صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و موسیقی : بیوگرافی توبی کیث
ads

بیوگرافی توبی کیث

توبی کیث

توبی کیث، خواننده کانتری، به خاطر سرودهای مهیج خود برای سربازان آمریکایی که در خاورمیانه خدمت می کردند، همراه با آهنگ های «به خوبی زمانی که بودم»، «جام تنهای قرمز» و «آبجو برای اسب های من» شهرت داشت.

ستاره موسیقی کانتی در حال نبرد با سرطان معده درگذشت

توبی کیث خواننده موسیقی کانتری در سن 62 سالگی درگذشت. بر اساس بیانیه ای که در وب سایت او منتشر شده است، “توبی کیث شب گذشته در 5 فوریه در محاصره خانواده اش به آرامی از دنیا رفت.” او با ظرافت و شجاعت به مبارزه خود پرداخت. خواننده «Shock’n Y’all» و «Red Solo Cup» به سرطان معده مبتلا شده بود و درمان‌هایش را در پاییز 2021 آغاز کرد. او در جریان نبرد با سرطان، تحت عمل جراحی قرار گرفت و شیمی‌درمانی و پرتودرمانی دریافت کرد.

توبی کیث که بود؟

توبی کیث خواننده کانتری به خاطر آهنگ هایش در مورد میهن پرستی و مهمانی شهرت داشت. فعالیت حرفه ای او در اوایل دهه 1990 با اولین آلبومی با نام خود آغاز شد که در سال 1994 پلاتین شد. که مورد توجه پرسنل نظامی قرار گرفت اما جنجال برانگیخت. دو بار آکادمی موسیقی کانتری سرگرم کننده سال اغلب برای اعضای ارتش ایالات متحده اجرا می کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بشار اسد

آلبوم های مولتی پلاتین و شماره 1 او شامل Unleashed و Shock’n Y’all از اوایل دهه 2000 است. از محبوب‌ترین آهنگ‌های او می‌توان به «Should’ve Been a Cowboy»، «Red Solo Cup» و «Beer For My Horses» با ویلی نلسون نامزد جایزه گرمی اشاره کرد. در سال 2022، کیت فاش کرد که سرطان معده دارد. این ستاره موسیقی در سن 62 سالگی در 5 فوریه 2024 درگذشت.

حقایق کلی

نام کامل: توبی کیث کوول
متولد: 8 ژوئیه 1961
درگذشت: 5 فوریه 2024
محل تولد: کلینتون، اوکلاهاما
همسر: تریشیا لوکوس (1984-2024)
بچه ها: شلی، کریستال و استلن
علامت نجومی: سرطان

اوایل زندگی

توبی کیث کوول خواننده، ترانه سرا و نوازنده در 8 ژوئیه 1961 در کلینتون، اوکلاهاما به دنیا آمد. توبی کیث که در اوکلاهاما سیتی بزرگ شد، موسیقی را در سنین جوانی پس از الهام گرفتن از نوازندگانی که در کلوپ شام مادربزرگش کار می کردند، شروع کرد. او پس از مدتی کار در صنعت نفت و بازی دفاعی در لیگ فوتبال USFL، تصمیم گرفت به حرفه موسیقی ادامه دهد.

توبی کیث

توبی کیث

شروع حرفه موسیقی

در اوایل دهه 90، کیث با مرکوری رکوردز قرارداد امضا کرد و تا سال 1994، اولین آلبوم او با عنوان سال قبل گواهی پلاتین دریافت کرد. رکوردهای بعدی او، Boomtown (1994) و Blue Moon (1996)، به لطف آثار محبوبی مانند “Who’s That Man” و “Me Too” به همان اندازه موفق بودند. در سال 1997، او با استینگ همکاری کرد تا آهنگ «من خیلی خوشحالم که نمی توانم دست از گریه کردن بردارم» را ضبط کرد که این دو نامزدی جایزه گرمی را به همراه آورد. این اولین مورد از هفت کیت در طول دوران حرفه‌ای‌اش بود.

ونسان ون گوگ
بیشتر بخوانید

موفقیت بیشتر با آلبوم How Do You Like Me Now؟! در سال 1999 دنبال شد که برنده بهترین آلبوم سال در جوایز آکادمی موسیقی کانتری (ACM) شد و کیت به عنوان بهترین خواننده مرد انتخاب شد. سپس، زنجیر من را بکش (2001) برای اولین بار برای کیت در صدر جدول آلبوم های کانتری قرار گرفت. در پایان سال 2001، خواننده اولین جایزه انجمن موسیقی کانتری (CMA) خود را به عنوان خواننده مرد سال به خانه برد.

“به لطف قرمز، سفید و آبی”

همچنین در سال 2001، پدر توبی کیث در یک تصادف رانندگی کشته شد. این حادثه، همراه با وقایع 11 سپتامبر، توبی کیث را بر آن داشت تا کتاب بحث برانگیز «آمریکایی خشمگین قرمز، سفید و آبی» را بنویسد که بسیار محبوب بود، به ویژه در میان پرسنل نظامی. این آهنگ که در می 2002 منتشر شد، آلبوم سال 2002 او Unleashed را لنگر انداخت و اکنون یک آهنگ چند پلاتینیوم است.

Unleashed به اولین آلبوم شماره 1 کیت در بیلبورد 200 تبدیل شد و شامل یک دوئت موفق با ویلی نلسون، “Beer for My Horses” بود. این آهنگ نامزد دو جایزه گرمی شد: بهترین آهنگ کانتری و بهترین همکاری کانتری با آواز.

توبی کیث در سال 2002 و 2003 توسط آکادمی موسیقی کانتری به عنوان بهترین سرگرم کننده سال انتخاب شد. او در سال 2003 هنگامی که درگیر یک درگیری عمومی با ناتالی مینز، خواننده اصلی گروه چیکس شد، توجه رسانه ها را به خود جلب کرد.

این دو در نهایت به خرید و فروش خروشان پرداختند و مینز گفت که «به لطف قرمز، سفید و آبی (آمریکایی عصبانی)» باعث شد «موسیقی کانتری نادان به نظر برسد». کیت از مین آزار بیشتری گرفت و گفت که او از رئیس جمهور جورج دبلیو بوش در یک کنسرت “شرمنده” است. او در کنسرت‌های خودش، عکس‌هایی از مینز داشت که صدام حسین در حالی که سرود پرطرفدار میهنی خود را پخش می‌کرد، روی یک صفحه ویدئو پخش می‌کرد.

در نوامبر 2003، او Shock’n Y’All را منتشر کرد که در صدر جدول آلبوم های کشور و پاپ قرار گرفت. عنوان ضبط، نمایشنامه‌ای است بر بیان نظامی، «شوک و هیبت» از جنگ عراق، و قصیده او برای سربازان، «سرباز آمریکایی» موفقیت بزرگی بود. او همچنین به پرورش تصویر پسر خوب خود با آهنگ هایی مانند «I Love This Bar» و نشان دادن حس شوخ طبعی با «Weed With Willie» ادامه داد، که داستان او را با ویلی نلسون تعریف می کرد. Shock’n Y’all یک جایزه دیگر ACM را برای کیت برای آلبوم سال به ارمغان آورد.

تلاش بعدی او، دانشگاه هانکیتونک (2005)، یک دوئت با نماد موسیقی کانتری مرل هاگارد در «او دیگر به من علاقه‌مند نیست» را به نمایش گذاشت. بزرگ‌ترین تک‌آهنگ آلبوم تصنیف «به خوبی که من بودم» بود که به دانشگاه هانکیتونک کمک کرد به مدت هفت هفته در صدر جدول کانتری قرار گیرد.

بیوگرافی فیل مک گرو
بیشتر بخوانید

ویدیوی این آهنگ همچنین برنده جایزه CMA برای موزیک ویدیوی سال شد. در همان سال، کیت توسط ایالت خود با عضویت در تالار مشاهیر اوکلاهاما مورد تجلیل قرار گرفت.

White Trash with Money در سال 2006 منتشر شد و آهنگ‌هایی مانند قصیده‌ی شادی‌بخش برای یک زمان خوب «مست شو و کسی باش» و آهنگ دل‌انگیز «کمی خیلی دیر» را به نمایش گذاشت. این آلبوم علاوه بر فروش قوی، نقدهای مثبت زیادی نیز دریافت کرد.

U.S.O تور و فیلم

در سال 2007، توبی کیث Big Dog Daddy و A Classic Christmas را منتشر کرد که هر دو موفقیت بزرگی در بین مردم رکورددار خرید بودند. کیت و خانواده اش در این زمان یک موضوع شخصی بسیار دشوار را حل و فصل کردند و در دعوای خود در مورد تصادف در سال 2001 که پدرش را کشته بود به توافق رسیدند.

در جاده‌ها، کیت توقف‌های خطرناکی در طول مسیر داشت. در آوریل 2008، او 18 نمایش را برای سربازان آمریکایی در خلیج فارس به عنوان بخشی از U.S.O اجرا کرد. تور. کیت حتی مجبور شد در یکی از اجراهایش به دلیل شلیک خمپاره مکث کند، اما پس از توقف حمله به صحنه بازگشت.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیمز مدیسون

بعداً در همان سال، او در کمدی بزرگ صفحه نمایش «آبجو» برای اسب‌های من در نقش معاون شهر کوچکی بازی کرد که یک قاچاقچی مکزیکی را دستگیر می‌کند، که منجر به ربوده شدن دوست دخترش توسط برادر سلطان مواد مخدر می‌شود.

توبی کیث در نوشتن فیلمنامه و تهیه کنندگی این فیلم مشارکت داشت که تد نوجنت و ویلی نلسون در آن حضور داشتند. این فیلم توسط برخی از منتقدان مورد انتقاد قرار گرفت. نقدی در Variety می‌خواند: «حتی خریداران بلیت که اشتهای زیادی برای شوخ طبعی یونجه دارند ممکن است با حماقت‌های خشن دفع شوند».

آهنگ‌های پرطرفدار دیگر: «جام انفرادی قرمز»، «ساخت آمریکا» و «اجازه نده پیرمرد وارد شود»

خارج از صفحه نمایش، توبی کیث به عنوان یک مجری به پیشرفت خود ادامه داد. او That Don’t Make Me a Bad Guy را در سال 2008 منتشر کرد که در صدر جدول آلبوم‌های کانتری قرار گرفت و دو آهنگ «God Love Her» و «Lost You Anyway» را تولید کرد. کیت یک کنش زنده محبوب، برنامه تور سنگینی را حفظ کرد. در سال 2009، تور سخت‌ترین آمریکای توبی کیث، تاریخ‌هایی در ایالات متحده و اروپا داشت.

توبی کیث American Ride را در سال 2009 و Bullets in the Gun را در سال 2010 منتشر کرد، اما سال 2011 بود که تحسین منتقدان را برای خواننده به ارمغان آورد.

آلبوم Clancy’s Tavern او در سال 2011 دارای آهنگ های موفق «ساخت آمریکا» و «Red Solo Cup» بود و آهنگ دوم توسط برادران وارن به همراه برت و جیم بیورز نوشته شد. بعد از اینکه کیت آهنگ ویروسی یوتیوب را شنید، با گروه کار کرد تا نسخه ای را ضبط کند و آن را در آلبوم خود قرار دهد.

بیوگرافی لی هاروی اسوالد
بیشتر بخوانید

این ستاره کانتری با آلبوم دیگری در سال بعد به نام Hope on the Rocks به فعالیت خود ادامه داد. این آلبوم به خوبی آلبوم قبلی او نبود و آهنگ عنوانش در رتبه 29 جدول موسیقی کانتری بیلبورد قرار گرفت. او آلبوم بعدی خود را با نام Drinks After Work (2013) منتشر کرد، نه چندان دور پس از Hope on the Rocks.

توبی کیث

توبی کیث

این آلبوم دارای تک آهنگ پرطرفدار «خفه شو و نگه دار» بود و در رتبه هفتم جدول بیلبورد 200 قرار گرفت. در سال 2014، کیت تک آهنگ “Drunk Americans” را از آلبوم 35 MPH Town منتشر کرد. این آلبوم در سال 2015 منتشر شد، همان سالی که کیت به تالار مشاهیر آهنگسازان راه یافت.

در سال 2017، توبی کیت برای اجرای کنسرت پیش از تحلیف دونالد ترامپ در یادبود لینکلن در 19 ژانویه قرارداد امضا کرد. با این حال، او گفت که ظاهرش برای کشور بود، نه برای حمایت از یک سیاستمدار یا حزب سیاسی. او در بیانیه ای به اینترتینمنت ویکلی گفت: «من به خاطر اجرای برنامه برای کشور یا ارتش خود عذرخواهی نمی کنم. من در رویدادهایی برای روسای جمهور قبلی [جرج دبلیو.] بوش و اوباما و بیش از 200 نمایش در عراق و افغانستان برای USO اجرا کردم.

توبی کیث برای آهنگ بعدی خود از یک منبع بعید الهام گرفت: بازیگر و کارگردان سینما، کلینت ایستوود. این خواننده در مسابقات گلف ایستوود در سال 2018 شرکت کرد، زمانی که از فیلم آینده 88 ساله The Mule مطلع شد و از او پرسید که انرژی خود را از کجا ادامه می دهد. من هر روز صبح بیدار می شوم و بیرون می روم. ایستوود به او گفت و به پیرمرد اجازه ورود نمی‌دهم و کیت را ترغیب کرد تا آهنگی برای فیلم بنویسد.

«Don’t Let the Old Man In» ماندگاری طولانی‌ای داشت و سرانجام در اکتبر 2023 پس از اجرای کیت در جوایز انتخاب کشور، در رتبه اول جدول فروش آهنگ دیجیتال کانتری قرار گرفت. او همچنین با BMLG Records همکاری کرد تا آهنگ را در آن زمان برای رادیو کانتری منتشر کند.

در ژانویه 2021، رئیس جمهور ترامپ مدال ملی هنر را به کیت اعطا کرد. نه ماه بعد، کیت آخرین آلبوم اصلی خود را به نام پزو در جیب من منتشر کرد که شامل تک آهنگ های محبوب «تولدت مبارک آمریکا» و «Old School» بود. در دسامبر همان سال، این خواننده جایزه نماد BMI را دریافت کرد.

جدیدترین آلبوم کیت، 100% ترانه سرا (2023) مجموعه‌ای از موفقیت‌های اولیه حرفه‌ای او مانند «باید یک گاوچران بودم»، «نباید مرا این‌گونه ببوسید» و «آن مرد کیست» را به نمایش گذاشت. یک ماه پس از انتشار، سرویس استریم پاندورا در دسامبر 2023 ستاره کانتری را با جایزه میلیاردر به رسمیت شناخت، زیرا آهنگ‌هایش 3 میلیارد استریم جمع‌آوری کردند.

بیوگرافی آندره تارکوفسکی
بیشتر بخوانید

همسر و فرزندان

توبی کیث توبی کیت در سال 1984 با تریشیا لوکوس ازدواج کرد. این زوج با هم دو فرزند داشتند: یک دختر به نام کریستال، متولد 1985، و یک پسر به نام استلن، متولد 1997. کیت نیز دختر لوکوس، شلی را پس از ازدواجشان به فرزندی پذیرفت.

لوکوس و توبی کیث مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی او از دبیرستان در سال 1979 در یک بار با هم آشنا شدند. این خواننده به عنوان کارگر میدان نفتی مشغول به کار شده بود، در حالی که با گروه خود به نام Easy Money Band در بارهای محلی نیز می نواخت.

لوکوس به People گفت: “من 19 ساله بودم و او 20 ساله.” او فقط یکی از آن آدم‌های بزرگ‌تر و پر از اعتماد به نفس بود.» این زوج به مدت سه سال قبل از ازدواج با یکدیگر قرار داشتند. در سال 2006، لوکوس به کیت کمک کرد تا بنیاد توبی کیث را راه اندازی کند تا به کودکان و خانواده هایشان در مبارزه با سرطان کمک کند.

کریستال مانند پدرش یک نوازنده شد، اما در سال‌های اخیر از کانون توجه عقب‌نشینی کرده و روی تربیت دو دخترش تمرکز کرده است. استلن یک سرمایه گذار املاک و مستغلات است.

تشخیص سرطان و مرگ

در ژوئن 2022، کیت فاش کرد که از پاییز 2021 تحت درمان برای سرطان معده بوده است. او تحت عمل جراحی قرار گرفت و طی شش ماه تحت شیمی درمانی و پرتودرمانی قرار گرفت. با این حال، او مشتاق بود دوباره اجرا را آغاز کند. “من مشتاقانه منتظر هستم که این زمان را با خانواده ام بگذرانم. اما خیلی زود هواداران را خواهم دید. من نمی توانم صبر کنم، “او گفت.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیسون موموآ

در مصاحبه ای در دسامبر 2022 برای CMT Hot 20، این خواننده گفت که نسبت به پیش آگهی خود خوش بین است. تا ژوئن 2023، کیت نشان داد که درمان‌ها کارآمد هستند و به اوکلاهومن گفت که تومورش یک سوم کوچک شده است و سلامتش رو به بهبود است.

توبی کیث در سپتامبر ۲۰۲۳ در مراسم جوایز کشور انتخابی مردم شرکت کرد و در آنجا جایزه نماد موسیقی کانتری را دریافت کرد. پس از سخنرانی پذیرش، کیت آهنگ «Don’t Let the Old Man In» را برای اولین اجرای زنده خود از زمان تشخیصش خواند. او همچنین در دسامبر همان سال به مدت سه شب در پارک ام جی ام در لاس وگاس بازی کرد. با این حال، بهبود سلامت او دوام نیاورد.

توبی کیث

توبی کیث

توبی کیث در 5 فوریه 2024 بر اساس اعلامیه ای که در وب سایت او منتشر شد، “در آرامش” درگذشت. این مرد 62 ساله در زمان مرگ توسط خانواده اش محاصره شده بود.

دارای مالی

طبق گفته Celebrity Net Worth، دارایی خالص توبی کیث در اوایل فوریه 2024 حدود 400 میلیون دلار برآورد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

1 × چهار =