و الکل ادامه داد و رابطه او با وینت متشنج و جنگی شد. در سال 1973 همه چیز به نقطه شکست خود رسید و واینت درخواست طلاق داد. این زوج سعی کردند با هم آشتی کنند و تک آهنگ “We’re Gonna Hold On” (1973) را منتشر کردند، اما در حالی که آهنگ موفقیت آمیز بود و به صدر جدول کانتری رسید، ازدواج جونز و واینت همچنان رو به افول بود.

جورج جونز

جورج جونز

به نظر می‌رسید که درد دل جونز در آهنگ انفرادی او در سال 1974، “The Grand Tour”، تصنیفی غم‌انگیز درباره پایان یک ازدواج رخ داد. او و وینت سال بعد طلاق گرفتند. با وجود جدایی، جونز و واینت هر از چند گاهی به همکاری با یکدیگر ادامه می‌دهند و آهنگ‌های موفقی مانند تک‌آهنگ شماره 1 «حلقه طلایی» و «نزدیک تو» را ضبط می‌کنند.

جنگ

در اواسط دهه 1970، جونز هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی از هم می پاشید، زیرا سال ها سوءمصرف الکل و مواد مخدر شروع به تلفات کرد. او غیرقابل اعتماد و غیرقابل پیش بینی شد، روزها بدون هیچ اطلاعی ناپدید شد و در جلسات ضبط و کنسرت های متعدد حاضر نشد. مصرف کوکائین او همچنین باعث شد که جونز مقدار قابل توجهی از وزن خود را کاهش دهد و او را به سایه ای از خود سابقش تبدیل کند.

بیوگرافی واکین فینیکس
بیشتر بخوانید

اما با وجود این دوران تاریک، جونز به ساختن موسیقی جالب ادامه داد. در سال 1978 او دونوازی محبوب «بارتندرز بلوز» را با خواننده فولک جیمز تیلور ضبط کرد و سال بعد آلبوم دونفری My Very Special Guests را منتشر کرد که عنوانی طنزآمیز در گذشته بود، با توجه به اینکه جونز به ندرت در هنگام ضبط صدای همراهانش حضور داشت.

جورج جونز با آلبوم «او امروز عاشقش نشد» در دهه 1980 از آلبوم «من آنچه هستم هستم» – بزرگترین فروشنده جونز تا آن زمان – به صدر جدول بازگشت و در سال 1982 با مرل هاگارد اسطوره کانتری برای «طعم دیروز» همکاری کرد. شراب. از دیگر موفقیت‌های نمودار در این دوره می‌توان به دوئت (با وینت) «خانه دو داستانی» (1980) و تک‌آهنگ شماره 1 «Still Doin’ Time» و «I Always Get Lucky with You» اشاره کرد.

پس از یک سری برخوردهای عمومی با قانون که منجر به دستگیری او به دلیل رانندگی در حالت مستی شد، جونز سرانجام شروع به توبه کردن از روش های خود ویرانگر خود کرد. او در مارس 1983 با نانسی سپولوادو ازدواج کرد و بعداً گفت که این عشق او بود که به او کمک کرد تا سر و سامان بگیرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی خواننده سبک کانتری رندی تراویس

او همچنین در این زمان چندین دونوازی موفق منتشر کرد، از جمله “Hallelujah, I Love You So” با برندا لی و “Size Seven Round (ساخته شده از طلا)” با Lacy Dalton. او به‌عنوان یک هنرمند انفرادی، با تک‌آهنگ‌های محبوب آلبوم سال 1985ش که می‌خواهد کفش‌هایشان را پر کند، از جمله آهنگ عنوان آن که به رتبه 3 جدول رسید، همگام شد. آخرین موفقیت انفرادی او در 10 کشور برتر در سال 1989 با “من یک مرد یک زن هستم” (شماره 5) بود.

بعدها شغل و کتاب

اگرچه او در دهه 1990 محبوب منتقدان موسیقی کانتری باقی ماند و در سال 1992 وارد تالار مشاهیر موسیقی کانتری شد، به نظر می رسید که جونز توسط نسل جدیدی از ستارگان کانتری – از جمله گارث بروکس، تیم مک گرو (Tim McGraw) از رادیو کنار گذاشته شود. و شانیا تواین – که صدایی لطیف تر و تحت تأثیر پاپ تولید کردند.

با این حال، اگرچه جونز ممکن است تک‌آهنگ‌های موفق تولید نکرده باشد، اما در آن دهه به انتشار آلبوم‌های پرفروش ادامه داد، از جمله در سال 1995 با Wynette برای آلبوم One متحد شد. در حوالی این زمان، جونز با زندگی‌نامه‌اش، من زندگی کردم تا همه چیز را بگویم (1996) همه مشکلات و پیروزی‌هایش را به عموم مردم نشان داد.

در پایان این دهه، جونز با The Cold Hard Truth به فهرست 10 آلبوم برتر کانتری بازگشت. اما تقریباً در همان زمان به نظر می رسید که او نیز دچار عود بیماری شده بود که منجر به تصادف شدید رانندگی در حالت مستی شد. جونز بعداً آن واقعه را در نهایت او را برای همیشه صاف کرد.

بیوگرافی پاتریک دمپسی
بیشتر بخوانید

جورج جونز

جورج جونز

جورج جونز به پاس قدردانی از بیش از نیم قرن فعالیت حرفه ای خود، در سال 2002 مدال ملی هنر را دریافت کرد. در سال 2006 او دوباره با مرل هاگارد برای Kickin’ Out the Footlights متحد شد.

دوباره و در همان سال تمرکز آلبوم ادای احترام به کشور خدا: جورج جونز و دوستان، با وینس گیل، تانیا تاکر و پم تیلیس در میان هنرمندانی بود که برخی از بزرگترین موفقیت‌های جونز را پوشش می‌دادند. در سال 2008، جونز مجموعه‌ای از دوئت‌هایی که قبلاً منتشر نشده بود با دالی پارتون، کیت ریچاردز و مارتی استوارت و دیگران منتشر کرد.

جورج جونز  در سال‌های پایانی زندگی خود به برنامه‌ریزی دقیق تور ادامه داد و در تاریخ‌های متعددی در سراسر کشور اجرا کرد و در سال 2012 یکی از بزرگترین افتخارات حرفه‌ای خود را به دست آورد: جایزه یک عمر دستاورد گرمی.

مرگ و میراث

جورج جونز در 26 آوریل 2013 در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در نشویل، تنسی، جایی که گزارش شده است که این مرد 81 ساله تنها یک هفته قبل با فشار خون نامنظم و تب در بیمارستان بستری شده بود، درگذشت.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی خواننده راک میک جگر

جورج جونز با بیش از 50 سال فعالیت حرفه ای، به عنوان یکی از بزرگترین ستاره های موسیقی کانتری در تمام دوران شناخته می شود. صدای شفاف، قوی و توانایی او در انتقال احساسات، هزاران طرفدار را برانگیخت و همچنین حسادت همسالانش را برانگیخت. همانطور که ستاره هموطن خود ویلون جنینگز زمانی گفت: “اگر می توانستیم آنطور که می خواستیم صدا کنیم، همه شبیه جورج جونز بودیم.”

حقایق کلی

نام: جورج جونز
سال تولد: 1931
تاریخ تولد: 12 سپتامبر 1931
ایالت تولد: تگزاس
شهر تولد: ساراتوگا
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
جورج جونز، خواننده و ترانه‌سرا کانتری، آهنگ‌ها و آلبوم‌های بی‌شماری را در طول حرفه طولانی خود منتشر کرد.

حرفه موسیقی:

کشور
علامت نجومی: باکره
سال مرگ: 2013
تاریخ مرگ: 26 آوریل 2013
ایالت مرگ: تنسی
شهر مرگ: نشویل
کشور مرگ: ایالات متحده

جورج جونز

جورج جونز

نقل قول ها

من با عشق به موسیقی که در آن بزرگ شده بودم، لحظات خوبی را سپری کردم.

طرفداران کانتری باید با خرید آلبوم ها و بلیت های کنسرت برای هنرمندان سنتی از موسیقی کانتری حمایت کنند وگرنه موسیقی به سادگی محو خواهد شد. و این واقعاً غم انگیز خواهد بود.

وقتی پدرمان هوشیار بود ما عزیزانش بودیم، وقتی مست بود زندانی او.

اگر می توانستیم آنطور که می خواستیم صدا کنیم، همه شبیه جورج جونز بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

یازده + سیزده =