امروز برابر است با :31 شهریور 1400

بررسی دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

بررسی دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM : 

سیستم EOS R کانن هنوز کاربران EOS DSLR را که به دنبال استفاده از فناوری بدون آینه هستند ، هیجان زده کرده است ، اما اکثریت قریب به اتفاق لنزهایی که برای این سیستم منتشر شده اند گزینه های بزرگ و گران قیمت سری L بوده اند ، مطمئناً خارج از دسترسی بسیاری

RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM در حال آزمایش ، یکی از دو گزینه معمولی غیر سری L است ، و دیگری Canon RF 35mm f/1.8 IS Macro STM است. در حالی که هنوز قیمت سه رقمی نسبتاً بالایی دارد ، اما برای یک سیستم نوری قابل تعویض بسیار نادر است زیرا محدوده بزرگنمایی نوری 10 برابر را ارائه می دهد-و برای عکاس مسافر که هدف آن است ، USP ممکن است کافی باشد تا آنها را متقاعد کند که از پول نقد خود جدا شوند.

امکانات

تثبیت کننده نوری پنج مرحله ای با IS Dynamic
موتور فوکوس نانو USM و فوکوس دستی تمام وقت
حداقل فاصله فوکوس 50 سانتی متر (عرض) / 78 سانتی متر (تله فوتو)

لنز با 21 عنصر در 15 گروه طراحی شده است ، که دو مورد از آنها دارای ویژگی پراکندگی فوق العاده کم و یک عنصر دیگر دارای سطح کروی است. اینها باید از جمله موارد دیگر به مبارزه با انحراف رنگی ، انحراف کروی و نرمی گوشه کمک کنند.

حداکثر گشودگی دیافراگم f/4-6.3 ممکن است چندان چشمگیر به نظر نرسد ، اما دیافراگم گسترده تر احتمالاً اندازه و وزن را به خطر می اندازد. و به لطف سیستم یکپارچه تثبیت کننده تصویر پنج مرحله ای ، هنگام استفاده از انتهای تله فوتو لنز ، هنوز باید بتوانید با وضوح کمتری تصاویر شفاف تری دریافت کنید ، به جز منظره یاب/تصویر LCD پایدارتر برای ترکیب دقیق تر.

فوکوس توسط یک موتور Nano USM “تقریباً بی صدا” انجام می شود ، که فوکوس خودکار سریع و دقیق را در عکس ها و فیلم ها وعده می دهد ، و شما می توانید به صورت دستی بدون نیاز به تغییر فوکوس دستی ، این مورد را با حلقه فوکوس نادیده بگیرید.

در انتهای زاویه باز می توانید تا فاصله 50 سانتی متری از سوژه خود و وقتی در انتهای تله فوتو قرار دارید 78 سانتی متر از آن فوکوس کنید ، که برای چنین لنزی کاملاً قابل احترام است. (برای مثال ، FE 24-240 میلی متر سونی ، حداقل فاصله فوکوس 50 سانتی متر را در انتهای زاویه باز دارد ، در حالی که در انتهای تله 80 سانتی متر است).

نقد و بررسی دوربین ZV-E10 سونی
بیشتر بخوانید

دیافراگم فقط هفت تیغه دارد ، اگرچه Canon وعده می دهد که به اندازه کافی گرد است تا بوکه صاف را ارائه دهد. از دیگر ویژگی ها می توان به عملکرد قفل شدن حلقه زوم برای نگه داشتن آن در محل و نخ فیلتر 72 میلی متری در جلو برای فیلترهای معمولی پیچ دار اشاره کرد. همچنین یک حلقه کنترل در اطراف بشکه وجود دارد – بیشتر در یک ثانیه.

دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

کیفیت ساخت و مدیریت

حلقه کنترل قابل تنظیم
وزن 26.4 اونس / 750 گرم
بدون آب بندی آب و هوا

مانند تمام لنزهای RF موجود ، بشکه Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM توسط یک حلقه کنترل احاطه شده است که عملکرد آن را می توانید به دلخواه تنظیم کنید. چهار گزینه در دسترس است: جبران نوردهی ، سرعت شاتر ، دیافراگم و ISO ، بنابراین نیازی به تغییر گزینه انتخابی خود از طریق منوها یا کنترل های بدن نیست – فقط حلقه را بجای آن بچرخانید.

این حلقه بدون کلیک است ، بنابراین هیچ بازخوردی در هنگام استفاده ارائه نمی دهد ، اگرچه این امر باعث می شود برای ضبط ویدئو بسیار مناسب تر باشد. هنگامی که برای تنظیم دیافراگم در حین ضبط استفاده می شود ، می تواند آن را با افزایش 1/8 توقف برای انتقال نوردهی بسیار صاف تغییر دهد.

حلقه کنترل همچنین به عنوان یک حلقه فوکوس دستی عمل می کند ، یک سوئیچ در پشت آن شما را قادر می سازد تا بین فوکوس و حالت سفارشی انتخابی خود تغییر دهید.

حلقه کنترل با سهولت حرکت می کند و درست در جلوی آن یک حلقه زوم لاستیکی عمیق قرار دارد که دارای یک سطح متوسطی درشت برای گرفتن خوب است. در حالی که این یک لنز از سری L نیست ، همه چیز بسیار خوب کنار هم قرار گرفته است. بشکه تا حد زیادی پلی کربنات است ، اما پایه آن فلزی است و انگشترها بسیار با کیفیت هستند. این یک لنز نیست که به زودی از بین می رود.

با توجه به اینکه این لنز عکاس مسافر را هدف گرفته است ، شرم آور است که Canon هیچ ادعایی در مورد مقاومت در برابر آب و هوا ندارد. این چیزی نیست که کانن تمایل دارد در اپتیک های سری L خود قرار دهد ، اما برخی با این قیمت ممکن است انتظار آن را داشته باشند.

نقد و بررسی لپ تاپ Samsung Galaxy Book Pro
بیشتر بخوانید

کارایی

فوکوس خودکار سریع و تقریباً بی صدا
سیستم تثبیت کننده تصویر بسیار مثر
اعوجاج متوسط ​​در هر دو انتهای محدوده بزرگنمایی

کانن ادعا می کند که RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM فوکوس خودکار تقریباً بی صدا ارائه می دهد. مطمئناً کمترین نجوا در هنگام تمرکز لنز وجود دارد و در حین کار هم سریع و هم روان حرکت می کند. تمرکز انتقال در حین ضبط ویدئو نیز سریع و محتاطانه است.

دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

وضوح تصویر به طور کلی در محدوده بزرگنمایی بسیار خوب است ، اگرچه تصاویر در انتهای وسیع تر نرم تر از طول های تله فوتو هستند ، جایی که همه چیز به ویژه گلگون به نظر می رسد. شما می توانید از قابلیت تثبیت کننده تصویر در حین عکاسی قدردانی کنید ،

زیرا تغذیه داخل منظره یاب و LCD را ثابت می کند و وعده پنج مرحله ای به این معنی است که هنگام عکاسی با سرعت شاتر به کندی 1/8 ثانیه باید تصاویر را واضح نگه دارید. در حالت تله فوتو

ما دریافتیم که مطمئناً می توان با این سرعت شاتر به تصاویری واضح و قابل قبول دست یافت ، هر چند نه به طور مداوم. اما هنوز هم تصور این که می توانید در حالت حداکثر تله فوتو به 1/10 ثانیه یا 1/13 ثانیه برسید و هنوز هم در گرفتن یک عکس تیز خوب تغییر می کنید ، بسیار تاثیرگذار است.

مقدار قابل توجهی از تصویر نویسی در انتهای تله لنز کاملاً باز است ، اما با متوقف کردن لنز این میزان کاهش می یابد و به راحتی با استفاده از تصحیح داخل دوربین برداشته می شود. همچنین می توانید تصحیح پراش و انحراف رنگی (جانبی) را از طریق منوهای دوربین فعال کنید ،

و می توانید از عملکرد Digital Lens Optimizer استفاده کنید ، که سعی می کند با اعوجاج و هر چیزی که ممکن است وضوح را در کل خط لوله تصویربرداری به خطر بیاندازد ، مقابله کند.

این فقط باعث تغییر اعوجاج می شود ، که برای لنزهای داخل دوربین در دسترس نیست ، اگرچه به نظر می رسد به هر حال به اندازه کافی به طور خودکار روی JPEG های داخل دوربین اعمال می شود. این به همان اندازه خوب است ، زیرا مقدار قابل توجهی از اعوجاج در دو انتهای لنز در پرونده های خام دیده می شود ، به اندازه کافی در انتهای زاویه باز برای داخل بشکه به وضوح قابل مشاهده است.

شارژ بی سیم
بیشتر بخوانید
دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

انحراف رنگی جانبی در انتهای زاویه باز کاملاً آشکار است ، اما باز هم به راحتی می توان با آن کنار آمد. با این حال ، کسانی که پرونده های خام را پردازش می کنند ، مجبورند برخی از حاشیه های بنفش سرسخت تر را به صورت دستی حذف کنند.

حکم

هر لنز این جاه طلبانه مشتی ناهنجاری های نوری دارد تا کاربران بتوانند با آنها دست و پنجه نرم کنند ، و ما همه مقصران اصلی را تا حدی در اینجا می بینیم.

با این حال ، این واقعیت که می توان آنها را تا حد زیادی از طریق اصلاحات خودکار در دوربین یا تنظیمات نرم افزاری با یک کلیک مرتب کرد به این معنی است که آنها همان مسائل قبلی نیستند-و هرگونه اصلاح قوی تر از طریق اپتیک به معنای سازش است از نظر اندازه ، وزن یا هزینه – و شاید هر سه مورد.

بنابراین ، حداقل از نظر اپتیکال ، Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM رفتار می کند همانطور که انتظار می رود یک سوپر زوم در نوع خود داشته باشد ، و بقیه چیزها بسیار سالم است. سیستم فوکوس خوب و تکان دهنده است و تثبیت بسیار مثر است. همچنین دیدن نتایج بسیار خوب ،

به ویژه در انتهای تله فوتو ، جایی که بدون شک بسیاری از چنین لنزهایی با فرکانس بالا استفاده می کنند بسیار عالی است. این تا حد زیادی عالی نیست ، اما به هر حال یک افزودنی خوش آمدید به محدوده RF است.

دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

 

دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

پایان مقاله بررسی دوربین Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

تکنیک قاب بندی در فروش | بهترین خواننده های سبک اپرا | راهنمای بازیافت کاغذ: ۵ بهترین روش بازیافت کاغذ | نقد فیلم To Olivia 2021 | فیلم برای اولیویا | نقد فیلم My Neighbor Totoro – فیلم همسایه من توتورو | نقد فیلم گذشته | فیلم خط باریک قرمز | فیلم هری پاتر و محفل ققنوس | نقد فیلم دکتر خواب / Doctor Sleep | نحوه آرایش چشم با بابی براون: سایه چشم ، خط چشم ، ریمل و ابرو |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 14 =