صفحه اصلی > سینما : فیلم گرمای بدن
ads

فیلم گرمای بدن

فیلم گرمای بدن

نقد فیلم گرمای بدن / نقد فیلم Body Heat

نقد فیلم گرمای بدن : فیلم نوآر مانند یک سراب دلچسب ، فیلمسازان مدرن را تحت تعقیب قرار می دهد. نوآر ژانر شب ، احساس گناه ، خشونت و اشتیاق نامشروع است و هیچ ژانری اغوا کننده نیست. اما بهترین نوآرها در دهه های 1940 و 1950 ساخته شده اند ، قبل از اینکه کارگردان ها آگاهانه بدانند چه کاری انجام می دهند (رابرت میچوم گفت: “ما آنها را فیلم B می نامیدیم).”

هنگامی که فرانسوی ها این ژانر را نامیدند ، یک بار نسلی از فیلمسازان آمدند که به جای گودالهای کک ، نوار را در سینما دیده بودند ، نوآر هرگز نمی توانست ساده لوح باشد. یکی از لذت های یک نوآر بزرگ مانند “انحراف” (1954) این احساس است که توسط افرادی ایجاد شده است که داستان را کاملاً جدی می گرفتند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های گابریل گارسیا مارکز

با مقاله نقد فیلم گرمای بدن همراه ما باشید.

همانطور که پائولین کائیل در اخراج شدید ” فیلم گرمای بدن ” نوشت ، یکی از خطرات نوآر خودآگاه مدرن این است که بازیگری مانند کاتلین ترنر “رو به رو می شود” گویا به دنبال نشانه های کف بازیگران است که مقدم بر او بود. “

و اما اگر نوآر مدرن بد بتواند مانند تقلید بازی کند ، نوآر خوب هنوز قدرت اغواگری را دارد. بله ، ” فیلم گرمای بدن ” (1981) از لارنس كاسدان از فيلم هاي الهام بخش آن آگاه است – به ويژه “دو برابر غرامت” بيلي ويلدر (1944). اما این قدرتی دارد که از منابع خود فراتر می رود.

این سبک شخصی ستارگان خود را برای القای خود سواستفاده می کند. کائل نسبت به ترنر ، که در اولین نقش خود در نقش زنی به قدری اعتماد به نفس جنسی بازی کرد ، ناعادلانه است که می توانیم باور کنیم معشوقش (ویلیام هرت) می تواند از انجام تقریباً هر کاری برای او خسته شود. لحظه ای که ما به آن اعتقاد داریم ، فیلم گرمای بدن دیگر یک تمرین نیست و شروع به کار می کند. (فکر می کنم لحظه ای در صحنه اتفاق می افتد که او هارت را با دست خود به گونه ای هدایت می کند که مردی تمایل کمتری به بحث و گفتگو دارد.)

نقد فیلم Suicide Squad | فیلم جوخه‌ی انتحار
بیشتر بخوانید

زنان بندرت مجاز به جسارت و انحراف در فیلم ها هستند. بیشتر کارگردانان مرد هستند و آنها زنان را به عنوان اهداف ، جایزه ، دشمن ، عاشق و دوست می بینند ، اما بندرت بعنوان قهرمان بازی می کنند. ورودی ترنر در ” فیلم گرمای بدن ” اعلام می کند که او مرکز قدرت فیلم است. در فلوریدا یک شب گرم و مرطوب است. هرت ، در نقش یک وکیل دزد ، اما تنبل به نام ند راسین ، در حال قدم زدن در اسکله ای است که یک گروه موسیقی خسته در آن مشغول بازی است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های ادبیات یمن

او پشت مخاطبان نشسته است. ما می توانیم مستقیم از راهرو مرکزی به غرفه باند مشاهده کنیم. همه تیره و قرمز و نارنجی است. ناگهان یک زن سفیدپوست بلند می شود ، برمی گردد و مستقیم به طرف او می رود. این ماتی واکر است. دیدن او نیاز به اوست.

ترنر در اولین نقش سینمایی اش یک فیلم اصلی جذاب بود. لاغر ، موهای زائد تا شانه هایش ، جنبه هایی از باربارا استنویک و لورن باکال را برانگیخت. اما صدا ، با اشاره ای گریز از لهجه لاتین ، چالش برانگیز بود. دیوید تامسون ، منتقد ، مشاهده كرد كه او “چشمانی عصبانی” داشت. و اندکی اوربایت (بعداً تصحیح شد) به گفتگوی چالش برانگیز او لبه بازی داد (“شما خیلی باهوش نیستید؟” او به زودی پس از ملاقات با او گفت: “من این را در یک مرد دوست دارم.”)

هارت قبل از ” فیلم گرمای بدن ” (“Altered States” ساخته کن راسل در 1980) در یک فیلم حضور داشته است. او هنوز ناآشنا بود: مردی بلند قامت ، از قبل طاس ، زیبا و بی تکلف ، با تکبر خاص تنبلی نسبت به صحبت هایش ، گویی که از هوش خودش سرگرم است.

” فیلم گرمای بدن ” فیلمی در مورد زنی است که مردی را مجبور می کند برای او قتل کند. مهم است که مرد ساختگی نباشد. او باید آنقدر باهوش باشد که خودش به برنامه فکر کند. یکی از نکات درخشان فیلمنامه کاسدان ، شیوه ای است که وی باعث می شود ند راسین فکر کند آغازگر برنامه های ماتی واکر است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های ادبیات سوئد

تعداد کمی از فیلم ها کار بهتری در برانگیختن هوا انجام داده اند. گرما ، گرمای بدن ، یک عرف پورنوگرافی است ، جایی که مجریان به طور معمول از گرم بودن خود شکایت دارند (گویی عشق ورزیدن می تواند آنها را خنک کند ، به جای اینکه داغتر کند). اگرچه تهویه مطبوع در سال 1981 در فلوریدا جنوبی ناشناخته نبود ، شخصیت های اینجا دائماً در گرما هستند.

نقد فیلم آخرین سفر دمتر | غریبه ای به اسم دراکولا
بیشتر بخوانید

صحنه ای وجود دارد که ند به خانه می آید ، پیراهن خود را در می آورد و جلوی یخچال باز می ایستد. فیلم گرمای بدن با مسافرخانه ای از راه دور در حال سوختن است (ند می گوید: “کسی آن را آتش زده است تا قسمت زیادی را پاک کند.” احتمالاً یکی از مشتری های من است.) »آتش سوزی های دیگری نیز در این مکان وجود دارد. استفاده از رنگ قرمز وجود دارد. این حس وجود دارد که گرما اشتیاق را ملتهب کرده و جنون را تشویق می کند.

در این گرما ، ماتی باحال به نظر می رسد. در اوایل فیلم یک صحنه کاملاً مشهور وجود دارد که در آن متی ند را از یک بار به خانه می آورد ، گفته می شود برای شنیدن صدای زنگ های باد او ، و سپس از او می خواهد که ترک کند. او آنجا را ترک می کند ، سپس برمی گردد و از پنجره کنار درب ورودی او نگاه می کند.

او در حالی که لباس قرمز پوشیده و با آرامش نگاهش را برمی گرداند ، ایستاده است. او صندلی را برمی دارد و از پنجره به پایین پرتاب می کند و در شلیک بعدی آنها در آغوش می کشند. با دانستن آنچه درباره ماتی می دانیم ، هنگامی که به او نگاه می کند ، بار دیگر به بیان او نگاه کنید. او مانند کودکی که دکمه ای را فشار داده و منتظر پاسخ یک بازی ویدیویی است ، اعتماد به نفس و جذب دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین نویسندگان ادبیات لبنان

کسدان ، متولد 1949 ، قبل از اینکه برای نوشتن فیلمنامه به هالیوود برود ، در آژانس های تبلیغاتی کار می کرد. کارهای شخصی تر او در کشوهای میز کمرنگ بود در حالی که اولین اعتبار وی دو بزرگترین فیلم پرفروش در تمام دوران ها بود ، “Empire Strikes Back” و “Raiders of the Lost Ark”. جورج لوکاس به عنوان محصول اجرایی عمل کرد

در این اولین کارگردانی برای اطمینان به برادران وارنر که به موقع وارد بازار می شود و قابل انتشار است. بود؛ دیوید چوت در فیلم کامنت نوشت که این “شاید خیره کننده ترین اولین فیلم در تاریخ باشد” (که سوال “Citizen Kane” را ایجاد می کند ، اما هرگز مهم نیست).

نقد فیلم قاتلان ماه گل | Killers of the Flower Moon 2023
بیشتر بخوانید

کار بعدی کاسدان بین قطعات اکشن نوشته شده برای دیگران (“بازگشت جدی” ، جنبه های “بادیگارد”) و فیلم های عجیب و غریب ، هوشمند به کارگردانی خودش (“جهانگرد تصادفی” ، “دوستت دارم تا مرگ”) و “گراند کانیون” درخشان و نادیده گرفته شده در سال 1991).

در فیلم گرمای بدن ، فیلمنامه اصلی کسدان شخصیت های خوب را با بازی خوب و خوب در نقش های فرعی احاطه کرده است. او دنیای واقعی ایستگاه های پلیس ، غذاخوری ها ، دفاتر حقوقی و رستوران ها را ایجاد می کند ، جایی که ماتی ند را به سناریوی پیچ خورده خودش فریب داده است.

بهترین کار مکمل در این فیلم توسط میکی رورک در نقش مهم خود در نقش دوست ند ، یک آتش افروز حرفه ای است. ریچارد کرنا شوهر ماتی است. او به ند می گوید: “او کوچک ، متوسط ​​و ضعیف است” ، اما وقتی او را می بینیم او کوچک و ضعیف نیست. تد دانسون و جی. پرستون یک D.A. و یک پلیس ، دوستان ند ، که با اکراه مظنون به قتل او می شوند (حس زمان و تفاوت دقیق دانسون در یک صحنه شبانه که او در واقع دوست خود ند را در مورد پرونده علیه او مختصر می کند) بسیار عالی است.

كائل نوشت: “كاسدان شخصیت های مدرنی دارد كه به گونه ای صحبت می كنند كه گویی انگار رمان های چندلر را جمع كرده اند ، و به نظر نمی رسد كه او بخواهد بخندد یا نه.” اما آیا صحبت برای شخصیت های نوآر تقریباً ضروری نیست که به یک سبک مشخص افزایش یابد و آیا لبخند زدن برای شناخت ما امکان پذیر نیست؟

بیشتر بخوانید: کتاب های سارتر

در شبی که آنها برای اولین بار عشق می ورزند ، ند به ماتی می گوید: “شاید شما نباید اینگونه لباس بپوشید.” او می گوید ، “این یک بلوز و دامن است. من نمی دانم در مورد چه چیزی صحبت می کنید. ” و او می گوید ، “شما نباید آن اندام را بپوشید.” لوستر؟ آره. در این فیلم کار می کند؟ آره.
و برخی از گفتگوها وجود دارد که بدون ارتباط با بزرگی جنایتی که ند و متی در نظر دارند ، مقابله می کند. در بسیاری از فیلم ها ، قاتلان با استفاده از توجیه خود و عقلانیت خود را به قتل می رسانند. در ” فیلم گرمای بدن ” یک صحنه ترسناک وجود دارد که ند با صراحت به ماتی می گوید: “آن مرد بدون هیچ دلیلی می میرد. . . ما او را می خواهیم. “

فیلم شورش بی دلیل
بیشتر بخوانید

داستان و تلاقی های مضاعف آن البته بخشی از لذت است ، اگرچه دیشب با دیدن دوباره فیلم ، از اسرار آن آگاه شدم ، نتیجه نهایی من پاداش کمتری نسبت به برنامه شیطانی داشت. صحنه های پایانی اجباری هستند (و صحنه آخر ساحل بی عیب است و قانع کننده نیست). آخرین صحنه ای که به عنوان درام کار می کند ، همان صحنه ای است که ند به ماتی پیشنهاد می کند که برود لیوان ها را در غرفه بخورد و سپس روی زمین چمن مکث می کند تا به او بگوید: “ند ، هرچه فکر می کنی – من واقعاً تو را دوست دارم. “

بیشتر بخوانید: کتاب های آلبر کامو

آیا او؟ همین مسئله باعث جذابیت فیلم می شود. آیا او او را دوست دارد ، برای این موضوع؟ یا او را با مسمومیت جنسی – گرما بدن؟ شما فیلم را بار اول از دید او و بار دوم از نظر او تماشا می کنید. هر صحنه به دو صورت بازی می کند. ” فیلم گرمای بدن ” به اندازه کافی خوب است که می تواند فیلم نوآر را بازی کند ، همانطور که قبلا ندیده بودیم.

پایان مقاله نقد فیلم گرمای بدن

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده − ده =